Изпълнителният директор на Fiat разгневи италианските и американските политици

Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе (на снимката) предизвика гнева на политиците в Италия след като коментира, че в рамките на "две или три години" Fiat ще се слее с Chrysler и ще премести главната си квартира в САЩ.

© Reuters

Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе (на снимката) предизвика гнева на политиците в Италия след като коментира, че в рамките на "две или три години" Fiat ще се слее с Chrysler и ще премести главната си квартира в САЩ.



Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионe предизвика гнева на политиците в Италия, след като коментира, че може да премести централата на италианския производител в САЩ и обяви, че лихвите по отпуснатите държавни помощи за американския производител са "мошенически".


Fiat е символ на италианската промишлена сила и бизнес лидерите обявиха, че всяко едно решение на Маркионе да намали присъствието на компанията ще бъде катастрофално за имиджа на страната пред чуждестранните инвеститори, пише "Файненшъл таймс". Лидерът на опозиционната демократична партия в Италия Пиерлуиджи Берсани заяви, че е недопустимо "Торино и страната да се превърнат в предградие на Детройт".


В петък по време на конференцията JD Power в Сан Франциско Маркионе заяви, че в рамките на "две или три години" Fiat ще се слее с Chrysler и ще премести главната си квартира в САЩ. Два дни по-късно, в неделя, председателят на борда на директорите на италианската компания се опита да успокои страстите, като обяви, че европейската квартира на компанията ще остане в Торино дори и ако се стигне до сливане с американския производител.




Експерти, запознати с дейността на Fiat, очакват Маркионе да се опита да намали операциите на групата в Италия за сметка на тези в САЩ. Изпълнителният директор на компанията не крие своето разочарование от италианската бюрокрация и отношения с профсъюзите.


В неговото изявление той изразява и недоволството си от лихвите по заемите, отпуснати от правителството на САЩ за подпомагане на Chrysler. Маркионе дори използва провокативния термин "мошенически". От американския производител обявиха, че той съжалява за своите думи.


Кредитите, отпуснати от Вашингтон, помогнаха на Chrysler да се преструктурира след обявения фалит и позволиха на Fiat да вземе 20% дял от компанията. Плащанията по лихвите обаче превърнаха оперативната печалба от 1.2 млрд. долара на автомобилния производител в нетна загуба.


Според Стивън Ратнър, бивш съветник на американския президент Барак Обама по въпросите с автомобилния сектор, лихвите, по които са отпуснати средствата за Chrysler, са равни или под пазарните нива.


Изявленията на Маркионе идват само месец след като той успя да се споразумее с профсъюзите да не мести производството от Торино в обекти в САЩ или Източна Европа, където производствените разходи са по-ниски.

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Името му е Серджо Маркионе

  2. 2 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1567 Любопитно

    Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджио Маркони...

    Sergio Marchionne

    Наистина е умопомрачаваща "транскрипцията", както и незнанието на името на един от голЕмите фирмени шефове в Европа...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  3. 3 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1473 Весело

    А въпросният форум в Сан Франциско не е "енергиен", а маркетингов, и не се нарича "JD", а "J. D. Power", на името на J. D. Power and Associates...

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  4. 4 Профил на бат Здравко
    бат Здравко
    Рейтинг: 294 Весело

    В неговото изявление той изразява и недоволството си от лихвите по заемите, отпуснати от правителството на САЩ за подпомагане на Chrysler. Маркони дори използва провокативния термин "мошенически".

    Ортодоксален комунист
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Все пак добре, защото в една друга (доста по-тъпа медия) просто бяха обявили сливането на двете марки като нещо сигурно и съответно изнасяне на цялото производство в САЩ.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 13 Профил на Юлиян Арнаудов
    Юлиян Арнаудов
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Забележките са основателни и са коригирани в дописката. Мерси за реакцията.

  13. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  14. 15
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:13 на 08/02/2011 от неговия автор.

  15. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  17. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 19
    ****

    Този коментар беше изтрит в 12:30 на 08/02/2011 от неговия автор.

  19. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  20. 21 Профил на berlusca
    berlusca
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Маркионе има повод да проявява вече раздразнение и да намеква, че ще премести целия бизнес в Щатите. Причината са италианските синдикати - те са по-гнусни и по-разнообразни дори от българските, въпреки че в историята, за разлика от нашите, са постигнали и положителни неща. Просто работниците с техния характерен манталитет и катализирани от синдикалистите, смятат, че могат да действат като в предишните години и епохи - почивки, болнични (много фалшиви от тях), петнайста заплата, супер осигуровки и т.н. Маркионе предлага да инвестира в Италия, но по кризисно-пазарни правила, а не по полусоц-синидикални правила. Дали не бихме могли да си вземем поука от тези италиански проблеми?

  21. 22 Профил на berlusca
    berlusca
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А Маркионе е един от най-големите съвременни мениджъри - за мен той е като футболна звезда, защото мениджмънтът е спорт и креативност.

  22. 23 Профил на pesho1921
    pesho1921
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Май повечето автомобилни компании, имат смесени производства една с друга, притежават дялове една в друга и се сливат и препродават. Заводите им пък, са къде ли не?
    Нещо ми се губи новината. Тия сливания, не са ли ежедневие вече?
    Други компании пък, си отварят централи в Женева например, без да имат там ни производство, ни продажби. Кво значение има, къде ти е централата с чантаджиите? Това са международни компании, АД, акционерите им са всякакви, а регистрацията им може и в Панама да е, както на Пфайзер.

  23. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  24. 25 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Ееегаатииии лихвата от 1.2 млрд!
    Тия вярно са пладнешки обирджии.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  25. 26 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Очаквах коментари по същество!Правописа може да е важен,но това все пак е икономическа тема!Много бих искал да зная кой и с какви дялове е акционер във Фиат!Това което ми се върти в главата
    е ,че основен акционер във Фиат е Дженерал мотърс т.е. от гледна точка на американците ще имаме преливане от пусто в празно!

  26. 27 Профил на jukata
    jukata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#26] от "jelev_jelqzko":
    IPL са с 30%
    Barcleys i FMR с грубо 5%

    Останалите са иснитуции и по малки инвеститори, а Мариконе си е прав защото ако не беше Фиат щяха доста повече да са затънали Крайслер...

  27. 28 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Италиянците - следващите гърци.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  28. 29
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:09 на 08/02/2011 от неговия автор.

  29. 30 Профил на politika
    politika
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#13] от "Юлиян Арнаудов":



    Защо изтрихте верни забележки?..сега мислите ли, че е по-добре или да ви разкарваме по другите вестници?Сгрешил редактор или журналист,човешко е, но трябва да си понесе резила и наказанието,на нас да не би да ни прощават като сгрешим на работа.ИЗВИНЕТЕ СЕ!!!

  30. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3909 Неутрално

    До коментар [#30] от "politika":

    За да не лъсне невежеството му като месечина в гьол.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  31. 32 Профил на kurvare
    kurvare
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#13] от "Юлиян Арнаудов":

    Няма страшно, момче. Ние знаем, че за парите, дето ви плащат е много трудно да се намерят грамотни хора.

  32. 33 Профил на Юлиян Арнаудов
    Юлиян Арнаудов
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Постовете са изтрити от модератор, аз нямам такива права и за това в момента се обръщате към грешния човек.

  33. 34
    ****

    Този коментар беше изтрит в 22:25 на 10/02/2011 от неговия автор.

  34. 35 Профил на veseling
    veseling
    Рейтинг: 466 Весело

    Много ме кефи тоя Серджо Маркионe. Искам да съм като него.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK