Още една компания на Васил Божков е със сериозни затруднения

"ЖП инфраструктура" има огромна загуба и просрочени дългове, а информацията за това не е била обявена навреме

Железопътна инфраструктура-холдингово дружество" има сериозни финансови проблеми и просрочени задължения, показва докладът на одиторите му за 2010 г., публикуван заедно с отчета за миналата година.


Проверяващите от "HLB България" са отказали да дадат мнението си за отчета и са посочили, че не е сигурно дали компанията ще успее да погасява задълженията си в бъдеще. Причина за тази преценка е фактът, че към края на миналата година дружеството е имало 33 млн. евро просрочени банкови кредити.


За миналата година холдингът, контролиран от Васил Божков, има близо 27 млн. лв. загуба, натрупана най-вече заради обезценка на инвестиции в дъщерни предприятия. Това е повече от десет пъти увеличение на отрицателния резултат в сравнение с 2009 г.




Обезценките са на вложенията в "Локомотивен и вагонен завод" (ЛВЗ) на стойност 24.5 млн. лв. и в "Мегалинк" за 719 хил. лв. ЛВЗ е едно от задлъжнелите предприятия в "ЖП инфраструктура". В началото на тази година кредитите им са били предоговорени. За това обаче няма публикувани съобщения, макар законът да задължава публичните компании да обявяват публично всяка информация, важна за дейността им.


От бележките на одиторите става ясно, че в края на февруари дъщерните дружества "РВП Кьоне" и "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия" са сключили извънсъдебни споразумения с ОББ.
Условията са до 24 февруари 2013 г. на всяка последна дата от месеца да се погасяват начисляваните лихви.


Оскъпяването на заемите става базовата лихва на банката за евро с 2.7 пункта годишна надбавка. Ако пла­ща­нията се правят навреме, падежът може да се променя. При забавяне банката може отново да започне принудително събиране на вземанията. От "ЖП инфраструктура" посочват, че има просрочени падежи към датата на изготвяне на финансовия отчет.


Одитът е върху неконсолидирания отчет на холдинга, в който не са включени резултатите на дъщерните му дружества. Според документа към края на миналата година "ЖП инфраструктура" има 4.47 млн. лв. банкови задължения, като всичките са с падеж до края на тази година.


Споразумението с ОББ е част от договорки с общо 40 различни компании, на които тя е отпускала заеми.


Докладът към отчета показва, че "Мегалинк" има кредит от Първа инвестиционна банка, който е обезпечен с акции от ЛВЗ. Не се посочва колко е стойността на заема.


Одиторите смятат, че дъщерните дружества не са в добро финансово състояние, значително са свили дейността си, имат много дългове, включително за заплати, осигуровки и данъци. Освен това ръководството не е обявило никакви планове какво ще прави срещу неблагоприятно развитие на някоя от компаниите в структурата.


Никакви планове няма за две дъщерни компании, казват още от "HLB България" - това са ЛВЗ и "Национален изследователски институт по транспорта".


Сравнение с отчет без одиторско мнение не може да се направи, тъй като дружеството не е публикувало такъв нито в каналите за разпространение на борсова информация, нито в борсата, в Комисията за финансов надзор, в Търговския регистър и на сайта на дружеството.


Последният отчет в регистъра на надзора е към края на септември миналата година. Досега компанията не е публикувала консолидиран отчет за 2010 г., при условие че срокът за това изтече в края на февруари тази година, няма и никакъв отчет за първото тримесечие.


До края на работния ден в петък от "ЖП инфраструктура" не отговориха на въпросите на "Дневник" защо досега не са обявявали финансовите си проблеми, защо нямат публикуван консолидиран отчет и какви са плановете за дъщерните им дружества.


От КФН също не успяха да кажат санкционирали ли са компанията заради забавената информация и отчети и смятат ли да правят проверка за това. Надзорниците увериха, че справка за това ще представят в понеделник.


Последната информация за състоянието на холдинга е в доклада на вътрешния одитен комитет, публикувана в края на май заедно с поканата за общото събрание на акционерите - в документа никъде не се споменава за финансови затруднения, посочва се само, че всяка важна информация и отчетите са публикувани редовно според законовите изисквания. 



Подобен случай


"ЖП инфраструктура" е контролирано от Васил Божков. През последните месеци става ясно, че и другите му две компании от бранша - "Холдинг Пътища" и "Мостстрой", имат големи финансови проблеми. "Мостстрой" вече е обявено в несъстоятелност, а лизингови компании са прибрали обратно машините си. Финансовите му затруднения бяха обявени по подобрен начин – чак след съобщението, че ще поиска несъстоятелност. При публикуването му бяха изнесени данни, които показаха, че месеци по-рано компанията е просрочвала дълговете си, а дъщерните й фирми почти са спрели работа.


- 1000 лв. са неконсолидираните приходи на "ЖП инфраструктура-ХД"
- 26.67 млн. лв. е загубата на компанията
- 26.26 млн. лв. са счетоводните разходи от обезценка на инвестиции
- -40% е спадът в стойността на активите за една година, до 42.94 млн. лв.
- 36.13 млн. лв. е собственият капитал на холдинга, наполовина свит само за една година
- 33 млн. евро са просрочените дългове на компании от структурата в края на 2010 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ostar
    ostar
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Невероятно е че КФН може да допуска такава мъгла в информацията за публично дружество от голям за българския пазар мащаб!!! И сега инвеститорите и обществеността да е " изненадана " ? В РВП - Кьоне не са плащани заплати от месеци , хора напускат редовно , не се печелят търгове.
    И да "изненадаме " самия контролиращ собственик Божков ( ако разбира се въобще бранша ж.п.строителство в портфейла му го интересува), че на фона на тези задължения и загуби неговия директор Г.Георгиев прави конференции с грандиозни купони и музикални програми след тях или се разхожда в Австрия "на посещение " на фирми . Така си беше и когато РВП беше държавна собственост , но тогава купоните ги плащаше бюджета и имаше така или иначе възложени обекти и добри заплати и всички бяха щастливи.
    А сега дори евентуално спечелените от консорциум на Свителски и РВП два лота на ж.п.отсечката Септември-Пловдив няма да закърпят нещата. Та проучвайте КФН и ако фирмите не си публикуват данни намерете ги вие за да сте в полза на борсата. И в малките неща ще ги намерите.

    ostar
  2. 2 Профил на arididim
    arididim
    Рейтинг: 174 Неутрално

    "Костов е лъжец и крадец"
    и защо моля Ваше величество,а?- щото дипломата Ви не е истинска.Да не би пък генералшата да се е явявала на изпити по Икономика и организация на труда покажете и снимка може и да се познаваме.Нещастник пълен!-ае женете се по бързо за Зарата
    да не ви четем заупокойна,че и дипломата по Математика е фалшивка.

  3. 3 Профил на arididim
    arididim
    Рейтинг: 174 Неутрално

    ..ния страда от далтонизъм(братовчед ми николай имаше това заболяване по майчина линия не по бащина)
    критическата я гони.В Йовковото не откриваме Елин Пелиновото не.За първото имам роднини в Австралия не съм ги виждала и пикам на тях!За второто еми те са си сигани
    доказано генетически,а обичта е от най верната ми приятелка и естествено предателка оженя.

  4. 4 Профил на arididim
    arididim
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Ах, на някой вятърът му вдигна полата,
    на пазара.

  5. 5 Профил на arididim
    arididim
    Рейтинг: 174 Неутрално

    тА бОЖКОВ
    като пусна пароструйка под полата ми какво видя?
    на майка си путката!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK