Планът "Плевнелиев" - две "великолепни" пътни седморки



През 1956 г. САЩ приемат план за строителство на 60 000 км магистрали, които трябва да са готови до 1973 г. срещу 50 млрд. долара. Той е известен като планът "Айзенхауер". Ефектът е подем на икономиката и ускорено развитие на Америка.


Малко повече от половин век по-късно България ще се опита да направи същото упражнение с плана "Плевнелиев". Той предвижда изграждането на 7 магистрали и 7 скоростни пътя до 2020 г., които по груби сметки ще струват около 6 млрд. евро. Дали ще се изпълни планът "Плевнелиев", предстои да видим.


Разликата между двата плана освен в мащабите на двете страни е и в начина на финансиране. САЩ разчитат изцяло на собствени средства, а България - основно на европейски фондове. Засега страната ни изостава с план графика и усвояването на парите, но същият проблем са имали и САЩ.




Американците са изпълнили плана "Айзенхауер" с две–три годишно закъснение, като основна причина за забавянето е била недостигът на квалифицирани инженерни кадри. България има проблем с административния капацитет.


Магистрали


Равносметката за година и 7 месеца от управлението на ГЕРБ по отношение на магистралите е, че засега имат всички шансове да изпълнят първоначалното си обещание за три готови до края на мандата. Двайсеткилометровата "Люлин", която свързва София с Перник, е готова и ще бъде пусната за движение на 15 май.


"Тракия" (София - Бургас) се строи и съгласно сключените договори последният участък трябва да е готов най-късно през януари 2013 г. Срокът на премиера Борисов е по-ранен - той иска да стига до морето по магистралата още през 2012 г. За липсващите 70 км от "Марица" в момента се провежда търг и до края на 2013 г. магистралата би трябвало да е готова.


И ако в началото на мандата министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев се нарече министърът на трите магистрали, към днешна дата той вече се цели в "министъра на седемте магистрали", но до 2020 г.


Новите четири, които прибави, са "Струма", "Калотина", "Хемус" и "Черно море". Ако за "Струма" може да се приеме, че европейското финансиране е осигурено, защото е важен пътен проект за Европа, за останалите магистрали тепърва предстои включването им в еврокоридори и осигуряване на средства.


Малко преди Коледа Плевнелиев обяви, че е крайно време да се поеме политическа отговорност и "Струма" да се изгради цялата още до 2015 г. Досега всички правителства оставяха за другите най-сложния и дълъг участък през Кресненското дефиле. Дали кабинетът на ГЕРБ ще вземе такова решение, ще стане ясно в края на май, когато ще са готови всички анализи. Спорен момент по "Струма" е обходът на Благоевград.


Според главния архитект на София Петър Диков пътят ненужно се оскъпява със 150 – 200 млн. евро заради изграждане на мост през река Струма. Алтернативният вариант, който той предлага, е разширяване на сегашния път с параметрите на магистрала. С този проект България е в състезание със Сърбия, която строи магистрала успоредно на българската граница по поречието на река Морава и която ще направи връзка с гръцките пристанища в Солун и Игуменица.


Магистралата до Калотина беше включена в екшън плана с летящ старт през лятото на 2010 г. Това стана след посещение на премиера Бойко Борисов в Белград. Конкретната причина е, че сърбите усилено строят връзката от Ниш до българската граница, и заръката на Борисов беше да ги изпреварим. По-същественият аргумент обаче е, че магистралата покрай р. Морава може да отнеме в бъдеще транзитен трафик, който в момента преминава през българска територия по направлението Капитан Андреево - Калотина.


Главният архитект на София е притеснен, че България се бави с магистралата, защото от лятото на 2010 г. досега по думите му все още не е възложено проектиране на трасето, а единствените проекти са от времето на социализма. Още се чака отговор и дали 73-километровата отсечка ще бъде финансирана по оперативна програма "Транспорт". През октомври м.г. пътната агенция е внесла такова искане в управляващия орган.


Още по-трудна е задачата с магистрала "Хемус", която трябва да свърже София с Варна. "Хемус" не се включва в трасето на нито един еврокоридор. Засега тя е приоритет на Дунавската стратегия на ЕС по думите на министър Плевнелиев. По-голямата цел обаче е включването й в т.нар. европейска TEN-T мрежа, което гарантира финансиране, макар и за следващия програмен период. Допълнителен аргумент е липсата на магистрална връзка между Букурещ и София - две европейски столици с няколко милиона население.


Отново според главния архитект на София с този аргумент България може да си осигури еврофинансиране поне за направлението София – Велико Търново – Русе. На същото мнение е инж. Койчо Бояджиев, който активно е участвал в проектирането на магистрала "Тракия".


Финансирането на магистрала "Черно море", между Варна и Бургас, се залага за следващия програмен период 2014- 2020 г. от Кохезионния фонд на ЕС. Тази магистрала обаче може да получи пари и по програмата за черноморското икономическо сътрудничество. Тя предвижда страните, граничещи с Черно море, да бъдат свързани с магистрален пръстен. Вече има одобрено трасе от Русия, като през българска територия по информация на в. "Труд" то преминава през Русе – Хаинбоаз - Хасково - Капитан Андреево, а не по оста Варна – Бургас.


Скоростни пътища


Седем са и скоростните пътища, които трябва да бъдат изградени до 2020 г. според плана Плевнелиев. Разликата с магистралите е, че скоростните пътища нямат аварийна лента, на тях е забранено спирането и паркирането. Освен това този вид път не трябва да се пресича на едно ниво с релсови или с пешеходни пътища.


Основното им предимство е, че за построяването им са необходими по-малко средства. Те са по-евтини от магистралите с до 25%, казва инж. Бояджиев. Допълнителен плюс според регионалния министър е, че при тях няма нужда от дублиращи трасета, както при магистралите.


С изграждането им се очаква значително намаляване на пътните инциденти според стратегията на ГЕРБ за развитие на транспортната мрежа до 2020 г. Бояджиев е на обратното мнение и смята, че скоростните пътища водят до увеличаване на катастрофите - при възникването на повреда на автомобил липсата на аварийна лента увеличава рисковете за останалите участници. Същата липса при тежък пътен инцидент силно затруднява придвижването на линейките или пожарните коли.


Магистрала "Рила" е единствената в плана "Плевнелиев", която беше трансформирана в скоростен път. Тя се определя като далечен южен обход на София по направлението Кюстендил – Дупница – Самоков – пътен възел Богородица, откъдето се прави връзка с магистралите "Тракия" и "Хемус".


Предлага се и още един скоростен път, който да минава през Кюстендил по линията на еврокоридора, свързващ Западните Балкани с Черно море. Това е пътят ГКПП Гюешево – Кюстендил – Радомир – София. След Радомир обаче този път има малък трафик поне за момента. Според пътни експерти преминаването през Конявската планина ще бъде доста скъпо удоволствие.


Като първостепенен за изграждане от скоростните пътища е определен този между Видин и Ботевград. Той се явява естествено продължение на магистрала "Струма" през София към втория мост над р. Дунав и е от важно значение за свързването на България, Гърция и Турция със Западна Европа през Румъния. От него до 2015 г. е планирано да се построи отсечката от 31.5 км от Мездра до Ботевград, а останалите участъци Димово – Бела – Ружинци – Монтана – Враца са оставени за следващия програмен период до 2020 г.


Един от важните скоростни пътища е по направлението Русе – Маказа. Той е част от европейския коридор, който свързва Финландия и Русия с Гърция през Румъния и България. С изключение на два къси пътни участъка – на север от Стара Загора и на юг от Димитровград, останалато трасе е еднолентов път в момента. Спорният момент при този скоростен път е къде да се пресича Стара планина – при Шипка или Хаинбоаз.


Министър Плевнелиев застъпва варианта да се преминава край Габрово с тунел под Шипка. В пътната стратегия е записано само, че така ще се решат проблемите с преминаването на прохода и ще се създаде бърза връзка между Габрово и Стара Загора. Според арх. Диков и инж. Бояджиев обаче това е ненужно оскъпяване със сложно техническо съоръжение, освен това пътят ще е по-дълъг с 40 км.


По данни на пътната агенция трафикът между Стара Загора и Търново през Хаинбоз сега е в пъти по-натоварен от този през Шипка. В стратегията "Пътища 2020" също е посочено, че в участъка между Велико Търново и Габрово не е икономически целесъобразно да се изгражда скоростен път, защото минава през много населени места.


Без да е част от еврокоридор, но с натоварен трафик, е бъдещият скоростен път Русе – Шумен и оттам връзката му с магистрала "Хемус" за Варна. Изграждането на пътя е важно за притока на румънските туристи, които предпочитат Северното Черноморие. Освен това ще се създадат условия за развитие на съществуващите и на нови индустриални и бизнес зони. Очакванията са, че чрез свързването на двете пристанища Варна и Русе ще се засили и чуждият инвеститорски интерес в този регион.


Пак с цел увеличаване на туристическия потенциал на Северното Черноморие се предлага изграждане и на скоростен път Варна – Дуранкулак. А бъдещият четирилентов път Пловдив – Асеновград затваря скоростната седморка.


Още два моста над Дунав


В плана бяха включени и два нови моста над Дунав. Единият е Оряхово – Бекет, а другият - при Силистра – Калъраш. Те са част от Дунавската стратегия, която все още няма одобрен бюджет от Европейската комисия.


Всъщност финансирането на проектите ще бъде най-голямото предизвикателство пред това и следващите правителства, за да успее планът "Плевнелиев". Според него в периода 2010 – 2013 г. ГЕРБ трябва да налеят около 2.5 млрд. лв. в магистрали и още 2 млрд. лева в основен ремонт на пътища.


Това трябва да се случи в условия на финансова криза и липса на бюджетни средства за осигуряване на съфинансирането на вече започнати проекти като "Транзитни пътища" (на Европейската инвестиционна банка) и проекта по меморандума със Световната банка, които се движат със закъснение.


За целия програмен период от 2007 до 2013 г. Брюксел ни отпусна около 1.5 млрд. евро за пътища. За следващия период 2014 - 2020 г. България планира да поиска около 5.5 млрд. евро. Отговорът на ЕК зависи най-вече от това дали страната ще успее да усвои тройно по-малката сума сега.


Досега оперативната програма "Транспорт", която се управлява от транспортното министерство, отчетливо изоставаше. Въпросът е ще успее ли ГЕРБ да навакса до края на мандата си.

Коментари (122)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    "Очакванията са, че чрез свързването на двете пристанища Варна и Русе ще се засили и чуждият инвеститорски интерес в този регион."
    ...................
    комбинацията между речен-жп-морски транспорт на контейнери, не може да не бъде печеливша.
    Има доста централно - ервопейски страни , които лежат по трасето на канала майн-дунав и нямат излаз на море.
    .............................
    "Без да е част от еврокоридор, но с натоварен трафик, е бъдещият скоростен път Русе – Шумен и оттам връзката му с магистрала "Хемус" за Варна."
    .....................
    Това е горе-долу е като с пътеките, които хората отъпкват между блоковете и спирките и бетонните настилки , които архитектите смята, че са "целесъобразни". Съвсем очевидно е, че именно този проект трябва да има предимство.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  2. 2 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    А дано, ама тия пари които са били вложени в сащ в магистрали са много различни от факторите с които трябва да се съборазяват у нас.
    Тука обезщетяват собственици, а там са им заменяли парцелите без никакви мъркания и съдилища да им се пречкат в строителството.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  3. 3 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Мечти ,мечтии,както е казал оня,преди да се спъне и падне.Продължавата приказките,ама вече е ясно ,че са само ей тъй просто.До 2012 щеше да става София- Калотина ,а още няма проект.И всичкото е от тоя сорт.А за прозрението на "големия"стратег" че магистралата по Морава ще отнеме транзитен трафик от Калотина- Капитан Андрево какво може да се каже?Да избере да мине по двете страни на триъгълника може само турист,а не и превозвач.А ако сърбите докарат магистралата до Калотина през 2012 година ,а ние нямаме готов проект ,европейците ще са в правото си не да ни спрат парите,ами и да ни бият по главите.А като погледнеш какво и как се строи от обществената инфраструктура в София и ти става ясно какъв "стратег" е гладният архитект Пидиков

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на бай Петко
    бай Петко
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Иначе всичко звучи много хубаво като приказка от 1001 нощ !

  6. 6 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    Неприятно уточнение - не е вярно, че "сърбите усилено строят връзката от Ниш до българската граница", между Ниш и Пирот не се строи. Границка, уж сте посветена на тази тема, толкова ли не можете да проверите официалните сръбски сайтове по въпроса? Лесно е, прави се с Гугъл и отнема няколко минути:

    http://www.koridor10.rs/

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    До коментар [#4] от "бай Петко":

    Фактите ги представяш много едностранно! Забрави ли, че парите ги спряха заради Батко и Братко на предишния министър Гагаузката от любимата ти тройна ламя?!

    А че планът е нереалистичен е вярно, но по-добре нереалистичен план, който да закъснее с 5 години, от колкото никакъв план!

  8. 8 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#5] от "бай Петко":Хората се готвят не толкова да построят тия работи,колкото да проведат търговете.Пък след това битият - бит , и т.н.

  9. 9 Профил на donvitocorleone
    donvitocorleone
    Рейтинг: 115 Гневно

    Грандиозна простотия са тия скоростни пътища от София до Гюешево и от Кюстендил до Дупница, това са ти 120 километра, при условие че можем да се свържем с Македония през другото отклонение на Коридор 8 Благоевград-Делчево и ще е необходимо да построим само 20 километра и тунел.

    И другата простотия - магистрала Рила. За чий *** ще има още една обходна магистрала на София в Софийска област? Защо не се направи в Благоевградска област през Разлог?

    Подкрепям това правителство поради липсата на алтернатива, но малоумията с магистралите и софийските стадиони и зали нема как да ги подкрепи нормален българин, че дори и софиянец.

  10. 10
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:00 на 12/04/2011 от неговия автор.

  11. 11 Профил на donvitocorleone
    donvitocorleone
    Рейтинг: 115 Весело

    Защо Хемус и Черно Море не станат скоростни пътища, като било почти като магистрали това животно Скоростния път?

  12. 12 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#9] от "donvitocorleone":

    Няма одобрено от европейски институции отклонение на Коридор 8 до Делчево и няма македонски планове за строеж на автомагистрала до тази паланка.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  13. 13 Профил на Лодка в гората
    Лодка в гората
    Рейтинг: 1114 Весело


    До коментар [#5] от "бай Петко":

    Браво байПетко!Прати ли му на Плевнелиев страхотния си анализ?Как са те изтървали от неговото министерство за експерт,направо се учудвам!
    А случайно да си забелязъл,че той е първия,който се опитва да прави нещо и скоро ще има резултати!?

  14. 14 Профил на Лодка в гората
    Лодка в гората
    Рейтинг: 1114 Весело

    След 2020 година България може да се нарича МАГИСТРАЛИЯ или МАНГАЛИЯ!

  15. 15 Профил на boris_ivanov
    boris_ivanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Покрай хвалбите и примерите от САЩ, не казвате и дума за това, че автомобилният транспорт води до грозна зависимост от петрола и че не се чува някой в България сериозно да мисли за развитие на жп транспорта. САЩ са нагледен пример за това как заради интересите на автомобилните производители и превозвачи много по-симпатичният и екологичен жп транспорт е недоразвит. Нека търсим примери за добра организация на транспорта от нашата страна на Атлантическия океан. Може би трябва да пратим Плевнелиев за няколко години в транспортното министерство?

  16. До коментар [#15] от "boris_ivanov":

    В статията не се споменава и за въздушния и водния транспорт. Причината е, че е посветена на пътищата за автомобили.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18
    ****

    Този коментар беше изтрит в 19:46 на 12/04/2011 от неговия автор.

  19. 19 Профил на boris_ivanov
    boris_ivanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#16] от "Югозомби":

    Юго, това е все едно да кажеш сега обсъждаме производството на изкуствени храни и колко много ще напроизведем от тях, няма значение, че естествените са много по-полезни, статията не е за тях.

  20. 20 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#17] от "donvitocorleone":

    Ако имаш релевантни източници за официално одобрено отклонение на Коридор 8 през Делчево - представи ги, ако нямаш - не спекулирай заради фиксидеи на местния ти патриотизъм. До този момент аз не съм виждал подобно отклонение в материалите и картите, които съм разглеждал. Що се отнася до несъществуващия план за автомагистрала до Делчево, вече си ми давал неправилно преведени и изтълкувани от теб отделни популистки изявления на македонския премиер, които не се потвърждават от цялостния информационен поток в македонските медии, включително и от най-новите публикации за конкурса за отдаване на концесия на македонски пътища.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  21. 21 Профил на waffenss
    waffenss
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#7] от "vassilun":
    "А че планът е нереалистичен е вярно, но по-добре нереалистичен план, който да закъснее с 5 години, от колкото никакъв план!"
    +
    Точно и на място казано.

  22. 22 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#17] от "donvitocorleone":

    Ето ти страницата за конкурса за концесия на пътища от сайта на македонското Министерство на транспорта. Ако откриеш документ, който говори за планове за строеж на автомагистрала до Делчево, посочи го, моля, ще съм благодарен да науча нещо ново:

    http://www.mtc.gov.mk/new_site/mk/storija.asp?id=1340

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  23. 23 Профил на donvitocorleone
    donvitocorleone
    Рейтинг: 115 Неутрално

    До коментар [#20] от "Югозомби":

    Какви карти си гледал бе, смешник, по форумите си гледал и се мислиш за специалист, дали па правителствата не разполагат с по-точни карти от вашите дето си пускате из форумите? Щом в сайта на македонското правителство официално се съобщи за намерението да се строи такава магистрала като част от коридор 8 и дори при срещи на междудържавно ниво се обсъждаше тоя вариант, ти ли ще го оспорваш виртуален анонимнико?

    Било популистко изказване, ами защо реши че магистрала през Гюешево не е популистко изказване?
    Естествено че приоритетни са други отсечки, но това е зарди идиотския инат на софийските ни политици да прокарат стотици килиометри магистрали около София.

  24. 24 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#23] от "donvitocorleone":

    Опитай се да използваш конкретни аргументи, а не лични нападки. Твърденията ти остават недоказани.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#25] от "donvitocorleone":

    Личните нападки продължават. Проблемът е, че те нямат стойност на аргументи. Дадох ти връзка към страница с документи за концесионирането на пътища на сайта на македонското Министерство на транспорта. Намери там доказателство за планове за строеж на автомагистрала до Делчево и ще ти повярвам. Както вече ти казах, за мен твоето твърдение за такива планове се основава на неточна интерпретация и дори неточен превод на откъслечни македонски материали, които не дават адекватна информация за действително случващото се в инфраструктурното планиране на югозапад от нас. Не мисля да се повтарям още веднъж, извини ме.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. До коментар [#29] от "donvitocorleone":

    Последна моя реплика до теб. По-горе в статията на Лили Границка са представени плановете на сегашното правителство за строителство на автомагистрали и скоростни пътища до 2020 година. Не виждам автомагистрала и дори скоростен път от Благоевград на запад към Делчево в статията. Толкова по въпроса за срещи и решения на премиери.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#28] от "tel_112":

    Нещо против магистралите ли имаш или си комунистически обременен... сигурно си свикнал на село да си шляпаш с галошите из калта...

  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#32] от "bigman2":

    Аз нямам нищо против магистралите, дори напротив, но по никакъв начин не очаквам да предизвикат някакъв разстеж.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#33] от "Тони!":

    Аз нямам нищо против магистралите
    ============================
    Знам... ти само срещу правителството на ГЕРБ си против...
    а пък извънземните ще ни направят магистрали...

  35. 35 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Гърция затъна в дългове заради безумните магистрали и скоростни пътища, които и набятаха Германия и Франция да прави. Сега всеки е фен на магистралите, защото ви казва "ще си карам трошката по тях". Само дето магистралите се плащат, а нито една магистрала в България не може да се експлоатира с ниски такси, защото трафикът е малък. Това означава не нови магистрали, по които да си караш трошката, паметници на глупостта, докато хората ще карат по старите пътища. Ако трябва да се издържа от такси участъкът Карнобат- Бургас ще трябва да струва по 30-40 ст. на километър и всеки ще пътува по стария път. София-морето едва ли ще е по-малко от 50-70 лв., т.е. колкото е горивото, отделно данъците и акцизите, които ще скочат.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  36. 36 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ако не друго, то поне мечтите са безплатни! Далеч съм от мисълта, че е лошо да има хубави пътища, но да обърнем внимание и на грозната действителност. До 2020 г. вече ще бъдем доста под 7 млн., като може би поне 1.5 млн. ще са над 65 г. Тогава кой ли ще пътува по тези пътища? Май ситуацията е сходна с АЕЦ Белене - всичко си има някаква логика все пак.

  37. 37 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    До коментар [#36] от "angel_to":

    еее малко негативно го даваш - тези тенденции за намаляването на населението няма да продължат завинаги - имаме много потенциал тук да дойдат българи от диаспората от бившият ссср и разбира се нашите гурбетчий - стига да се постигне една мааалко по-добра среда за живот и за бизнес
    Имам познати по цял ЕС които си казват открито че ако взимат едни 1000 лева биха се върнали на следващият ден! Това не са чак толкова много пари - някакви си 500 евро - но може би това е цената на стабилизацията в БГ

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  38. 38 Профил на makca
    makca
    Рейтинг: 480 Весело

    Само да не стане като с ЕКОПЪтеките построихме ги ,а никой не минава по тях !!!!
    2020 година циганите в БГ си пасат КОнете на магистралите.................

    София=мъдрост(превод от древногръцки) "Тъй града се казва ( ирония жестока) гдето глупостта е най-евтината стока" Проф. Иван ШиШманов преди 110
  39. 39
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:59 на 12/04/2011 от неговия автор.

  40. 40 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#37] от "Пешката":Ех, Божидаре (Димитров), до кога с тази диаспора? Хайде събуди се малко и тогава говори! Мечтите са едно, преброяването и действителността - нещо съвсем друго. Не ми е приятно да съм песимист, но все повече се убеждавам, че в обозримото бъдеще животът ни е много малко вероятно да се подобри.

  41. 41 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Изобщо ситуацията ми напомня вица за циганина, който се опитвал да закваси морето - е, по толкова много магистрали не мога да пътувам! Да, министър Плевналиев е един от малкото добри министри в това правителство, но все пак, който каквото да ти говори става въпрос за пари.

  42. 42 Профил на sorens
    sorens
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Най-търсения автомобил в момента е Смарт Фор2.
    Стават ли смартовете за тези осморки?
    Ако не, поне да ги правят с двойни аварийни платна

  43. 43 Профил на повелителя на пуйките 2
    повелителя на пуйките 2
    Рейтинг: 61 Неутрално

    хубава мечта с колко магистрали дано след 2020 година България започне да прогресира и част от българските емигрантите да се врънат в къщи

  44. 44 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Каква е подяволите е транспортната и финансовата обосновка за Хемус ? 2млрд. на вятъра ?

  45. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    До коментар [#44] от "ямболия":

    Защото си от Ямбол ли?

  46. 46 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Добре, виждам, че тези, които не са съгласни с мен ми слагат минуси, но защо поне не кажат собственото си мнение и не се обосноват? Нали в спора се ражда истината. Може пък аз да съм заблудения.

  47. 47 Профил на pgounev
    pgounev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#6] от "Югозомби":

    Е ако прочетеш малко по-внимателно този сайт който си ни дал, ще видиш, че се строи и че текат процедурите по възлагане на строителството.

  48. 48 Профил на donvitocorleone
    donvitocorleone
    Рейтинг: 115 Неутрално

    До коментар [#43] от "повелителя на пуйките 2":

    За какво са ти тия емигранти? Винаги при криза емигрира най-некачествената, неграмотна и криминализирана част от населението. Това е добре защото нацията се изчиства от калпавия материал, от лошите гени и асоциални елементи, вкл. малцинствени. Е, покрай сухото понекога гори и мокрото, ама нема как.
    Населението може да се увеличи чрез по-висока раждаемост например.

  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    До коментар [#41] от "angel_to":

    Аз ти сложих -, защото си голям песимист! Така до никъде няма да стигнем! Карай по-оптимистично и поне гледай с надежда в бъдещето! Само ти сам можеш да си подобриш живота!

  50. 50 Профил на konanvarvarina
    konanvarvarina
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#14] от "globus":
    дано не се нарича-помаклия !!!

  51. 51
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:24 на 12/04/2011 от неговия автор.

  52. 52 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#48] от "donvitocorleone":Леле, като гледам останалите в страната поданици и се убеждавам в твърдението ти, че първо емигрират тези, които не стават за нищо. Останахме просто само най-добрите, направо каймака на обществото!

  53. 53 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#47] от "pgounev":

    Строи се само между границата и Пирот. За част (част!) от разстоянието от Ниш до Пирот тече подготвителна процедура по възлагане на строителството. Фразата "усилено се строи" обаче не е равнозначна на "подготвя се възлагане на строителството". Не мога да приема репликата ти.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  54. 54 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#49] от "vassilun":Ок, от сега нататък поемам съдбата си в свои ръце и ставам заклет оптимист. Животът ще бъде по-хубав от песен...
    Само с един гол оптимизъм дали ще стане? Като гледам новините днес можем да се оплачем от всичко друго, но не и от липса на оптимизъм - кеф ти нова АЕЦ, кеф ти стратегия за развитие на най-бедния регион в Европа - Северозападна България, кеф ти 7+7 магистрали и скоростни пътища и още какво ли не. Хайде сега се поразрови в някой вестник "Работническо дело" от края на шестдесетте години на миналия век и прочети какво пише там за живота след 20 год., т.е. през осемдесетте на миналия век и тогава пак ще говорим дали има някакви прилики с днешната преса.

  55. 55 Профил на 4i4oti
    4i4oti
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    След погрома на родната индустрия под формата на приватизация и последвалата загуба на пазарите частният сектор не може да осигури необходимите ни работни места. Държавата почти единствено с изграждане на инфраструктура може да усвои европомощите и осигури работа на безработните. Дай Боже да дойде денят в който циганите няма да се оправдават за кражбите поради липса на работа.

  56. 56 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    А иначе на фона на тези стратегии за нови пътища, ако можеше и бензинът да е точно 2 лв., а и новите коли да са мах. до 30-40 000 лв. и заплатите да са по поне едни 1000 лв. всичко щеше да бъде ок. На всички ни се иска, но кога ли ще го доживеем не знам.

  57. 57 Профил на Лодка в гората
    Лодка в гората
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#56] от "angel_to":

    Ще доживеем!Песимиста е зле информиран песимист!

  58. 58 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#32] от "bigman2":

    При условие, че нямаш пари да се усмихнеш и да поддържаш сегашната пътна мрежа да строиш магистрали ми се вижда лека изхвъргация. А идеята за разстеж е още по абсурдна в условия на валутен борд, да не говорим че стоителството го извършват турски фирми с турски работници.

    икономист - неграмотник с диплома
  59. 59 Профил на donvitocorleone
    donvitocorleone
    Рейтинг: 115 Неутрално

    До коментар [#52] от "angel_to":

    Това са клишета. Ти виждал ли си емигранти на живо?
    Имаш ли представа защо намалеха кражбите на коли и обири на апартаменти в България?

  60. 60 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#59] от "donvitocorleone":Цецко, кои точно кражби казваш, че са намаляли? И как ли точно според теб изглеждат емигрантите на живо?

  61. 61 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#59] от "donvitocorleone":Къщата на баща ми, в един град от северозапада, толкова пъти я обираха, че вече просто се отказа да подава сигнали за поредната кражба. И така е в целия квартал. Няма къща и двор, в които да не е влизано. Когато преди не много години се бяха опитали да ми отворят апартамента, след като вече в същия ден бяха обрали още 3 апартамента във входа, си говорех с капитана от криминална полиция, който беше дошъл да сваля отпечатъци и същият ми разказваше, че целият му квартал знае какво работи и въпреки това апартаментът му е обиран 4 пъти. Та кои кражби казваш бяха намаляли?

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Говориш точно като член на кабинета, пък ти ме наричай както си искаш. Тук можеш да го правиш. А относно това дали и кои обири са намаляли само прочети малко статистика, но не от МВР, а и ако това не ти стига пусни едно търсене в нета за обири и то въоръжени само в последния месец и после пак пиши!

  64. 64 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#62] от "donvitocorleone": И ако можеш чети малко по-добре! Не случайно казах един град в Северозапада, а не някакво си село, както ти се изтъпани. Всъщност става въпрос за най-големия град в тази част на страната, който за последните 20 години, точно заради добрият живот тук е намалял с има-няма 40 000 души!

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Пловдив - Асеновград пътя е споменат с 1 изречение, а е хубаво да се спомене че той ще свърже Пловдив с Летище Пловдив, което е обновено и вече приема международни полети.
    Отделно че пътя до Асеновград е доста натоварен и стават много катастрофи.

  67. 67 Профил на donvitocorleone
    donvitocorleone
    Рейтинг: 115 Неутрално

    До коментар [#64] от "angel_to":

    Абе не ме интересува град ли е село ли е, ти ми говориш за некакъв частен случай и изрезки от вестниците. Какво общо има това с факта че престъпленията за които говоря резко са намалели с увеличаване на емигрантите?
    А това че се изселват хора от най-бедния регион на Европа па грам връзка нема...

  68. 68 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#65] от "donvitocorleone":На това ти писание не успях да се сдържа да не ти сложа един + и то само заради "при условие че в тая статия основно нападам правителството...". Хем сме от едната страна на барикадата, хем се държиш като първият хванат от улицата каруцар! Хайде поовладей се малко и спазвай някакво благоприличие! А иначе ще ме накараш да те следя и в други статии, за да видя дали пък там няма да венцеславиш правителството.

  69. 69 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    До коментар [#54] от "angel_to":

    Не ства въпрос за онзи "оптимизъм". Той беше със цел да се заблуждават масите. Говоря за личен, твой оптимизъм! Забрави ли кава беше България през 97-ма - преди по-малко от 15 години и каква беше през 2007 въпреки триглавата? След това ни докараха криза, която нямаше как да не се отрази, но Западът започва да излиза, а и ние скоро ще бъдем издърпани! Малки сме и не можем сами!

  70. 70 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#69] от "vassilun":Добре ги помня всички тези моменти, но и нищо друго не ми остава, освен да съм оптимист. Другият изход е ясен. Благодаря ти за позитивизма!

  71. 71 Профил на donvitocorleone
    donvitocorleone
    Рейтинг: 115 Неутрално

    До коментар [#68] от "angel_to":

    Аз не съм от твойта страна на барикадата в лагера на форумните фенчета с черно-бело мислене. Според мен благополучието на България нема голема връзка с това кой е на власт, проблемо е преди всичко в мисленето на хората, гледам обективно на всеко едно управление и виждам както хубавите неща, така и лошите. Не ме слагай мене при некакви лагери...

  72. 72 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#71] от "donvitocorleone":Ок, и тук ще се съглася с теб, така както и ти, предполагам с твърдението ми, че българският език никога не ти е бил от силните страни? И все пак да не се отклоняваме от темата на статията, а тя беше пътища и магистрали.

  73. 73 Профил на The Jew
    The Jew
    Рейтинг: 1016 Весело

    Добрата новина е,че магистрализацията(ебати лафа!) на България ще се случи по-скоро въпреки,отколкото заради бойко...
    А и както казват в кино-бизнеса:"Не е важно кой участва във филма-важен е хепиенд-а!"

    Trans penis mihi est!
  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на angel_to
    angel_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#74] от "donvitocorleone":Някой форумец беше казал, че не е лесно да си тъп, но пък за сметка на това е завинаги. Успех с българския език!

  76. 76 Профил на ВЕЧЕН ПРЕХОД!
    ВЕЧЕН ПРЕХОД!
    Рейтинг: 701 Разстроено

    "През 1956 г. САЩ приемат план за строителство на 60 000 км магистрали, които трябва да са готови до 1973 г. срещу 50 млрд. долара. Той е известен като планът "Айзенхауер". Ефектът е подем на икономиката и ускорено развитие на Америка."
    ===================
    Прием, че това е така(въпреки ,че е спорно). Но нашата икономика е ИЗТОЧНА. ИЗТОЧНА, от глагола източвам, а не от прилагателното източен. У нас каквото и да се прави, задължително трябва да се впише в някаква схема за източване.
    Указ 56, външнотърговските дружества, банковите фалти, приватизацията, обществените поръчки, заменките...ит.н и т.н.
    През 2006г. се приемат няколко закона във връзка с източването. Най-известният е Закона за заменките, а най-важният ЗКС - закона за Строителната камара. Схемата за източване през Строителната камара е елементарна, но много ефикасна. Фсички фирми внасят рекет в строителната камара. Сумите са толкова по-големи, колкото е по-голям оборота на фирмите. Къде отиват ли стотиците мильони левове, никй не казва. След естествения спад на строителството, държавата подпомага тази схема за източване с държавни поръчки.
    Ако някой не е съгласен с моя коментар, може да изкара данни за приходите на камарата за периода 2007 - 2010г.
    Има ЗДОИ. Ако режимът в България е демократичен, ще се намери поне еди човек да изнесе информация по въпроса. За сега такъв случай няма.

    Абсурдът има смисъл само тогава, когато не се примиряваме с него.
  77. 77 Профил на rara avis
    rara avis
    Рейтинг: 493 Гневно

    http://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Croatia

    Хърватия за 10 г. след войната е построила 1000 км магистрали със собствени средства. България от 100 години ползва предприсъединителни и кохезионни фондове от ЕС и има общо към 500 км магистрали, от които към 250 км са построени от БКП преди 1989 г. Извод: лъжат ви и ви крадат чутовно, а вие продължавате да блеете и да играете по свирката на олигархо-мафията.

    Който щади лошите, вреди на добрите
  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Да, осем моста над Дунав...

  80. 80 Профил на galina_blanca
    galina_blanca
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Едно време само скимтяхме, че нямаме магистрали, сега стоят магистрали и пак скимтим защо пък ги строят. Българинът няма угодия и това си е.

  81. 81 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    До коментар [#79] от "Sioux":

    Да! Дори повече! Дунав е вътрешна река за ЕС и би трябвало между всеки две населени места от двете страни на реката да има мост! Почти същото като мостовете на реката във Виена, Будапеща... Виж колко са само в един от тези градове!

  82. 82 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#44] от "ямболия":
    Ямболии няма как да го схванете, че Северна България умира. Боли ви фара вас за това. Нали Бургас ви е столица!

  83. 83 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    То добре магистрали. Ама по тех май само ще разкарваме боклука... Ако се построят, след неколко години ще треба и да се ремонтират. А без икономика нема да има кинти за ремонти. Тия магистрали и те са обречени в БГ....

  84. 84 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#77] от "вълк-единак":

    Хърватско не е строило със само собствени средства, а и с големи външни кредити, които сега тежат на хърватския бюджет.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  85. 85 Профил на gwendolin
    gwendolin
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Прочетох статията с много "ЩЕ". Щяли да правят не зная още колко моста, но този при Видин е доникъде (вече 12 години).
    В замяна на това ГЕРБ-ерите хвърлиха 297 млн евро в локвата на Белене. И всеки ден тъм отиват по 420 000 евро. Всеки божи ден!

  86. 86 Профил на gorskia
    gorskia
    Рейтинг: 488 Неутрално

    парите за строителство водят до значим растеж, само когато стоките и услугите, които накрая купуват тези, които са ги изработили (коли, перални, ютии, почивка и т.н.) са местни. И в САЩ и в Германия хората са почивали на място и са купували местни стоки. Днес в големия свободен пазар, парите за български магистрали ще развият основно Китай, Корея, Германия, Италия и ГЪрция, а не България.

    gorskia
  87. 87 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Преди Плевнелиев нямало ли е план за пътищата.Този план ми напомня за фиксинга"24" измислен от Тошев и мутрите около него.. Толкова ялов и мешен.
    Идват избори...какъв план?Какви 5 лв?
    С това клане по бензиностанциите...
    Какато каза Б.Б да си съдим картофи
    Да бяха направили план за промяна на манталитета на работодателите и търговците.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  88. 88 Профил на Da ne sam lud
    Da ne sam lud
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Половината хора тука само мрънкат Каквато и новина да има, все мрънкат Мрънкайте си..

  89. 89 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#88] от "Da ne sam lud":

    А другата половина тичат като мухи без глави след Слънцето и одобряват всичките му действия.
    Обикновенно, недоволните са тия, които имат какво да губят. Обикновенния клошар му е все тая дали държавата ще харчи пари за глупости - от него няма да ги вземат.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  90. 90 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Ей, хората магистрали ви строят - пак недоволни. Ми върнете Тройната коалиция на власт и няма да строят магистрали и няма да има такива дискусии и проблеми. Аман.

  91. 91 Профил на VeselinZ
    VeselinZ
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Моля ви, кажете ми, че има печатна грешка върху първата снимка и че цената на магистрала Хемус (в проект) е в милиони,а не в милиарди, защото не знам с какво трябва да я правят тази магистрала, че да излезе 1282 млрд. евро, както е написано на снимката. Тя цялата да е подземна 6 лентова със сервизни коридори, пак по-евтино би трябвало да дойде.

  92. 92 Профил на гт
    гт
    Рейтинг: 1341 Весело

    Глупости на търкалета!

    "Пак с цел увеличаване на туристическия потенциал на Северното Черноморие се предлага изграждане и на скоростен път Варна – Дуранкулак."

  93. 93 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Весело

    Досега оперативната програма "Транспорт", която се управлява от транспортното министерство, отчетливо изоставаше.
    Въпросът е ще успее ли ГЕРБ да навакса до края на мандата си.
    =======================

    Не е въпроса в наваксването на ГЕРБ .... !!!!

    ВЪПРОСА е на НЕ избираме:
    Клептомани и Соц.-простаци,
    Царе и СерГейове,
    манафоносители и доносници на ДС
    Гоце-та Яне-та

    В ТОВА е въпроса !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  94. 94 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Любопитно


    ОТНОВО - вярната посока !!!

    Затова гласувах и
    пак ще гласувам за Борисов и ГЕРБ !!!

    P'S
    Не пушете докато ходите по малка нужда >
    ще се самозапалите.
    Втечнената газ е силно избухлива !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  95. 95 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 541 Неутрално

    ПЛЕВНЕЛИЕВ НАРУШАВА СОБСТВЕНАТА СИ БИБЛИЯ, Плевнелиев излъга,че до 1.1.2011г. ще е готов с решение на проблемът остъклените балкони!

    Сега след библията на Плевнелиев, е родил и планът Плевнелиев Моля ви не ни разсмивайте
    както излъга в библията и не спази обещението си така ще излъже и няма да спази обещанието си за двете седморки

    Плевнелиев единственото това което умее е да говори безспир и без съдържание с готови клишета като "България минава през кризата много достойно"

    Народът очаква от Плевнелиев, Чиновниците в МРРБ да си изпълнят високо експертно и много честно задачата за балконите:Надяваме се,че вече правилата са интегрирани

    Въпросът накратко е:

    1. Какво е обещаното решение на проблемът с незаконно усвоените балкони в цяла България? Тук имаме закъснение от срокът,който сам си сложи и обеща министърът в студиото на Дарик радио, а именно 1 януари 2011г. Защо продължава терорът от страна на ДНСК върху обикновени граждани, да си разрушават остъклените балкони,след като ДНСК е сезирано чрез медиите за целия проблем касаещ един милион остъклени и усвоени балкони в цяла България?

    mrrb.government.bg/index.php?lang=bg&do=interview&id=2702

    Водещ /Дарик радио/: И за балконите какво... кой ви пита, всички са незаконни остъклявания. Водещ: ...то ще може тогава и някоя барачка да узакониш. Р. Плевнелиев: Но, вижте, не трябва пък на сто процента в момента да си мислим, че всеки балкон е незаконен, защото има различни правила, които се интегрират. По темата с балконите... Водещ: Честно да ви кажа, не познавам някой, който да е ходил за строително... Р. Плевнелиев: След две седмици. Водещ: След две седмици ще кажете какво ще правим с незаконните остъклявания. Р. Плевнелиев: Ще имаме, ще имаме, да, ще имаме... Водещ: Прочетох някъде в интернет въпроса ще се бута ли и правителствената почивна станция край язовир Искър. Защото, нали, ако кажем - край язовири няма да има, защото там има вода, която се пие, значи няма да има и Министерският съвет почивна база. Водещ: Добре, значи ще се видим в края на януари - началото на февруари. Р. Плевнелиев: Обещавам.

    Не казва нищо и за Регистърът на незаконните държавни обекти!
    В държавата ни е пълно с незаконни държавни и общински обекти.
    Дори храм паметника "Ал.Невски" няма Удостоверение за въвеждане в експлоатация, което го прави незаконен!
    И ако ще спазваме ЗУТ - незаконното строителство и обекти се разрушават ....и всички тези проблеми са с източник министерството на Плевнелиев,но Плевнелиев гледа само картата с магистралите и разрушава само кокошкарските обекти..............сега от май се готви да започне да разрушава и всички без строителни разрешение - остъклени балкони!
    Да вярваме ли още на този министър,че работи в полза на малките и обикновените хора?

  96. 96 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 640 Неутрално

    България със население 7 милиона (тенденция надолу) се прицелва в 1300 км. магистрали. Германия с 82 млн. и икономика около 40-50 пъти по-голяма от нашата има 13 хил. км. През 2003 ако не се лъжа германците заявиха че парите за поддръжка не стигат и въведоха тол-такси за камиони. Аз мисля че:

    Тракия е ок
    Струма е ок.
    Марица - спорна (ще я ползват основно турските тирове)
    Черно Море спорна (трафикът Б-с Варна е слаб 9 месеца в годината)
    Хемус -излишна (сегашните пътища м/у Шумен и Ловеч са ненатоварени и достатъчни)
    До Калотина вие кажете, нямам поглед

    И изобщо изсилваме се. Португалия няма толкова магистрали колкото искаме ние, а е член от 1985 г.

  97. 97 Профил на gargantua100
    gargantua100
    Рейтинг: 488 Неутрално

    По тройно време, бяха дали калкулации за файдата. Пътникопоток на час, възвращаемост, оттам възможност за намиране частен инвеститор, който да си върне парите с концесия и такси.
    Магистрала Черно Море имаше много слаба натовареност, оттам липса на интерес. Ако върви по трасето Айтос- Дюлински проход, ще е доста по-къса, с отбивки към Санито и Обзор. Туй животно "високоскоростен", сега го чувам, но ми изглежда доста смислено за пътища без голяма натовареност.

  98. 98 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 842 Неутрално

    "Според него в периода 2010 – 2013 г. ГЕРБ трябва да налеят около 2.5 млрд. лв. в магистрали и още 2 млрд. лева в основен ремонт на пътища."

    Бате Росене, не ГЕРБ ще ги налее, а ние българите - а ГЕРБ ще "отклони" съответната част от тях където трябва.

  99. 99 Профил на The Jew
    The Jew
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#96] от "Сгугню":

    Истината,както обикновено е някъде по средата!
    Не мога да не се съглася за някои неща с теб,но няма как да не ти припомня,че е крайно време да започнем да се възползваме от географската си позиция,носила ни толкова проблеми и трагедии в миналото.
    Да се развие пътната мрежа на кръстопът,какъвто е България е меко казано,логично и закъсняло.
    А сравненията,които правиш за дадени отсечки,са неточни и по-скоро емоционални,отколкото базирани на някакви официални данни!

    Trans penis mihi est!
  100. 100 Профил на The Jew
    The Jew
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#98] от "Камен":

    Добре си го поправил!
    Че имаме огромна нужда от магистрали и нормална пътна мрежа е очевадно,но изграждането й ще се случи по-скоро въпреки бойковчетата,отколкото заради тях и техните "усилия"!

    Trans penis mihi est!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK