
© Цветелина Белутова, Капитал
Първите сглобени в България автомобила на китайската компания "Грейт уол" ще бъдат произведени през втората половина на годината. Това става ясно от изявление на рекламния мениджър на "Литекс моторс" Кирил Георгиев, разпространено до медиите. Той уточнява, че до края на този месец се очаква да бъдат монтирани и инсталирани поточните линии на завода край ловешкото село Баховица.
Фабриката е разположена на площ близо 500 декара, като капацитетът й е 50 000 автомобила годишно при две работни смени. "В процеса на стартиране и развитието на завода през годините очакваме в него да работят близо 2000 души", уточнява Георгиев. На първо време край Баховица ще се сглобяват три модела на китайската компания.
Най-достъпният от тях ще е компактният "Волекс", който попада в B сегмента, където сега лидер е "Форд Фиеста". Високопроходимият "Ховър" (Hover) е вторият модел, а гамата се допълва от пикапа "Стийд", който ще се предлага с двойна и единична кабина. През годините гамата ще се разширява паралелно с представянето на нови продукти от "Грейт уол".
От "Литекс моторс" не скриват, че планират да станат лидер по продажби в сегментите, в които имат модели. Кирил Георгиев уточнява, че произвежданите в Баховица автомобили ще са предназначени за пазарите в Европа, в това число и за страните от ЕС, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания.
В отговор на въпрос дали "Литекс моторс" ще разчитат на български поддоставчици Георгиев казва, че ще се търсят доставчици от страната и Европейската общност. "На тях ще предложим изграждане на цехове непосредствено до завода, което допълнително ще стимулира развитието на региона и местната икономика", пояснява рекламният мениджър на компанията. Той добавя, че компанията се надява държавата да подкрепи по някакъв начин проекта.
Официалното представяне на моделите на "Грейт уол" ще е на автосалона в София, който ще е достъпен за широката публика между 11 и 19 юни. Тогава ще станат ясни и цените на моделите. Към момента обаче се знае, че сглобените край Баховица автомобили ще се предлагат с пет години гаранция.
Освен серийните модели на софийския автосалон ще бъдат показани няколко концептуални разработки, сред които електрическа версия на "Волекс" и следващата генерация на SUV модела "Ховър".
Кои са "Грейт уол"
"Грейт уол" e основана през 1976 г., като до началото на новия век произвежда основно камиони. В момента това е най-големият производител на SUV автомобили в Китай. Оперира основно в Китай, като през миналата година са били изнесени около 50 000 автомобила. В момента разполага с три завода, в които произвежда около 500 хил. коли годишно, но през миналата е продала около 400 000. През май тази година компанията планира да пусне в експлоатация още един завод с капацитет от 1 млн. автомобила годишно. В строеж също така е и друг завод с капацитет 500 хил. коли.
tralala2010
Рейтинг: 531 Неутрално"На тях ще предложим изграждане на цехове непосредствено до завода, което допълнително ще стимулира развитието на региона и местната икономика"
Най- напред да се изгради цех за бахур. То какво друго да се произвежда в Баховица. Дано случим на производител на бахур.
barabana
Рейтинг: 479 Неутралностатията много прилича на един виц, в който се говори за компютри, а всъщност става въпрос за компоти
Батков-вън
Рейтинг: 508 Неутралноа нелегално внесената захар в баховица ли се складира или?
gripen
Рейтинг: 884 Весело,,Великата стена,, ми се види някак странно име за превозно средство.
За Европа: бяла, християнска и силна!Radon
Рейтинг: 426 ЛюбопитноИ преди време Киа и Хюндай доста бъзици отнасяха ... така и така не ни засяга пряко какво ще правят с произведените автомобили ...
shake and rattleТова може би пък е и тест на китайската икономика доколко сме способни са сме "техните" хора в Европа...защо не ?
Viscount Ganyo
Рейтинг: 635 НеутралноСлед като изпуснахме вълната за разширяване на западноевропейските автомобилостроители е радващо, че поне се възползваме от желенаиято на китайците да присъстват в Европа.
Крайно ми е неприятно, че се намирам между милиционерски натрапеници, и искрено се възмущавам и ме е срам да ви гледам.Думите, че може да се превърнем във врата за китайските търговски потоци към Европа, май не са съвсем вятър работа. Присъствието на Грейт уол е знаково и вероятно ще привлече и други китайски инвеститори. Дано се окажем достатъчно подготвени за това.
Освен всичко останало, създаването на този завод "на зелено" е и знаково за българското авомоболостроене и икономика като цяло.
cbs
Рейтинг: 471 НеутралноУви, като всяко друго начинание в БГ и това е направено по типично мутренско-идиотски начин както се установява от статия в New York Times:
16cars.html
http://www.nytimes.com/2010/12/16/business/global/
Важнитe цитати в случая:
A few companies have tried to export Chinese-made cars to the European Union, but without much success, Mr. Sedgwick said. “What you see is Chinese companies talking about Europe, but not making a move yet.”
He also noted that Bahovitsa is basically getting what is known as a screwdriver plant. “They bring in the kit and reassemble the car, and there’s not a lot of automation,” Mr. Sedgwick said of the factory.
“You really want to pay attention when it’s a full-scale assembly plant. They can cost $500 million to $1 billion. When you see a Chinese automaker taking on that kind of investment, then you know they are serious.”
и този:
Of the initial €97 million, or $130 million, in start-up costs, Great Wall Motor is putting up about 10 percent, with Mr. Ganchev’s wide-ranging holding company, Litex, providing the rest.
Демек, за $13 млн. (цената на една месечна рекламна кампания в US примерно) Great Wall дава правото на Гришата да лепва по едно етикетче, "Made in EU" в един на практика голям сервиз за китайски трошки. Няма да има местни supply chains, etc.; не виждам голям multiplier effect за БГ икономиката, но че ще се перат пари това е ясно!
sasho1914
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#7] от "cbs":
Това производство (сглобяване на разглобени автомобили в друга държава) се нарича CKD (completely knocked down) и обикновено цели избягване на мита за внос. В случая китайците спестяват митата за внос в ЕС, а ние си имаме завод с доста работни места. Освен това все пак мисля, че и за местни доставчици ще има работа, вчера четох, че може да се построи и хале за газови уредби на холандска фирма до завода, така че няма всичко да идва от Китай.
Sky
Рейтинг: НеутралноТрябва да се радваме, че автомобилна компания проявява интерес към производство на територията на страната било то и китайска. Нека мине малко време и се докажем като приличен партньор и тогава да се надяваме, че ще привлечем повечко инвеститори. Хубавото е, че докато поточната линия бълва, тя ще бъде не само под наблюдението на Грейт Уол, ами и на конкурентите. Ако се справяме кадърно е въпрос на време, да започнем и други проекти.
Камен
Рейтинг: 942 Неутралнодоста неефективно ми се вижда това начинание:
- от китай ще идват колите на части, първо с кораб може би до солун, оттам вероятно с влак до ловеч, а до баховица с камиони?
- сглобените коли пак с камиони и с влакове до европа? поне в лом да го бяха направили този завод, че да ги товарят на шлепове по дунава - а то в баховица.
- ще плащат сигурно поне 5-600 лева заплати на работниците, а в китай са $200-300 (е, вярно, самоубиват се една част от тях, но още 1.3 милиарда чакат да заемат местата им)
като сравниш разликата в митата за внос на готов продукт и разглобен на части, съмнявам се дали нямаше да е по-изгодно просто да си ги правят в китай, оттам на кораба до ротердам, и да си продават в европа.
но пък може и да потръгне - желая им успех все пак.
cbs
Рейтинг: 471 НеутралноДо коментар [#8] от "sasho1914":
то е ясно че китайците ще са на печалба, въпроса е къде ще ги пробутва тези таратайки гришата. най-вероятно из държавните и общински администрации.
Чупакабра
Рейтинг: 374 НеутралноПреди няколко дни видях един пикап Грейт Уол на паркинга пред хотел Москва.
Интересно, досега за електрическа версия не бяха споменавали.
wds23355772
Рейтинг: 1106 ВеселоОт 11 коментара 7 са хейтърски! Бравос! Добър процент!
Докато вие спамите и плюете, някои все пак прави нещо и ще произвежда нещо. Аргумента, че тука само ще се сглобява е смехотворен. Аз лично не зная някоя автомобилна фирма в света, която сама да си произвежда частите, влагани в продукцията си. Всичко е от поддоставчици. И не рядко те са дори и в България.
Инвестицията в този западнал район си заслужава и в това ще се убедим тепърва.
А аргумента с джиповете за държавната администрация - я се скрии бе смешко! Говорим за 50000 хиляди годишно! Дори и да пробутат 1000 на чиновниците къде отиват останалите 49 хиляди!
hartofilax
Рейтинг: 426 НеутралноТова е все едно да кажеш, че сергията за зеленчици произвежда домати, защото ти ги продава в пликче, премерени и измити. Същата работа и с това производство в кавички
cbs
Рейтинг: 471 НеутралноДо коментар [#13] от "Варненски":
Абе неграмотник. Я прочети какво се цитира в статията в NYT:
Mitko Tzonev, general manager of a Renault Dacia dealership, expects no more than 1,000 to 1,500 Great Wall cars to be sold per year — in a country where 26,813 cars were sold in 2009 and 57,927 in 2008.
Danko Idakiev, the general manager of a Nissan dealership, said that Bulgarians are aware that Chinese quality is increasing, but noted that there is no distribution network for parts, service and sales. “It takes a lot of time and money to build one,” he said.
Продажби в EU не се очакват. Пазарите на тия трошки са евентуално само в Албания/Македония/Сърбия и у нас (може би). Поддоставчици не се планират в близко бъдеще, прочети какъв е типа на "завода" който се открива: колите се "асемблират" от части произведени в китай.
Не само си неграмотен, но и доста прост.
KO3LE
Рейтинг: 374 НеутралноКак ще ги кара до Баховица частите за сглобяване ми е основното недоумение. Иначе като идея има смисъл, но мястото за завод е странно най-малко. Не можаха ли от министерството да го подсетят, че ще се прави ббългаро-китайска индустриална зона до София, така че ако го беше започнал там да даде тласък и за други китайски производства. Да се сглобяват автомобили по селата, макар и близко до областен град, звучи направо социалистически-прогресив о. Поне имат някакъв опит с това там.
A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.moro
Рейтинг: 531 НеутралноТова е много добра новина.
Първо Китай е един необятен пазар и ако им хареса напълно възможно е и други техни фирми да изнесат производството си за Европа тук. България е рядка комбинация от сравнително ниска цена на труда и сравнително висока бройка на квалифицирани технически специалисти. В смисъл повечето държави имат в повече само от едното или от другото, а в Европа все повече липсват и двете. Та онази статия в "Капитал" - учете китайски, може да се окаже доста актуална.
Другото хубаво нещо е, че и ние ще влезем в автомобилната индустрия. Говорим за ноу-хау и международна популярност в тази насока. Днес Китай, а утре - кой знае.
Така че при добро стечение на обстоятелствата може да спечелим много повече от това, просто да сглобяваме автомобилите на китайците. Да не забравяме и, че се намираме географски на кръстопът - ЕС, арабския свят, Русия.
moro
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#16] от "KO3LE":
. Това малко в кръга на шегата, но все пак - след като имате самочувствието и статута на столичани на България, мислете и за развитието на провинциите, защото до голяма степен това е и във софийски ръце.
Абе, приятел, нали ревете софиянци все, че се напълнило в София със селяни и, че вече е толкова пренаселено. Пък и в крайна сметка нормално ли е за 20 години населението в даден град почти да се удвои. Няма как всички големи производства да са в София, а хората да си стоят по селата и да ръфат само картофите дето сами са си посадили. За да си стоят хората по родните места и да няма пренаселване на големите градове и запустяване на цели региони е нужно точно големите производства дето създават работни места да се строят там. Иначе бъди сигурен, че централният им офис ще е в София. В случая добре, че е Гриша Ганчев, но личното ми мнение, е че си трябва цялостна държавна политика за облагородяване на "провинциалните" региони, особено тези дето най-бързо опустяват. Иначе като гледам за софиянци май най-добре всички производства и фирми да са в София, да се отделите като автономна област та да не идват хора от република "Провинция" и почивните дни да си имате право да пътувате свободно из тази република "Провинция" за да си харчите парите. Ако някой технически гений измисли и как да придърпате морето до София и вече ще стане раят за софиянеца
citoyen
Рейтинг: 847 НеутралноВсе още не съм убеден, че това беше правилният избор за българското автомобилостроене.
moro
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#19] от "citoyen":
Струва ми се, че китайците избраха нас, а не ние тях. И какво - трябваше да им откажем ли?
deepblue
Рейтинг: 1113 НеутралноНещо като москвич "Алеко' ама китайско.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.евтим
Рейтинг: 217 Неутралнозащото просто не е истина затова " не"
понеже в ЕС няма производители на коли, и ние се хванахме с Китайците....да не би да е защото ако е с ЕС може да разкрият схемите за източване...чудя се ...
До коментар [#5] от "Radon":
mclovin
Рейтинг: 531 ГневноА така съселяни, плюйте, хранете, псувайте и си карайте старите трошки, никакви инвестиции не ни трябват. И статията за колелата на Drag оплюхте, ЕБАТИ ТЪПИЯ НАРОД! Живеем в постоянна мизерия, не заради Костов, не заради Бойко, ами защото 99% от българите са тъпи, мързеливи, непредприемчиви, но за сметка на всичките тези недостатъци - НАЙ–ОБРАЗОВАНИТЕ, ЗАПОЗНАТИ И ОБЕКТИВНИ КРИТИЦИ.
[ Място за вашата реклама ]Еми айде, критикувайте си, че всичко ви е скъпо, защото идва от чужбина, където ИМА ПРОИЗВОДСТВО.
Duuuhhh
naturisten
Рейтинг: 583 Весело"...произвежданите в Баховица автомобили ще са предназначени за пазарите в Европа, в това число и за страните от ЕС, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания."
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!От Баховица - МайБаховици.
И не на майтап - дано най-после да потръгне някакво технологично производство и износ.
dissident
Рейтинг: 740 НеутралноЕто една истинска инвестиция в България и заслужава поздравления. 2000 работни места е много нещо. Като се отчете че съотношението индустрия/услуги е 1 към 2 и след като се отчете че работещите са 1/2 от цялото население, излиза че тези 2000 ще хранят 12000.
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноСамо да не стане като с Рено от далечното минало и с Ровър от не толкова далечното. Българите сме царе да осираме всяко добро начинание.
Успех на Гришата. Една от малкото "мутри" на прехода, която се опитва да прави реални пари!
Минувач
Рейтинг: 618 НеутралноКитайски фирми са предложили да наемат 100,000 декара ниви в северозападния район, които да обработват.
В Разград китайци проучваха и мисля, че се договориха да възстановят стъкларския завод.
Imaginary Friend
Рейтинг: 752 НеутралноДо коментар [#15] от "cbs":
Не цъкам плюсове и минуси.Ако ще продаваш в Албания, не строиш в България, а някъде извън ЕС. Обратно - ако ще имаш износ за европейски страни, гледаш да си построиш завода на територията на ЕС. Ние простите така виждаме нещата.
trifon74
Рейтинг: 688 НеутралноКато нация, най-обичаме да се самосъжаляваме, самоиронизираме и самоунищожаваме.
Дори и да се намери някой да започне нещо читаво, веднага всички се хвърлят за да му открият кусури.
Разбира се, можем да се надяваме да догоним другите европейски страни с производство на картофи, но дали ще успеем е друг въпрос.
Този проект е , ако не начин, то поне опит да живне умрялата ни икономика.
Деветстотин и петдесет момчета разносвачи на банички и кифли и безработни от кафенетата в този най-проблематичен откъм заетост район в страната вече имат солидна професия.
Не само ги наеха на постоянна работа, но и ги обучиха, дадоха им знания и увереност.
"Грейт Уол" сключи договор с два технически университета за обучение и осигуряване на инженерни кадри. Прати ги да се обучават и специализират в едно модерно направление.
Какво лошо ?
А, между другото , автомобилите като съотношение цена-качество са супер .
Няма нищо по-хубаво от новия автомобил.
Знам, че на хилядите вносители на втора, трета и десета употреба таралясници това никак няма да се хареса, но какво да се прави.
Ето един коректен тест драйв
Очакваната цена на тази машина е около 8 000 евро :
http://www.youtube.com/watch?v=tm_mOpVMbc4
customize
Рейтинг: 479 Неутралнодано да се случи най- накрая- стартът на завода се определя вече 2 пъти и закъсня с 2 години.
Пожелавам успех на проекта.
Логично при сегашното законодателство е да разчитат на 2-3,000 продажби годишно в България и на около 15,000 зад граница. (пикапите им заемат ценово сегмента на лада нива, при по-добро съотношение цена качество).
Надявам се проектът да бъде подкрепен и законодателно.
obiknoven
Рейтинг: 374 НеутралноДай боже по-често новини за нови заводи в България! Само дето ченгетата (бизнесмени, банкери, политици ...) не са на това мнение.
Никола Йорданов
Рейтинг: 1823 НеутралноДо коментар [#29] от "trifon74":
Никола ЙордановБлагодаря за клипчето!
Clint_Eastwood
Рейтинг: 895 ВеселоАма пак ли някакви хора тук много разбират?
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/kostadyn
Рейтинг: 452 НеутралноНе мога да си обясня как може да има недоволни от тази новина.
Колите били китайски, щели малко да плащат, щели много да печелят, китайските стоки били боклуци......
А това че трябвало да е до София няма да го коментирам.
Я се огледайте че в домовете ви 99% са обзаведени с китайски перални, телевизори, компютри, ютии, печки, фурни, съдомиялни.
Я погледнете колко коли произвежда GW.
Евала на Г. Ганчев.
Ако до всеки областен град имаше по една такава инвестиция щяхме да работим вместо да си изливаме комплексите по форумите
CMEXYPKO
Рейтинг: 374 НеутралноВиц:
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща във форумите...Купих си китайска кола. Сега се чудя какви резервни части да ползвам- оригинални китайски, или германски ментета...
shumkar
Рейтинг: 863 НеутралноБъдете сигурни, че се задават облачета над търговията с таралясници "нов внос", и затягане, и то драстично на техническите прегледи.
werginija
Рейтинг: 489 ВеселоНе бе6е злоба, не бе6е 4удо. Поздравления за "Литекс", дано успеят, а, доколкото съм ги наблйудавала през годините, обикновено успяват.
kbderror
Рейтинг: 221 ЛюбопитноИ к'во очаквате да кажат всичките потенциални конкуренти за продукцията на новия завод... дачии-мачии и разни други дето производствата им са на един хвърлей разтояние. К'во да кажат и тия от NYT, като и компаниите на които са лобита имат заводи в ЕС. И последно да ви ясно на всички че преди да се направи каквато и да е инвестиция се правят редица проучвания, ....момент бех забравил че то бугаристанеца нали от всичко разбираше и само плюеше и гледа как да НЕ станат нещата...
vlad76
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#38] от "kbderror":..Ето ги проучванията и офертата на Г. Ганчев...В момента мин. раб. заплата в Китай е 270 лв. , в БГ е 240 лв. - района на Ловеч е с висока безработица и очакваните заплати за работниците ще са около 500-600 лв. БГ е в ЕС и няма да има мита за китайските коли , като добавим и ниските данъци и отстъпки за голяма инвестиция ..китайците са ударили джакпота...
dearblue
Рейтинг: 524 Неутралноаре стига с тези коли в ловеч са се сглобявали ДАР и ЛАЗ самолети родно производство и производството им е било забранено
не може ли да се развива авио индустрия за граждански цели
на тия да вьртят геврека повече акьл не им идва
BIG AL
Рейтинг: 1316 ВеселоСтремежът на китайските производители на автомобили на предложат все по-евтини продукти води до катастрофално намаляване на качеството, алармира Асоциацията на автомобилните производители в Китай(China Automobile Industry Association).
BIG AL77% от новите коли се чупят през първата половин година след тяхното закупуване, сочи проучване направено наскоро от китайската асоциация по качеството, житирани от Дневник. Изследването е обхванало 4648 собственици на автомобили в 36 града.
Най-често дефектират спирачките, ключалките и кормилното управление. Средно на всеки 100 нови китайски автомобила се отчитат 338 неизправности, което е с 37,5% повече спрямо проучването през миналата година.
За най-качествен автомобил проучването определя "Фолксваген Джета", който се произвежда в китайско-германско предприятия. Най-некачествените коли са на местния производител Geely. Негативни отзиви са получени също за Chery QQ и ChangAn Alto.
Според експертите причината за спадането на качеството е стремежът към ниска цена, заради който се използват евтини и некачествени компоненти. Стремежът към лансиране на нови и нови модели пък намалява срока на разработка и предпроизводствени изпитания.
citizen1
Рейтинг: 8 НеутралноНашите производители винаги в началото работят с ентусиазъм и качествено, а след това започват импровизации и компрометират постигнатата с труд репутация. Дано Грейт уол да имат сериозен дял в начинанието, защото китайците, когато е за износ, постигат исканото качество.
Dollar Akbar
Рейтинг: 1309 НеутралноОчаква се отлив на бг търгаши пазаруващи по моргите в Италия гробници на килограм. Лошо за новия внос, лошо.
In debt we trustalexsilver
Рейтинг: 1385 РазстроеноТъкмо се надявах де започнем сглобяване и разглобяване на ЛАДА-САМАРА и сега кофти ход - китайски измишльотини. Лошо Седларов, лошо! Така до никъде няма да я докараме.
PavelCZ
Рейтинг: 1682 НеутралноБългария няма репутация на страна с високотехнологични производства. Затова, ако тази инвестиция отръгне, ще е добре. Работните места не са за пренебрегване, пък и обикновено едно производство привлича други, помага на развитието на местния пазар. Трудно ще започнем с именити марки.
E PLVRIBVS VNVMBIG AL
Рейтинг: 1316 ВеселоПонякога политиката и "любовта" към дадена идеология , изиграва лоша шега..Тъй като няма подходящо "съветско ", висококачествено производство, са се насочили към китайското :
)) Въпрос на вкус - както се казва..Тяхна си работа..Но можеше да е поне южнокорейско , ако не държат на европейското - Фиат, Рено , Фолксваген,пежо и т.н....
))
))
BIG ALНо като са решили - добре - само да не пробутват китайски сглобки-за нещо 'перфектно"- с дефекти - в спирачките и кормилна уредба-през първите 6 месеца !!!???..
Както се казва- ние сме 7 и нещо милиона , а китайци - бол..И разбира се , мамалигарите са по- умни от тези около борчето в Ловеч..Пука му на него - колко глави български ще се строшат - от неговия, най- после , светъл ""бизнес""..
liberville
Рейтинг: 426 ВеселоОтпратихме производители като Опел, Сузуки, Хюндай и други, които имаха интерес да произвеждат(а не само да сглобяват при ниска автоматизация) и си взехме някакво нискотехнологично китайско недоразумение... Явно комунистическият интернационал още съществува.
frunze
Рейтинг: 374 НеутралноТози китайски боклук може да го карат в Индия или Албания, но за нищо на света не може да се продава в европейския съюз. Китаиските коли просто не отговарят на изискванията за сигурност.
BIG AL
Рейтинг: 1316 Веселои накрая...Вореща е целта- максимална печалба, защото за всеки сглобен евро автомобил- печалбата ще е по- малка, за борчето..
)
)
)
))
BIG ALА щом това е така - за сметка на СИГУРНОСТТА - поне не го идеализирайте, борчето..
Пука му на него - за вашите строшени глави- или главите на тези , които ще купят китайската сглобка...
Т.е., станахме ученици на СГЛОБЯВАЩИТЕ чужди идеи , продукти , с чужди части- на чужди технологични / евро и американски / фирми .,.
А не - ученици - на високотехнологичните фирми ...
Това си е крачна назад- във всяко отношение :
wulkan
Рейтинг: 217 НеутралноГоспода, съгласен с повечето от вас, но след като сме пропуснали толкова много възможности не виждам нищо лошо да се осъществи този взаимно изгоден за двете страни проект. Пък и мисля, че икономическото ни сътрудничество с Китай е повече от благоприятно за страна като България. Икономика се развива с пазари, а един Китай ни е повече от достатъчен, мисля. Пък и имам чувството, защо ли, че новия икономически център на света нещо се поизмества с няколко хиляди километра на изток.
Big_Villager
Рейтинг: 576 НеутралноТова е частна инвестиция с минимална подкрепа от държавата.
Не мисля, че Ганчев и екипа му имат идея с какво точно се захващат, но им желая успех.
shumkar
Рейтинг: 863 НеутралноДо 50
Нещо не си разбрал, не става дума за китайския, т.е. тези автомобили няма да се продават в Китай, а в БГ, и евентуално в Европа.
Проблемът е другаде - България никога не е била известна с машиностроене, още по-малко с автомобилостроене. Няма нищо лошо да се опита с един цех за сглобки на автомобили, инициативата е частна, съответно и рискът.
Само че защо се е получило така, че за 3 месеца са се изтеглили над 300 млн евро от страната ни?
Защо европейският бизнес не ни харесва?
Защо туризмът, въпреки големите инвестиции пропада? Изобщо има ли идея как трябва да се развива България?
На 1 юни ще я чуете! В Белене ще дойдат 5000 руснаци със своите семейства.
Не на почивка, а за да работят, и да останат тук завинаги.
Както и 50 000 руснаци закупили "недивижимости" по морето, и отварящи вече туристически агенции и брокерски къщи.
kostadyn
Рейтинг: 452 НеутралноХората по цял свят се борят със зъби и нокти за инвестиции, само вие философствате.
"Ще ни изкупят фабриките" - помните ли пропуснатите възможности заприватизациа на все още работещите производства в началото на 90-те? Тогава Унгария, Чехия, Словакия, Полша, че даже и Румъния не ги пропуснха
"Ще ни изкупят земята" - помните ли баталните ревове на соц. пресата когато се обсъждаше дали чуждите инвеститори да купуват земя?
И сега сте същите- дървени философи!
Инвестицията е в район, където няма работа. 2000 работни места означават 2000 семейства със доходи от завода и поне още 1000 от периферни производства и услуги!
Като не искате китайски коли, докарайте вие Мерцедес или РОЛСРОЙС да направят завод.
Ама не докарвате
mediator37
Рейтинг: 479 НеутралноНовината е добра отвсякъде ! По-добро нещо от инвестиция на зелено няма. До завода (селото) не е трудно да се опъне една жп-релсичка от Ловеч и всичките ви главоблъсканици ама как ще возят, защо ще претоварват, отиват на кино. В крайна сметка 2000 българи ще вземат заплати, ще имат осигуровки и районът ще живне. Ама боли ме какамангата , че Гриша Ганчев бил еди-какъв си, че колите били китайски боклуци и пр. странни аргументи. Да стискаме палци да стане заводът и да тръгне !!! Браво на Гриша Ганчев ! Да живее българо-китайската дружба !
Има ли живот след демокрацията ?kostadyn
Рейтинг: 452 Неутрално4 звезди на краш тест:
http://www.youtube.com/watch?v=5nSqG--Caic
Измислете нещо друго да не ви "хареса"
shogun
Рейтинг: 374 Неутралнотук има доста инфо:
http://forums.gwm-bg.com/index.php
Absurde
Рейтинг: 165 НеутралноFoxconn ако дойдат и те в България, те тогава ще е добре..
I'm so tired of terrible people, being admired, for being terrible people.Zizu
Рейтинг: 895 ВеселоМного хубава новина!
Машини прости, народ неук.Браво на Гриша Ганчев!
Заслужава поздравления!
Васил Дакев
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#52] от "shumkar":По време на строителството на АЕЦ Козлодуй-четирите по-малки реактора и двата хилядника,в средния брой на съветските тогава специалисти се движеше между 380-420 души,само част от тях със семействата си.Когато решат да ни завладяват/потрябвали сме им!/,те ще изпратят армията си.
boych
Рейтинг: 8 НеутралноМного интересно ми стана, че Грейт Уол ХОВЕР 3 и 5 се сглобява и нейде в Русия... ture=related
Вижте това руско представяне и посочените факти накрая на представянето.
Дали с българското посредничество всъщност не се прави подстъп за руско-българско производство на европейския пазар?
Т.е. не става дума само за китайски подстъп към Европа?!
http://www.youtube.com/watch?v=SLYnuzoUNXE&fea
Коментирам неутрално само факти.
Неутрално е и това, че базовият модал на руснаците е с кожен салон, а тук се появяват и други тапицерии...
boych
Рейтинг: 8 НеутралноФактът, че вече се произвежда и ХОВЕР 6... просто го премълчавам, за да не излезе, че злословя... каква линия точно е предоставена от "братята китайци", за да "рутиме Европа"...
Както и да е - по-добре все пак това Нещо от колкото Нищо!
По-изостаналия модел значи поне че т.нар. бъгове следва да са отстранени. И ако колите са здрави и подходящи да нашите условия, склонен съм и аз да пожелая УСПЕХ на начинанието, вместо само да одумвам по стар български обичай само кусурите.
Просто все пак се случва и нещо българско в цялата тая операция... стига да не сме само "прост мост на чужди интереси."
Остава да видим Бъдещето какво ще покаже, но е важно да имаме положителна нагласа, нали. В началото!