Blizoo инвестира 25 млн. евро в оптична мрежа и нови потребителски устройства

"М-тел" и "Виваком" също планират да залагат на оптика, покритието ще се развива първо в големите градове


400 Мbps ще достигне скоростта на интернет достъп

Най-големият кабелен оператор в България blizoo планира да инвестира 25 млн. евро в увеличаването на покритието на оптичната си мрежа и закупуване на потребителски устройства, с които да предложи по-висока скорост на клиентите си, обявиха от компанията.


Другите големи играчи на пазара на комбинирани телекомуникационни услуги  - дъщерната на "М-тел" - "М-нетуъркс", и "Виваком" също планират активно да развиват оптична инфраструктура. Според анализатори този ход ще увеличи качеството на услугата в посока надеждност на достъпа, но няма да се отрази на цените.




В момента "опорната оптична мрежа на blizoo покрива 100% от местата, където фирмата има присъствие, или около половината от домакинствата в страната, разположени предимно в по-големите градове", коментираха за "Дневник" от компанията. Обявената инвестиция е за мрежата, която достига до крайните клиенти.


От оператора залагат на хибридна мрежа на базата на оптика и коаксиален кабел. "Развитието и консолидацията на хибридната част на мрежата ни е в ход, като до момента са приключени около 40% от населените места", обясниха от фирмата. Предстои да бъдат покрити София, Варна, Пловдив, Русе, Добрич, Бургас и Панагюрище. "Очаква се 92% от домакинствата да бъдат мигрирани към новите услуги до края на годината", обявиха от blizoo.


Плановете й са да предложи максимална скорост на интернет достъп до 400 Mbps (мегабита в секунда). Промените в мрежата налагат и промени в честотите на телевизионните програми, разпространявани от компанията, което изисква и пренастройване на приемниците на клиентите й.
Освен blizoo "Виваком" и "М-тел" също обявиха планове за развитие на оптичната си мрежа в края на миналата година.


"За София обновяването на оптичната ни мрежа е в процес на развитие, а за другите големи градове очакваме стартът на обновяването й да започне до края на годината", коментираха за "Дневник" от "Виваком". В момента компанията е най-големият интернет доставчик с над 350 хил. абонати на ADSL услугите й по данни на оператора. Плановете са до края на 2011 г. мрежата на телекома да бъде обновена в 10 града. От "Виваком" обаче не уточниха кои са те, както и размера на планираните инвестиции.


"Мобилтел" има инвестиционна програма от неколкостотин милиона евро за следващите години", коментира Николай Кичев, изпълнителен директор на "М-нетуъркс". Компанията обединява изкупените през есента на 2010 г. "Спектър нет" и "Мегалан". По думите му "Мобилтел" планира да започне да развива оптичното си покритие първо от големите населени места, а след това да премине и към по-малките".


"Инвестициите на телекомите в оптична инфраструктура мога да се отразят положително на услугата достъп до интернет в посока по-висока надеждност", коментира анализаторът от "Индъстри уоч" Красен Йотов. Той не очаква ръст на цените заради високите инвестиции в оптика. Официална информация за размера на оптичната инфраструктура в България няма.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на принцът
    принцът
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Незнам в каква оптика инвестират, но по този архаичен коаксиален кабел интернета им е бавен, скъп и прекъсва много.
    Когато почнат да вкарват оптични кабели в къщите на хората като спектър нет, тогава можем да говорим пак.
    Иначе си остават един доставчик на телевизия по стария начин, но за интернет са зле.

    Светът не е толкова прост, колкото ни се иска.
  2. 2 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 521 Гневно

    Blizoo предлагат отвратителен интернет и при най-малкият дъжд услугата прекъсва. В допълнение изглежда пестят от персонал, защото ги чакам по 2-3 дена си оправят нещата.

    Също съм им отправил официално запитване за прекратяване на договора ми поради невъзможност да изпълнят условията в договора и да ми предоставят качествена услуга. До момента не съм получил отговор, а в офисите им са само някакви касиерки и нямат официално представителство. Същото е и когато звъня на телефоните за поддръжка.

    Надявам се други да не се излъжат като мен и да подписват с т.нар. Blizoo.

  3. 3 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 778 Весело

    Близу да хваната да си оправят мрежата и съпорта щото иначе колкото и да наливат в реклами хората вече се отвратиха от тях и на всякъде се коментриа колко са трагични. Който и да е интелигентен човек няма да се захване с тях след първия си опит

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  4. 4 Профил на m.stoyanova.61.
    m.stoyanova.61.
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Не знам за Близу, но на М-тел връзката е много добра. Преди това бях на Виваком, сега съм на М-тел и разликата е много голяма в полза на М-тел.

  5. 5 Профил на martinstoimenov
    martinstoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    М-тел имат къде къде по -голямо и по-добро покритие, не знам изобщо защо ги сравняват с Близу.

  6. 6 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "Sinergy":

    Из аз съм крайно недоволен от blizoo, предимно от техническата им поддръжка. А ако прочетеш общите им условия, ще видиш, че "щедро" са си отпуснали 72 часа за отстраняване на проблемите. И ако повече от 72 часа си нямал услуга (може да не са последователно, но трябва да са в рамките на един месец), тогава вече може да се развеждаш с тях по твое желание. Важното е да знаеш, че трябва да се обадиш на телефона за поддържката, а не в локалния офис, защото така аз веднъж ги чаках 4 дена, щото "колежката от офиса не била предала заявката". Абе организация....

    В интерес на справедливостта повечето провайдери са си сложили 72 часа за отстраняване на проблеми, а най-сладки са от Мегалан, които може да те включат до 60 дни от подаването на заявката.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  7. 7 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Още нещо за blizoo - според новите им "промоции" трябва да се загробиш поне с 18 месечен договор (тези хора май продължават да живечт в хепи соца), който след като изтече се преподновява, но на съвсем друга тарифа. Така че, четете внимателно.

    Още нещо за хелпдеска - на фактурата пише, че работи до 22:00, ама в 17:45 вече нямаше кой да вдига телефона. Същата работа със скайпа им.

    На всичкото отгоре явно и те минават на курс по промиване на мозъци, защото един познат ги наритал и те му заявили "И сега къде ще отидете? Не знаете ли, че освен Кейбълтел и Евроком (blizoo е сливането на двата оператора) други в София няма?" На което той яко се изсмял...

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  8. 8 Профил на kudos
    kudos
    Рейтинг: 8 Неутрално

    явно зависи къде си в сф, случвало се е да прекъсва нета, но като цяло си е стабилен.. забелязвам, че напоследък проблемите значително спаднаха и мисля че определено си е оферта 80 цифрови канала и 12 мбит нета за 23лв. на месец

  9. 9 Профил на crouchet
    crouchet
    Рейтинг: 418 Весело

    абе кво говорите, аз съм с техния нет и ми е пушка. Няма проблеми така че метайте се !

  10. 10 Профил на cahdar
    cahdar
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Близу трябва доста да поработят и да поинвестират реално парите от клиентите си не само в самореклама, за да им стане пушка интернетът! По-малките, но с добра оптична мрежа доставчици като НЕТ 1, например , са къде-къде по-добри в работата си..

  11. 11 Профил на ve6ter
    ve6ter
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Близу по-добре да инвестира най-вече в коректност към клиентите си! Опарилите се с тази компания надали ще се върнат или продължат да са с нея, независимо каква оптична мрежа правят.. А в София с разработени оптични мрежи и коректни към клиентите си има фирми, макар и не много. Посочените по-горе НЕТ 1 са едни от тях, а и имат много изгодни оферти и промоции - истински, за разлика от Близу.... Мегалан и Булсат също са от читавите. Най-труднсо се гради репутация и най-лесно се губи...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK