Proudly made in Bulgaria

Или как бизнесът с велосипеди расте и в кризата

Proudly made in Bulgaria

© Георги Кожухаров




Успехът? 10 години яко бачкане и продължаваме
Драгомир Кузов, "Веломания" 

Това е много готин бизнес. Правиш неща, които не са жизненоважни за хората като храната и водата, но ги купуват за здраве и удоволствие. Така описва накратко дейността си Драгомир Кузов, който произвежда велосипеди с марката "Драг". С допълнението Proudly made in Bulgaria. На което много държи и никога не отстъпва пред чуждестранните си партньори, които искат да го заменят с Made in EU върху кашоните и колелетата.


Роден на пътя




За разлика от хора, които като малки са мечтали да са полицаи, а после са станали счетоводители, Драгомир Кузов от 11-годишен се е качил на първото, подарено от родителите му, колело и досега не е слизал от този вид превозно средство. Междувременно е бил майстор на спорта на СССР, където работи семейството му тогава.


След казармата в България започва работа в популярния "сервиз на Несторов" срещу Центъра по хигиена. Години по-късно, като разглежда снимките си от онова време, установява, че през 1993 г. е ремонтирал колелото на холандец, тръгнал за Пакистан. Някъде по това време започва бизнесът му.


Първо с продажба на части и поддръжка на велосипеди, а после и сглобяване. "Само си дойде. С много години работа", казва просто Кузов за прехода от сервиза към производството. "Нямам никакви външни помощи, всичко съм направил с ръцете и с едно ключе за спици, с което се центроват капли." (И сега може да видите да върти в ръцете му въпросното ключе, което прилича на много голяма гайка.)


От производството в хола до първия кредит


В началото е апартаментът на майка му. Там се разполага производството, когато пристигат първите части. В хола са рамките, в спалнята – други елементи, в коридора става сглобяването. Това е цехът до 2000 г., а за офис се ползва семейният апартамент. За да не плачат децата в присъствието на бизнес партньори, съпругата на Драгомир ги води при съседите.


При тези обстоятелства се водят и разговорите с французите от "Пежо", на които Драго е бил представител. Според него западноевропейските партньори са реалисти и като видят потенциал в една фирма, не биха се стресирали от офис в хола. Така обяснява и защо световният лидер в производството на скоростни механизми "Шимано" избира него за представител в България.


През 2000 г. на Кузов се налага да вземе кредит, което определя като много трудно за разлика от сега, когато "банките се надпреварват да му дават". В момента компанията му прави по 25 000 колела годишно. За сравнение - други в бизнеса произвеждат по 250 000. "Те обаче правят големи количества основно за хипермаркетите, за други фирми и спортни магазини, а цялата наша продукция излиза с марката "Драг", обяснява Драгомир.


Според него в хипермаркетите "ситуацията е много страшна"-  колелата не са досглобени, не могат да се пробват, не те съветват при избора, после се налага да сменяш компоненти. На това той противопоставя качеството, което "си заслужава цена".


Велосипедите се раждат


Драгомир казва, че е извървял целия път в този бизнес и затова във фирмата му са наясно какво е нужно на клиента. Те държат той да се връща в магазина не за ремонт, а за да благодари. За целта - към всеки велосипед трябва да се подхожда "с любов". "Затова аз казвам - роди се нов велосипед." При подбора на служители той държи да имат отношение към велосипедите и да идват на работа с удоволствие. Повечето от тях по своя воля ползват тъкмо този транспорт, някои дори и в снега.


Кризата не ме засяга


Драгомир е от малкото хора, които казват, че кризата не ги засяга. Дори наема нови хора и въпреки сериозната конкуренция в момента не може съвсем напълно да отговори на търсенето. За тази година бизнес планът му включва ръст от 15%, който по резултатите до момента се очаква да се случи.


Драгомир не смогва не само с производството, но и с времето. Признава, че рядко ме се случва да се прибере у дома по-рано от 22 часа. След този час започва да мечтае за "готините неща" , които може да се свършат. Например да се запалят още хора по велосипедното придвижване. "Ние сме в много добра позиция в България, защото предстои още много неща да се случат и участваме в тях. В Холандия или Германия всичко е свършено вече", мотивира се той.


Преброяване на веломаниаците


Затова сериозна част от неговото внимание е свързана с движението "Велоеволюция", което организира на 22 септември - ден без автомобили, на 1 октомври – изкачване на Черни връх на колела и други събития без фиксирана дата. Сега предстои преброяване на веломаниаците. Преди две години подобен опит е показал, че в София те са поне 3000. "Тръгнахме от зала "Универсиада" през "Ситняково" до Орлов мост. На хоризонта гъмжеше от велосипедисти", спомня си усмихнат Кузов.


Според него не трябва да си втълпяваме, че у нас е опасно да се кара колело, защото инциденти има навсякъде по света, а хората трябва да се насърчават да съжителстват на пътното платно. По негова оценка през последните 2-3 години велофеновете се увеличават - забелязват се и в града, и върху колата за през уикенда. Какво ще накара хората да зарежат колата за сметка на колелото? Веломаниаците предлагат стикер "Другото ми превозно средство е велосипед", с който маркират автомобилите си. 


Селянинът с колелото


Според Драгомир Кузов има хора, които се притесняват някой да не им лепне този етикет, ако вземат, че слязат от колата. Според него трябва промяна в манталитета, което не зависи от държавна политика или правителствени решения. Но пък управляващите могат да дадат личен пример подобно на кмета на Мюнхен, който ходи на работа само с колело. От подобен етикет в България не се страхуват младите хора, които са пътували в чужбина, и някои бизнесмени, обяснява производителят.


Велоалеи назаем


Част от манталитета е и може би оправданието "не карам колело, защото няма къде". Според Драгомир родните политици са доста напредничави, що се отнася до велоалеите. Той и негови колеги са в работната група в общината, която планира тези трасета до 2020 г. "Но трябват години да се случи това - и в другите държави не е станало за ден. Това не означава, че няма къде да се кара велосипед!" 


Самият той има няколко велосипеда – шосеен, за планинско каране и електрически за града. Последният е поне два пъти по-скъп от традиционните модели заради батерията, която струва около 200 евро, но пък с едно зареждане без усилие се изминават до 80 км, обяснява производителят. Най-дългият му личен преход – извън състезателната дейност - са 120-те километра от София до Враца, които със съпругата му "взели" за 6 часа по време на национален велопоход.


Семейство в офиса


Ако в началото бизнесът е бил вкъщи, сега част от семейството на Драгомир е в офиса. Съпругата му, която е психолог и участва в подбора на персонал, и двама племенници, заети в производството и продажбите. "В бизнеса няма роднини и ако някой от тях не си върши работата, е заплашен от същата санкция, която би получил всеки друг", обяснява мениджърът.


Извънработното време семейството му инвестира в каране на ски (фрий райд), сърф, летене с парапланер. Кузов обяснява, че екстремните спортове са единствените, които те карат тотално да "изключиш". "Всичко друго позволява на част от мозъка ти да е зает с нещо в офиса." Във въпросния офис на бюрото има три компютъра, отстрани две колела, няколко каски, раница и книги, посветени на... велосипедите, разбира се.


С марката "Драг" се придвижват от неговото семейство, през обикновените клиенти, националният отбор на Украйна, пътешествениците Володя Сорокин, който преди дни завърши обиколката на САЩ.  Най-голямата гордост на Драгомир Кузов обаче е велосипед за 250 лева, с който негов клиент е изминал 50 000 км.



Успехът? 10 години яко бачкане и продължаваме
Драгомир Кузов, "Веломания" 

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1319 Неутрално
  2. 2 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2937 Неутрално

    У С П Е Х И ! ! !

    От все сърце !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  3. 3 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Дай Боже такива новини по-често.Браво Кузов!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  4. 4 Профил на d_todorov
    d_todorov
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Има и умни българи, но ние сме се вторачили в ежедневните безумства на мазни американски психари или пък на нашенските си комплексари Браво наистина на тези достойни българи!

  5. 5 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    На снимка 1 прилича сякаш е правена в китайски цех за велосипеди. Само че там обикновено е по-подредено.
    Не знаех че магазина пред Центъра по хигиена е негов.
    Има някои неща които ги продават доста скъпо а после ги виждам в търговските вериги на цени 2-3 пъти по евтино. Пъти!
    Има и един друг магазин на бул. България с едни огромни знамена "Драг" където продават негови велосипеди - не знам дали е негов, но там са пълни ментарджии. Якета на Каримор за 6 паунда от спортс директ ги продават за 80 лв.
    Аз лично тая марка я избягвам най-вече заради цената. Ужасно скъпи колелета са.
    На бул. България и Гоце Делчев имаше един магазин на пежо където продаваха колелета. Нещо западна и преди няколко години го затвориха.
    И една препоръка към авторката - Татяна, в ЕС вече от доста време няма ексклузивни представителства, за да пишеш че еди кои си го избрали.
    Питал ги - дайте ми цени, дали са му - поръчал е и е закупил. Както виждаш по фирми вече липсват надписи от типа "единствен/оторизиран представител на .... за България".
    КЗП ги резва набърже, има цяла директива за защита на потребителите по въпроса.
    За общата култура само следва да спомена че ексклузивно представителство в ЕС няма. Продаваш ли на 1 фирма, незаконно е да отказваш да продаваш на други.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  6. 6 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Имам вече 2 купени Драг-а. Давайте смело, успех!

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  7. 7
    ****

    Този коментар беше изтрит в 23:48 на 19/05/2011 от неговия автор.

  8. 8 Профил на holden
    holden
    Рейтинг: 8 Неутрално

    №5 е типичен коментар на човек, който не разбира за какво става дума, но се опитва да вземе отношение - задължително негативно.

  9. 9 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Добре бате. Вие разбирачите със скъпите колелета които ги изкарвате в неделя сутрин и ги бутате до парка по пешеходния тротоар - вие знаете. Аз не претендирам да знам каквото и да е.
    Обаче не съм сляп и мразя да ме правят на глупак.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  10. 10 Профил на irinayantreva
    irinayantreva
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Браво на Дневник! Такива статии трябва да окуражават българина, че всичко което се прави с любов успява.

    Успех на господина, всеки българин има нужда от колело- на първо място в Европа сме по сърдечно-съдови проблеми

  11. 11 Профил на petel
    petel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Веломаниаците предлагат стикер "Другото ми превозно средство е велосипед", с който маркират автомобилите си.

    Аз на коя шосеен велосипед бих си сложил стикер "Другото ми превозно средство е маунтин-байк"

  12. 12 Профил на Philotimo
    Philotimo
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Ех, ако само имахме и хубави пътища, как бих си взел един роуд драг

  13. 13 Профил на Aleko
    Aleko
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Карам Драг от 2-3 години и мога да кажа, че това е най-якото колело което съм имал. Само успехи за в бъдеще и дано станем по известни и по света с колелетата Драг.

  14. 14 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Аз миналата година си взех Драг Гризли с предна дискова спирачка за 380лв, същият модел, но без дискова спирачка сега е 430лв. От няколко години ги наблюдавам, че всяка година вдигат цените. Преди 3 години едни приятели си взеха обикновени Драг Хакер за по 150лв, миналата година този модел беше 300лв, сега не знам колко е, трябва да проверя. В момента има оферта в един спортен магазин за Скот не знам кой модел, но с преден амортесьор за 470лв, който определено е поне 2-пъти по-добър от мойто колело. Та мисълта ми е че Драг си заслужаваше преди 2 години, сега се изравняват по цени със много по-качествени марки и не мисля, ще им расте бизнеса, ако продължават с такова темпо да увеличават цените.

  15. 15 Профил на Dave
    Dave
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Кой ще е толкова луд да кара колело в София?
    Те наскоро пометоха сума ти пешеходци на тротоар, София е града с най-мръсния въздух, сега не мога да си изведа кучето или детето в парка защото велосипедистите прелитат ниско.
    На един му направих забележка а той ми каза да си чета закона за движение по пътищата сам и отпраши. Казах му че по закон в парковете не може да кара колело. Трябва по пътя. И аз карам, имам Драг един от най-старите им, може би скоро ще е ценен с това че е от първите модели. Железен е, но за София е неудобен - ландшафта е лош, а и колите много замърсяват, пречиш им по тесните улички че всичко е газ-спирачки...

  16. 16 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Трябва ми велосипед с високо кормило и удобна седалка като балканчетата едно време, за да не се навеждам напред като карам. Ако може и да се проектира така, че да се кара лесно без ръце - още по-добре. Въпреки, че мисля, че без ръце се карат по-лесно другия тип колела.

  17. 17 Профил на dragovishtica
    dragovishtica
    Рейтинг: 515 Неутрално

    В града обаче няма как да оставиш/заключиш скъпо колело някъде и да си спокоен. По-хубаво да е ръждясало и да изглежда старо и грохнало, а човек да му поддържа важните компоненти - веригата редовна смяна, спирачки. А кошницата на багажника е нещо велико!

    Лъжата отначало е сладка, след това става горчива. Истината отначало горчи, след това става сладка!
  18. 18 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#14] от "grigoo":

    Аз не съм запознат с причината за това вдигане на цените, но все пак е важно да се отбележи, че има голямо значение и какви материали и какви компоненти се използват, а все пак велосипедите в днешно време се състоят от доста части и само няколко от тях да замениш с по-качествени и цената може доста да скочи. Ако ги вдигат без да променят качеството това би било наистина нагло.
    Що се отнася до модели на Скот и аз не мисля, че Драг или която и да е от другите български биха имали шанс при равни цени с тези на световноизвестна и доказана марка.
    Между другото като човек, който има наблюдение над производителите на велосипеди в България, се радвам, че има доста силна конкуренция, като за нашите мащаби, и този бранш показва как може да се прави успешен и конкурентен бизнес и у нас.

  19. 19 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#17] от "dragovishtica":
    За съжаление не само у нас е така. В Холандия знам за статистика, според която на всеки колоездач средно по 4 пъти в живота му крадат велосипеда. Така че за съжаление почти никъде из света в градска среда не може да си спокоен.
    По важният въпрос според мен е какви са условията за велосипедистите, а конкретно в София такива на практика няма. Малкото велоалеи са просто част от предишните тротоари, които са разделени с жълта линия.

  20. 20 Профил на Евтим
    Евтим
    Рейтинг: 5 Неутрално

    И аз маам с един Ontario Team Edition в кемпъса на Майкрософт. Не са виждали много драгове американците, но им харесва, питат окъде, колко, има ли още....

  21. 21 Профил на Alexander Lazarov
    Alexander Lazarov
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#5] от "Десен":

    Велосипедите от 500 и нагоре лева обикновено са предвидени за планинско колоездене, а цената е такава, защото компонентите не са от материал тип "стомана Перник" ами доста скъпи и трудни за обработване алумниеви, магнезиеви и хром-молибденови сплави.

    Драг са една от малкото фирми в България, които произвеждат/сглобяват такъв клас велосипеди. Други такива фирми са RAM (които изобщо нямат колела от най-ниския клас), Спринт, а от скоро и Крос. От горе изброените до колкото знам само Спринт си произвеждат собствени алуминиеви (които са масовите при планинското колоездене) рамки. Всички останали внасят тайвански рамки, след което ги боядисват и окомплектоват с компоненти (отново внос).

    Крайната цена на така сглобените български велосипеди накрая е сравнително доста по-ниска от еквивалентно окомплектовано колело от голяма вносна марка (Scott, Giant и т.н.). Като цяло обаче цените на всичко (компоненти и цели велосипеди) в България са доста високи (не знам дали пазарът е малък и затова всички по веригата имат големи разходи или има нещо като споразумение между вносителите на компоненти (които са долу-горе същите фирми които и сглобяват велосипедите)), но масово се правят общи поръчки от онлайн магазини от Европа и дори САЩ (най-често за отделни компоненти, по-рядко за цели велосипеди).

    rm -rf /bin/laden
  22. 22 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    До коментар [#9] от "Десен":

    Няма кой да си играе да те прави на глупак, ти сам я вършиш тая работа повече от добре.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  23. 23 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4137 Неутрално

    Нищо лошо - човекът с минимални инвестиции е създал няколко работни места и продава продукт, който носи радост на хората. Далеч по-добре да купуват велосипеди, отколкото японски мотори по 1,000 кубика, да им свалят ауспусите и да тровят живота на цял град.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на pornpig
    pornpig
    Рейтинг: 251 Любопитно

    Готина реклама, браво! Само не ми стана ясно кое точно им е българското на колелетата? Може би гаранционната карта да е отпечатана в България

  26. 26 Профил на meleager
    meleager
    Рейтинг: 628 Весело

    Браво! Не бях чувал за български велосипеди досега, а се оказа, че ги има отдавна. Доколкото разбирам от коментарите тук, както и по разни форуми, марката е конкурентна на утвърдени световни такива, а това е повече от достатъчно. Цените, както на всеки един продукт в България, са почти непосилни за средностатистическия тенденциозно обедняващ български гражданин. Но същия, ако иска да живее като човек, а не като скот, трябва да си надигне робския задник, да захвърли смазаното си самочувствие като мръсна дреха и да извоюва свободата си. Това уви, няма признаци да се случи в близките 500 години ... А връзката с "прелитащите" в парка велосипедисти, с надуващите с повод и без повод клаксони автомобилисти, с псуващите и вечно недоволни българи е точно тази. Култура се гради от свободни хора, а не от безмълвни овце!
    Но нали си имаме успокоителното "Здраве да е!" ..
    Та и аз така ще завърша - Здраве да е!

  27. 27 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#25] от "pornpig":
    Е как кое? Надписа върху рамката и труда при сглобяването.

    Dum Spiro, Spero
  28. 28 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Ей ора, тва от години вече няма никакво значение къде са произведени частите, а как и колко струват....

    Например в дебелите Бенцове има части произведени в България...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  29. 29 Профил на aren
    aren
    Рейтинг: 458 Весело

    "Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"

    Не харесвам Драг, претенциите им и високопарните изказвания, но е хубаво да се шуми около велосипеда и начина на живот с който неизменно е свързан.
    Разбира се не е лошо да си сменят и слогъна на "Proudly assembled in Bulgaria", защото нищо от велосипедите им не се произвежда тук, а хората остават с грешно впечатление Ниско качество и високи цени (имал съм Драг),а сравнени с американските велосипеди, които също се произвеждат и сглобяват в Тайван или Виетнам, но поне поддържат проектанти, дизайнери и много специалисти, които здраво работят за да осъвършенстват продуктите си за да могат после нашите родни "производители" да "взаимстват" от големите в бизнеса. Това което правите е чудесно, но моля, давайте го по-скромно ...
    И хора, карайте колело, слезте си от колите, моторите и атв-тата за да дишаме по-чист въздух

  30. 30 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#29] от "aren":
    Разликата между ДРАГ и СКОТ при средния клас е единствено рамката и цената. Като дизайн, изпълнение и надпис. Все пак останалите компоненти (спирачки,амортисьори,капл,гуми,главини,педали и др.) не ги правят нито ДРАГ нито СКОТ. Те правят рамки. Вече си зависи от този ,който сглобява колелото ,какъв клас компоненти ще заложи. Все пак от тях най-вече зависи качеството на велосипеда. Факт е ,че доскоро ДРАГ с по-висок клас компоненти от СКОТ държеше значително по-ниска цена.

    Dum Spiro, Spero
  31. 31 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Не разбирам само защо съсипаха Балкан - Ловеч?

    До коментар [#26] от "Танцуващият с койоти": Тоз пък?!?
    Пълно е с заводи за велосипеди. Аз лично знам поне 3. Като казвам заводи, имам предвид огромни фабрики. Например знам една в Пловдив, на Кукленско шосе. Построиха нова фабрика и край Радиново... огромна.

    А иначе като цяло е похвално, че този човек вместо да се вайка, че няма работа, е направил нещо и сега дава работа и на други хора. Макар че да купуваш елементи и да ги сглобяваш не означава да произвеждаш нещо!!!
    Подкрепям и мнението на Десен, защото и аз лично съм виждал как разни фирми, с големи претенции, продават абсолютно едни и същи неща на цени, в пъти по-големи отколкото се продават другаде... нямат обяснение за това, ако ги питаш, сигурно си мислят, че хората са балами... не че не са де...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  32. 32 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Илюзия е, че се произвеждат в България - всички алуминиеви рамки са внос от далечния изток. Единствено Спринт и Крос имат производство, но то е за стоманени рамки нисък клас. Хубавото е, че последните години специално при планинските велосипеди рамките са от заводи, където поръчват и други големи производители и се използват модерни технологии за обработка. В България рамките се брандират, т.е. боядисват и се сглобяват с части : - )

    От както http://www.chainreactioncycles.com/ доставят до България цените на части се подобриха значително : - ) За дрехи и екипировка има други достъпни алтернативи.

    От опит - разликата между хубава, добре измислена рамка и посредствена такава не можа да се замени и с най-висок клас компоненти. В този ред на мисли Драг и РАМ заедно имат към 3-4 рамки съпоставими с такива на Скот например ; - )

  33. 33 Профил на mclovin
    mclovin
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#15] от "Dave":

    "Кой ще е толкова луд да кара колело в София?"

    Всеки ден ходя и се връщам от работа с колело. До сега не съм имал проблеми, освен това забелязвам, че шофьорите са доста внимателни, като минаваш покрай или около тях.
    Единствено мисля да си взема маска, която филтрира въздуха, струва 75 лв.
    Освен това с колело ходя и в планината и през уикенда се придвижвам с него.
    Много ми е гот защото мога да минавам по улицата, през парковете, по тротоарите и по-бързо от кола/градски транспорт стигам от точка А до Б, София е малка все пак.
    За справка, колелото ми не е Драг. За малко повече пари има по-хубави марки

    [ Място за вашата реклама ]
  34. 34 Профил на aren
    aren
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#30] от "gargamel":

    Съгласен съм сповечето неща които казваш, но мен ме дразни по-скоро това,че хората претендират,че са голяма работа, а не са вложили един лев да измислят нещо с което те самите да подобрят продуктите си. Браузваме няколко тайвански каталога за нови рамки и до толкова. Никакви нови разработки и технологии - всичко на готово. Оправданието "Няма пари за изследвания" не го признавам! "БГ електрически велосипед" почти на 100% покрива като дизайн и характеристики няколко модела на чужди компании ... Предпочитам да дам 100-200-3000 лева повече ако се налага и да купя колело на американски, немски или английски производител, защото така уважаваме многото дни труд който е положен да се създаде тази рамка от чертожната дъска до крайния резултат. Колелото не е само лепенки и някаква сглобка. Разбира се в БГ също има опити за собствени разработки (един модел на РАМ), но това е ...

    Препоръчвам на всички любители и профеисоналисти да гледат "Lifecycles" - много силен и красив филм за колелото

  35. 35 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 830 Неутрално

    проблемът да ходиш на работа с колело е, че се потиш докато въртиш педалите. след това като дойдеш на работа вмирисан...
    аз затова ходя пеш, малко по-дългичко ми е (30-40 минути) но е не по-малко здравословно от карането на колело, приятно е, безплатно е, и не се изпотявам.

    в холандия наистина ходят с колелета на работа, но там климата не е като при нас. тук ето вече от май е 25 градуса, ще стане и 30-35. зимата пък е мокро и студено. не ми се вярва да потръгне ходенето на работа с колело. виж, пеша и с трамвая и метрото - да. трошките трябва да се намалят многократно в този град.

  36. 36 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Браво, българина откри велосипеда. Степени на развитие:
    В Ловеч се произвеждаха мотори Балкан (изнасяха се на Запад, все още се търсят, питайте Гугъл), бяха деградирани на мотопеди, след това малки велосипеди.
    В Пловдив се произвеждаха леки коли Рено, завода бе рекоструиран да произвежда кюнци.

  37. 37 Профил на mclovin
    mclovin
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#36] от "dissident":

    Какво по-точно предлагаш?
    Да спрат Драг да правят колела, защото ТИ си НЕДОВОЛЕН?

    [ Място за вашата реклама ]
  38. 38 Профил на старихораовчари
    старихораовчари
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Не се карайте а елате днес в 18.00 на Невски с велосипедите си...

  39. 39 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#36] от "dissident":

    Ми ти и сега ако намериш безплатни роби като при соца, можеш да произвеждаш балканчета, булгаррена и т.н. Може и планина да повдигнеш, или да изнасяш услугата "повдигане на планина" по целия свят без конкуренция.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK