Бизнес пътуванията с частни самолети се възстановяват

Бизнес пътуванията с частни самолети се възстановяват

© Дневник




5.5% е ръстът през 2010 г. в Европа и САЩ

Броят на бизнес полетите с частни самолети, в които се включват тези на известни личности, държавни и бизнес личности, нарасна с 5.5% през изминалата година в Европа и САЩ. Това показват данните от агенцията за въздушен трафик Eurocontrol и изследователската компания Argos International.
Макар че броят на полетите с частни самолети не достигнаха предкризисните нива от 2007 г., само през януари в Европа е отчетен ръст от 9% спрямо същия месец предходната година.


Пътуванията със собствен или нает самолет бяха предпочитани от милионери и висши мениджъри преди кризата поради липсата на ограничения за багаж и затегнати мерки за сигурност. Също така те си спестяваха хаоса с претъпканите чакални при редовните полети, коментира "Файненшъл таймс".




Секторът с частните полети беше засегнат от рецесията заради икономическия спад и общественото недоволство към този вид пътувания. Най-остро бяха критикувани изпълнителните директори на американската автомобилна индустрия. Причината бе пътуването им до Вашингтон със собствени или специално наети самолети по време на тяхното изслушване за отпускане на финансови помощи за изпадналите в затруднение концерни.


Според статистиката броят на полетите в Европа намаляха с 16% в разгара на кризата през 2009 г. на 652 хил. спрямо 2007 г., когато са отчетени 779 хил.
Възстановяването на бизнес пътуванията очертава и леко изместване на изток, коментира "Файненшъл таймс".


Една четвърт от увеличението на полетите в Европа, или 10% за целия свят, през 2010 г. идва от Русия, Украйна или Турция. Въпреки това най-популярните летища за частни самолети продължават да бъдат "Бурже" край Париж, "Лутън" до Лондон, "Линате" до Милано, както и тези до Женева и Ница.
Най-големият оператор за предоставяне на бизнес самолети Netjets Europe отчита 16% повишение през изминалата година.


От компанията коментират, че все повече бизнес и политически лидери предпочитат комфорта пред свиването на разходите. Ако скъпите частни полети се завръщат, то има една малка особеност. Тенденцията в момента не е да притежават напълно собствен самолет. Сега се предпочита частичната собственост, при която няколко бизнесмени си разпределят разходите и правят график за използването на един самолет.


Цената на пътуване е около 4 хил. евро на час при близките дестинации и достига 10 хил. евро на час при по-големите разстояния.


Друга тенденция е постепенното изместване към по-малки самолети. Независимо че 19-местните самолети са най-популярни през 2010 г., се увеличава търсенето и за шестместни машини във високия клас. Това се дължи на представянето на по-компактни самолети като Cessna Citation Mustang и Embraer Pehonom 100, които придобиват все по-голяма популярност, коментира "Файненшъл таймс".

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK