БМФ взема на концесия част от пристанище Бургас

Ще управлява терминала за насипни товари през следващите 35 години

Правителството определи днес Параходство "Български морски флот" (БМФ) за концесионер на пристанищния терминал за насипни товари на пристанище Бургас. Компанията ще управлява частта от порта 35 години. 


Концесионерът трябва да вложи над 100.3 млн. евро в пристанището за времето на концесията, като близо 54.8 млн. евро от тях трябва да бъдат инвестирани в първите седем години от нея. Ще бъдат направени и допълнителни вложения в терминала  в размер на близо 14 млн. евро. Новият оператор на терминала ще трябва да поддържа и средно по около 288 работни места на година.


Освен това БМФ ще поеме и изплащането на 80% от заема към Японската банка за развитие, с който беше построен терминалът. Целият кредит е 4.3 млрд. японски йени (около 247 млн. лв.) и беше отпуснат през 1998 г.




Проблемите с изплащането му от държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" и от "Пристанище Бургас" бяха един от мотивите за обявяването на концесия за част от порта. Другият аргумент беше това, че терминалът стои празен след фалита на металургичния комбинат "Кремиковци".


Преди време зам.-министърът на транспорта Камен Кичев каза, че въпреки това терминалът има перспективи, защото концесионерът ще може да го ползва за всякакъв вид товари, а не само за насипни.


Преди време "Медиапул" съобщи, че компанията "Навибулгар сървисис", свързана с БМФ, е единственият кандидат-концесионер за терминала. Тя е собственост на "Кей Джи маритайм шипинг", което е мажоритарен собственик на БМФ. Една трета от акциите в "Кей Джи маритайм шипинг" са на дружество, притежавано от братята Кирил и Георги Домусчиеви.


Останалите са на компания с мажоритарен собственик германският корабен чартьор "Мартрейд шипинг енд транспорт". Дял в него има и индийската компания "Акорд шипинг мениджмънт".



- 35 години срок на концесията
- 100.3 млн. евро трябва да вложи БМФ за целия срок
- 54.8 млн. евро трябва да инвестира през първите 7 години
- 14 млн. евро ще са допълнителните инвестиции
- 80% поема от заема на пристанището към Японската банка за развитие
- 288 работни места трябва да поддържа средно на година

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Според мълвата не са били единствения кандидат-концесионер, ама нейсе.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK