Екооценката за нефтопровода "Бургас - Александропулис" получи още два месеца отстрочка

Преди две години такава реклама можеше да се види на ул. "Г.С. Раковски" в София.

© Асен Тонев

Преди две години такава реклама можеше да се види на ул. "Г.С. Раковски" в София.



Министерството на околната среда и водите (МОСВ) ще даде още два месеца на инвеститора на проекта за нефтопровода "Бургас-Александруполис", за да си допълни доклада за оценка на въздействието на проекта върху околната среда (ОВОС), съобщи екоминистърът Нона Караджова.


Това е поредното удължаване на срока за оправяне на документация на съоръжението така, че да отговаря на изискванията на МОСВ. Предишният срок изтече в края на февруари, а до края на март министерството трябваше да излезе с окончателно положително или отрицателно становище за проекта, за да може да предприеме следващата стъпка по общественото обсъждане на проекта.


Очакваме от инвеститора най-после да допълни доклада с алтернативния вариант за разтоварване на горивото на пристанище, каза министър Караджова. Инвеститор на проекта е "Трансболкан пайплайн", в който 51 на сто държат три руски фирми, а останалите се поделят между гръцки и български компании. Той е представил единствено вариант за разтоварване на горивото на буйове в морето, без да разгледа алтернативен. Другият нерешен проблем от инвеститора е какво ще се прави в случай на разлив на петрол в морето.




Докладът на инвеститора за съвместимост с екомрежата "Натура 2000" е попълнен с необходимата информация, за да продължи процедурата, посочи Караджова. 


Евентуалните положителните оценки на двата доклада - ОВОС и съвместимост, не означават задължително зелена светлина за проекта, а че има достатъчно информация за гражданите, обясни министър Караджова. Тя допълни, че за да се продължи с реализацията на проекта, е необходимо положително становище на Висшия експертен екологичен съвет към МОСВ.


Проектът за петролопровода, който трябва да транспортира руски нефт от Новоросийск до Бургас в танкери и след това суровината да се претоварва към тръбопровода, за да стигне до Александруполис, е замразен от близо две години. На последното събрание на акционерите бе решено да се намалят разходите  на проектната компания, в която първо България спря да плаща вноските си, а после и Гърция, и евентуално проектът да мине в "спящ режим".

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на да защитим животните
    да защитим животните
    Рейтинг: 531 Любопитно

    През това време да не умре още някой "бизнесмен" .... ?

    Да защитим животнитe !
  2. 2 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Е кажете какво е междинното становище с някви проценит на око така.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  3. 3 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    И най-калпавия проект от трите не искат да обявят за негоден!
    Всъщност имат ли право да го връщат за доработка толкова пъти? "Това е поредното удължаване на срока за оправяне на документация на съоръжението така, че да отговаря на изискванията на МОСВ."
    А относно разливите по тръбата дали всичко е наред?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  4. 4 Профил на marijka
    marijka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ама нали точно заради тези два въпроса го бяха върнали и преди? Значи консултантите нищо не са направили и като гледам пак нищо няма да направят. Явно идеята е проектът да се мотае по процедури докато на руснаците не им писне. Хаха, найса

  5. 5 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#4] от "marijka":
    Дано да е така. А не каквото аз смятам: че всячески се бави топката, да уморят противниците и накрая да стане тяхната.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  6. 6 Профил на yield
    yield
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Точно тая отсечка след Бургас много се краде,сещате се защо, близо е до Ямбол,Путин каза че няма да го бъде, имал нещо предвид.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK