Единични оферти за потребителски заеми разнообразяват пазара

Банките имат достатъчно ресурс, предлагат по-разнообразни оферти, но критериите остават високи

Няколко оферти за потребителски кредити разнообразиха позатихналия банков пазар, показват рекламните предложения от кредитни институции. Банките с промоционални кампании за заеми за потребление са сред най-големите и/или най-активните в последно време на пазара.


В момента това са Пощенска банка, чието предложение е с фиксирана лихва за първата година на 10.95% и без такса за кандидатстване, Банка ДСК до 8 април с по-ниски лихвени нива (10.45% променлива лихва) при превод на работна заплата и програма "ДСК Партньори". До края на март в Уникредит Булбанк може да се подава искане за потребителски кредит в евро без такса за кандидатстване, а в ОББ – до края на февруари, като е налично изискването за превод на работната заплата през банката.


Алфа банк също има промоция с по-ниски лихви до 30 април - съответно 14.5% и 13% без превод на работна заплата и от 12.5% и 12% с превод. Societe Generale Експресбанк има потребителски заем без поръчител и без такси за кандидатстване и управление като постоянни условия по него.




Въпреки свитите разходи на населението и замразени доходи банките се опитват с промоциите да оживят именно потреблението и да покажат, че имат желание за финансиране. Банките очакват ръст на кредитите и колкото свито да е то, все пак има борба за качествени клиенти, посочват от финансовите институции. Освен това те имат ликвидност и ресурс (събрани по време на депозитната война), който стои блокиран и не носи доход. Така банките имат повече възможности и могат да предложат различни оферти.


Въпреки че се дава израз на желанието за раздвижване на замразеното кредитиране, изискванията остават високи, тъй като сега целта е да се финансират наистина кредитоспособни клиенти. Лесните кредити от времето на кредитния бум сега лесно се трансформират в необслужвани. Други основания за появата на промоционални кампании по този тип заеми е, че банките имат бюджети и планове за изпълнение, включително и за кредитните си портфейли.


Обяснението е, че отделите по продажби имат планове, които обаче се различават от действията и намеренията на кредитните отдели, които са към звената за управление на риска.


Мнението на експерти от сектора е, че фокусът и тази година остава върху събирането на просрочията по кредити и управлението на портфейлите от тази гледна точка. В сектора се прокрадва и обяснението, че ако банките не промоцират свои продукти, те все едно че не съществуват.


По принцип на този етап заради кризата и свитото потребление на населението потребителските заеми не са сред приоритетните сегменти на банките. Основните промоционални оферти в момента са по жилищни ипотечни заеми. Все пак от банките посочиха, че потребление е и купуването на жилище, ремонтирането му, обзавеждането му. Затова и ипотечните и потребителските кампании са паралелни, отбелязаха още оттам.



По-активни са:


Пощенска банка
Банка ДСК
Уникредит Булбанк
Алфа банк
Societe Generale Експресбанк

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK