Бандеролите ще бъдат броени един по един преди унищожаване

Производителите и вносителите на цигари ще трябва да описват подробно всеки бандерол, залепен върху кутиите, намиращи се в данъчните складове, за да могат да ги унищожат, ако това се налага. Това предвиждат последните промени в правилника за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове, обнародвани в Държавен вестник във вторник.


Досега се прилагаха само поредните номера на данъчните стикери. "По-добре би било митниците да се съсредоточат върху борбата с контрабандата, а не да се задълбочават в излишни подробности", коментираха от JTI. И допълниха, че данъчните складове винаги са под митнически контрол и нарушенията обикновено не стават там.


Потърсени за коментар каква е причината за въведеното изискване, от Агенция "Митници" отговориха, че "бандеролите трябва да бъдат идентифицирани чрез посочване на съответните реквизити в опис, който се прилага към заявлението за унищожаване на акцизни стоки, облепени с бандерол". Но не обясниха дали и митническите служители ще проверяват точните номера на бандеролите, а само допълниха, че ще сравняват данните три месеца след подаването на декларацията.




В правилника за прилагане на закона не е заложено какво ще се случва с цигарите, за които е платен акциз, но не отговарят на други изисквания. "Унищожаването на цигари, за които акцизът е платен, не е в компетенциите на митническата администрация, а е право на лицата", обясниха от митническата агенция. "Необходимо е да има ред, по който се унищожават и цигари напуснали данъчния склад, за да може да си получим дължимия акциз", казаха от "Филип Морис България".


От края на миналата година в закона за акциза не е заложено изискване на срока на валидност на бандеролите при тяхната смяна. Именно ограниченият срок от шест на три месеца през 2009 г. стана причина за унищожаването на големи количества цигари от производителите. Очаква се срокът да се регламентира с решение на министъра на финансите - в противен случай стикерите ще важат до изчерпване на количествата.


В сряда Министерският съвет одобри и наредбата за регистрация на марки тютюневи изделия в едноименния регистър към Министерството на финансите. Според новите изисквания голяма част от документите ще могат да се подават по електронен път, няма да се изискват справки от патентното ведомство и търговския регистър, както беше досега.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK