Нещо нетипично - бирените компании атакуват пазара с нови продукти

Продажбите на пиво в България продължават да спадат, очакванията за лятото са умерени

Каменица Пшенично

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ

Каменица Пшенично



Продължаващ спад на продажбите на бира от началото на годината и по-лоши резултати в сравнение с 2010 г. отчитат големите пивоварни компании. Тенденцията на значително намаление на консумацията в заведения, хотели и ресторанти остава.


Прогнозите на производителите за лятото, което традиционно е най-силният сезон за бирения пазар, са или за запазване на миналогодишните обеми, или за леко увеличение заради очакванията за по-силен туристически сезон. Големите компании се опитват да раздвижат продажбите и с нови продукти. Целта е да привлекат потребители от съседни категории като консуматори на вино, слабоалкохолни напитки или безалкохолни.


От "Каменица" AД коментираха, че продажбите в сектора продължават да намаляват, като данните за май са по-лоши от тези през миналата година и, очакват тенденцията на спад да се запази до края на 2011 г. Според данните на AC Nielsen компанията обаче отчита ръст за първите шест месеца на годината с 6% и увеличаване на пазарния си дял до 29.6 % през май.




Пивоварната пусна на пазара ново "Пшенично пиво" с марката "Каменица" (цена около 0.90 лева). На него се залага да раздвижи продажбите на бира и да помогне на марката да увеличи пазарния си дял.


По данни на AC Nielsen делът на бранда е 17.2% към май, като е нараснал с 2.4 пункта спрямо същия месец на 2010 г. "Като се има предвид спецификата на продукта, смятаме, че "Пшенично" ще провокира интереса не само на лоялните потребители, но и на тези извън бирената категория – консуматори на слабоалкохолни напитки, вина и някои безалкохолни", каза Димо Димов, директор "Маркетинг" в "Каменица" АД.


Според него бирата може да привлече потребители от съседни категории заради по-специфичния вкус и по-ниската горчивина. "Това прави пшеничното пиво особено харесвано от жените и младите и активни потребители, отворени към нови вкусове", допълни Димов. Бирата се произвежда в завода на компанията в Хасково. 


Конкурентите от "Загорка" АД очакват хубаво лято и се надяват на продажби, по-високи от миналогодишните. Но ако погледнем реалистично, основавайки се на прогнозите, тази година биреният пазар ще запази нивото от предишната, казаха от компанията. "Загорка" също представя нов за България продукт – бирата с вкус на текила Desperados ("Десперадос").


Тя се предлага само в заведенията и е в най-високата ценова категория (в момента може да се купи на промоционална цена около 3 лева в заведения в центъра на София - бел.ред.). От компанията обясниха, че бирата се продава само чрез този канал, защото това е част от стратегията им за налагането й на пазара и целта сега е запознаване с продукта.


Освен това той е насочен  към млади хора между 18 и 25 години, които по-рядко пазаруват в магазини. "По-високото алкохолно съдържание (5.9%) и нестандартният вкус  я поставят по-близо до алкохолните коктейли и енергийните напитки. Доколкото Desperados е уникална за българския пазар, провокираме любопитството на клиентите към бранда", обясниха от "Загорка". 


От третата голяма компания в сектора - "Карлсберг", казват, че потреблението в България продължава да спада, а това се отразява и на продажбите на бира. Добавят, че резултатите на пазара като цяло са под очакванията, но са доволни от собствените си продажби. От компанията са умерени оптимисти, че по-добър летен туристически сезон ще повиши и консумацията на бира.


Тази година "Карлсберг" също влезе в нова ниша, като пусна за продажба слабоалкохолна напитка - сайдер с ябълков вкус с марката Somersby, който според представянето му е насочен към "млади, динамични професионалисти от двата пола". От "Карлсберг" обясниха, че тъй като категорията е нова за българския пазар, трудно могат да прогнозират какви ще са продажбите на напитката.


Изследванията, предшестващи лансирането на Somersby, показаха позитивни нагласи, които ни дават основания за оптимизъм, обясниха от компанията. Оттам добавиха, че очакват "растеж на броя на транзакциите" в каналите, в които се разпространява сайдерът – големите магазини и заведенията (на цена от 3.40 лева в заведения - бел.ред.). Причината е очакването, че новият продукт ще създаде лоялни клиенти.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Абе виждал ли е някой у нас root beer или ginger ale?

    gradinko.bg
  2. 2 Профил на alex22
    alex22
    Рейтинг: 213 Весело

    Да намалят цените, с30-40% и статистиката ще отчете голям бум на потребление на бира. А сериозно , немога нещо да ги разбера .Винаги подобряват , бутилката , капачката , етикета, а съдържанието на бутилката не.

  3. 3 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Абе добре, но в Германия никъде не видях бира в пластмасови бутилки?... Сайдер се пие доста отдавна в западния свят. Да видим дали тука ще се приеме?

  4. 4 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    "gradinko"

    ginger ale се произвежда от кока кола и наистина е чудно, че не се среща на нашия пазар?

  5. 5 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Нормално пазарно поведение.

    Yet another blue planet.
  6. 6 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    дано почнат да правят по-добра бира

    Времето е наркотик, много от него убива.
  7. 7 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#6] от "LZ161":
    А дано чул те Главния Технолог та да цокнем нещо свестно

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  8. 8 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 521 Весело

    Абе правят разни шмекерии, та и мъжете Не знаят защо?

  9. 9 Профил на ЙЪН РАЙТ
    ЙЪН РАЙТ
    Рейтинг: 374 Весело

    Навсякъде хората пият от това нещо вечер , а ние изтрезняваме с него сутрин ! :0)
    Наздраве с една домашна плодовица !

  10. 10 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#4] от "dobrich":

    В Германия му казваме "дизел"!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  11. 11 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 811 Неутрално

    До коментар [#10] от "Курт Деликуртев":

    Много е гадно нали?!

  12. 12 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1064 Гневно

    Масовата бира е под всякаква критика и не става за пиене. Във всички реклами обясняват за натуралните съставки, обаче съм сигурен, че се прави от вода, спирт и нещо на прах. Само ни баламосват, павиани ниедни.
    Затова спрях да си купувам българска бира. Чешка/немска е 2 пъти по-скъпа и 50 пъти по-добра на вкус.
    И загорка и каменарка могат да се гръмнат....

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  13. 13 Профил на The Jew
    The Jew
    Рейтинг: 976 Весело

    Хасково,Хасково-
    мой малък Пилзен...

    Наздраве!

    Trans penis mihi est!
  14. 14 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Да произвеждат лепила, делът на лепиларите сред населението се увеличава.

    икономист - неграмотник с диплома
  15. 15 Профил на Mir4o
    Mir4o
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Струва ми се, че поредните изцепки ще последват съдбата на Каменица Твърдо и Айс бирата с вкус на лимон на Леденика(струва ми се че тяхна беше, доста одавна я спряха).
    Пробвах я Пшеничната/Каменица Мътно, и тъкмо си мислех, кога ли и от царевица бира ще направят? Чета етикета, че тя предимно от царевица бе! Та затова и вкуса на нишесте с вода и захар в устата. 130 години са на пазара, свястна бира не се научиха да правят!

  16. 16 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 470 Неутрално

    в момента няма българска бира, която да става за пиене. точка.

  17. 17 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Аз съм почитател на виното, и като ми са предлагали бира в България винаги съм отказвал. Станах почитател на бирата в Белгия, покрай техните трипъли, дюбели и трапист бири. Когато Каменица започне да прави бира като Вестмале, Ст Бернардус, и Кармелит, тогава да се обадят, с най-голямо удоволствие бих си купувал Каменица Трипъл.

  18. 18 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Бирата в България е наистина много некачествена и с ниски вкусови качества. Дано това пшеничено става. Непастьоризирано пиво кога?

    malart.blog.bg
  19. 19 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Вчера пих два словашки "козела" - добре бяха. Иначе чешката за мен е шаблона. Ама чешката от Чехия, а не от България.

    malart.blog.bg
  20. 20 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Весело

    До коментар [#10] от "Курт Деликуртев":

    Германците казват дизел на мешана бира с кола...

  21. 21 Профил на veveda
    veveda
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Каква "Каменица", каква 1881-ва година, какви 130 години??!!
    Аз съм на 62 години и не си спомням бира с такова име в България!!Едва преди 7-8 години дочух нещо за тази марка, но беше отвратителна!Помня светлото пиво, помня "Шуменско пиво"-500 мл., след това малките /330 мл/ шуменски, така наречените "дупенца", след това излезе "загорка" с бял етикет и зелен надпис, после луксозната "Загорка" /несполучлива!/ и т.н. и т.н., но "Каменица" - НЕ!Може някой да е имал някакви намерения, но са излезли несполучливи!Стига с тези фалшиви реклами!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK