Все още не е ясно ще има ли удължаване на мораториума
В Министерство на финансите има разминаване в експертните позициите по повод исканията на превозвачи, с които да се понижат цените на горивата, научи "Дневник". През миналата седмица транспортните компании подписаха протокола с исканията си към правителството. Едното от тях е да се намери механизъм за облекчаване на вноса.
Не е ясно обаче дали това предвижда отмяна на контролните мерки, които задължават доставчиците от чужбина да разтоварват горивата в данъчни складове, където те се измерват, и едва след това се разпространяват по бензиностанциите. Преди време вносителите заявиха, че това оскъпява доставките заради разходите по изграждане на складовете.
Другото искане на превозвачите е да се върне старото ограничение за тировете да не разполагат с повече от 550 литра (обемът на един резервоар) при влизане в България от страни извън ЕС (Македония, Сърбия и Турция). Другата мярка, която според тях ще понижи цените на бензин и дизел, е при напускане на България турските превозвачи да си получават обратно платения ДДС при зареждане в български бензиностанции.
Миналата седмица заместник-министърът на финансите Боряна Пенчева подкрепи голяма част от тези искания. След среща с фирми от транспортния бранш тя заяви: "Държавата ще предложи да се възстановява ДДС на юридическите лица - превозвачи, които са местни за Турция. Това възстановяване на ДДС трябва да става на принципа на реципрочност и пропорционалност към българските превозвачи от страна на Турция."
По-въпроса за вноса Пенчева също се изказа положително, но с няколко условия: "Ще бъдат разширени възможностите за директен внос на горива от превозвачите при плащане на акциза и строг контрол за контрабанда."
Срещу предложенията на превозвачите обаче са други експерти от финансовото ведомство. По техни оценки възстановяването на ДДС може да отвори врата за измами, а връщането на прага за 550 литра само ще даде предпоставки за корупция сред митничарите. "Това ограничение бе на лице при тройната коалиция, но те го оцениха като грешно и го отмениха след 6 месеца в сила.
Не ни трябва да повтаряме старата грешка", заяви експерт от финансовото министерство, пожелал анонимност. Инициативата за законодателни промени и облекчаване на режимите може да бъде одобрена на правителствено заседание в близките седмици, но според представители на ГЕРБ то може да срещне съпротива в парламента.
Вчера се оказа, че има разнобой и между транспортните фирми. Националното сдружение на българските превозвачи, в което членуват предимно малки фирми, подкрепя гражданския протест срещу скъпите горива, насрочен за четвъртък, като решението бе обявено от зам.-председателя на организацията Красимир Лалов.
Представителите на големите превозвачи, обединени в Съюза на обединенията в автомобилния транспорт (СОАТ) и Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), още миналата седмица заявиха, че няма да се включат, тъй като правителството изпълнява исканията им за прилагане на мерки за поевтиняване на продуктите.
В събота изтече мораториумът върху цените на дребно на "Лукойл", като вчера не бяха дадени подробности дали срокът му ще бъде удължен.
Чингиз Хан
Рейтинг: 448 Неутралночестно - не мога да схвана, какво означава "внос на горива" при условие че сме в ЕС с заедно с Гърция и Румъния? Възможно ли е изобщо това правителство да си позволи до такава степен да регулира вътрешнообщтностната търговия с горива че тя практически да стане нерентабилна? Не е ли това нарушаване на договора ни за членство?
Ето още размисли по темата, споделени от Шел относно административните тежести, които ограничават вноса, въведени от сегашното правителство: "В страната практически оперира само една рафинерия за производство на петролни продукти. В същото време са налице редица административни бариери, препятстващи извършване на внос и вътрешнообщностни доставки.”
По-важните от тях са:
- сериозните технически и административни изисквания за регистрация на данъчен склад;
- тежката процедура за регистрация на лица със статут на “регистрирани получатели” на акцизни стоки;
- задължението при вътрешнообщностни доставки продуктите да бъдат разтоварвани в данъчен склад преди дистрибуцията им.
По преценка на “Шел” това силно ограничи вноса и вътрешнообщностното придобиване на петролни продукти в страната. Заради изискванията в закона компанията не внася горива от ЕС от 1 януари 2010 г."
в този ред на мисли как да коментираме Боковата клоунада със замразените цени? Като шоу? ...или просто човека е тъп като галош?
moon74
Рейтинг: 616 НеутралноЕгати корупцията... Опитват се да я облекат с думи. Сигурно за това в Древна Гърция статуите на боговете са били голи.
moon74
Рейтинг: 616 НеутралноНе знаех, че при Дянков работят хора, които се наричат експерти. За тях минималната работна заплата би била прекомерна.
moon74
Рейтинг: 616 НеутралноКакво се случва с Калинка Илиева - ченгето от ОЛАФ без образование? Нима й трябва на прокуратурата прокуратура?
red_rose
Рейтинг: 1157 ЛюбопитноЧе, то в това правителство има ли изобщо експерти?
Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!Десен
Рейтинг: 1391 НеутралноВ министерство на финансите е имало и "експерти".
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.О, имаме новина!
Там има не само бюрократи ами и експерти.
Невероятно! От кога е тая блага вест?
expansip
Рейтинг: 616 РазстроеноДобре си спомням комунизма и такива извращения не съм слушал от тогава. Защо да плащам данъци за такава национална телевизия, която лъже гражданите си. Прочетете сами :
"Бензинов туризъм се появи в граничните райони след отваряне на новите пунктове с Гърция. Жители на близките градове Орестиада и Димотика масово зареждат автомобилите си с български бензин. Оказва се, че цената на горивото у нас е близо 2 пъти по-ниска от тази в южната ни съседка. Бензиностанциите в Ивайловград, например, са блокирани от коли с гръцка регистрация.
Съседите пълнят догоре резервоарите, а замрелият доскоро местен бизнес се радва на невиждано оживление. Това е една от двете бензиностанции в
Ивайловград. Още на разсъмване колите от Гърция се нареждат на опашка. Шофьорите не знаят български, затова използват жестомимичен превод.
Димитрис идва за първи път в България.
Димитрис Чобанис, Орестиада:
- Ще напълня резервоара догоре. Не знам колко, но казаха, че тук е по-евтино. Идвам за първи път и ми харесва. Прекрасна страна.
Цената на най-масовия бензин – А 95, в Гърция е едно евро и осемдесет цента за литър. И продължава да расте, казват гърците.
Нели Сепетлиева, служител на бензиностанция:
- Доста по-евтино им идва. Не знам, казват, че около лев по-евтино им идва. Има и за десет евро дето зареждат, има и дето си пълнят колите.
Бензинови туристи. Така в Ивайловград наричат гърците, които всеки ден преминават близкия до града граничен пункт. Потокът от коли тук не спира.
И докато българските бизнесмени са доволни от ситуацията, гръцките им колеги масово затварят бензиностанции в граничния район заради липса на
клиенти.
Автор: Красимир Ангелов, Кърджали "
expansip
Рейтинг: 616 НеутралноДа поясня. Това са новините на БНТ. А водещата просто си говори някакви глупости и вмъква :
"Оказва се, че цената на горивото у нас е близо 2 пъти по-ниска от тази в южната ни съседка." След което естествено се опровергава.
Да живее....
NWO
Рейтинг: 782 ГневноДянов + експерти в моята формула е = на дълго въже + дебел клон
http://www.blitz.bg/news/article/118884expansip
Рейтинг: 616 НеутралноТова е култов цитат :
"а замрелият доскоро местен бизнес се радва на невиждано оживление. Това е една от двете бензиностанции в
Ивайловград."
Боби Колев
Рейтинг: 1368 НеутралноДо коментар [#8] от "expansip":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Защо, това лъжа ли е?
Не съм бил там, но цените на бензина в България от МНОГО ВРЕМЕ са изкуствено занижени заради ниската покупателна способност на българина.
И това може да стане - и вероятно става - с договорка между правителството (все едно кое) и един оператор, който се радва на "контролирано" монополно положение в страната.
Всички го знаете кой е.
epoc
Рейтинг: 1391 Неутрално"Другата мярка, която според тях ще понижи цените на бензин и дизел, е при напускане на България турските превозвачи да си получават обратно платения ДДС при зареждане в български бензиностанции."
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....???????????????????????????????????????
За кой ще бъдат намалени цените на бензина, че не разбрах? За турските превозвачи ли?
pivoley
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#12] от "epoc":
PivoleyПравилно си разбрал. Турските превозвачи ще бъдат стимулирани да купуват гориво от България, вместо от Турция. Така в хазната би трябвало да влизат повече приходи от акцизи, но мярката е твърде спорна, тъй като не е ясно дали върнатото ДДС няма да надвишава допълнителните приходи от акцизи. Ако е така, то Държавата ще си е на чиста загуба. Ще спечелят единствено турските превозвачи и Лукойл.
kotrag
Рейтинг: 506 НеутралноКонтролът върху крайните цени на горивата е в търговците на дребно - големите вериги бензиностанции.
Последните са си направили удобно картелно споразумение и си работят спокойно, реализирайки брутни марджини от по 0.20 - 0.30 стотинки на литър гориво - два до три пъти по-големи от тези на колегите им в равитите европейски пазари. Годишните отчети на тези международни ""оператори"" в България показват отлична рентабилност - 15 -до 20 милиона лева за 80 до 100 обекта.
Плащат на служителите на обектите си заплати, колкото да преживяват и ги подлагат на унизителни условия на труд (стоят навън на студа при минусови температури и играят ролята на черни африканци - обслужващ персонал ).
Комично и тъжно като маркетингова стратегия....но явно това е разбирането ръководствата на тези иначе международни компании за развитие на "високо технологичен бизнес"....
Истината е, че с подкупните чиновници - маймуни, никой не няма да докаже фиксиране на цени и нарушаване на компетативното законодателство.
Всякакви други упражнения по темата, като на каква цена се добива петрола в Урал и дали ще връщат ДДС на турски превозвачи или ще "облекчават вноса" е отклоняване на внимание от темата и имат толкова връзка с действителността, колкото цената на чая в Китай с цунамитата в Япония
emopeev
Рейтинг: 229 НеутралноЗА КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВАТА ОТ "лукойла" ...... НЯМА СМИСЪЛ ДА СПОМЕНАВАМЕ .... нали?
****
Този коментар беше изтрит в 21:39 на 28/04/2011 от неговия автор.
****
Този коментар беше изтрит в 21:39 на 28/04/2011 от неговия автор.