Антимонополното ведомство ще проверява Blizoo за заблуда на клиенти

Антимонополното ведомство ще проверява Blizoo за заблуда на клиенти

© Юлия Лазарова



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва да разследва кабелния оператор "Близу Медия енд Броудбенд" (Blizoo) (новото име на обединените оператори "Евроком" и "Кейбълтел") за евентуална заблуда на потребителите, показва справка в регистъра на ведомството. Антимонополният орган е получил жалба от клиент на кабелния оператор, който вместо обещаните в рекламни послания 150 телевизионни програми е получил 112. От "Близу" са отказали да предоставят на КЗК информация за своите промоционални пакети, което е принудило ведомството да започне и проверка срещу тях.


Евентуалното нарушение е свързано с рекламата на "Пълен пакет" – цифрова телевизия с над 150 програми, интернет и фиксирани телефонни услуги. В сигнала в КЗК е описано, че след сключване на договор за предоставяне на горепосочения пълен пакет, за който е имало реклама и данни, че съдържа над 150 телевизионни програми, потребителят в продължение на 5 месеца е получавал достъп до 112 телевизионни програми, при положение че абонаментният договор е сключен при условие за достъп до над 150. Освен това клиентът на "Близу" е обяснил, че впоследствие първият пакет се е предлагал като такъв с над 130 програми без промяна в неговия договор или таксата му.


След осъществен контакт със служители на дружеството лицето е получило информация, че никъде в договора му не е упоменат броя на програмите, които той ще получава. Впоследствие след началото
на 2011 г. е бил преустановен достъпът до още 3 от програмите, като някои от тях са били важни за потребителя и той е държал да има достъп до тях.




Становището на "Близу Медия енд Броудбенд" по повод жалба на потребителя е било, че съгласно действащите Общи условия на дружеството то е длъжно да предоставя пакет от телевизионни програми,
но съдържанието на тази програмна схема не е строго фиксирано, а подлежи на промени в зависимост от договорните отношения с доставчиците на програмите и зрителския интерес. След запитване от КЗК от "Близу" първоначално са отговорили, че в случая ставало въпрос за реклама на получаване до 150 канала, а пакетът на клиентът бил със 120 и това е публикувано на сайта на компанията. КЗК обаче открива, че в действителност са рекламирани пакети с над 150 програми.


"От така събраните данни е видно, че има противоречие между предоставяната от дружеството информация, от една страна, и тази в сигнала и електронните публикации към май 2010 г., от друга страна. Също така следва да се има предвид, че "Близу Медия енд Броудбенд" ЕАД не предостави в хода на предварителното проучване доказателства за рекламата на т.нар. пълен пакет по електронни медии,
билбордове или печат", пише в мотивите за образуване на производство на КЗК.

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:57 на 08/06/2011 от неговия автор.

  2. 2 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 515 Неутрално

    сега - ясно е , че жалбата е инсценирана, това е факт.

    второ - оправете заглавието, оправете името на компанията в текста и малко се стегнете.

  3. 3 Профил на niki6666
    niki6666
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако видите на форума, който са си направили потребителите на Близу, колко много недоволни потребители има...

    Тва е един от най-големите телекомуникационни оператори в България и месечната такса е съезмерима с таксата за телефон или ток дори... Обслужването и въобще всичко в тази фирма е под всякаква критика.

    http://blizoo-forum.com/viewforum.php?f=2

  4. 4 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Аз бас хващам, че програмата, която е била "важна" за клиента е СКАТ

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  5. 5 Профил на Гръмотевичен
    Гръмотевичен
    Рейтинг: 620 Неутрално

    И аз ще ги потрая още малко, че съм им набрал с HD каналите.

  6. 6 Профил на aposteriori
    aposteriori
    Рейтинг: 2 Неутрално

    Крайно време беше. А прокуратурата на РБ да образува производство и да установи как КЗК разреши сливането на "Евроком кабел" с "Кейбълтел". Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши да се осъществи концентрация на пазара на кабелни електронни съобщения чрез придобиването на контрол от компанията EQT V Limited чрез едноименния фонд, с регистрация на компанията на остров Гърнси в Ламанша върху дружеството за кабелни услуги "Евроком кабел мениджмънт България" ЕООД (ЕКМБ). Комисията постанови незабавно изпълнение на решението.EQT V е инвестиционен фонд, който осъществява инвестиции главно в Северна Европа. EQT V Limited има изключителна отговорност за управлението на фонда EQT V.
    От КЗК подчертаваха, че сделката ще окаже влияние на предоставянето на услугите платена телевизия, достъп до интернет и фиксирана телефония. Според регулатора "целената от концентрацията модернизация при предоставянето на електронни съобщителни услуги, привличането на значителни инвестиции и по-доброто задоволяване на интересите на потребителите имат превес над отрицателното въздействие върху конкуренцията на пазара на платена телевизия, поради което сделката следва да бъде разрешена".

    Комисията въпреки, че бяха наблюдавани антипазарно поведение и опити за забранени и съгласувани практики, тя не се намеси. Отдавна е време да се намеси Прокуратурата на Р.Б.

  7. 7 Профил на Nun4o
    Nun4o
    Рейтинг: 233 Весело

    Абе те и сега предлагат безплатен интернет за 1 година, ама не казват,че има инсталационна такса от 59 лв. Така,че ДАЛЕЧЕ от тия...

  8. 8 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 853 Любопитно

    Странна фирма е близу. Осен отвартителния бъгав хардуер, който инсталират и като цяло супер лошите услуги, по никакъв начин не можеш да достигнеш до някой в тази фирма, който би могъл да свърши някаква полезна работа. Лицето на фирмата е един кол център, който освен че уверява недоволните клиенти, че някой ще свърши нещо по въпроса с лиспващите услуги, друго не прави. Та в този кол център има електронна система, която според служителите живее собствен живот и те не могат по никаквъ начин да и повлияят.. Връзка с техници няма, връзка с мнениджъри също. Има само възпитани гласове, които обещават "ескалиране на върпоса" "колегите работят" и т.н. глупости. Като вече бивш техен клиент, мога само да препоръчам на всички хора, които по някаква причина искат да стават техни клиенти - БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ ОТ ТЕЗИ НЕКАДЪРНИЦИ. Няма да имате интернет с дни а сметката ви за телефона ще е двойна от разговори с непробиваемия кол център. Дори на сайта на фирмата няма адрес на който се помещава самата фирма, а само офиси за обслужване на клиенти, които разбира се също не могат да дават никаква инофррмация за каквото и да е или да взимат отношение по какъвто и да е проблем.

  9. 9 Профил на aposteriori
    aposteriori
    Рейтинг: 2 Неутрално

    До коментар [#6] от "aposteriori":
    Кабелният оператор Blizoo е привличал незаконно клиенти. Blizoo и нелоялната му конкуренция. Blizoo с 40% пазарен дял в цифровата телевизия и 20% в интернет ... КЗК нищо не прави по въпроса. ...

  10. 10 Профил на Deyan Dobrev
    Deyan Dobrev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Преди около 20 дни ми изтече договора и от Близу ми предложиха нов договор за 18 месеца, като непрекъснато ми втълпяваха, че 2 месеца няма да плащам такса. След една седмица ми орязоха програмите и след като отидох до офиса ми дадоха брошурка, че за таксата, която плащам /19 лева/ ми предлагат 80 програми. Некоректното е, че преди да подпиша новия договор, това ИЗРИЧНО трябваше да ми бъде казано.
    Липсващите програми, които ме интересуват са спортни - Eurosport2, Eurosport News, Ринг БГ /тази програма я няма и в списъка за пълния пакет от 130 програми/. Не си струва за 2 програми да плащам допълнителни 6 лева. Видях пакета Премиум на Булсатком и там за 16 лв. тези 2 програми са включени, тоест ако преди подписване на договора ми беше казано какво точно ми предлагат/отнемат, може би нямаше да преподпиша.
    Освен това непрекъснато някой ту маха, ту слага програми, пакета от радиопрограми е силно орязан и технически се хващат само няколко радиоканала. Но вероятно недоволството на клиентите не интересува обслужващия персонал - те си събират таксите и много-много качеството не ги интересува. А аз, който имам още 17 месеца пред себе си, не мога да се откажа, защото са заложили в договора клауза при отказ от моя страна да платя всички оставащи такси накуп. Последното не зная дали е напълно законообразно?!

  11. 11 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Интересно освен това е че тази компания налива луди пари за изкупуване на локални кабелни оператори. Говоря за милиони евро. Означава че очакват възвръщаемост, иначе са най големите балъци.
    Другото за което би следвало да ги "пудпукат" но е трудно доказуемо е скоростта на нета. Стигат 10 мегавата на върба, но който се е хванал, да му е честито.

  12. 12 Профил на FakePath
    FakePath
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Близу е една от най-некоретните компании, които съм ползвала.

    Отвратително обслужване, неспазване на обещания, непрекъснато сриване на интернет и телевизия, постоянни разговори със служители-роботи в кол центъра, много скъсани нерви и загубено време...

    Нямам търпение да приключа с тях! Много са зле, много! Дори в зората на кабеларките нямаше толкова проблеми...

  13. 13 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#3] от "niki6666":

    Явно си продължават със старите номера. Ядох им попарата и отдавна ги напуснах. което бих посъветвал да направят и другите им пациенти.
    Яд ме е само, че заради пакета на новия ми доставчик си смених доставчика на интернет. Стария беше перфектен. За 3-4 години само един път имаше прекъсване. сега имам по едно на няколко месеца.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  14. 14 Профил на FakePath
    FakePath
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#11] от "bono_vox":

    Да, интернета е под всякаква критика. Последно нямах нет 3 дни!!!! Пробвах да преговарям с добро, пробвах със скандал - нищо не проработи. Онези в кол центъра рецитират като радио отсреща "сигналът е предаден на техническия отдел".... все едно разговаряш с малоумници.

  15. 15 Профил на FakePath
    FakePath
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#8] от "Добре Облечен Бизнесмен":

    Точно така е! Последният път отказаха да ми дадат всякакъв контакт с някое отговорно лице. Не пожелаха да ми предоставят и адреса, където се помещава фирмата, но аз ги открих в Търговския регистър -

    гр. София, ул. “Никола Габровски” №83 - ПИШЕТЕ ПИСМА до шефа им Карън Мари Харисън, управител на “Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД.

    Ако не отговорят сезирайте КЗК, КЗП и ако и там не стане - колективен иск срещу тях!!!! Измамници пълни - не заслужават никакво добро отношение.

  16. 16 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 592 Неутрално

    По силата на инерцията ги търпях няколко години.Махнах се преди две години и съм много доволвн от решението си.

  17. 17 Профил на FakePath
    FakePath
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#6] от "aposteriori":

    Хайде сега - все едно не знаем КЗК за колко пари какви разрешения дава....

  18. 18 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А играта "Пари на мига"-скриваща информацията колко ще ви струват SMS-те след прословутия първи безплатен SMS.Даже в буквичките минаващи на бърз каданс,докато тече рекламата не е обявена цената на останалите SMSи.Препращането е към адрес в интернет и оп излиза че не всичко е безплатно -цели 2.4 лева с ДДС.Ах Ники Ах Кънчев само да те Гепна ****Мушмуло ненаяла се.

  19. 19 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#18] от "pezar":

    Да, прав си, че и това трябва да се разчепка. Ама там е повече за комисията по хазарта и СЕМ, тъй като не знам да е много легално да се рекламира хазарт, а тия игри са си точно такива и даже в ситните буквички пише номер на разрешително за хазартна дейност...
    Но се сещам и какво биха ти казали при жалба за некоректна реклама- "Ами то първият СМС ти е безплатен наистина."...

  20. 20 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ето го отгора на комисията по хазарта.

    Уважаема г-жо Тодорова,
    Закона за хазарта може да намерита на следния адрес:
    http://www.dkh.minfin.bg/ZAKON_za_hazarta.pdf
    А общите условия и правилата на играта "Пари на мига" на адрес:
    http://181.bg/rules



    -----Original Message-----

    Sent: Monday, June 06, 2011 4:17 PM
    To: [email protected]
    Subject: запитване за условията на провеждане на хазартни игри с SMS

  21. 21 Профил на Помориец
    Помориец
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ами като всеки ви дере кожата, не се оплаквате от това, и като няма чак толкова пари българина, защо не си купува необходимите му неща от китайците - в превод на български дори - КитайскаТехника .ком предлага интересни неща, макар и малко все още...

  22. 22 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#15] от "$":
    Слава богу не се вълнувам вече какъв им е адреса. Най странното е че около 3-4 месеца след като им бях върнал боклуците, ми пратиха смс че ще ми спрат услугите... надали има по-големи малоумници. След още няколко месеца пък звъняха по график и разни нервни госпожи със скрити номера, които ме убаждаваха че е трябвало да продължа да давам пари и да не получавам нищо, но и това мина. Бийте им шута без да ви мигне окото и отивайте при някой по-читав оператор. Надали има друга фирма, която да се крие като тези мишоци. Никой от тях не понечи да ми се обади дори веднъж за да ме попита защо съм ги изритал...

  23. 23 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 515 Неутрално

    От закона излиза че за хазартни игри с SMSи е нужна регистрирана фирма,договор с мобилен оператор на каква цена да ги тарифира SMS-те,иии разбира се Ники Кънчев за рекламно лице.
    Нищо повече-вие си избирате колко да скубете народа2,5,10,50 лева-няма ограничение нито регламент да се включва информация за цената на SMS.Как може в магазина да глобяват ако няма цена на стоката,а при тези игри без проблем се скрива тази информация.Дневник-разпитайте ги малко.

  24. 24 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#18] от "pezar":

    Както знаеш, няма безплатен обяд. Такива случаи с един безплатен SMS да удариш джакпота не съществуват в природата на икономиката. Преди време имаше едни червени "Поло"-та, "Глобул" мисля бяха пуснали даже малки "Мерцедеси" - всичко в името на зарибявката и печалбите за организаторите и операторите. При спортния тотализатор поне не те баламосват колко струва фиша.

  25. 25 Профил на monique
    monique
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Пълни мошеници. Предлагат некачествена услуга на завишени цени. Хора, не се лъжете по реклами и четете добре преди да подписвате!

    Всички ние сме затворници, но едни килии имат прозороци, а други - не...
  26. 26 Профил на 4i4olin
    4i4olin
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Сключих договор с Кейбълтел за телевизия, телефон и интернет. Не останах доволен, но не го прекратих, защото се надявах, че Близу ще подобри услугата. Напротив, влошиха я. Наглеците освен, че ме оставят без телефон и интернет редовно си искат таксите въпреки, че би трябвало да ми плащат за нанесени вреди поради несвършени услуги. Сега съм подал предизвестие за прекратяване на договора, търпя ги за последно един месец и повече не искам да имам нищо общо с тях.

  27. 27 Профил на hitre.petre
    hitre.petre
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аз съм на Нет 1 от 2 години и съм си много доволен. Телевизията е спирала само веднъж, и то заради проблеми от ЧЕЗ. Нета също е екстра, спирал е два-три пъти за по 2 минути за всичките тези две години. Скоростите са доста високи и някой път даже надхвърлят гарантираните, а цената е ниска. Така че далече от Близу. Който е в София - с Нет 1 няма да сбърка.

  28. 28 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Това е една фирма, приравнила рекламата с мошеничеството. Въобще не ме интересуват техните условия - лъжи след лъжи, отдавна не съм им клиент. Говорих с тях преди да прекратя договорите си /плащах им на няколко адреса ТВ и интернет/ - не чуха и не разбраха клиент, какъвто бях от времето на Евротур. Сега имам отделни доставчици - ТВ от сателит и оптичен /отличен/ интернет, като общата сметка е същата, като на въпросните промоции. Не позволявам някой да ми се изживява като монополист на доставката. И двете услуги са в пъти по-добри от тая допотопна кабеларка Близу -ууууу.

  29. 29 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#24] от "Читател":
    Като каза обяд се сетих,че когато си поръчвам храна отварям менюто и разбирам колко ще ми струва пържолата.А с тази игра е невъзможно да разбереш поне докато си в "ресторанта".Трябва да изтичаш до близкия интернет и да цъкнеш на расторант/ меню /пържола/цени с ДДС и тогава .Все едно си на ресторант и сметката ти я доставят след като си се нахранил но без да са ти дали менюто.

  30. 30 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Абе, явно са я подкарали през просото, но справедливостта изисква да посоча, че лично аз не съм имал проблеми с услугите им. Нетът ми е спирал само веднъж и веднага пратиха хора, да проверят к'во става. Кучето ми попиля един приемник, дадоха ми тутакси друг - без въпроси и без да искат пари. Може би екипите им във Варна са по-читави, знае ли човек. Верно - дразни ме новата малоумна графика на менютата, която измъдриха, но това се преживява. Така или иначе - браво на човека, дето се е оплакал. Трябва да си защитаваме правата, ако не искаме вечно този или онзи да ни се катери по главите!

    Свобода за Надежда Савченко!
  31. 31 Профил на Maiko Itai
    Maiko Itai
    Рейтинг: 1416 Разстроено

    Изключително лошо качество на цифровата телевизия. Мътен, безконтрастен, тъмен образ и много лош звук. Южните райони на София.

  32. 32 Профил на Maiko Itai
    Maiko Itai
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#30] от "GogoPG":

    Да, графиката е ужасна и новите цифрови тунери също са под всякаква критика. Навярно китайски боклуци.

  33. 33 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Блазе на колегата, че само броя канали му е проблема
    И аз се набутах да им стана клиент, което изтрая точо месец. Поради никаквото качество и никаквото обслужване се разделихме по взаимно съгласие точно след месец.
    След година ми звънна фирма за лоши длъжници, да ме информира, че им дължа 200 лв. Добре че си пазя документа. Не че от няколко месеца не се разправям с външната фирма и с тях през ден. Няма такъв психически тормоз. Ама вчера поредния мазен глас ми се обади да се извинява. Вероятно защото последната жалбата вече беше с копие до КРС и КЗП. Няма такава псевдокомпания.

  34. 34 Профил на kalcho_krivija
    kalcho_krivija
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Единственият начин ние потребителите да се борим с некоректни доставчици е да се откажем от техните услуги.

    Вместо да си пишем по форумите, колко са лоши този или онзи, по-добре да се откажем от услугите им.
    Толкова е просто!

  35. 35 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    е де да знам абонат съм им от 18 месеца но не в София до сега проблем съм имал 2 пъти и са откликвали още същия ден

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  36. 36 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Леле, аз май съм единственият доволен от тая фирма В интерес на истината съм имал проблеми, но обикновено реагират адекватно, сега имам 35мб интернет, 100 минути на домашния към градски и междуградски и 130 канала на цифровата за 30 лева на месец. Преди това съм бил абонат на Мегалан и Булсатком, с тях също съм имал проблеми, но пакетите на Близу са ми най-изгодни и от 2 години съм с тях.

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK