"Лукойл": Може ли министърът на икономиката да смята и интересува ли се от икономика?

"Лукойл": Може ли министърът на икономиката да смята и интересува ли се от икономика?


Започналата в края на миналата седмица размяна на остри реплики между шефа на на "Лукойл-България" Валентин Златев и министъра на икономиката Трайчо Трайков продължава и днес. От компанията разпратиха до медиите прессъобщение, в което отговарят на "изразената от министъра готовност държавата да изкупи обратно рафинерията".


В съобщението са посочени пет въпроса към министъра, последвани от позицията на компанията по всеки от тях. Съобщението идва ден след като премиерът Бойко Борисов публично взе страната на "Лукойл" в конфликта, заявявайки вчера в интервю за Би Ти Ви: "Оставете го икономическия министър, тази седмица той направи няколко много необосновани твърдения, аз съм му казал какво имам предвид."


Ето какво пише в прессъобщението на "Лукойл":




Пазарна сделка или национализация?
Ако аспирациите на министър Трайков към активите на най-големия инвеститор в България - групата "Лукойл", която само от началото на тази година е реализирала 40% от данъчните постъпления в хазната, имат пазарен характер, а не изразяват намерение за национализация, бихме желали да информираме господин министъра за някои цифри, както следва:


- 101 милиона долара са платени от "Лукойл" за 58% от акциите на "Нефтохим"


- 360 милиона долара - за изплащане на старите задължения на предприятието към фиска отпреди приватизацията


- 37 милиона долара - за изплащане на скрити задължения на "Нефтохим" към момента на приватизация


- 1 милиард долара - за въведени в експлоатация обекти в периода 1999-2010 г: нови инсталации, реконструкция и модернизация на основния производствен фонд, инсталации за обезпечаване на европейските норми за качество на горивата, екологични проекти, проекти за подобряване на енергийната ефективност, както и за ликвидиране на старите екологични щети; в това число каталитичен реформинг, реконструкция на каталитичен крекинг, нова инсталация "Газова сяра-3", нова факелна система, нови резервоари за нефт 2x50 хил. куб.м, реконструкция на Пирс-2, нова инсталация за Хидроочистка на дизелово гориво – 5, нова инсталация за Хидроочистка на бензини – 1, нова инсталация за сярно-кисело алкилиране, инсталация за атмосферна вакуумна дестилация, инсталация за вакуумна дестилация на мазута - 2 и др.


Може ли министърът да смята?
По повод абсолютно произволните публични "изчисления" на господин министъра за дела на нефта в цената на горивата сме длъжни да го осведомим, че ако от днешната крайна потребителска цена на дизеловото гориво извадим данъците и акцизите, делът на нефта като суровина представлява не 30, както твърди той, а 67% от цената му преди облагане.


Само от тези цифри е видно, че достоверността на изчисленията на господин Трайков се различава от действителността с малко повече от 200 на сто. И ученик от началните класове може да пресметне, че ако стойността на 2/3 от една стока поскъпне с 1/4, цената на стоката ще се покачи далеч над седемте "изчислени" от министъра процента още преди да бъде обложена със съответния акциз и да състави данъчната основа за още 20 процента облагане с ДДС.


Интересува ли се министърът на икономиката от икономика?


Странно е удивлението на господин министъра от факта, че комбинатът в Бургас работи на загуба през последните 2 години – факт, отразен в напълно достъпните публични финансови отчети на дружеството, които би трябвало да са му отлично известни най-малкото заради наличието на златна акция на държавата и присъствието на заместник-министър в надзорния съвет на предприятието.


Специализираните икономически медии като Oil&Gas Observer, Bloomberg, The Business Times, Financial Times и пр. от над две години насам постоянно публикуват информации и анализи за състоянието на европейската преработвателна индустрия и последиците от кризата.  Много световни компании се стремят да се освободят от своите преработващи мощности в Европа.


Само в последно време 12 рафинерии са продадени или обявени за продажба заради финансови загуби от тяхната дейност. За компаниите от световния нефтен бранш със сигурност ще бъде интересно да научат, че българският министър на икономиката и енергетиката разполага с неизвестно за тях ноу-хау как техните рафинерии да печелят при скъп нефт и свито потребление.


Свободни правила или просто контрабанда?


От 20 години насам един от основните проблеми на българския пазар като цяло, и в частност в търговията с горива, са контрабандата и нелегалният внос. Настоящото правителство е единственото, което предприе ефективни мерки за въвеждане на ясни правила в този сектор. Всеки търговец е свободен да закупи каквото желае количество и вид гориво, от която желае точка, да го внесе и да го продаде на каквато цена желае.


Единственото, което се иска от него, е да си плати дължимите акцизи и данъци и да даде възможност на съответните власти да проверят колко внася, какво и колко продава. Резултатите от тези мерки вече се усещат – според публикувани в пресата данни само през януари и февруари са отчетени с 35 милиона лева по-големи обороти на бензиностанциите в страната, отколкото през същия период на миналата година, въпреки свитото потребление.  


На този фон тревогите на господин Трайков за липсата на условия за пазарна конкуренция предизвикват огромно удивление, защото създаването на такива условия е именно негово задължение в качеството му на министър на икономиката.


Лични пристрастия или държавна политика?
Най-големият актив на всяка компания е доброто й име и авторитет пред нейните клиенти. Затова бихме приели твърденията и квалификациите на господин Трайков за проява на обикновена некомпетентност, ако те не представляваха по своята същност провокация срещу компанията и извличане на лични дивиденти от недоволството на хората заради ниските им доходи.


Когато един министър внушава чрез медиите, че за тези ниски доходи е виновен не някой друг, а най-големият чуждестранен инвеститор в България, остава само да се надяваме, че той изразява лични пристрастия, а не мнението на българското правителство.

Коментари (166)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Трайчо може да бъде жертван. Явно приятелството на Боко и Златев е прекалено силно!

    Ако тоя тапигьос Борисов - махне икономическия си министър под давлението на две съветски компании - Атомстройекспорт и Роснефт - то значи имаме не премиер, а женски полов орган!

    Ако модераторите мислят, че съм нецензурен - да ме модерират. Това не променя фактите. По безволев премиер не сме имали от Виденов насам. ТОЙ НЯМА ТОПКИ!

  2. 2 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Трайчо Траков явно настъпи много хора по МАЗОЛИТЕ........!!!!????.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  3. 3 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Трайчо да работи за премахване на бариерите пред вноса на горива. Пък нека Боко посмее да му попречи и да го уволни - рейтингът на Боко се засилва към канала с още по-голяма скорост...

  4. 4 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    1 милиард долара - за въведени в експлоатация обекти в периода 1999-2010 г:..::))))))))))))

    Айде бе ..Направо 5-6 са милиардите и понеже работят на ЗАГУБА - през тези години , ИЗВЪНЗЕМНИТЕ направиха Златевчето - мултимилионер - с 400 милиона :))
    А съветските калкулации - ги знаем ..:))))))))
    1.НА КАКВА ЦЕНА - влиза РУСКИЯТ НЕФТ в България ??
    Онзи ден беше на 74-76$ на барел ..НИКОЙ ли не знае в ЛУК ???
    ............................................................................................
    2.КАТО КАКЪВ МУТРАТА златев е присъствал на среща в Москва за АЕЦ-а ??? Български гражданин- от руска страна !!???
    3.КОГА прокурорите ще проверят този ПРОСТ ФАКТ ??? Нали не е оказвал политически натиск ?? )))
    4.От кога една фирма се интересува от контрабандния внос?? Тя ДАНС или митница или ..всияко това е в България ?? Тя шпионска организация ли е ?? РУСКА ???

    BIG AL
  5. 5 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Лъсна зависимостта на ББ от олигарха

  6. 6 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    а ние да питаме лукойл дали им приличаме на олигофрени.


    знам, че избирането на тиквата за премиер говори сериозно срещу интелекта на нацията, но не всички пасат трева.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    Министърът постави под въпрос пазарната цена на горивата и веднага започна атака към него. Имам чувството, че могат подобно на Цветанов да го дискретидират, за да омаловажат тезите му. И после къде е държавата, и къде е бизнеса - кой кого регулира?

  8. 8 Профил на Ивайло Йосифов
    Ивайло Йосифов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Как е възможно ЛукОйл да продава бензин и дизел в техните бензиностанции в Белгия, Нидерландия и Лихтенщайн на същите цени?

    http://5starhospitality.weebly.com/
  9. 9 Профил на Ангел Тодоров
    Ангел Тодоров
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Лошото е, че дори и прав да е Тр. Тр., с подобни изказвания по-скоро се отблъскват чуждестранни инвеститори, отколкото да се привличат. Има нещо грешно, но какво ли е?

  10. 10 Профил на Thunder From the Blue
    Thunder From the Blue
    Рейтинг: 346 Любопитно

    ""Лукойл", която само от началото на тази година е реализирала 40% от данъчните постъпления в хазната."
    Другите 40% са от „Химимпорт” АД & Co?!

    Няма мърдане! Егати икономиката!!!

  11. 11 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Поздравления на Трайчо Трайков, жалко че няма кой да го подкрепи.

    Най-достойното и правилно нещо ще бъде сега като излезе анализа на КЗК че картел при горивата няма, да си подаде оставката в знак на несъгласие с правителството.

    Това ще бъде силен акт, който с повече късмет ще накара повече хора да попрогледнат и да видят зависимостите между Борисов и Златев.

    Надявам се като казвам Оставка, да бъда разбран правилно, последното което искам е един очевидно свестен човек да напусне правителството; но подаването на оставка е един излючително тежък и силен аргумент.

    Обратното - оставането, би означавало че на мин Трайков просто са му запушили устата. Трябва да можеш като кажеш А, да кажеш Б и т.н.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  12. 12 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    голяма наглост. не знам кой не може да смята

  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Весело

    ...групата "Лукойл", която само от началото на тази година е реализирала 40% от данъчните постъпления в хазната...

    А те защо смятат така тарикатски?
    ДДС и акцизът от кога станаха "техни" данъчни постъпления?

    Типично за самозабравил се монополист.
    Като ЕРП-тата, които, както излезе от изявленията им, си разглеждат отчисленията като печалба.

    Апропо, 40%, както си признават и от рафинерията, си е монополно положение по сегашните български норми.
    КЗК наблюдава ли ги?

  14. 14 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    http://meto76.blog.bg/politika/2011/03/20/edvin-sugarev-valentin-zlatev-e-prinositelia-na-podkupa-ot-q.712666

    Едвин Сугарев: Валентин Златев е приносителя на подкупа от "Росатом" за Бойко Борисов

  15. 15 Профил на frunze
    frunze
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ехо, Лукоил влезте в реалността. На всякаде по света суровината има най-малката част от цената. Преработката на нефта и данъците формират високата цена.

  16. 16 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 515 Неутрално

    "Настоящото правителство е единственото, което предприе ефективни мерки за въвеждане на ясни правила"
    "Резултатите от тези мерки вече се усещат – според публикувани в пресата данни, само през януари и февруари са отчетени с 35 милиона лева по-големи обороти на бензиностанциите"

    Все едно е написано от същите PR-агенти на Бойко.... Като че досега не е имало никакви правила, а въпросът е в спазването им, не в налагането на нови. А пък тези 35 млн. лв. повече ОТ КОЛКО са?! И колко се дължат на 15-20 % по-високите цени!?

  17. 17 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Още от сега всички трябва да са нещрек за финансирането на партиите. Няма човек, който да не е наясно, че рафинерията е "слугинизирана".

    Странното е, че се обръщат не към когото трябва сякаш главния слуга не отговаря за икономическия си слуга. Създават натиск върху експертния,

    професионалния смисъл на кабинета, защото уважението им заслужават само лудите партизани, които им дават зелника за което има хубава поговорка.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  18. 18 Профил на koshmei
    koshmei
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Дано някой бургаски общинар, прочете тази статия, види снимката и прати хора да орежат дървото, което скрива табелата! /ако не са го направили вече, в което се съмнявам/

    http://www.youtube.com/watch?v=FTt1MyXCfzs мултак до мултак
  19. 19 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 684 Весело

    Трайчо е голям пич! Иначе ми стана жал за Вальо Златев,той,сиромахът,две години бачка на червено единствено на ползу роду!Дайте кратък номер да пратя смс в помощ на човека!

    rock n' roll is king!
  20. 20 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 676 Любопитно

    За сините комунисти пак прилагам таблицата с цените ба горивата в ЕС. Ясно се вижда, че цените в Бг са едни от най-ниските в съюза. Ако държавата се съгласи да отмени биокомпонентата в състава на дизеловото гориво и поеме част от разходите по съхраняване на резерв за 60 дни, който поддържа Лукойл, цените ще станат вероятно най-ниските в ЕС. Свърши времето на евтиния петрол срещу братски целувки. Новият брадър печата долари в несвяст и на него благодарете за текущата цена от 115 $ за барел Брент

    http://www.energy.eu/

    И още нещо : Костов акбар !!!

  21. 21 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    Явно Трайчо ще е следващата жертва. Борисов де факто пожертва вече Игнатиев, като го остави да се бори сам и не го защити нито веднъж, дори напротив. Сега прави същото с Трайков.

    Бойко, Бойко, не разбра ли, че само с простовати приказки не става? Акъл трябва, акъл. Един Плевенлиев ти остана само, дето е уважаван от хората.

  22. 22 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Трайчо казва едно просто нещо: Имаме 2-рия по ред най-нисък акциз, защо нямаме 2-рата по ред най-ниска цена? И това при равни други условия - разходите по производството в БГ са колкото в Западна Европа, което също не е вярно. Така, че олигарха да млъква, фактите говорят достатъчно

  23. 23 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Кой от кого е преписал?
    Г-н Борисов ли цитира г-н В.Златев или обратно ?
    Няма никакво значение, вчерашното изказване на г-н Борисов и тази позиция на "ЛУКОЙЛ" днес показват пълен синхрон в действията.
    Ако Трайчо Трайков има достойнство - трябва да си подаде оставката, но и да си каже всичко по въпроса.
    А "ЛУКОЙЛ" е на загуба, защото печалбата остава в офшорните фирми, от които рафинерията купува нефта за преработка.
    За първи път една фирма се изправя срещу един министър по този нагъл начин, а това може да стане само с разрешението на г-н Борисов

  24. 24 Профил на ром
    ром
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Щом Лукойл реагират,като ощипана мома,сигурно Трайчо е с правилна позиция!Дали има начин да се разбере -30 или 67%-кое е вярно,или числото е друго?
    А какво да прави народът Цезаре!?

  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Неутрално

    До коментар [#15] от "frunze":

    И на мен тези 67% ми направиха впечатление.
    Трайчо се е изцепил с 30% дял на суровината в себестойността, но и те май послъгват.
    При производствен процес като техния чак пък 33% отчисления?
    Мисля, че би трябвало да са по-малко, т.е. делът на суровината да е доста по-висок.

    Някой да има информация как е при рафинериите?

  26. 26 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#13] от "xm...":

    Хехе, много си прав за ДДС - то не е резултат от работа на печалба на която и да е фирма!

    Отделете време навреме.
  27. 27 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#4] от "BIG AL":

    виж сега не ми харесват руснаците ама трябва да ти опонирам понеже информациите които ги даваш са неверни и говориш пълни глупости
    , къде го видя това и 4у че лукоил продавал нефта на 74$
    след като световните цени последните две седмици се въртят около 100-120$
    те от лукойл да не са тъпи че да си продават петрола на занижени цени специално на нас българите които последните години все сме им на контра
    по евтини цени от пазарните може да има само ако българия е направила някакви договорки извън пазарната цена, както са направили беларус и украйна
    но тук няма как да стане
    затова вместо да се пените с глупости вземете поработете

  28. 28 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#22] от "kr":

    Трайков донякъде е прав да пита за нивото на акциза и нивото на цените но да не забравяме основното правило, че единственото нещо, което коригира цени е конкуренцията. Без конкуренция няма пазар и цените са такива каквито каже монополиста.

    Отделете време навреме.
  29. 29 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1418 Любопитно

    Къде са смешниците, които твърдяха, че Костов "подарил" рафинерията на руснаците? Защото аз виждам тук едни 100 + 360 милиона долара, които са влезли в държавата.

  30. 30 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Златев, да го ожалим горкия - 2 години работел на червено, е как тогава внася 40% данъци? От ДДС ли ? Май тука Златев не може да смята - няма никое дружество(група фирми) което да внася 40% от приходите в бюджета

    Трайчо не трябва да спира да казва истината - при евтиния петрол от русия (който не е на цени като брента) + най-ниския акциз няма как да дойде средна цена за Европа. Явно производствената цена на Лукойл е висока (което казва и трайчо)

  31. 31 Профил на misheto_66
    misheto_66
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Данъците са определен проценент от заплатите ни ,ако плащаме по висони вносни и заплатите ни ще са високи.Горивата са си с нормални цени но не за нашия стандарт

  32. 32 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално


    До коментар [#4] от "BIG AL":
    въпрос
    ако нефтохима го бяха купили от шел, бритиш петролиум или компания от америка , мислите ли 4е бензина щеше да е по евтин отколкото сега?
    и защо янките или европейците да ни продават по евтин петрол??
    от много обич или защото горят от желание да ни помогнат?
    погледните ерп-тата те дори искат цените да се вдигнат с много по големи проценти , та ако нефтохим беше във владение на западна компания бъдете сигурни 4е сега бензина и дезела нямаше да е 2,5-26 лева и щеше да гони 3 лева
    истината е 4е харода си търси виновник за несгодите и окаяния си живот,
    дали е лукойл или шел или някой друг резултата щеше да е все същият
    просто българите трябва да по4нат да мислят рационално а не емоционално, и да разберат 4е няма да се оправим с маги4еска пръчка, трябва да погат да отсяват кандидатите да ги управляват и да не се доверяват на популисти защото такива са реалностите българия е бедна и който и да дойде няма как да ни оправи с маги4еска пръ4ка
    затова популистите ще обещават докато вземат властта и след това като се сблъскат с реалностите и ще си седнат на гъза да работят защото няма друг на4ин , дори и бойко го разбра

    на него му беше ясно 4е белене е добър проект и ше го бъде , но понеже искаше да вземе колкото се може пове4е гласове на изборите и се уля да кряка срещу белене после като взе власта , вика вика и си седна на гъза и изпадна в смешна ситуация обърната на 180
    но така е той бойко сам си се оставя в малоумни ситуации от които после трябва да излиза, да не беше викал толкова срещу белене и да не беше наелектризирал хората , та сега нямаше да го псуват толкова

  33. 33 Профил на Иво Мирчев
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Лукойл са много зле! Дано не уволнят Трайков. Но пък така ББ ще си направи много лоша услуга...

    http://www.ivomirchev.com
  34. 34 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Нека да извадим от цената на горивото ДДС и акцизите.
    Нека да направим същото и за останалите държави в ЕС
    Така се получава че в България плащаме по-скъпо от 17 държави в ЕС
    Та се питам при положение, че заплатите ни са по-ниски, данък печалба е по-нисък и Лукойл си внася собствен петрол, защото има концесии по света и производствените разходи са еднакви с оглед това, че се ползва еднаква технология и са нужни сходни инвестиции за рафинериите как така ние тук плащаме по-скъпо?
    Отговорите за които се сещам са:
    1. В другите държави потребяват повече литри на година на човек и е нормално да има по-нисък % печалба при по-високо потребление
    2. Има картелни споразумения и/или пречки за внос на евтини горива в България

  35. 35 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    До коментар [#7] от "Читател":
    Да сравняваш Трайчо Трайков С Цветан Цветанов е като да сравняваш стол с електрически стол! Иначе за жалост вече виждам как са му намазали ските на г-н Трайков - един от малкото кадърни министри в този кабинет. Жалко, защото той се опълчи на монопола, за разлика от другите мижитурки в кабинета, които се преклониха пред картелите...

  36. 36 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Аз питам пък друго: Може ли шефът на една чужда фирма в България да демонстрира публично толкова нагло и нахално отношение към един български министър?

  37. 37 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Много нагли станаха руските мутри,но и комуниста борисов,много добре се е одупил

  38. 38 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#28] от "dreamer":
    При естествените монополи трябва да има регулация, иначе токът може да е 5 лева, водата 10, нафтата 20, за що не 30

  39. 39 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#21] от "Знам и Мога":

    Един Плевенлиев ти остана само, дето е уважаван от хората.



    Уважаван както е уважаван примиера но само от тъпите хора които нищо не разбират но в последно време и те почнаха да разбират на къде отиват нещата

  40. 40 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Бойко какво да го махаме Трайчо ? Човека заразлика от всички останали поне назова проблема , докато ти ни обясняваше и замазваше , че имало глобална криза , да има такава ама тя е финансова , другата е криза на петрола , който се черпи от Либия . Питам колко от петрола , който ползва България идва от там ? сигурно 0.1 % най-много , другото си е директен внос от Русия . А от братски Лукойл пак лъжат най-нахално , че акцизите формирали 67 % от цената , тяхната печалба формира толкова от цената . Затова драги ми Бойко мисли хубаво , защото следващите избори идват и ако ще ми лижеш московски дупета , ще те пратя в заслужена почивка както навремето бай ти Тодор Живков го пратиха в такава от партията .

  41. 41 Профил на bhristov
    bhristov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не знам какви милиарди в какво са влагани - но като човек живеещ в Бургас ви давам пресен пример, за който всички медии мълчат като .......Поне през две поредни нощи миналата седмица във Бургас НЕ СЕ ДИШАШЕ от воня на петролни продукти. Пресен пример, а такива има много.
    В какво сте вложили колко г-н Златев???????????????????????

  42. 42 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Ето сравнение на цените на Диз.гориво в 27 те страни от ЕС
    А вижте с най-ниския акциз къде сме ние - и кой е прав, Трайчо ли Златев
    http://postimage.org/image/1ud1yba2s/

  43. 43 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    До Дневник:
    Нещо не е много ясно:
    "..ако от днешната крайна потребителска цена на дизеловото гориво извадим данъците и акцизите, делът на нефта като суровина представлява не 30, както твърди той, а 67% от цената му преди облагане.."

  44. 44 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    В цената от 2.53лв имаше включени:
    -0.4216лв. ДДС
    -0.615лв. акциз
    Тези 2 данъка съставляват 41% от общата цена.
    Вероятно в статията Лукойл са погрешно цитирани, или те лъжат нагло.
    Приемам второто, но атаката срещу Трайков вече е безпрецедентна!

  45. 45 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#9] от "angel_to":
    Ако са инвеститори като "Лукойл", "ЧЕЗ", "ЕОН", "ЕВН" по-добре да ги бяхме "отблъснали" много по-рано.От такива "инвеститори" като гореизброените в България икономиката е на това "високо" ниво.

    ZeroOne
  46. 46 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#41] от "bhristov":
    Вложил е в "Бентли", яхта и мн. др. лични активи

    ZeroOne
  47. 47 Профил на селянка
    селянка
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ама тези от Лукойл наистина са големи наглеци..
    Когато международната цена на петрола беше 35 $ за барел и ние очаквахме сериозно поевтиняване на горивата,същите тези тарикати писаха,че цената на петрола в крайния продукт нямала такъв голям относителен дял и за това не можело да се очаква сериозно поевтиняване.

  48. 48 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Тр. Тр. е прав, но в случая изпълнява чужда поръчка, ако нападне по същия начин и ЕВН, ЕОН и ЧЕЗ ще го призная, но той там си мълчи.

  49. 49 Профил на принцът
    принцът
    Рейтинг: 571 Весело

    Честно казано в началото, когато Трайков постъпи като министър имах известни резерви, но напоследък многократно се доказа като министър на българските интереси и на здравата логика, а не на болните мозъци, като много други!

    Давай Трайков, с теб съм!

    Светът не е толкова прост, колкото ни се иска.
  50. 50 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Я заредете дизел в Западна Европа и засечете разхода на колата. Ще ви даде поне литър по-малко на 100 км, отколкото ви дава в България. Защо никой не говори за качеството на горивото?
    Накрая пресметнато в пробег цената тук се оказва наистина най-висока

  51. 51 Профил на petarmoskov
    petarmoskov
    Рейтинг: 515 Неутрално

    От няколко мнения тука прочетох, че трябвало Трайчо Трайков "гордо" едва ли не да си подаде оставката. Аз не мисля така. Така стана с шефа на ДАНС. Не издържа човека всички идиотски приказки на "нашия" с извинение премиер. В правителството има няколко свестни хора и не мисля, че е отговорно да си подават оставките, когато им се види по-нанагорно. Иначе повечето министри, включително ББ са си червени рубладжии. Това е ясно на всеки средно интелигентен индивид.

    О-СТАВ-КА О-СТАВ-КА О-СТАВ-КА
  52. 52 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#34] от "Боян Дуков":

    не си прав
    най скъпо гориво в ес в момента е в гърция
    аз живея в амстердам и тук цената е по висока отколкото в бг
    във франция е по висока цената на горивото отколкото във холандия и германия, особености на местния френски пазар , така 4е поне не заблуждавай останалите българи с неверните си твърдения

  53. 53 Профил на nikola karaivanski
    nikola karaivanski
    Рейтинг: 870 Неутрално
  54. 54 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#42] от "coffee.bean":

    еми ще ти отговоря тук не си прав това на линка дето си до дал са цените но без данъците 4ети и се ограмотявай
    excluding VAT озна4ава 4е цените са без на4ислени данъци, като се нацислят данъците се олу4ават съвсем други стойности

  55. 55 Профил на Bate B
    Bate B
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Вземете променете заглавието на "Златев не може да смята"!!!

    Миналата седмица Златев разправяше как петролът е поскъпнал с 23%, а бензина само с 11% и как РАЗЛИКАТА БИЛА СОЦИАЛНАТА РОЛЯ НА ЛУКОЙЛ!!!

    Сега сам си влиза в капана: при 67% дял на петрола в цената на бензина сметките са 23%*67%= 15,4% повишаване на цената на бензина.
    Както се вижда изказването му миналата седмица не е нищо повече от популизъм!!!! Къде са 12% "социална роля", къде са 4.4%

    Бате Б
  56. 56 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#14] от "Само Левски":

    Сугарев да не плямпоти много, защото Иван Костов продаде на него Нефтохим. Според мен В.Златев е агент-резидент в България на КГБ и държи останалите агенти в примка. Очевидно е, че неговите приятели от разни партии са скрити агенти.

  57. 57 Профил на dzmey
    dzmey
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Златев трябва да се позлати буквално, и да се постави в центъра на Правец.

  58. 58 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#50] от "kr":

    Абсолютно прав!!!

  59. 59 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1184 Разстроено

    Проблемът на Бойко е, че изпуска нещата!
    Т.е. тича след събитията!
    Та тея неща със Златев могат да се решат и по-тихо - без простотии!
    Жалко

    Машини прости, народ неук.
  60. 60
    ****

    Този коментар беше изтрит в 12:33 на 21/03/2011 от неговия автор.

  61. 61 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    Мисля си, че атаката срещу Трайков не е толкова заради горивата, колкото заради някакви различни от Бойковите коментарии за АЕЦ Белене!
    Проблемът е в АЕЦ Белене!

  62. 62 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#57] от "dzmey":

    Да, ЖИВ да се позлати! Буквално!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  63. 63 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#38] от "kr":

    Естествени монополи не възникват естествено както нещо възниква в природата. Т.н. "естествени монополи" се създават от държавното регулиране на даден сектор или дейност в икономиката. В този смисъл понятието естествен монопол НЕ е някакъв икономически феномен. Това си е обикновена държавна политика. Ако държавата "регулира" пазара в посока неговото освобождаване за конкуренция монополи няма да има, нито естествени нито неестествени.

    Отделете време навреме.
  64. 64 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 518 Весело

    Вместо да се дърлиме, по-добре редакцията да публикува биографията на този титан на технико-икономическата мисъл златев!Да ни стане ясно как правешкия цървул става милионер!

  65. 65 Профил на Реалния
    Реалния
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#41] от "bhristov":

    Само искам да те допълня относно замърсяването на въздуха в Бургас.Вече 8 г.живея тук и да ти кажа наистина не се сещам за ден без да е миришело от този завод.Лично съм се обаждал на 112 да се оплаквам и сигурно няма смисъл да ви казвам какъв е бил резултата А миналата седмица толкова силно миришеше на газ че колкото и смешно да звучи ме беше старх да запаля цигара да не се запали въздуха.Отговорно заявявам че почти нямаше кислород във въздуха и беше наистина трудно да се диша.А някой ако може да направи справка колоко от децата в Бургас са с астма и различни видове алергий ще е доста показателно за въздуха тук.

  66. 66 Профил на maramot
    maramot
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Съотношението на гласувалите е поразително.

  67. 67 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#21] от "Знам и Мога": Росен Плевнелиев освен, че отглежда свидните рожби на Бойковия PR, е склонен да не си изразява своето мнение или поне да го свежда към Бойковото. Симеон Дянков бързо усети, че не трябва мнението му да се различава от Бойковото. Засега единствено Трайчо успява да не се отмята. И хубавото е, че продължава да си опровергава името

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  68. 68 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#11] от "NPaine": СЪгласен съм с теб и си мисля, че Трайчо ще предпочете да се махне, вместо да се съобразява с дивия поплизъм на премиера. От което ще загуби освен правителството и държавата

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  69. 69 Профил на nkrivoshiev
    nkrivoshiev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Трайчо повдигна много правилни въпроси .. жалко, че ще му запушат устата.

    Факти:
    1. Суровината в крайната цена е ок. 50%. Другите 50% са акциз + данък в/у данъка, който е ДДС. Да, но е пълен мит, че суровината е едва ли не само нефт! Петролът като калкулация в крайната цена е ок. 25% и В.Златев го знае много добре. Останалите 25% от "суровината" са други ресурси: битум, преработващи компоненти + "суровината" труд и експлоатационни разходи!
    2. Нефтът, които се търгува, е основно 2 вида -- Брент (Light Crude Oil, LCO) и Тексаски петрол (West Texas Intermediate, WTI). Брентът в момента е $115, Тексаският - $102, като Брентът е по-скъп заради спекулации с фючърси, арабските революции, а и защото винаги е бил по-скъп с няколко долара => по-качествен е и по-добър за преработка.
    3. Руският петрол няма нищо общо с горните 2 вида!! Винаги е бил по-евтин с ок. 25% -- по-скапан е за преработка, по-слабо качество, най-грубо казано - от 1 барел се вади по-малко продукт!! Така че - да, 1 барел руски нефт струва в момента в рамките на $70-80.
    4. На 01.01.11 барел Брент струва ~ $93 => цената на барел се е повишила с ок. 23% до днес.
    5. ПО-ВАЖНОТО!! Преди В.Златев & Co се оправдаваха, че доларът бил скочил и така цената за суровината се увеличава!
    03.01.11: EUR/USD = 1.29
    21.03.11: EUR/USD = 1.41
    Доларът се е обезценил спрямо еврото (и лева) с 9% от началото на год.! => един барел петрол брент през януари е струвал 72 евро, а в момента е 81.50 евро!
    6. Следва, че реалното повишение на цената на суровината е 13%! (не споменаваме, че компания търгуваща и купуваща борсова суровина трябва да се хеджира спрямо ценови рискове, но Лукойл нямат и стимул да го правят)
    7. При тежест от ~25% на суровината петрол в крайната цена и реално 13% повишение на суровината, Иванчо от 5а клас изчислява, че крайната цена трябва да се повиши с общо 3,25% + още ок. 0,65% заради 20% ДДС в/у всичко (облагаме по-висока цена).
    8. Акцизът е константен, минимален като ставка за ЕС и не е променян (изчислява се като ХХХ евро на тон гориво).

    Всеки може да усети останалото къде отива. Трайчо се пита същото, но няма да му отговорят.

  70. 70 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 684 Любопитно

    До коментар [#25] от "xm...":
    Учебник за петрола и газа
    нека да видим какво прави се на дребно цената на един галон бензин. През март цената на дребно на газ е $ 3.24. Премахване на този брой, 72% от разходите е суров нефт, 8% за рафиниране, 8%, разпределението и търговията, както и 13%, данъците
    Учебник за петрола и газа
    http://blackandwhiteprogram.com/report/oil-and-gas-prices

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  71. 71 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Ко стана бе? Па аз за такива думи само до преди седмица обирах "възхищението" на цялата герберска паплач тук..

    Рапона явно поднесе ястията много набързо, та сега публиката повръща.
    Айде, един поощрителен + от мен.

    Ecrasez l’infâme
  72. 72 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Много нагло изказване от страна на Златев!
    Ако не му се харесва - да обявява рафинерията за продан и да си хваща пътя, никой не е заплакал за поредния правешки мутро-олигофрен.
    Желаещи за покупка на рафинерията ще се намерят.
    Защо след всичките му инсталации, българските горива са със най-високо съдържание на сяра.
    Защо така нагло лъже за 67%?
    От литър нефт не излиза 500 мл дизел, камо ли да излезне 670 мл.
    Каква контрабанда? Те самите Лукойл са контрабандата! Именно затова цвичат сега - защото Дянков ги натисна чрез бензиностанциите с фискалните устройства вързани с НАП да прекратят контрабандата, защото няма да може да я продават без фактури и разликите ще лъснат.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  73. 73 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 684 Весело

    Баницата държавна е като шагреновата кожа, свива се непрекъснато. Като остана малко само един бюджет който малко се пълни и комунисти, комсомолци, милиционери и мутри вече не са в единен строй.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  74. 74 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#41] от "bhristov": Всяка година пристигам на гарата в Бургас с нощния влак. И миризмата е такава, каквато я описваш. Една година на съпругата ми и прилоша. А идваме от друг силно замърсен край на България

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  75. 75 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#51] от "petarmoskov":

    Принципно си прав, но когато си в екип с хора, които за мислене използват задниците си, имаш алтернатива идва момент в който ти писва. Или става прекалено опасно...
    Защото не забравяй, че днешния премиер е вчерашна мутра

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  76. 76 Профил на СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    Рейтинг: 965 Весело

    До коментар [#20] от "Сгугню":

    А доходите ни са едни от най-високите, нали

    Да не говорим за качествата на горивата, произвеждани от Лукавия, пардон от Лукойл

    Свободните хора избират, пробват, грешат, успяват и вървят напред. Робите си кютат и чакат някой да ги оправи.
  77. 77 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Неутрално

    До коментар [#70] от "KK 1917":

    Мерси.

    Излиза, че са не 67%, а 72%? Т.е. Златевият си лъже с едно 5%.
    Това на оборота им от близо 7 млрд. си е едно докъм 400 млн. лева.
    Тлъста хапка.

  78. 78 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    А правилният въпрос е:
    Знае ли министърът на икономиката, че шефът му ББ е храненик на В.Златев, сиреч Лукойл?

  79. 79 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 417 Неутрално

    не са скъпи горивата ... доходите са ниски

  80. 80 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#75] от "Gopeто":

    "днешния премиер е вчерашна мутра "
    -----------------------------------------------
    Защо вчерашна?
    "вчерашна мутра " в природата съществува толкова, колкото и "вчерашен негър".
    Ако ББ беше примерно доктор на науките, то премиерският му пост би ли променил тази му характеристика?

  81. 81 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 515 Весело

    Браво Г-н Трайков!Това е позиция на БЪЛГАРИН, бил той и министър.
    Лукойл няма какво да ги коментираме, те са си руска компания, валентин златев е руски служител и е нормално да си защитават руските интереси.
    Питам кой освен Трайков защитава БЪЛГАРСКИТЕ интереси?

  82. 82 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 402 Неутрално

    " групата "Лукойл", която само от началото на тази година е реализирала 40% от данъчните постъпления в хазната "- от нашия залък , и пот !! Мръсни червени кръвопийци , начело с руската подлога - мушморока ЗЛАТЕВ !!
    Те ги учат в КАРАТЕ - ШКОЛИ , КАК СЕ ПРОДАВА БЕНДЗИН ! Много е сложно - иска се гьонсурат и меко , партизанско дупе !!

  83. 83 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Мръсни червени кръвопийци , начело с руската подлога - мушморока ЗЛАТЕВ !!
    Те ги учат в КАРАТЕ - ШКОЛИ , КАК СЕ ПРОДАВА БЕНДЗИН ! Много е сложно - иска се гьонсурат и меко , партизанско дупе !!

  84. 84 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 220 Неутрално

    И кво излезе накрая, гласува за бойко и получи златев!

  85. 85 Профил на nkrivoshiev
    nkrivoshiev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#70] от "KK 1917":
    "През март цената на дребно на газ е $ 3.24. Премахване на този брой, 72% от разходите е суров нефт, 8% за рафиниране, 8%, разпределението и търговията, както и 13%, данъците "
    --
    Сори, но това е за САЩ! Там няма акциз, също няма и ДДС! И това не е цена за "газ", а цена на галон за бензин (gasoline a.k.a. gas). Всеки щат в САЩ слага допълнително различни малки данъчета, но въпреки това - на дребно на колонка цената е евтина и карат SUV-та с V8 двигатели, защото държавата има различна политика -- решила е да остави поданиците си да правят бизнес, да потребляват на макс. и после пак да правят бизнес.
    Отделно: щатският петрол е по-евтин в момента (Texas Crude), рафинериите са мега ефективни и имат пълна автоматизация. Също има конкуренция (повече рафинерии, по-пазарни условия).

  86. 86 Профил на Фронт за Национално Обединение
    Фронт за Национално Обединение
    Рейтинг: 627 Неутрално

    За пореден път лявата ръка не знае какво прави дясната,това правителство с всеки изминал ден доказва че няма идея какво да прави.За кой ли пореден път има разминаваме в мненията,единият казва едно а другият друго.Това правителство работи на принципа проба грешка,но за сега положителни резултати няма.Интересно колко време още народа ще търпи тая шайка да си играе на правителство???

    И въпреки всичко,и въпреки всички ще я има България
  87. 87 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 402 Неутрално

    комун.соц.симпозиум. асамблейно -конгресно -тезисно-генезисно- инфантил -скопените червени ментета ! Не е за изтърване келепира , а те , от БКП , ще продължават да мрънкат по трибуните , колко би било добре , ако можело , докато , въпреки , понеже , обаче си присвояват и поделят държавата , да бихме били добри да се правим на кьорави и неми , та и децата им да са на рахать по тяя софри бескрайни !! За Станипишковците намеквам директно ! Вън от чадъра , фашаги с каскети !!

  88. 88 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 627 Неутрално

    На гласувайлие за ГЕРБ - честито.

    Почвайте да садите картофи.

  89. 89 Профил на Фронт за Национално Обединение
    Фронт за Национално Обединение
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#83] от "georgitarabov":

    Мръсни червени кръвопийци , начело с руската подлога - мушморока ЗЛАТЕВ !!

    Ако не ти е известно мушморока Златев е първа дружка на бат Бойко,и до ден днешен фирма Ипон охранява тръбите на Лук Ойл.Надявам се знаеш кой е собственик на тая фирма.

    И въпреки всичко,и въпреки всички ще я има България
  90. 90 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 402 Неутрално


    fireball - Н -80 13:25 - +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  91. 91 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Мръсни червени кръвопийци , начело с руската подлога - мушморока ЗЛАТЕВ !!
    Те ги учат в КАРАТЕ - ШКОЛИ , КАК СЕ ПРОДАВА БЕНДЗИН ! Много е сложно - иска се гьонсурат и меко , партизанско дупе !!

  92. 92 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Министъра на икономиката може да се държи като истински българин лоялен и на Европейския съюз,поне за сега го доказва.Жалкото е че цялата власт в Бг е в ръцете на такива комунистически отрепки като Пълванов,Борисов,Костов и Доган,

  93. 93 Профил на Фронт за Национално Обединение
    Фронт за Национално Обединение
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#91] от "georgitarabov":

    Плащат ли ти да публикуваш един и същи коментар

    И въпреки всичко,и въпреки всички ще я има България
  94. 94 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 515 Любопитно

    А защо никой не споменава търговците на дребно на горива - веригите бензиностанции.

    Лукойл далеч не са сами на този пазар. Там са и Шел и ОМВ и Ромпетрол.

    Търговците на дребно реализират между 0.40 и 0.60 стотинки от крайната продажна цена литър гориво - това е брутния марж на бензиностанциите след разходите по доставки и дистрибуция на горивата.

    Справка от търг регистър показва Печалба преди данъци за Шел България за 19 милиона и 15 милиона съответно през 2008 и 2009 година. При около 100 бензиностанции, това се равнява на около 150 хиляди до 200 хиляди печалба на обект....

    Пита се,

    Ако на Лукойл не им е чиста работата, къде остават търговците на горива. Съмнявам се, че проблема там е по-голям от този на нияо рафинерия. Нека да ги разследват за картелиране (ама този път сериозно) всички.... И да проверят , кой нарежда картите в тяхната така наречена петролна и газова асоциация....

    Сигуррен съм че ще излязат интересни подробности

  95. 95 Профил на Фронт за Национално Обединение
    Фронт за Национално Обединение
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#92] от "kitaec__":

    Министъра на икономиката може да се държи като истински българин лоялен и на Европейския съюз,поне за сега го доказва.

    Грешиш,това което наричаш лоялност се нарича зависимост.България не е била толкова зависима от СССР колкото е зависима от ЕС.Няма нищо лошо нито в лоялността нито в зависимостта,стига тази лоялност и зависимост да не обслужват чужди интереси както е в момента,а нашите българските

    И въпреки всичко,и въпреки всички ще я има България
  96. 96 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 684 Гневно

    Абсолютно сигурно е, че Трайков може да смята доста по-добре от правешкия цървул и че от пазарна икономика разбира безкрайно повече от последния, който нищо не разбира!

    Предлагам Г-н Трайков да си покаже сметките и да навре рубладжиите в кучи гъз!

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  97. 97 Профил на desen
    desen
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#36] от "kr":
    "Аз питам пък друго: Може ли шефът на една чужда фирма в България да демонстрира публично толкова нагло и нахално отношение към един български министър?"

    МОЖЕ! Ако е 'приятел' и спонсор на премиера.Не е радио Ереван.

    А сега относно високите производстевени цени на горивата,произвеждани от Лукоил:
    Ако ще сравняваме всички компоненти на горивата,по които се формира крайната цена на петролните продукти с международните - нека не изключваме и сравнението на заплатите и осигуровките в съответните чуждестранни компании.
    Едни и същи ли са те в Лукоил и в коя да е чужда компания?
    Или данъчните да направят съответната проверка и да извадят наяве заплатите на служителите,ръководителит и осигуровките им.Също и на работещите по стотиците бензиностанции.
    Ако им стиска,разбира се, или им разреши приятелчето на Златев, премиерът на РБългария.
    Калкулирайки тези числа в ценообразуването излиза,че нашите работници са с европейски заплати, а това не е така, нали?
    Както и не са европейски заплатите и пенсиите на всички работещи и пенсионери у нас.
    С храните и с всичко друго,произвеждано у нас с ниски заплати, а продавани на световни цени е същото.
    Има гласно или негласно споразумение между картелите и естествените монополи, които се толерират от държавните органи, създадени именно да се борят срещу това.
    А защо не си вършат работата е големият въпрос, отговорът на който всички виждаме и усещаме по изпразваните си джобове.
    Иначе правителството продължава да създава излишни,кухи и дублиращи се комисии,агенции и т.н., които на всичко отгоре нямат и съответните правомощия да налагат санкции или да регулират,а напротив - още повече натоварват буджета.
    Да се покаже,че се прави нещо.
    А файда йок/няма полза/.
    Чист популизъм и замазване на очите на лековерните,повече от които вече проглеждат и сами пресмятат, а не както Златев/Борисов четат и пресмятат Евангелието,което сами са редактирали себеугодно.

  98. 98 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 694 Гневно

    Абе вие можете ли да четете и да мислите? Кога ще се научите, че при покупката на една компания цената на акциите или дяловете се определя и от поемането на нейните задължения? Лукойл са абсолютно прави, че освен колко е платено за част от акциите, трябва да се отчита и погасяването на нейни задължения.
    Аман от невежи коментари.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  99. 99 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#95] от "Владимир Български":
    Защо смяташ,че българия наистина не е била никога зависима от СССР.Да не би нашите десиденти и петър Младенов,свалиха тодор Живков от 40 годишна власт.Свали го русия.Ако не беше русия наще комуняги в момента нямаше да имат политическа и икономическа власт,щеше отдавна да бъде проведена лустрацията,щехме да сме като полша и унгария,а не като украйна

  100. 100 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#98] от "Rhapsody of Fire":
    Ако лукойл беше в полша,отдавна да сме забравили за руските мутри





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK