Внимавай да не се удавиш

Новини, блогове, видео, социални мрежи, имейли - понякога всичко това идва малко в повече на потребителите. Затова пък създава търсене на инструменти за организирането на този водопад от информация

Внимавай да не се удавиш

© Дневник



Над 39 имейла, поне 7 прочетени статии дневно и над 13 часа прекарани онлайн всяка седмица. Тези параметри най-общо описват средностатистическия интернет потребител според анализаторите от Expert Messaging, Media Monitor и Harris Interactive. Разбира се, цифрите и на трите компании са публикувани с уговорката, че за много хора те не са релевантни.


Или по-конкретно казано - има потребители, които прекарват много повече време в интернет и получават огромно количество информация. И всичко това през много повече устройства - компютър, смартфон, таблет.


А, както показват данните на donothingfor2minutes.com, над 52% от потребителите на сайта не могат да издържат и 2 минути, без да мръднат мишката си или да натиснат бутон на клавиатурата, докато са онлайн. И въпреки големия поток от информация шансът да бъде пропусната някоя интересна тема остава.




Затова спомагат много фактори. От една страна, онлайн медиите заемат все по-важно място в живота на потребителите и вече се радват на огромна аудитория, която държи да знае всичко в момента, в който се случва.


Социалните мрежи като Facebook и Twitter също имат своята роля в бързото разпространение на информацията - не една и две медии разполагат със свои страници в тези сайтове, през които популяризират съдържанието си сред огромната маса потребители, които прекарват голяма част от деня си, ако не само във Facebook, то поне около социалната мрежа.


Тоест проверяват какво четат и споделят приятелите им. Подобно е положението и с Twitter, където потребителите са много по-активни най-вече заради наличието на различни приложения, които интегрират браузъра с най-популярната миркоблогинг услуга в света.


В крайна сметка се получава един водопад от информация, който на практика залива потребителите и ги превръща в жертви на собственото им желание за информираност. А както знаем, да управляваш водопад не е никак лесно. В тази ситуация на помощ на потребителите идват различни онлайн приложения, които обаче също не помагат особено много.


Защото обикновеният четец на RSS емисии просто компилира на едно място цялата информация. Но не я подрежда по теми например. И не може да отсее най-интересното от случващото се онлайн просто защото не може да определи кое е то.


При социалните мрежи, и особено в Twitter, има друг проблем - там потребителите наистина сортират информацията и селектират най-интересното от новинарския поток. В крайна сметка обаче и зад най-популярните никове стоят просто хора, които имат повече от един интерес.


Тоест, ако следвате някой заради интересните материали в областта на технологиите, има голяма вероятност в линковете, които споделя той, да присъстват и препратки към сайтове за водни ски например. Просто защото човекът ги харесва. Тоест само човешкият фактор, който да отсява информацията, също не е достатъчен.


"Потребителите на Twitter и Facebook следват други потребители и техните интереси", коментира регионалният мениджър на онлайн платформата за организацията на съдържанието Favit Мартин Линков. От друга страна, агрегаторите като Google News, които събират на едно място цялата информация по дадена тема и всички свързани с нея материали из интернет, са "студени, защото всичко там се прави от машина", добавя той.


В крайна сметка изходът в правилната организация на информацията е в комбинацията на социалния и компютърните фактори, с което да се помогне на всеки един потребител, първо, да чете най-интересните материали по темите, които го вълнуват, и, второ - да не бъда затрупан с информация. Затова и ще ви представим няколко подобни решения, с които може лесно да организирате ежедневието си и да оптимизирате времето, което прекарвате в интернет, независимо от устройството.


Favit

Favit


Favit


"Опитваме се да съчетаваме най-доброто от двата свята за споделяне на информацията - социалния (т.е. от страна на потребителите - бел. авт.) и автоматичния (т.е. публикациите, които идват през различни RSS емисии - бел. авт.)." Така Мартин Линков, регионален мениджър на Favit за България, определя платформата, която може да бъде намерена на адрес favit.com.


Сред функциите на сайта е филтрирането на информацията - тоест елиминирането на различните интереси на потребителите. "Платформата позволява на всеки да следва хората, които споделят най-интересните материали за колоездене например, но да не получава линковете им по други теми, странични от колоезденето", обяснява той.


Favit позволява следенето както на хора, така и на RSS емисии, които също могат да бъдат филтрирани. Т.е. може да се следи само ИТ съдържанието на Би Би Си, комбинирано със споделяното от главния редактор на Engadget Джошуа Тополски паралелно например. Favit на практика не спира да събира и да филтрира информацията, дори и когато потребителят не е онлайн.


А когато той отново се появи, се вижда всичко сортирано и подредено по неговия собствен интерес. И този на всички други хора по света, които се интересуват от определената тема или само неговите приятели.


Информацията е сортирана по начин, който позволява намаляването на дублираните материали - например само статията от сайта на "Дневник" (dnevnik.bg) "Грузинска баба спря интернета на цяла Армения" е споделена от над 450 потребители на Facebook в рамките на 4 часа. Помислете си каква е вероятността 2 или 3 от приятелите ви да споделят този линк - не е никак малка.


"Ние показваме само оригинала на статията, т.е. даденият материал се вижда само веднъж, а след него следват реакциите на хората, които са споделили линка", обяснява Линков. Засега Favit е достъпна само през браузър, но "работим по приложения за iPhone, iPad и Android", които трябва да се появяват скоро, обясни Линков.


My6Sense

My6Sense


My6Sense


My6Sense е нелош избор за  организация на информацията през смартфон - било то с iOS или Android. Софтуерът позволява на потребителите си да се регистрират с потребителските си имена в Twitter и Facebook, както и да добавят RSS емисиите, които следят, и използва свой собствен алгоритъм, с който следи кои теми предизвикват най-голям интерес на собственика на устройството.


My6Sense следи линковете, на които кликате, колко време прекарвате в четене на различните материали и какво споделяте с приятелите и последователите си. Освен това софтуерът следи хиляди други "променливи", на база на които придобива представа кои са най-интересните за вас теми и съответно ги поставя на по-предни позиции, за да не пропуснете нещо важно.


Така на практика няма да пропуснете нито един материал, който бихте видели през RSS четеца си например, но поне ще имате някаква подредба на информацията на база собствените ви интереси. А с промяната им приложението се адаптира към новите ви предпочитания.


И може да изкара на предна позиция материал с "не секси" заглавие, който бихте пропуснали в общия поток. Но който може да съдържа интересна информация. Най-добрата новина е, че софтуерът е напълно безплатен и може да бъде използван не само на смартфони, но и на таблети.


TweetDeck

TweetDeck


TweetDeck


Може би най-добрият инструмент за организация на съдържанието от социалните ви мрежи. Софтуерът е достъпен както за смартфони и таблети, така и за PC и Mac. Позволява пълна интеграция с Twitter, Facebook, LinkedIn, Google Buzz, Foursquare и MySpace и следи всичко, случващо се в тези мрежи, обединено на едно място. Сред предимствата на програмата е възможността за разделянето на екрана на колони, в които да се появяват различни типове информация, например туитовете на приятелите ви.


Самите приятели могат да бъдат разделени на групи, което е една от най-полезните му функции. Така например може да следите само постовете на медиите, които следвате, и те няма да се объркват с активностите на приятелите ви. И можете да споделяте съдържание бързо и лесно, тъй като услугата сама "съкращава" адреси и ги привежда в удобен за Twitter вид.


Подобна е и ситуацията с останалите социални мрежи, които се добавят постепенно към функционалността на софтуера, който първоначално е бил предназначен само за работа с Twitter. Приложението е безплатно във всичките му вариации за различни платформи.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK