
© Капитал
Кадър от имиджовия клип на България
Над 137 млн. зрители са гледали четири и повече пъти клиповете от кампанията за реклама на българския туризъм "България - магията живее тук". Те се излъчваха по четирите канала Eurosport, Euronews, National Geographic и Discovery на три вълни от септември миналата година до края на март 2011 г. В сайтовете на телевизиите са достигнати 14 млн. импресии, а в Eurosport е проведена едномесечна i-Phone кампания.
Тези резултати бяха представени днес от министерството на икономиката след края на кампанията, чиято обща стойност достигна близо 6,6 млн. лв. Средствата са осигурени от европейската програма "Регионално развитие" и националния бюджет.
По данни на ведомството клиповете на българския туризъм са били излъчени по Eurosport 561 пъти, по Euronews – 952 пъти, по National Geographic Channel – 504 пъти, а по Discovery Channel – 1020 пъти. Над 50% от тях пък са били въртени в най-гледаното време, съобщиха от министерството. Паралелно с тв рекламата банери е имало и на сайтовете на Eurosport, Euronews и National geographic.
Като част от кампанията е било заснемането и на репортажи за България. Eurosport е излъчвала репортажи за планинско колоездене в Боровец, езда в Ихтиман, скалното катерене във Враца, голф в Балчик и зимните спортове в Банско в предаването Sport Trips. Екипи на Euronews пък са излъчили две издания на предаването Metropolitans от София и Пловдив, а National Geographic - репортаж за културния туризъм в България.
Рекламната кампания "България - магията живее тук" включва серия от четири клипа за България - имиджов, обхващащ най-разпространените видове туризъм в страната, както и спотове за СПА, културен и селски туризъм. Те бяха изработени от компанията "Идо-стил", която през 2008 г. спечели обществената поръчка за 483 хил. лв.
Клиповете от кампанията събраха много критики от рекламния и туристическия бранш, които ги определяха като "клиширани", "скучни", "еднообразни" и дори заподозряха, че някои идеи са заимствани от реклами на други държави. От икономическото министерство тогава съобщиха, че рекламите са поръчвани от предходното правителство и тогава е започнала и изработката им.
При проектното бюджетиране за рекламата по паневропейските телевизии бяха предвидени около 7, 5 млн. лв, а изхарчените реално са 6,6 млн. лв. Спестените средства се планира отново да бъдат насочени за промоционалните кампании на туризма. За целта обаче ще се изчака да приключат и част от другите проекти за сектора по програма "Регионално развитие"- за изработка на рекламни сувенири, туристически сайт, брошури и т.н. След като стане ясно колко средства остават от всички тях, министерството на икономиката ще подаде и проектни фишове за оползотворяване на средствата. От ведомството съобщиха, че очакванията са това да се случи в края на годината.
* Текстът е допълнен в 17.30 часа
hansl
Рейтинг: 442 ВеселоАко ставаше само с гледане КУЧЕТО щеше да стане касапин ...
VaKY
Рейтинг: 736 НеутралноРекламите не са лоши, но логото е страшно трудно за прочитане. Има различни нюанси на зеленото и се прочита нормално във финалната част на всеки клип, а то стои през цялото време.
Pro bono publicum with a bit more gusto- не го гледам на някаква плазма от 29 и повече инча де....
NPaine
Рейтинг: 1366 ВеселоГледах клипчето доста пъти по немския инфо канал NTV.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Немците явно ги беше яко досрамяло да преведат абсолютно дебилното Magic lives here! и го бяха заместили с Lass die Sonne rein!...
zidane
Рейтинг: 685 НеутралноЗа толкова мангизи това си е слаба метрика отсекъде, не знам защо изобщо отчитат дейност....
Schwejk
Рейтинг: 660 НеутралноMagic, cheap booze and your old car all live here. So what are you waiting for?
politika
Рейтинг: 497 РазстроеноЕвропейците много добре знаят какво има в България,вече 50 години идват в Сл.бряг и повечето ВЕЧЕ са недоволни.Ние си знаем защо,Но кога ще се поправим???
kostadyn
Рейтинг: 470 НеутралноНай-много пари има в културния туризъм.
Най-посещавните градове в Европа са Венция, Рим Париж
А ограничените бюрократи все още мислят че туризма е all inclusive столова
jp
Рейтинг: 8 НеутралноПо-посредствена кампания за туризъм не съм виждал. Жалка картинка сме. Похарчени 6.6 милиона, от които сигурно половината за комисиони и нулев резултат. Имитация на дейност за да вземем някой лев?
Имам няколко въпроса към "криейтива" и поръчителите:
Какво предлагаме като държава? (Нещо което не се предлага от някой от нашите съседи и то с по-добро качество)
Какво е нашето уникално предложение?
И в допълнение нестинарството не е уникално за България, а и то много не се разбира какво правят босите девойки там.
Клипът сам по себе си съм го виждал няколко пъти като реклама на други държави - Азарбейджан напр.
Но както се казва това си имаме и такава ни е и клиантелата.
Жални, жални.....
fras
Рейтинг: 460 НеутралноЕ-й-й, само мрънкате, бе!