Германската антимонополна служба е започнала разследване дали при най-големите търговци на дребно не е концентрирана твърде голяма пазарна сила, когато става въпрос за снабдяването им с продукти, съобщи "Ройтерс". По данни на регулатора четирите най-големи компании в сектора контролират 85% от продажбите.
"Проверката не е срещу конкретни фирми, а анализира сектора като цяло. Искаме да хвърлим повече светлина върху взаимоотношенията между търговските вериги и производителите", уточнява говорител на антимонополния орган. В Германия най-големите търговци са "Едека", "Реве" (познат у нас с веригата "Билла"), "Метро" и т.нар. дискаунтъри "Алди" и "Лидл".
Като част от анализа германският регулатор ще обърне внимание на определени групи стоки, при които ще се опита да установи дали и в каква степен водещите търговци на дребно имат някакви предимства при снабдяването спрямо техните конкуренти.
Анализатори от Planet Retail обявиха в понеделник, че от около две години се води ожесточена ценова война между дискаунтърите. На фона на реклами за големи намаления при някои стоки всъщност от октомври се вдигат цените на основни продукти като хляб, сирена, ябълков сок, кафе. В някои случаи поскъпването стига 50%, твърди Матиас Квек от Planet Retail.