EADS се върна на годишна печалба от 533 млн. евро

EADS се върна на годишна печалба от 533 млн. евро

© Reuters



Европейският концерн EADS се върна на годишна печалба през 2010 г. и възстанови изплащането на дивиденти, пише "Файненшъл таймс". Групата обяви нетна печалба от 553 млн. евро през изминалата година. През 2009 г. концернът отчете загуба от 763 млн. евро, което доведе до спиране на изплащането на дивиденти по акциите на компанията за първи път в историята й. След като обяви печалбата си за 2010 г., EADS обяви, че ще изплати дивидент от по 22 евроцента на акция.


Компанията обяви и рекордните доставки на 510 пътнически самолета, което повиши приходите й със 7% до 45.8 млрд. евро през 2010 г. Финансовият отчет на EADS показва, че разполага с нетни парични резерви от 11.9 млрд. евро, като европейският концерн нееднократно обявява своите надежди да осъществи придобивания през 2011 г.


В момента EADS се надява да достави 520-530 самолета през 2011 г. и очаква "значително подобрение" на печалбата през 2012 г., като основните фактори са по-добрите цени и представяне на самолетите А380. По-голямата част от приходите на групата идват от авиопроизводителя на пътнически самолети Airbus.




Същевременно компанията загуби голяма поръчка за китайска авиокомпания, която беше спечелена от Boeing. Airbus обвинява правителството на САЩ, че е повлияло за изхода на конкурса. Американската компания обяви днес, че е спечелила поръчка за доставката на пет самолета Boeing 747-8, последната версия на популярния "Джъмбо джет", за китайския национален превозвач Air China. Сделката се оценява на 1.5 млрд. долара по каталожни цени.


"Разбираме, че има голям политически натиск от Вашингтон по тази сделка", заяви Джон Лийхи, оперативен директор за връзка с клиенти в Airbus. "Дори президентите Обама и Ху Дзинтао говореха по този въпрос при визитата на китайския държавен глава в САЩ."


От Белия дом обявиха, че не знаят за решението на конкурса и за възложена поръчка. Също така не е ясно дали САЩ имат механизми за оказване на натиск, които да накарат Китай да даде сделката на американската компания. Допълнително китайските авиолинии купуват непрекъснато самолети и от двата производителя.


От Airbus обявиха, че са участвали със своя модел A380, като според компанията този самолет се представя по-добре в поръчките, откакто дебютира, отколкото 747.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK