"Лукойл" свали цената на пропан-бутана с 3.61%

"Лукойл" свали цената на пропан-бутана с 3.61%

© Анелия Николова



Лукойл България" свали с 3.61% заводската цена на едро на пропан-бутана от тази сутрин в 7 часа, съобщиха от компанията. Тон гориво вече ще струва 1920 лв. вместо досегашните 1992 лв. От компанията уточняват, че непрекъснато следят световните котировки и са в готовност да реагират при всяка тяхна промяна.


Това е четвърто понижение на цените на горивата на едро от 10 март досега след поскъпването им от 8 март. На 9 март най-масовият тип бензин А-95 на едро се търгуваше срещу 2.31 лв. за литър при 2.35 лв. по-рано. Газьолът тогава поевтинява до 2.31 лв. за литър, или с около 1.73% в сравнение с цените от 8 март. Вчера "Лукойл" отчете намаление на бензина с 1.19% до 2.28 лева за литър. Най-много поевтиня пропан-бутанът - с 3.37% до 2064  лв. за тон.


Последно компанията коригира цените на горивата си на 17 март. Тогава дружеството свали с над 1% цената на бензина. Най-масовият тип  А-95 струва на едро 2.26 лв. за литър. Бензин А-98 се продава от рафинерията за 2.36 лева.




Вече седмица продължава и спорът на икономическия министър Трайчо Трайков и ръководството на "Лукойл България". Миналата сряда Трайков и генералният директор на "Лукойл България" Валентин Златев влязоха в словесен спор през медиите за това висока ли е производствената цена на горивата, произвеждани от компанията. Трайков заяви, че производствената цена на дизела в България е висока и по пазарните правила трябва да се компенсира с внос.


Думите на министъра ядосаха Златев, който беше в залата, но не на трибуната. На излизане той се спря, за да говори пред медиите, и определи като "несъстоятелно" и "произволно" твърдението на Трайков, че производствените цени са високи и вносът не е голям.


По-късно от компанията изпратиха писмо до министъра през медиите, в което изразяват съмнения относно неговата компетентност. Вчера Трайков отговори, че не би трябвало дружество като "Лукойл" да държи сметка на министър и че ще изчака първо отговорите на компанията. Той е поискал от дружеството анализ на ценообразуването му.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Страх ги е от таксиметровите шофьори,те могат да се организират много бързо за протести.За това свалят цената на пропан-бутана.

  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#1] от "mihomen":

    От никого не ги е страх

    Лукоил не търси печалба, а геополитическо влияние. Могат да си позволят и на загуба да работят, ако това изисква политическия интерес на Русия.

    Така, че не бързайте да се радвате - тия подаръци ще ни ги изкарат през носа в бъдеще.

  3. 3 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Бе тия да не са луди, не гледат ли котировките на "Брент" и курса на $? Още десетина такива намаляния, и ще докарат цената на пропан-бутана до 0.5 лв., колкото беше когато др. Костов хариза Нефтохима. След което г-н Златев вероятно ще седи с просяшка паничка пред Ларгото, а Трайчо надменно ще го замерва със столевки!

  4. 4 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 688 Неутрално

    1 , такситата са преобладаващо на метан.

  5. 5 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 696 Весело

    До коментар [#4] от "vloti":

    Според Агенция ЕЖК такситата са предимно на Трактора

  6. 6 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#2] от "niakoi_si":

    Имах в предвид страх за премиера.Но аз ги третирам,като едно цяло Борисов,Лукойл и Златев!

  7. 7 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Комунистическото правителство на руския гъзолизец бойко борисов превърна монопола на Лукойл в национална стратегия

  8. 8 Профил на oglidov
    oglidov
    Рейтинг: 465 Неутрално

    никой не знае колко са колите на газ но във вснеки случай са основната част от мпс в бългаярия пред вид високите цени на петрола най справедл5иво е да се разпредели тежестта върху всички не може един да кара с лев дрг с два и петдесет за чия сметка поевтиняава газта за сметка на другите горива не може дизела да е по скъп от бензина но всичко локомотиви кораби трактори автобуси камиони и леки автомобили карат на дизел и нямат друга алтервнатива а скъпият дизел вдига цените на стоки и услуги затова да се въведе справедливост в цените на отделните горива

  9. 9 Профил на starez
    starez
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#7] от "kitaec__":

    Знаете ли, от1944г. слушам, как някой е виновен.В началото, бяха Германците, после, Американците, днес са Руснаци и така........докрая на света.Защо ли Лукойл не го купи Шел или някоя друга компания?

  10. 10 Профил на mironz
    mironz
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "niakoi_si":

    Напълно съм съгласен с тебе , но не са на загуба .Не е вярно също , че имат високи призводствени разходи.В рафинерията на OMV в Австрия вземат 5-пъти по- големи заплати ,плащат по- големи данъци ,акциза е много по голям и въпреки това цените им са равни с нашите .Не е възможно, да са на загуба .С приятел Боко ,златния няма , как да сгреши."Рибата се вмирисва от към главата"

  11. 11 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#9] от "starez":
    а защо според теб,отвсички бивши съветски прибалтииски републики,руснаците бяха изметени,както в румъния,чехия Полша и др.само в българия останаха необезпокоявани от никой да си вършат мафиотската дейност

  12. 12 Профил на УШЕВ
    УШЕВ
    Рейтинг: 230 Неутрално

    с малко бой всичко става / позволили му на др златев да гепи и той спиране нема / от 78 ст на л итър само е увеличавал с малко ама завинаги нали гъзта е отпаден вторичен продукт да не му плаща склада......

    ЩРАЙБАХ
  13. 13 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 762 Любопитно

    ЛУД ОЙЛ?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK