Напрежение на пазара на горива - "Лукойл" повиши цените на едро

Мораториумът, договорен с правителството, бил само за цените на дребно, напомниха от рафинерията

Напрежение на пазара на горива - "Лукойл" повиши цените на едро

© Красимир Юскеселиев



Само ден след като обяви, че замразява цените на горивата в бензиностанциите си, компанията "Лукойл България" увеличи горивата, които продава на едро на други търговци и големи потребители. "Цените на едро на горивата имат минимално увеличение.


Те не засягат мораториума, сключен с правителството, тъй като той се отнася за цените на дребно", коментираха от компанията пред "Дневник". Така обаче се увеличават цените за други търговци на едро, които трябва или да увеличат стойността на бензините си на едро, или да намалят маржа на печалбата си, за да запазят цените си, както се ангажираха от "Лукойл".


За поскъпването на горивата съобщиха първо не от компанията производител, а други търговци на дребно. "От днес (вчера - бел. ред.) бензините на "Лукойл" са по-скъпи с 3 ст. на литър на едро", каза търговският директор на "Петрол" Иван Костадинов след заседание на комисията по икономическа политика към парламента, на което трябваше да се обсъждат проблемите на пазара. Повишението при бензините А95 и А98 беше потвърдено и от "Шел България".




След въпрос на "Дневник" от пресцентъра на "Лукойл" не уточниха с колко точно е повишението, а казаха, че актуалните цени може да се видят на сайта им lukoil.bg. Там е посочено, че от 7 часа на 24 март 1000 литра бензин А95 се продават за 2260.8 лв., а същото количество А98 струва 2356.8 лв.
От началото на седмицата няма резки скокове на цената на сорт брент на международните пазари.


От понеделник котировките се движат в рамките на 114-116 долара за тон, като в първия ден на седмицата повишението до 116 долара беше предизвикано от започналата военна операция в Либия. Вчера котировките бяха около 115 долара.


"Ще видим дали ще се спазва мораториумът за замразяване на цените на дребно утре. Тогава ще стане ясно дали бензиностанциите на "Лукойл" ще увеличат цените, както ще направим ние, или не", каза Костадинов. Според него решението за замразяване на цените на дребно вреди на пазара и Комисията за защита на конкуренцията трябва да се самосезира и да направи проверка.


Костадинов отново заяви, че компанията не подкрепя мораториума върху цените на дребно и предупреди, че може да се стигне до протести и ескалиране на напрежението, ако стойността на едро достигне или надмине тази на цените по бензиностанциите на "Лукойл". Той прогнозира, че това ще се случи скоро, тъй като международните котировки на горивата ще продължат да нарастват.


"Според мен мораториумът ще издържи една седмица, тъй като всички, които не го одобряват, ще намерят начини да се противопоставят", каза Костадинов. Той припомни, че преди години тогавашният икономически министър Румен Овчаров е подписал подобно споразумение с "Лукойл". "След 7-8 дни бензиностанциите на големите търговци осъмнаха блокирани от камионите на по-малките оператори", каза Костадинов и добави, че очаква ситуацията да се повтори в близките дни.


Изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова не пожела да коментира договорения между правителството и "Лукойл България" мораториум, тъй като той не засягал компанията, която ръководи. "Ние ще продължим да ценообразуваме по същия начин, както и досега - независимо и самостоятелно. Цените се определят бензиностанция по бензиностанция в зависимост от района.


Проявяваме гъвкавост с цел да поддържаме конкурентоспособността си", каза Славейкова. Тя уточни, че от 2009 г. компанията е спряла да внася горива от други страни и купува от местния производител. "Не внасяме горива от други страни след промените в Закона за акцизите и данъчните складове. Всъщност това е проблемът", обясни Славейкова. Изменените текстове изискват вносителите да имат лицензирани данъчни складове, което означава повече инвестиции за търговците.


Това спира и големите транспортни компании да внасят горива. Затова превозвачите настояват за облекчаване на условията, а в сряда от правителството обявиха, че може и да се помисли за това. Въпреки това вчера министърът на транспорта Александър Цветков заяви пред "Нова телевизия", че вносът не трябва да се либерализира повече, "тъй като по-голямата либерализация означава повече възможности за контрабанда".


От другата голяма верига, която оперира в България - ОМВ, също не казаха категорично, че ще се присъединят към мораториума върху цените на дребно. Оттам заявиха, че стойността на горивата, които продават, се формира на пазарен принцип, "като се вземат под внимание множество фактори - поведението на конкурентите, международните котировки и други".


От бензиностанции "Еко" заявиха още в сряда, че ще продължат да формират цените си на пазарен принцип. Досега единствено от "Ромпетрол" коментираха пред в. "Труд", че може да се съобразят с мораториума. Въпреки това вчера министърът на финансите Симеон Дянков обяви, че се преговаря неофициално с вериги бензиностанции да се присъединят към мораториума върху цените на дребно. Той обаче не даде повече подробности.


На заседанието на икономическата комисия стана ясно още, че все още няма подписано споразумение между превозвачи, търговци, производители и правителството за прилагане на набелязаните мерки за намаляване на цените на горивата, тъй като обсъждането им продължава.


В сряда беше обявено, че страните са се споразумели с правителството да отпадне бикомпонентата от дизеловото гориво, което трябва да намали стойността му с 6 ст. на литър. Трябва да се намалят и изискванията за поддържане на задължителни запаси от гориво от производителите и вносителите на горива, което трябва да поевтини горивата с още 7 ст.



Мнения


"Лукойл България"
Цените на едро на горивата имат минимално увеличение. Те не засягат мораториума, сключен с правителството, тъй като той се отнася за цените на дребно.


Иван Костадинов, търговски директор на "Петрол"
Мораториумът върху цените на дребно е нарушаване на конкуренцията и Комисията за защита на конкуренцията трябва да се самосезира. Според мен той ще издържи една седмица, тъй като всички, които не го одобряват, ще намерят начини да се противопоставят


Камелия Славейкова, изпълнителен директор на "Шел България"
Ние ще продължим да ценообразуваме по същия начин, както и досега - независимо и самостоятелно. Цените се определят бензиностанция по бензиностанция.


Кристина Жечева, Асоциация на производителите на биогорива
По наши изчисления на базата на цените на международните пазари реалното оскъпяване на дизела при смесването му с биодизел е 2.28 ст. на литър. При "Лукойл" разликата е 6 ст. Ако правителството реши да премахне биокомпонента, ще увеличи печалбата на "Лукойл" с 4-5%, но какво правят селскостопанските производители, както и производители на биогорива и маслодобивните компании.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 561 Неутрално

    ...според Google
    - 1 тон суров нефт е 1150 литра суров нефт и струва $ 116, т.е. 160лв
    - от 1 тон суров нефт се добиват 7.3 барела гориво, т.е. 850л. гориво
    - цената на 850л. гориво от Лукойл е 1950лв, т.е. $1 415
    - от борсата до пазара това нещо поскъпва над 12 пъти...и се карат за стотинки

    смяяяяяятай какви са стипци!!!!!!!

    П.П. Дано Рокфелер сега гори в Ада!!!!!!

  2. 2 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2788 Разстроено

    ББ и сие не загряват ли, че големите игри не са за тях?
    Сега започват неща, много по-сериозни от разните флашки.
    Само кой ли от "вечните" играчи мисли за България, защото за гражданите знаем?!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  3. 3 Профил на waffenss
    waffenss
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#1] от "hue":
    Аааа. Що ми се струва, че цената на един барел е 116$
    Па тогава сметката е малко по друга

  4. 4 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Ха-ха -ха-ха.
    Положението стана "Хъ сигъ, къ така?"- споразумението с правителството получе пробойна още първия ден.
    Защото ако фиксираш цените на дребно за дълъг период, а цените на едра нарастват, реалния резултат ще са загуби и фалити.
    Познайте на кого?
    Очевидно, Уотсън- на конкуренцията.
    Познайте чия?
    Още по- очевидно, Уотсън- на Лукоил.

    Значи, ако се спазва споразумението, монополистът на едро ще стане и монополист на дребно.
    Ненапразно дянков/боко не разреши конкурентен внос.

    Ха-ха-ха-ха.
    Утре ще се окаже ,че споразумение няма.
    Просто отбиване на номера, №1- грижа за народа.
    Очаквам изявление в стил: "Ние , правителството, Аз, положихме усилия да намалим цените, ама те, лошите, не щат и толкоз!"

    Абе, ние ги ловиме, те ги пускат. А международното положение си е мамата.../ боковизми/

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  5. 5 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    Ами просто бензиностанцийте ще пуснат кепенци, ще уволнят служителите или ще ги пуснат в неплатен отпуск. После държавата да се справя с още гладни гърла...
    Регулирането на цените води до израждане на пазара и спекула. Покрай пускането на кепенците на бензиностанциите ще се образува вакуум и ще скочи цената на бензина..черен пазар.

  6. 6 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Това е порочен кръг - държавата огрничава вноса на горива , понеже не смее да признаее , че не може да се пребори с контрабандата , което води до извращение и монопол .

  7. 7 Профил на bguser
    bguser
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Камелия Славейкова:"Ние ще продължим да ценообразуваме по същия начин, както и досега - независимо и самостоятелно. Цените се определят бензиностанция по бензиностанция в зависимост от района.

    защо тогава цените са като на всички други? за каква независимост и самостоятелност става въпрос?

    It's not impossible, it just costs more!
  8. 8 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 728 Неутрално

    С такива "държавници" така се регулират цените.Почти две години цената на барела се движеше в границите 75-85 долара за барел,а цените на литър дизел от 1лев и 80 стотинки минаха 2лева и трийсет.Да не сравняваме цената на литър дизел при 85 долара за барел преди големия скок и след него през 2009 ."Ценообразуването" в Лукойл е резултат от мутренските процеси в българската политика,а не резултат от икономически процеси в света и у нас.

  9. 9 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Цената на всички горива получени от 1 тон суров нефт -850 л. е 86 ст. от там нататък всичко е СПЕКУЛА за разните играчи по веригата. Е, най големите разбира се са, Лукойл и ДЪРЖАВАТА МАщЕХА, РАЗБИРА СЕ!?! Дерзайте приятели, но ако не сме категорични като арабите, няма измъкване от ЯРЕМА!

  10. 10 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 891 Гневно

    Мръсникът Бойко Борисов чрез Закона за акцизите, създава непосилни за вносителите условия и така бетонира монопола на приятелят си Златев.
    ***
    "Не внасяме горива от други страни след промените в Закона за акцизите и данъчните складове. Всъщност това е проблемът"

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  11. 11 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Весело

    "ДРУЖБАТА НИ СЪС СССР Е КАТО СЛЪНЦЕТО И ВЪЗДУХА ЗА ВСЯКО ЖИВО СЪЩЕСТВО!"
    /Г. Димитров/

    "ДА ЗДРАВСТВУЕТ БОЛГАРО-СОВЕТСКАЯ ДРУЖБА!"
    /Н.С. Хрушчов/

    След като Боко реши по най-добрия начин за народа проблема с цените на горивата от "Лукойл" и пребори заложническата криза в банката в Сливен, гордо отиде до Брюксел да го поразходи!

  12. 12 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#11] ,Дед ,"Болгаро-советская дружба народов " няма нищо общо с дружбата между нашите мутрополитици и руските олигарси. В Лукойл Нефтохим съсобственици са и Лукойл и бълг.държава и някои офшорки,зад които никой не знае кой се крие.Затова оня ден Голямата уста банкянска скастри представителя на австрийците в правителството трайчето,че министерството има представител в борда на директорите и требе да знай к,во става там/как ги образуват цените/.Ама то при нашите мутрополитици във всяка област е така- имаме дял в БТК,ЕРП-тата,нефтохим и държавата нищо не знае,обаче одобрява какво ли не .Не са за ебане само "представителите на държавата" в ръководните им органи , а и тия,които са ги пратили там.То затова са и пратени- да слушкат и лапкат.А гайдарите си правят майтап с дружбата между народите.Когато разбираш разликата между дружбата на народите и тази на "елитите" им,но пренебрегваш , манипулациите вървят към откровени лъжи.

  13. 13 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#12] от "cobanmaala":

    Знам бой, няма лош народ, има лоши политици!

  14. 14 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 728 Весело

    До коментар [#13] от "Дедо Либен":Дед,чакам вече внуци /не че бързат синовете,де/.

  15. 15 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 554 Гневно

    Много бързо стана ясно защо беше подписан мораториума между Рапона и Вальо ойл-а...

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!
  16. 16 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 728 Любопитно

    Един вчерашен коментар по повод горивата в друг форум:"Днес доларът падна значително до 1, 42 EUR/USD, петролът също леко спадна до 105.75 USD, което доведе до повишаване на цената на едро за А95 с 3 стотинки. Дано доларът не продължи да пада, че жална ни майка... "

  17. 17 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Весело

    До коментар [#14] от "cobanmaala":

    Да даде Господ да повторят името ти!

  18. 18 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Едно се говори,друго става!В крайна сметка се укрепват позициите на монополистите и се ликвидират дребните собственици на бензиностанции!От първия си ден това правителство обслужва олигархията за сметка на всички нас!

  19. 19 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Заслужава си протест за либерализирането на вноса на горива. Само така може да се пропука желязната протекция над монопола на Лукойл. За това трябва да се протестира, а не за свалянето на акцизите, които са прекалено важна част от държавния бюджет така или иначе.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  20. 20 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#19] от "Пловдивски":

    А ако не могат да се справят с контрабандата, да се пенсионират тъпаците с тъпаци. Защо имаме толкова много шапкари - за да не вършат работа ли? Защото става ли въпрос за показност, веднага се събират в Сливен 300 парчета заради 1 престъпник, обаче иде ли реч за нормалното вършене на работа, приоритетите са други и са само ако шефа каже...

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  21. 21 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#3] от "waffenss":

    Така звучи по-добре
    116$ на барел.
    - 1000л. суров петрол са 6,25 барела и струва $725, т.е. 1000 лв.
    - грубо казано, от 1 л. суров петрол се добива 0,48 л. гориво
    - от 1000 л. суров петрол се добива 480 л гориво
    - за 1000 л. гориво са необходими 2100 л. суров петрол
    - 1000л гориво: 2300 лв, 2100 л. суров петрол малко над 2000 лв.

    Дневник, оправете си грешката, бре!

  22. 22 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Оправданието за промяна на закона за акцизите и данъчни с цел да се пресече контрабандния внос буди сериозно недоумение. Нали за това за контролните органи?!

    Лукойл ше изядат главите на ГЕРБ, жалко за кадърните хора в кабинета.

  23. 23 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 707 Разстроено

    Не разбирате ли, че Лудойл се застрахова от бойкот на техните бензиностанции с това вдигане на цената?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  24. 24 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Бате Бойко играе за приятеля и покровителя си Златев, както и за останалите мастодонти в бранша. Намаляването на маржа ще доведе до фалит малките бензиностанции и ще разчисти пазара за Лукойл, Шел, Петрол...

  25. 25 Профил на mrivanoff
    mrivanoff
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Какъв изобщо е смисълът от този едномесечен мораториум върху цените на дребно? Освен чист ПР (поредния), не виждам никакъв смисъл. Грижливата формулировка "цени на дребно" ясно показва, че Лукойл може да си определя каквито цени иска на едро, за да си избие загубите и да прецака конкуренцията. Правителството затяга вноса, защото е безсилно (поради некомпетентност и корупция) да се пребори с контрабандата.
    Правителството трябва да се фокусира върху политики, които да донесат по-бърз икономиччеси растеж, а не да се опитва да манипулира пазара, за да докрета криво ляво необезпокоявано до изборите.

  26. 26 Профил на naso_fr
    naso_fr
    Рейтинг: 450 Весело

    Златев да мре в кофите и да вземе в отвъдното всичко заграбено... така да му се радва и да го топли.

    На всички други пожелавам весел петък, да са по-щастливи и да си взимат редовно калция!

  27. 27 Профил на drakich
    drakich
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Много ясно, че всичко идва от Лукойл. Хубаво не вдигат цените на дребно и на следващият ден цените на едро с 3 стотинки отгоре. Всички купуват от Лукойл и накрая се получава така, че Лукойл като пръднат всички други се насират.

    * Днес банкоматът ми изписа съобщение "недостатъчна наличност". Не разбрах дали става въпрос за моята карта или за банката.
  28. 28 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Аз не зареждам от Лукойл, а само от Еко и Ромпетрол, чат пат от ОМВ и Шел.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  29. 29 Профил на waffenss
    waffenss
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#25] от "mrivanoff":
    "Правителството затяга вноса, защото е безсилно (поради некомпетентност и корупция) да се пребори с контрабандата. "

    Или защото иска всички облаги от контрабандата за себе си.

  30. 30 Профил на melchett
    melchett
    Рейтинг: 616 Весело

    ХАХАХАХАХАХАХАХААХАХАХА! Чавес пасти да яде, това е върховен протекционизъм!

  31. 31 Профил на drakich
    drakich
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#25] от "mrivanoff":

    Целта е тъпаците да си кажат: А Бойко удари Лукойл докато не намери начин да намали цените бензино, я че гласувам пак за него.

    До коментар [#28] от "Десен":

    Нещо не сиразбрал ОМВ зареждат директно от Лукоийл и само шибат една добавка вътре, така, че ти пак си зареждаш от Лукойл

    * Днес банкоматът ми изписа съобщение "недостатъчна наличност". Не разбрах дали става въпрос за моята карта или за банката.
  32. 32 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    айде да либерализират пазара на горива, за да може да се внася свободно и без наложените тежести и ненужни изисквания към вносителите...

    а ако Лукойл-Нефтохим могат да работят в пазарна среда, пак ще си продават добре горивата. ако не могат - проблемът си е на Свинята Златев и неговите съвеЦки другари...

    РЕФОРМИ !
  33. 33 Профил на ivo_mutafchiev
    ivo_mutafchiev
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Протест срещу високите цени на горивата в България на 27 Март 2011
    by Ivo Mutafchiev on Friday, March 25, 2011 at 2:45pm

    Днес, 25 Март група координатори на протеста за град Варна дадохме изявление за медиите пред сградата на Община Варна.



    Благодарим че се отзовахте и че ни отразихте, макар и малко да спестихте информация. Затова пиша и тези редове, като пояснителна нота за протеста.



    - Протеста не е политически, няма партийни или други организационни краски. Протеста е граждански, подкрепен от млади и образовани Българи, които не са съгласни със статуквото! Протеста е коректив към настоящето правителство което трябва да защити Националния интерес!



    - Организацията на протеста дава кредит на доверие на Министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков! Гордеем се, че имаме Министър експерт с изразена гражданска позиция.



    - Показахме извадка на актуални цени на горивата на дребно от Лукойл в Русия.



    http://www.benzin-price.ru/



    Тъй като Лукойл е основен вносител на гориво ( с по-ниско качество и цена) от Русия, ние не приемаме твърдения че няма монопол в България. Цените на горивата в този вид, повличат цялата икономика.



    - Зададен от мен въпрос: Г-н Валентин Златев, като Български гражданин чии интереси защитава? На България или на Руска фирма в България?



    - Зададен от мен въпрос: Г-н Президент, на база сравнени цени на Лукойл в Русия и Бъгария, това ли е т.нар. "Голям шлем", който договорихте?



    В заключение, благодарим за подкрепата и ви очакваме на 27 Март.



    Варна

    25 Март 2011

  34. 34 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Петрол, Шел ОМВ и дори Ромпетрол - т.е. всички търговци на горива на дребно ще бъдат против всякакви мораториуми, тъй като това ще означава чувствително свиване на марджините им на литър гориво.

    Исторически, последните са се движили между 0.40 и 0.60 стотинки на литър (с отстъпките, които получàват от Лукойл за количества).

    Средният брутен марджин на търговците на горива на дребно в Европа е бил 6-8 евроцента (0.12 - 0.16 стотинки на литър)

    За информация - историческите годишните печалби преди данъци на Шел България са били между 16 и 19 млн (и това след плащанията им към Литекс - Г.Ганчев от няколко милиона на година, по силата на договор за съвместно партньорство между двете компании).

    Може би в българския петролен сектор

  35. 35 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Така се мачкат конкуренти.

    Мутрата като е обещал, да не е като Първанов.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  36. 36 Профил на curunir
    curunir
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ББ се яви най-големият защитник на интересите на руския монополист - "Лукойл" ...... и червените не могат като него.

  37. 37 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1280 Весело

    Мдаа, рейтингът на Боко се е запътил към канала. Каквото сам си направиш, и Трактора не може да ти го направи.

  38. 38 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Не зареждайте в лукоил

  39. 39 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Ако не бяхме "приватизирали" Нефтохим, ако не бяхме затваряли 1,2, 3, 4 блок на АЕЦ "Козлодуй" колко разговори, колко интриги и колко гонене на Михаля щеше да си спестим, ама пък колко олигарси щяха да си карат VW и OPEL втора употреба и щяха да са виждали яхта само по "National Geographic".

    ZeroOne
  40. 40 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#34] от "kotrag":
    Такива печалби няма от точно 8 години.На Великден 2003 година Петрол започнаха да форимират собствена цена на едро и маржовете се свиха драстично.В момента не надхвърлят 20 ст бруто при различни схеми и количества.А ШЕЛ вместо да мрънкат да си построят акцизен склад / както между другото направиха ОМВ и Еко/ не да се правят на обидени и да се стискат. А пък от Камелия Славейкова най-малко зависи нещо. Всяко решение се взема отвън.Пък кога ли Шел са внасяли горива. Те са най- верните клиенти на Лукойл.Купуват им боклуците и ни предлагат разни паури на надути цени сякаш не се сещаме , че това с което кара Ферари няма нищо общо с Лукойлския бълвоч.

  41. 41 Профил на alxx
    alxx
    Рейтинг: 443 Весело

    27.03.11 - всички по бензиностанциите!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK