Кабелите, без които не можем

От две седмици в София телеком операторите си играят с ножиците на закона. Игра, от която в крайна сметка страдат абонатите

Кабелите, без които не можем

© Дневник




260 наказателни постановления за незаконни кабелни мрежи е издала КРС от 2009 г. до момента на обща стойност 1.3 млн. лв.


8 ст. на линеен метър струва достъпът до каналната мрежа на БТК според регулациите на КРС от 22 февруари 2011 г.


26 заповеди за премахване на въздушни мрежи е издала ДНСК през юли, август и септември 2010 г.

Задължително в началото на всеки месец П. отиваше в офиса на своя оператор и си плащаше таксата. Телевизия и интернет - това беше ежедневието на П. и затова той не искаше да остане без любимото си занимание дори и за час. Един ден обаче екраните посивяха, защото някакви мъже с каскети навън режеха висящи кабели. На следващия ден сигнал имаше, тъй като пък оператора пак ги свърза. Ситуацията със сивите екрани започна да се повтаря доста често - мъжете с каскетите режеха жиците, операторите ги свързваха... режеха, свързваха. П. губеше търпение, но понеже нищо не можеше да направи, продължи да си плаща. Той просто си искаше телевизията и интернета.


Ако Франц Кафка беше жив, това може би щеше да е сюжетът на поредната му абсурдна история. Такава обаче съществува и тя не е на книга, а се случва в София. От две седмици в централните части и някои квартали на столицата ту има, ту няма интернет, телефон и телевизия. Причината - в акция на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) хора на частна фирма изпълнител режат висящите кабели на оператори, защото не са спазили изискванията на законите за устройство на територията (ЗУТ) и за електронните съобщения (ЗЕС).




И двата забраняват да има висящи кабели в населени места с над 10 хил. жители и да се изграждат  въздушни мрежи, като компаниите са задължени да ги полагат под земята. Изграждането им е забранено и в курорти, резервати с историческо, археологическо, етнографско или архитектурно значение и др. Ако се следва буквата на нормативните актове, реално законен интернет в центъра на столицата няма. Затова и ДНСК още през лятото на миналата година издаде заповеди незаконните кабели да бъдат отрязани, след като компаниите имаха цели 3 години да ги премахнат, но не са го направили.


"Живея на бул. "Патриарх Евтимий", близо до ул. "Ангел Кънчев" в София. В петък следобед (18 март - бел. авт.) бях свидетел на "кампанията" на общината - група мъже по най-варварски начин режеше накуп всички кабели." Така описва акцията пред "Дневник" Стефанка Герасимова. След рязането обаче  операторите отново започнаха да ги съединяват. От целия този водевил в крайна сметка най-много страдат абонатите на кабелните оператори, защото, въпреки че са си платили месечната такса, освен да се ядосват заради липсата на телевизия и интернет, друг избор почти нямат.


Хората като г-жа Герасимова обаче са почти без защита в този случай. От Комисията за регулиране на съобщенията заявиха, че не могат да контролират отношенията между операторите и техните абонати. Оттам препоръчаха да се четат договорите, където трябва да е описано какво се случва в такива случаи. Някои оператори например връщат месечната такса, ако не е имало сигнал в рамките на 10 дни. Други обаче нямат подобни клаузи. Друг вариант е да се подаде оплакване в Комисията за защита на потребителите.


Причината да се стигне дотук е сложна, а може би и абсурдна


Накратко - за да спазят закона, алтернативните телекоми трябва да положат кабелите си в каналната мрежа под земята. Тя обаче се управлява от БТК ("Виваком"), за което бившият държавен монопол събира такси. Те се струват доста високи за другите оператори, което ги кара да прекарват кабелите си по стълбове и фасади. В края на миналата година Комисията за регулиране на съобщенията задължи "Виваком" да намали таксите си, след което пък Върховният административен съд (ВАС) върна старите тарифи.


В края на февруари КРС пък отново наложи по-ниски цени и така от 20 ст. на линеен метър те вече са 8 ст. Дори обаче операторите да са решили да използват мрежата на БТК, в някои части на София това няма как да стане. Причината е, че повечето от сградите са над 40-годишни и до тях няма подземен достъп. Затова и единственият вариант е кабелите да висят по фасадите.


"Заповедите за премахване на въздушните мрежи са издадени за центъра на София. Там има много къщи, които са строени преди повече 40 години, а при тях няма подходи за влизане в самата сграда. Тоест единственият начин да доставим интернет на живеещите в тях е да се влезе по фасадата", обяснява Димитър Хинков, управител на "Пауърнет".


Покрай мокрото гори и сухото


Някои оператори имат разрешение за въздушни мрежи, но и техните кабели бяха отрязани заедно с другите. Така се случи с мрежа на "Виваком". "Разполагаме с кабели на такива места, където е технически невъзможно те да бъдат поставени под земята. Всички въздушни кабели на "Виваком" обаче са законни и притежават нужните разрешителни и документи за това", твърдят от компанията.


Според ДНСК, за да се узакони една мрежа, е необходимо тя да изпълнява определени изисквания на законите и "наличие на надлежно издадени от компетентния одобряващ орган, при условията и по реда на ЗУТ, разрешения за строеж", коментираха от дирекцията.


Представител на кабелен оператор, пожелал анонимност обаче обяви, че наредбата за лицензиране на висящи кабели е толкова строга, че за някои централни части на София е неизпълнима. 


На същото мнение е и изпълнителният директор на "Спийди Нет" и председател на Сдружението на независимите интернет доставчици Страхил Иванов: "В момента изискванията за изграждане са неизпълними на практика", заяви той и допълни: "Токовите кабели на много места също са въздушни, поведението на органите е варварско - унищожават се свързаности на банки, фирми и въобще на всички, дори оптични линии ,които излизат от земята с тръба и влизат в сградите".


По повод рязането и на законни мрежи от ДАНС коментираха, че нямат такава информация, тъй като "по издадените и изпълнявани в момента заповеди не е постъпило нито едно възражение, като нито една от фирмите доставчици не е декларирала и заявила собствеността си върху незаконните кабели". 


Реално обаче служителите на частната фирма, която реже кабели, няма как да знае кой на кого е. Това не знае и ДНСК, а може да го установи само КРС.


Браншът: Това е свръхрегулация


Според представители на интернет бизнеса наличието на няколко контролиращи органа е форма на свръхрегулация. "Не мога да приема, че има каквото и да било законосъобразно действие на държавата", коментира Магдалена Георгиева, член на изпълнителния съвет на Българската асоциация на кабелните комуникационни оператори (БАККО), в която влизат общо 36 интернет доставчика.


Според нея проблемът със свръхрегулацията не е останал незабелязан от редовната годишна инспекция на Европейската комисия. "В момента има два органа, които могат да налагат санкции за едно също нещо по два закона. Единият от тях - КРС, от своя страна не може да осигури и достъп до каналната мрежа на БТК", обяснява Георгиева


Дори и този достъп обаче не е изход от създалата се ситуация, смятат операторите. Акцията в София обаче показа, че операторите няма да се съобразят с нея и на мястото на отрязаните кабели се появиха чисто нови. Информацията бе потвърдена и от ДНСК. В дирекцията са "постъпили сигнали, че на мястото на премахнатите се изграждат нови въздушни електронни съобщителни мрежи". Затова и ДНСК е поискала съдействие от КРС, която трябва да установи чии са кабелите.


"Въпреки премахването на кабелите операторите не промениха отношението си", разказва пред "Дневник" адвокат Живко Димитров. По думите му доставчиците просто са "настанили трасетата във входа на кооперацията", на която той е домоуправител. "По един напълно самоволен и вандалски начин те нахлуха в нашия вход и започнаха да се настаняват в нашите инсталации и да пускат кабелите си по стените на входа, без да питат никого и без да се съобразяват с факта, че се намират в чужда собственост", разказва той.


"Успяхме да хванем първата фирма, която прокара кабели по цялата сграда. Въпреки че изрично се противопоставихме на действията им, те продължиха работа, а впоследствие и разшириха мрежата си", добавя Димитров. По думите му това са нарушения на Закона за собствеността и Закона за управлението на етажната собственост. Делата срещу всеки от операторите обаче ще струват "стотици левове", обяснява той.


Самите оператори също се оплакват, че повторното изграждане на мрежите им ще струва скъпо. "До момента преправянето на мрежите ни струва 200 хил. лв., а за цялостното направяне по начина, по който трябва да стане по закон, ще ни трябват милиони", коментира Хинков.


Факт е обаче, че докато операторите и ножиците на закона си играят на котка и мишка, наличието на интернет в центъра на София остава под въпрос. Което пък отваря нов пазар за доставчиците на безжичен достъп като мобилните и WiMAX операторите.



260 наказателни постановления за незаконни кабелни мрежи е издала КРС от 2009 г. до момента на обща стойност 1.3 млн. лв.


8 ст. на линеен метър струва достъпът до каналната мрежа на БТК според регулациите на КРС от 22 февруари 2011 г.


26 заповеди за премахване на въздушни мрежи е издала ДНСК през юли, август и септември 2010 г.

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Прекарвайте си кабелите през дупката за метрото. Тогава само Борисов ще може да ги реже.

  2. 2 Профил на Dave
    Dave
    Рейтинг: 469 Неутрално

    ДНСК са пълни отрепки и боклуци!
    Това е ясно на всеки който поне веднъж през живота си е минавал на комисия за акт. 16 на блок.
    Пълни корумпажи са до крак и слагат митничарите по всичките митници взети заедно в джоба си от воле.
    Сега искат от интернет фирмите. Явно кранчето със строежите е секнало.

  3. 3 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Добре, де тия юнаци толкова ли ги мързи та полека-лека да прокарват тръби по (под) тротоари на 60 см , да положат тръби и така да осигурят достъп до сградите. Е по бавно става, но с едни багерче "бобкат" и после се полага тръба PVC ф110 мм, зариваш и поставяш плочките обратно.
    После всички други телекоми ще минат по тая тръба и ще платят по някой лев на онзи който я е положил - докато се изплати. После ще я ползват по живо по здраво, докато могат.

  4. 4 Профил на this is it
    this is it
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Разбира се, че трябва да се махнат тези кабели. Отвратително грозно е.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на victorm
    victorm
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Учудващото в историята не е толкова, че държавата се опитва да премахне просторите, които гледаме всеки ден, а реакцията към това.

    Коментарът на Явор, Дейв и Градинко е показателен - има хора, за които е неприемливо и неразбираемо защо някои се опитват да сложат ред и правила. След, което съм сигурен, че същите тези хора се оплакват от това, колко е зле всичко наоколо и как не им се спазват правата.

    Въпросът е как можем да покажем и на Явор и на Дейв и на Градинко, че всъщност това не е в техен ущърб, а е в полза на всички ни?

  7. 7 Профил на nikolaydkolev
    nikolaydkolev
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Ланаджийството направи интернет достъпен за нашата нация. Цялият бизнес беше сравнително свободен, конкурентен, много мутри нямаше. Резултатът е добър - прилична свързаност за народа, на ниска цена.
    Рязането на кабелите е дивотия. Ясно е кого обслужва.

    А кабели се махат с мобилен нет, не с ножица.

  8. 8 Профил на Dave
    Dave
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#3] от "coffee.bean":

    Поредния който си няма хал хабер.
    Как ще викаш бобкати, как ще копаеш в центъра, ти чуваш ли се изобщо? Нали моментално ще ти дотичат с полиция и ще ти друснат акта.
    И без това под земята е полагано кой каквото е намерил без план без нищо и често копаенето е свързано със прекъсване я на ток, я на телефони, я недай си боже на вода или канал.
    Една смяна на такава машина е около 200-300 лв, с транспорта става поне 350. И ако трябва да прокарваш кабели по солуснка да кажем където едвам се минава камо ли да се спира и какво става?
    Пълна кретения е тази инициатива на ДНСК. Това не е кретения, защото кретенията май беше лечима. Тяхното е олигофрения или шизофрения.

  9. 9 Профил на Dave
    Dave
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#7] от "nikolaydkolev":

    Да де, ама за мобилния нет нали видя кои наддаваха - мтел, глобул и виваком. Те тия, или по-специално ментела са зад цялата тая кампания.

  10. 10 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    "26 заповеди за премахване на въздушни мрежи е издала ДНСК през юли, август и септември 2010 г."

    А така, минала е половин година. И какво наравиха кабеларките? Нищо! Още по-лошо не направиха никакви опити за нещо.

    До коментар [#6] от "victorm":

    Именно, взе ми го от устата, ама с твои думи.





  11. 11 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Толкова ли е трудно един умрял център, където я има километър на километър я няма, да му се вдигнат тротоарите и да се положи всичко както трябва?

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  12. 12 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 862 Весело

    До коментар [#3] от "coffee.bean":

    Е защо да правят подземни мрежи като по въздуха им излиза много по-евтино Били са им дадени някакви срокове за няколко години да вземат мерки, които те са мислили че ще бъдат поредното шменти-капели както често се случва у нас. Това естествено би поставило в неравнопоставено положение този, който евентуално би спазил закона.
    Като им ги режат регулярно на 6 месеца примерно и им стане по-евтино да са под земята ще се появят и такива мрежи!
    Едновременно разбирам кабелджиите, но и не ги оправдавам

  13. 13 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Свързаност на банки по дърветата...Ела да ти кажа колко се плаща за автономна МАН мрежа на месец от банка...

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  14. 14 Профил на this is it
    this is it
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Ама, чакайте, чакайте. Къде в Европа видяхте кабели, снопове, прекосяващи улици, навързани, мръсни...отвратително.
    Това, че в центъра няма достъп до подземни прекарване не е аргумент. Ще трябва начин да се намери. Ако не, мобилен нет. Все пак трябва на всички да е ясно, предимствата и недостатъците да живеея в центъра, тоест е по-скъпо.
    В нашия блок нчма ни един пуснат кабел, защото се реши на общо събрание. За жалост с климатиците не може да се справим.

  15. 15 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Така се завладява пазар в БГ като не можеш с конкуренция ,
    подкупче и аидееее административни регулации.
    Съгласен съм ,че кабелите са грозна гледка ,но защо държавата не е мислила и е продала подземната мрежа на една компания и потози начин я прави монополист?
    Бе шибана история откъдето и да я погледнеш.

  16. 16 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Жалко е, че WiMax-ът не се предлага на атрактивна цена. Чух, че един от операторите на такава мрежа е фалирал. (Май ставаше дума за Транстелеком... или както се казваше последно)

    Не цъкам плюсове и минуси.
  17. 17 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Има ли в една статия ДНСК значи основната и тема е точно административния режимк с който тя извива ръцете на някои сиромаси.
    Не е зле като коментирате да сте поне малко в час.
    Не става дума за въздушни линии - в София поне такива отдавна няма.
    Става дума за прокарани по фасадата на сградата и то след като им е известно че старите сгради нямат вътрешни канали за комуникации. В тия строени след 1984 има, ама из панелки и кооперации в центъра няма друг начин как да бъдат захранени с интернет освен по фасадата.
    Вътре по стълбищните клетки не е никакво решение защото минава некое лапе с ножката и лишава от интернет поне няколко домакинства и създава излишно търчане за поне 2 техника с кола.
    ДНСК наистина са много много корумпирани.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  18. 18 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#6] от "victorm":

    Със сигурност не като ми спреш нета.

    Спорих достатъчно по темата: http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2011/03/27/1066014_otriazan_li_e_i_vashiiat_dostup_do_internet/?ref=id

    Остана да се ебавам с естетите, които от всички грозни неща в най-грозната европейска столица решиха, че точно връзката на хората със света е най-грозното и трябва незабавно да се премахне. И вашите коли по тротоарите са ми грозни, но друго освен "А къде да паркирваме?!" не съм чул.

    gradinko.bg
  19. 19 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#16] от "Imaginary Friend":

    Миналата година проучвах. Един такъв оператор предлагаше припейд за половин година - 90 лв. Неограничен трафик, но не помня какви скорости гарантираше. За крайните квартали обаче беше малко рисковано та не посмях

  20. 20 Профил на Ivanhoe
    Ivanhoe
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#16] от "Imaginary Friend":
    Цена 20 лв за 5-6-10 Мb, достъпни навсякъде в София и още 30 града не са ли достатъчно атрактивни?

    a.k.a. Ivanhoe
  21. 21 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    "Задължително в началото на всеки месец П. отиваше в офиса на своя оператор и си плащаше таксата."

    Не плаща, дами и господа. ПРЕДПЛАЩА, това е тъжната истина, а после оператора решава с колко и как да го обезщети, ако изобщо го направи.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  22. 22 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivanhoe":

    Последния път когато проверявах цените, бяха доста по-високи. Може нещата да са се променили. При такава оферта времето на сегашния ми доставчик е преброено. Повечето хора обаче ще предпочетат високата скорост, която им се осигурява по лан или оптика, а мобилността няма да им е от полза. Така на цена/скорост максът ще изостава.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  23. 23 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#16] от "Imaginary Friend":

    20 лева на месец за WiMAX много ли ти се вижда? Щото аз толкова плащам.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  24. 24 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Прочети поста ми точно над твоя.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  25. 25 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 632 Гневно

    Тая статия е безумна!
    Оправдава беззаконието, което цари в София от години насам:
    "От целия този водевил в крайна сметка най-много страдат абонатите на кабелните оператори, защото, въпреки че са си платили месечната такса, освен да се ядосват заради липсата на телевизия и интернет, друг избор почти нямат."
    Това не е "водевил", а е едно от малкото положителни неща, които се случват напоследък в този град. На цитираната г-жа Герасимова може и да й се наложи да плати 1 лв. месечна такса повече, от което едва ли ще обеднее необратимо., но същевременно градската среда ще е облагородена, и най-вече законът ще е спазен.

    Освен това съдържа откровени измишльотини и лъжи, като напр.:
    "ко се следва буквата на нормативните актове, реално законен интернет в центъра на столицата няма."
    Напроти, законен интернет има, и аз чрез него пиша настоящия си коментар. Името му е ADSL.

  26. 26 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До радетелите за "правила",да ви светна за тях.
    ЗУТ Чл. 93. (1) (Предишен текст на чл. 93, доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., изм., бр. 41 от 2007 г.) В урегулирани територии подземните електронни съобщителни мрежи и съоръжения се изграждат и полагат едновременно с другите мрежи и съоръжения (водопроводи, канализации, електрически, топлоснабдителни, газоснабдителни мрежи и други), преди полагането на бордюри, тротоари и улични настилки.
    Значи за да изградиш подземен канал за кабел,трябва да чакаш реконструкцията на улицата.Ама щото земята под улиците е общинска,ти трябва и право на ползване.То пък се получава след търг или конкурс.
    И прокарването на подземен канал е строеж от четвърта или пета категория.И може да се наложи да вадиш разрешение за строеж от няколко районни кметсва.
    Прокарването на вътрещносградна инсталация е строеж,ако се правят отвори,засягащи конструкцията на сградата,така че тези дето се хвалят,че са направили вътрещносградна инсталация много въроятно да са извършили незаконен строеж.
    Изброяването не е изчерпателно.
    А сега си задайте въпроса ,ако се спазват всички тези "правила",кога ,къде и дали въобще ще има нет и на каква цена.
    .

  27. 27 Профил на yield
    yield
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Завера здрвейте,без уважение, та на кого ще режите жицата

  28. 28 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 473 Неутрално

    И аз ненавиждам тези висящи по фасадите кабели, половината от които са неизползуваеми. Затова заложих на ВИВАКОМ, наследник на БТК, който поддържа телефоните в нашата сграда на ГРАФА. Отрязаха и моите интернет и стационарен телефон, защото преди 3 месеца техниците им се изхитрили за по-лесно да прехвърлят кабела от кутията, която е във входа ни отвън по стената и оттам в инсталацията на апартамента. И сега аз и семейството ми страдаме, а те си пият бирата и май не им пука.

  29. 29 Профил на gargantua100
    gargantua100
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Отнася се само за населени места с над 10 хил жители(абзац 2). Някой да ви е бил по главата да живеете в такива? Потерпевшите са единици

  30. 30 Профил на panayot
    panayot
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "coffee.bean":
    Не мисля, че става дума за мързел в конкретния случай. Копаенето и изграждането на подземна канална мрежа е нещо, което се прави изключително трудно и бавно. Не малко доставчици строят такива канални мрежи както в София, така и в много градове в цялата страна. Има места, обаче, където това е наистина невъзможно - било защото тръбната мрежа навлиза в сервитутите на друг оператор или друго техническо съоражение, било поради липса на каквато и да е възможност за изграждане на такава, било поради друга причина за отказ на общината да одобри подобен проект.
    Случаят с централната градска част на София е именно такъв - използват се всички регламентирани начини за достигане до абонатите! Проблемът е, че те са недостатъчни. И тогава остава въпроса - какво да правим в този случай? Да ги подарим на БТК, или на някой друг голям оператор, който има нужното влияние на нужните места, за да могат нужните хора да не забележат някои неща? Или просто да кажем, че всички кабелни оператори са престъпници и да насъскаме общественото мнение срещу тях?
    Има и други начини, макар че засега нашата "държава" е избрала последния....

  31. 31 Профил на kapitalist
    kapitalist
    Рейтинг: 526 Любопитно

    До коментар [#26] от "slonsco":
    Прав си пич. Сигурното е че ЗУТ трябва да се измени. Кабелите НЕ СА 4 или 5 категория. В асоциациите на кабелджиите го знаят оттдавна! Просто МОНОПОЛИСТ е платил навремето за 'писането на правилата', ограничаващи сума ти права. Редът трябва да е следният:
    1. Проблем с КРАСОТАТА по обявена в сайта на общината улица.
    2. Културна покана към всички ползващи я с някакви инсталации - за информация по въпроса.
    3. Осигуряване на >100% /с резерв/ възможност от тръби и т.н. инфраструктура от страна на общината и ДНСК.
    4. Договаряне на разумен срок, ДОСТАТЪЧЕН ЗА НАЙ-НЕМОЩНИЯ на пазара /вж накрая/ от зависимите от това преместване.
    5. След изтичане на срока, уведомяване НА ВСИЧКИ и ПРОВЕРКА.
    6. ПУБЛИЧНО /в сайта на общината/ уведомяване за евентуални нарушения.
    7. След идентифициране ЛИЧНО - към нарушителя и кратък срок за отговор.
    8. ... РЯЗАНЕ!

    Всичко друго би било НЕДЕМОКРАТИЧНО и би засегнало най-начинаещите. Т.е. съществено би засегнало КОНКУРЕНЦИЯТА. А конкуренцията е СВОБОДА. Мислете!
    Има европейска директива към такива като нас - НЕДОЗРЕЛИ ОБЩЕСТВА - и тя е "Small Business Act" за Европа. Има много хляб да ядем, докато се научим...
    http://translate.google.bg/translate?hl=bg&langpair=en|bg&u=http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/small-business-act/think-small-first/index_en.htm

  32. 32
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:06 на 31/03/2011 от неговия автор.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK