Чарлз Фланаган, регионален търговски директор на "Клуб мед" за Европа, Северна Африка и Средния изток: Вярваме, че в България все повече хора ще избират почивки извън страната

Чарлз Фланаган, регионален търговски директор на "Клуб мед" за Европа, Северна Африка и Средния изток

© Анелия Николова

Чарлз Фланаган, регионален търговски директор на "Клуб мед" за Европа, Северна Африка и Средния изток




- Ски дестинациите стават атрактивни и през лятото


- Засега не смятаме да строим или управляваме хотел в България


- Ски дестинациите стават атрактивни и през лятото


- Засега не смятаме да строим или управляваме хотел в България




Какви са очакванията ви за световния туризъм през тази година?
- Като погледнем различни анализи и прогнози, се вижда, че туристическият сектор се възстановява. По данни на Световната организация по туризъм има ръст от 6% за миналата година и той ще продължи през тази. Ситуацията не е както преди кризата, но нещата вървят към подобрение навсякъде. Има и държави, които ще постигнат голямо увеличение, като например Китай и Русия.


В Испания и Гърция ситуацията е по-трудна заради проблемите на икономиките, но във Франция, Германия, Великобритания се отчита подобрение. Надяваме се, че ще бъде една добра година за нас.


Защо решихте да стъпите на българския пазар?
- Ние вярваме, че в България има все повече и повече хора, които решават да прекарват ваканциите си извън страната. Те искат да посещават други държави, да видят различни екзотични места. И ние като компания можем да предложим добри услуги, особено на туристите, търсещи по-високо качество.


Какъв бизнес модел избрахте в България - да отворите свое представителство или да предлагате почивки през други туроператори?
- Ние имаме подписан договор с компанията Travel Business Services и те ще бъдат нашият генерален агент за България. Те ще представят и предлагат нашите хотели в страната. Избрахме този модел, защото ние предлагаме по-специфичен продукт и хората, които го представят, трябва да имат по-специални познания, а не просто да са бизнес оператор. Българският ни партньор е изключително подготвен.


Какви са спецификите на вашия продукт?
- Свързани са с концепцията на нашите хотели и услугите, които се предлагат в тях. Ние сме международен експерт в обслужването на клиенти от различни държави и сме създатели на концепцията "ол инклузив".


Какъв брой български туристи очаквате да посещават вашите хотели?
- Ние не сме от типа оператори за масов туризъм. Затова и очакваният брой туристи не е масов. Ние предлагаме премиум продукти и затова не очакваме хиляди клиенти. Искаме добри клиенти и такива, които са впечатлени от нашата концепция. Вярвам, че в следващите 4-5 години от България ще имаме 3-4 хил. туристи годишно.


Планирате ли офиси извън столицата?
- След като видим как вървят нещата с първия ни офис в София, ще преценим и за други градове. Разбира се, клиенти от други градове като Варна, Бургас и въобще цялата страна също ще могат да избират почивки през офиса в София през сайта.


Ще продължите ли да навлизате в други държави от региона?
- Ние вече присъстваме в региона, като всяка година стъпваме на все повече и повече пазари в целия свят. Към момента присъстваме в Турция, Гърция, както и някои източни държави като Русия и Украйна. Навлизаме в нови държави малко по малко, защото е трудно изведнъж да стъпиш навсякъде. Сега стъпихме в България, вече имаме представителство и в Румъния.


Там виждаме, че през първата година има сериозен интерес към нашите продукти, така че очакваме това да се случи през тази и в България.


Влизате на българския пазар с предлагането на почивки във вашите хотели по света. Планирате ли строителството или управлението на хотел в България?
- За момента в действителност не планираме и има две причини за това. Първата от тях е, че се фокусираме върху някои други пазари, като Китай например. Втората причина е, че в България, както и в много други държави, разбира се, няма възможност за отваряне на хотел, който да работи целогодишно.


Когато отваряш хотел с такава концепция и трябва да избираш дестинация, не бих казал, че е рентабилно да работи 4-5 месеца годишно. Затова избираме места, където времето е хубаво през по-голямата част от годината.


Вие сте експерти в "ол инклузив" туризма, но в последните години различни държави казват, че той трябва да се ограничи. Има сериозни дискусии в Гърция, както и в Турция, която е много популярна дестинация за този тип почивки. Смятате ли, че този модел трябва да се промени по някакъв начин в следващите години?
- Създадохме концепцията през 1958 г. и я предлагаме навсякъде в нашите хотели. Впоследствие бяхме копирани и от други оператори в туризма. Знаете обаче, че когато някой копира друг, предлаганата услуга не е като оригинала. Така че други оператори, които предлагат "ол инклузив" ваканции, не предлагат тези на "Клуб мед". Затова и не мисля, че тези дискусии могат по някакъв начин да се отнесат до нашите продукти.


Вие виждате например, че някой "ол инклузив" оператор, да кажем в Турция, предлага хубав хотел, хубав плаж, възможности за спорт и др. Да, вие може да играете тенис там, но например в нашите хотели вие не просто ще играете тенис, а ще получите безплатно и уроци по тенис, ако са ви нужни. Ние предлагаме такива и за уиндсърфинг и редица други спортове.


Нашият продукт е много подходящ за семейства, защото може да има занимания както за възрастните, така и за децата. Ние имаме професионалисти, които се грижат и за бебета, и за малки деца, и за категория "джуниър" до 11 години. Имаме такива и за тийнейджъри между 15 и 19 години. Предлагаме и гурме кухня в нашите хотели.


Имате хотели в 35 държави. Кои са най-атрактивните дестинации за европейските туристи?
- Зависи. Ние предлагаме дестинации, които са подходящи за лятна почивка, за хора, обичащи пясъчни плажове и кристална вода. Имаме и планински, и ски комплекси. Не сме точно специалисти в ски дестинациите, но виждаме, че има много висок интерес към тях, включително и през лятото. Атмосферата кара хората да избират "ол инклузив".


Например имаме хотел в Египет и виждаме каква е разликата с други оператори. Те например предлагат храна и местен алкохол, но не и международен. Ако не можеш да играеш тенис, няма да има кой да те научи и т.н.


Каква е ситуацията в Египет сега?
- В Египет сега ситуацията е спокойна. И в Синай, и в Шарм ел Шейх е наистина спокойно. В големите градове имаше проблеми, но във всички туристически региони ситуацията е спокойна и там очакват да започне възстановяването на туризма към нормални нива.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fifi_5
    fifi_5
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Дълги години Клуб Мед стопанисваха много успешно Русалка, докато това райско кътче попадна в ръцете на Баневи.

  2. 2 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 818 Неутрално

    е какво пречи да си запазиш и платиш поръчка през уебсайта им, че трябва офис да откриват?

  3. 3 Профил на mgmst
    mgmst
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Нр разбирам с какво концепцията "ол инклузив" пречи, че да се обсъжда нейното ограничаване.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK