Продажбите на автомобили в САЩ с 27% ръст през февруари

Продажбите на автомобили в САЩ с 27% ръст през февруари

© Reuters



Автомобилните продажби в САЩ се увеличиха с 27% през февруари, което надвиши и най-смелите прогнози на анализаторите. Причината за това са големите отстъпки, които производителите предоставят на потребителите. Това смекчи опасенията на купувачуте за повишаване на цените на горивата, пише "Ройтерс".


Общо автомобилната индустрия в САЩ реализира продажби на 993 хил. коли през февруари, показват данните от изследователката компания Autodata. Това е ръст от 27% спрямо същия месец предходната година. За целия годишен период са продадени 13.4 млн. автомобили, докато през декември и януари този показател е 12.6 млн.


General Motors (GM) отчита най-голям ръст на приходите от продажби. Компанията обяви увеличение от 46% през февруари на годишна база. Toyota отчита 42% увеличение, а Nissan – 32%, като компанията предлага дори по-агресивна кампания за отстъпки.




Продажбите на SUV-та и леки камиони се увеличиха с 32%, въпреки повишението на цените на горивото, които поскъпнаха заради по-скъпия петрол.


Инвеститорите са на мнение, че ако продължи увеличението на петрола, това може да принуди американските потребители да се ориентират към по-малки и икономични автомобили или пък да забавят продажбите. Подобна тенденция се случи през 2008 г., когато петрола достигна цена от около 150 долара за барел. Това ще понижи приходите на производителите, които ще трябва да инвестират в производството на по-икономични модели.


"Потребителите в САЩ са много чувствителни спрямо цените на петрола. Когато те се повишат. Когато се повишат, се увеличават продажбите на хибридни коли, докато тези на SUV и пикапи спадат", заяви вицепрезидентът на Toyota Такеши Учиямада. Според него продажбите на автомобили, които се водят "икономични" се увеличават с 20% през февруари.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Consumer Reports has named Japanese automakers Honda, Subaru and Toyota the best all-around car makers for the third year in a row in its annual auto issue.

  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Ако имаха ДДС, акциз и ценообразуване като у нас, отдавна да са забравили какво е автомобил.

  3. 3 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    Светът вече излиза от кризата.
    А у нас вече 21 години се търси тук "мек" преход, ту преход без реформи, ту лежейки и отмятайки 800 дена на календара. И не обръщаме внимание на много по-страшни неща-ежеседмично увеличаване на косвените данъци, на ограничаване на доходите ни чрез глоби и допълнителни разходи за бизнеса.

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Американците били чуствителни по отношение на цената на петрола

    Да дойдат да видят как е в Европа да им убием всички чуства

  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#2] от "telqk":

    Мани майтапа, ама аз винаги съм се чудил що ще акциз при автомобилите в България.
    Поне да го бяха кръстили иначе.
    Например ... право на първа брачна нощ би било по-точно.
    Тъй и тъй акцизът е наричан "данък на греха".

    А Адам Смит казва, че "Мотив за използването на акцизите трябва да бъде само стремежът да се ограничи потреблението на вредни за здравето и морала и разточителни стоки и услуги”.

    Само не разбирам - тези "загрижени за здравето, морала и разточителността" чиновници и "държавници" що все първата им работа е да си изпонакупят с народна пара точно "вредната" стока ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK