КЗК проверява Blizoo за заблуждаваща реклама


- Сигналът е за интернет услуга на доставчика

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е започнала производство, за да установи дали има нелоялна конкуренция при услуги, предлагани от доставчика на интернет и телевизия "Близу медия енд броудбенд", пише на сайта на антимонополния орган.


Сигналът е получен от потребител по електронната поща на комисията. В него се посочва, че информацията за интернет услуга blizoo NET 50, качена на сайта на компанията, не е пълна и не уточнява дали предлаганата максимална скорост за качване е за български, международен или за двата вида интернет, и гарантирана ли е тя. В решението, с което КЗК започва проверката, се посочва, че думата "максимална" предполага липса на гаранция, а реалната скорост може да е и много по-ниска.




За други две нет услуги на "Близу" - blizoo net 15 и blizoo net 35, КЗК има съмнения, че се разпространяват заблуждаващи реклами. За първата в сайта няма достатъчно информация, като тя е предлагана без такса за една година, при условие че се сключи договор за 18 месеца. Точно тази ниска стойност поражда съмнения за заблуждаващи реклами и предлагане на услуги под себестойността им, смятат от антимонополната комисия.


"Близу медия" е новото име на операторите "Евроком" и "Кейбълтел", които бяха купени през 2009 г. от шведския инвестиционен фонд EQT V, а през 2010 г. се сляха в новото дружество. Те предлагат кабелна, цифрова телевизия, интернет и телефони.


Това ще е поредната проверка на дружеството от КЗК. Само през тази година "Близу" има санкция от ведомството и е разследвано за заблуда в договор за цифрова телевизия.


Последната проверка също е образувана след сигнал на потребител, който се е абонирал с договор за цифрова телевизия със 150 програми, а е получил 112. По това производство от компанията са отказали да дадат информация на КЗК за промоционалните си пакети.


В края на февруари КЗК глоби "Близу" с 56 288 лв. за нелоялна конкуренция по жалба на "Нет 1" - тогава проверката е установила, че дружеството е предлагало бонуси, с което незаконно е привличало клиенти.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на konrad
    konrad
    Рейтинг: 388 Любопитно

    То има ли все още някой да ползва нет през коаксиален кабел

  2. 2 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#1:"konrad"]То има ли все още някой да ползва нет през коаксиален кабел[/quote]
    .

    Yet another blue planet.
  3. 3 Профил на demolition
    demolition
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Няма ли да ги ликвидират вече... то не бяха едно и две провинения. "Близу" вече проявява циганска наглост !

  4. 4 Профил на Станслав Иванов
    Станслав Иванов
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#1] от "konrad":

    по-голямата част от Варна например

  5. 5 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Всички ползват интернет през коаксиален кабел, аз не познавам някой, дето да му влиза оптика вкъщи . А иначе, те и Близу се пънат да си правят оптични мрежи, макар и доста по-тегаво.

  6. 6 Профил на Payakoff
    Payakoff
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#5] от "usero":

    Не е истина, че всички ползват интернет по "коаксиален кабел". Да не би телефонните линии да са коаксиални? Или LAN линиите? Тук става дума за интернет, получаван по коаксиалния кабел за кабелна телевизия...

    Post tenebras spero lucem
  7. 7 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Гъзу трябва да ги съдят и за грозна реклама.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  8. 8 Профил на hitre.petre
    hitre.petre
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Близу са далече от истината...С две думи... не стават...

  9. 9 Профил на Hristo Hristov
    Hristo Hristov
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Ей разгеле, една комисия реши да работи, защото комисията за защита на потребителите не може да ги защити от безнаказаното своеволно изнудване и рекетиране на компания Близуу.
    Ето ви моята история, за това как въпросната фирма ми предаде личните данни на друга фирма, от която ми се обадиха да ме заплашват, че имам задължения към Близу и трябва да ги платя незабавно защото ще ми се случат интересни неща. А аз никога не съм имал нищо общо от тази фирма НИКОГА. КЗП каза, че не може да ми помогне, а според писмата на читатели се оказва, че не съм единственият рекетиран по тази схема http://economistbg.blogspot.com/2011/06/blizoo.html

    www.economistbg.com/
  10. 10 Профил на cahdar
    cahdar
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Близуу е още един от примерите как с наситена реклама, ниски цени и подвеждаща информация се печелят пари. А качеството, качеството е за онези, които имат очи да видят всичко това и да си изберат друг доставчик. А тези, които проглеждат постепенно поне трябва да се научат и да говорят и пишат същевременно, да изказват своето недоволтво към държавни и неправителствени институциии. И колкото са повече тези хора, толкова по-малко фирми като Близуу ще има. А читави компании има. Аз, например, съм на НЕТ 1 и съм доволен от качеството и не на последно място от отношението към клиент. Гражданско общество се гради на гласовете на същите тези граждани.

  11. 11 Профил на Hristo Hristov
    Hristo Hristov
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#10] от "cahdar":

    Прочети публикацията към, която съм постнал линк по-горе. Потърсих правата си от Комисията за защита на потребителите, те ми казаха в прав текст, че били попитали Близу защо ме изнудват като не съм техен клиент, от там им казали, че било проста софтуерна грешка и КЗП ми написа, че всичко е наред и ако не съм доволен да ги съдя, а КЗП не са съд. Същевременно на следващият ден още след като получих отговора на КЗП получих и писмо от читателка на блога, на която по същата схема фирма за събиране на вземанията са я изнудвали за пари от името на Близу. Та малоумната ни КЗП се задоволява с индивидуални отговори и обещания от сорта "Извинете другарко, повече няма да правя така", а дори не си прави труда да провери дали софтуерният проблем, зад който въпросната фирма се скрива не е засегнал и други потребители. От Комисията за защита на личните данни, до която също подадох жалба за подхвърлянето на данните ми от една фирма, с която нямам взаимоотношения към фирма за събиране на вземания и не съм известен, не ми отговарят вече месец и половина.
    Та пишем ама до арменският поп. А и си плащаме. На комисиите заплата за бездействието и търпим заплахи за рекет на частните фирми.

    www.economistbg.com/
  12. 12 Профил на cahdar
    cahdar
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Тогава защо не съдиш Близуу по съответния ред? Да ти платят обезщетение. Подай жалба и в СЕМ или в комисията за далекосъобщенията - нали от там им издават разрешителни? Когато всеки от нас подаде искове на всички въпросни места, а и се обърнем към медиите на следващ етап, няма начин нещата да не се променят. Та, нали това са белезите на гражданско общество - ние си го създаваме. Само не трябва да мълчим!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK