Силната конкуренция и промяна в регулациите са свили резултатите на "Мобилтел"

Силната конкуренция и промяна в регулациите са свили резултатите на "Мобилтел"

© Асен Тонев



Приходите на най-големия български мобилен оператор "Мобилтел" през 2010 г. са се свили с 8.2% до 564.5 млн. евро през миналата година, като в основата на спада стоят промените в някои регулаторни изисквания в страната и засилената конкуренция. Компанията обаче е успяла да увеличи два пъти абонатите на мобилен интернет. Това стана ясно в сряда при представяне на финансовите резултати на "Телеком Аустриа" за миналата година.


Акцент
Двойно увеличение има обаче при клиентите на мобилен интернет

Нетната печалба на цялата австрийска група се е повишила двойно през 2010 г., въпреки че приходите леко се понижават. Финансовият резултат е 195 млн. евро, а постъпленията на цялата група са 4.65 млрд. евро, или с 3.1% по-ниски от 2009 г. Сериозна подкрепа е оказал бизнесът на компанията в Беларус. Освен това за първи път от 13 години групата отчита повишаване на абонатите си на фиксирани линии.


Регулаторните изисквания в България за задължителна регистрация на личните данни при покупката на предплатени карти са довели до спад на всички абонати на "Мобилтел" с 1.9% до 5.3 млн. Този на клиентите с договор обаче се е повишил с 6.7% до 3.4 млн., с което се е компенсирал общият спад. Двойно увеличение има при клиентите на мобилен интернет - до 126 хил. Оперативната печалба на компанията (EBIT) пада с 16.1% до 124.1 млн. евро. Заради регулаторните промени в региона "Телком Аустриа" е предприела строг план за управление на разходите, което в крайна сметка се е пренесло в повишения краен резултат на цялата група.




"Пред цялата група имаше сериозни предизвикателства - дерегулациите удариха резултатите ни с 43 млн. евро", заяви Ханес Аметсрайтер, главен изпълнителен директор на групата. От мениджмънта на компанията очакват регулаторните мерки да влияят върху резултатите и през следващите години. Все пак оттам са оптимисти за бъдещето на компанията и очакват приходите й до 2013 г. да достигнат 4.7 млрд. евро. Според Аметсрайтер в момента тенденциите, които следва групата, са показателни през бизнеса й в България, като визира сделките по покупките на "Спектрум нет" и Мегалан" през миналата година.


На конференцията за представянето на финансовите резултати на "Телеком Аустриа" присъстваше и главният изпълнителен директор на "Мобилтел"  Андреас Майерхофер". Той коментира някои актуални теми, свързани телеком пазара в България, и самата компания.


За предложението да се премахне автоматичното подновяване на договорите: "Има и много аргументи в полза на запазването на автоматичното подновяване, тъй като се правят често много инвестиции около тези планове. Понякога само един телефон, който се получава с договора, струва над 500 лв."


За жалбите на клиентите по отношение на преносимостта: "Всеки ден постъпват по 600 молби, нормално е при обработката им да има и проблеми, за което искрено съжаляваме."


За високите цени на достъп до мрежата на БТК: "Това нарушава конкуренцията в целия сектор, не засяга само нас."


За обвиненията, че телекомите са намесени в скандалите с подслушването: "Категорично отхвърлям всяко приписване на наше участие в тази история. Уверявам ви, че нямаме дори оборудване за подобно нещо. Който ни обвинява - откровено лъже.", допълни Майерхофер.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Andon Staykov
    Andon Staykov
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Т.е. - искат да има преподписване, за да си "избият" продадения телефон!? Който най-често е закупен на ниска цена с абсуредн план с 40-50 лв. такса на месец?!
    Наглеци!

    А това за мобилния интернет нека не ги грее. Не е тяхна заслуга фактът, че хората се отвориха на социални мрежи и прочие залъгалки.

  2. 2 Профил на Дуле Савич
    Дуле Савич
    Рейтинг: 1022 Весело

    От 8 години не работя с М-Тел ))) И да ви кажувам по добре се чуствувам ))))

    Forza Lazio!!!
  3. 3 Профил на martinstoimenov
    martinstoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не искам да взимам страна, но в случая с преподписването има логика. Защото този който се е отказал от договора и е взел телефона, всъщност е заел мястото на потребител, който ще ползва плана в пълния срок на договора. По същата причина в частните университети в Европа искат да докажеш наличието на средства в банкова сметка, за това, че си способен да си плащаш, защото ако се откажеш посредата на курса, университета губи средства, които при други обстоятелства е щял да усвои. Това е световна практика.

  4. 4 Профил на mitaka41
    mitaka41
    Рейтинг: 458 Неутрално

    В момента в Мтел не може да се провери колко митути остават до лимита както за стационарни телефони (200 м.), така и за семейство и приятели (2000 м) за тарифния план КОМБИНА

  5. 5 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#3] от "martinstoimenov":

    Тук става дума за автоматично подновяване СЛЕД изтичането на вече сключен договор. Когато вземаш телефон, подписваш договор за 1 или 2 години. Оператора трябва да си е направил сметката, че след изтичането на договора, отстъпката от цената на телефона ще избита. Също така ако даден клиент е доволен от услугите на оператора, той сам ще си поднови договора. С автоматичното подновяване се нарушават свободната конкуренция и правата на потребителя.

    Също съм на мнение, че клиент трябва да може предсрочно да си прекрати договора с заплащането на минимална неустойка. Нека просто сложат клауза, че в случаи когато към договора има и телефон, потребителя няма право на предсрочно прекратяване. Или ако договора е с телефон, да има някакъв изчислен срок (примерно 3 или 6 месеца), за който отстъпката да е избита.

    Относно как някакъв си телефон струвал 500 и повече лева, напълно подкрепям #1 - те вземат телефоните с големи отстъпки и ако си закупиш телефон с договор обикновено получаваш максимум 100 лв. отстъпка от цената по магазините. Какво е това лицемерие да заробват като феодали клиентите 2 години заради някакъв си телефон, а след това дори да им подновяват договорите автоматично?!

  6. 6 Профил на ugabuga
    ugabuga
    Рейтинг: 402 Неутрално

    На Мобилтел най-големият им проблем е ситемата за таквуване, ако я оправят, ще падне и броят на излизащите от тях клиенти.
    А иначе, едиственият плюс на автоматичното подновяване е това, че не ти спират телефона след изтичането на договора. Затова и то трябва да остане, но да се преподписва безсрочен договор, на старата такса, който може да се прекрати по всяко време с едномесечно предизвестие. Това трябва да се възприеме от всички оператори, защото всички са еднакви и се надцакват с гадостите.

  7. 7 Профил на kenetclarck
    kenetclarck
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Подновяването на договора няма никаква връзка с това взел ли си или не телефон. Когато вземеш спонсориран телефон обикновено е обвързан с някакъв тарифен план. Т.е. като ти изтече договора за съответния тарифен план не си обвързан по никакъв начин с тях. Сиреч те да си правят сметка преди да правят промоции и да пускат спонсорирани телефони. Аз съм съгласен договора да се подновява автоматично, но месец за месец след изтичането му и да мога да го прекратя в момента, в който пожелая. Освен това е редно да има опция за предсрочно прекратяване на договора.

  8. 8 Профил на Йосиф
    Йосиф
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#3] от "martinstoimenov":

    Направо се умилявам от Вашата загриженост за интересите на М-тел! Но няма нужда. Те си имат достатъчно добре платени маркетинг и PR агенти. Преди три дни сина ми прекрати договора си с тях. Удоволствието му излезе 800 лева = на таксите за оставащите от срочния договор месеци + цената на телефона + стойността на последните две фактури, които той оспорваше и за който така и не получи разпечатки, поради проблема със софтуера на М-тел. Загубиха само евентуалните бъдещи надписвания на сметката му. В края на краищата телефона си му излезе на цена, каквато би го взел и от магазин, само дето сега ще трябва да го разкодира = 100 лв.

    rakas
  9. 9 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#6] от "ugabuga": няма такъв филм, да ти спрат телефона! Вече всички го подновяват "автоматично". Имам карта на ВИВА ,с минимално таксуване от30 сек.за обаждане и като ми изтече, минах автоматично на безсрочен, с едномесечно предизвестие, ако искам да го прекратя!Предлагаха ми бонуси, но аз отказах, защото трябваше да подпиша нов договор, във който вече бяха навряли тази клауза. Та и те се осраха!

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  10. 10 Профил на teo_stoyanova
    teo_stoyanova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    # угабуга

    Цялата работа тръгна от новата им билинг система. Преди септември мин. година никой не се оплакваше от Мтел. Според мен като оставин насрана проблема с новия им софтуер, който е временен и се надявам най-скоро да бъде решен, Мтел предоставя най-добрата услуга и като телефония - ясен сигнал, най-високо покритие и интернет.

  11. 11 Профил на liubogechev
    liubogechev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За мен Мобилтел си остава лидер на пазара за телекомуникационни услуги по отношение на разнообразие на предлаганите услуги и тяхното качество. А за договорите стана ясно, че абсолютно всички ще премахнат автоматичното подновяване. До сега всичките оператори автоматично си подновяваха договорите, но само Мобилтел се спрягат като черните овце.

  12. 12 Профил на Мани
    Мани
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Но наистина си е повод човек да се замсли - подобна информация за другите оператори кой ще публикува??? Или сме устремени само към, както вече стана ясно, водещия мобилен оператор???
    И в крайна сметка всички които са против тях, би трябвало да са доволни,ч е имат спад в печалбите, но не забравяйте, че е за сметка на повечето безплатни минути и изгодни оферти към потребителите!

    citrus
  13. 13 Профил на crouchet
    crouchet
    Рейтинг: 458 Любопитно

    И на мен ми е много любопитно защо не издадат тази информация и за другите оператори?Щото тогава май фактите ще са фрапиращи, ако МТел имат спад в печалбите, но пък повече привилегии за абонатите си, то специално за ВИваком статистиката сигурно ще покаже, че имат много високи печалби, за сметка на броя на клиентите им, както и разходите на клиентите за сметките и договорите си.

  14. 14 Профил на Boris Harmanli
    Boris Harmanli
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Специално за подслушванията няма какво да ги намесват мтел, ясно е, че държавните институции (и незнайно колко нелегални организации) ни вкарват в тази шпионска парадигма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK