Банките предупреждават за ръст на фишинг атаките


- Фалшив мейл, искащ лична информация от потребителите, беше разпространен от името на Уникредит Булбанк

Уникредит Булбанк предупреди вчера за ръст на фишинг атаките. По-рано в понеделник множество потребители получиха фалшив имейл, който препраща към точно копие на сайта на банката. В него се иска попълването на лични данни от страна на потребителите с цел "възстановяване на профила им". Това е и стандартна практика, използвана от киберпрестъпниците, с цел кражба на лична информация, коментират експерти по информационна сигурност.


Същността на атаката е прилъгването на потребители да попълнят доброволно своите потребителски имена, пароли, информация за кредитни карти и т.н. чрез създаване на копия на сайтове на различни институции и услуги - банки, системи за електронни разплащания, социални мрежи и т.н. Най-лесно фалшивите сайтове могат да се разпознаят по адресите, които не съвпадат с официалните страници на съответните компании.




"Данните ни показват, че вашата онлайн сесия е блокирана поради следната причина", пише във фалшивото съобщение, разпратено от неизвестни досега киберпрестъпници до различни мейли в страната от името на Уникредит Булбанк. От банката коментираха, че засегнати са не само нейни клиенти, но и потребители, които не използват услугите на трезора.


"Такова писмо не е изпращано от банката и не следва да се проследяват препратките в него", пише в официалната позиция на банката. От Уникредит Булбанк посъветваха потребителите си, които все пак са предоставили потребителско име и парола, да ги сменят незабавно, а картите, чийто ПИН номера също са били попълнени надлежно, да бъдат блокирани веднага.


Това не е първата подобна атака, която засяга българска банка. В началото на годината Банка ДСК също предупреди за подобна атака, засягаща клиентите й. То беше разпратено от фалшив имейл адрес - [email protected], а текстът в писмото беше на английски език.


Във фиктивния мейл, пуснат от името на Уникредит Булбанк, е използван инструмент за превеждане на текст и съдържанието му е на български, но с множество граматически грешки. "Моля се съобрази, и ви благодарим за разбирането", пише в последния ред на писмото.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK