Google спря търсенето в реално време заради социалната си мрежа

Компанията отряза услугата си за следене на случващото се в социални мрежи заради изтекъл договор с Twitter

Google спря търсенето в реално време заради социалната си мрежа

© BAZ RATNER, Reuters




200 млн. съобщения публикуват потребителите на Twitter всеки ден

Лидерът в онлайн търсенето Google спря временно услугата си за търсене на статуси на потребители в реално време Realtime Search. Официална причина за решението няма, но то съвпадна с изтичането на договора за предоставяне на информация от микроблогинг услугата Twitter на 2 юли.


Засега не е ясно дали контрактът между двете компании ще бъде подновен, както и дали и кога Realtime Search ще бъде възобновен. Анализаторите обаче разтълкуваха хода като поредната стъпка за налагането на представената преди седмица социалната мрежа на търсачката Google+.




Realtime Search е услуга на Google, активна от края на 2009 г. В нея компанията предлага опцията за търсене на информация в реално време от ъпдейтите на потребителите в различни социални мрежи, сред които Twitter, фен страниците във Facebook, услугата за отговор на въпроси Quora и т.н.


Стартът обаче беше положен с подписването на договор с микроблогинг услугата Twitter, който обаче изтече на 2 юли. Според непотвърдена информация търсачката се е съгласила да плати 20 млн. долара, за да се сдобие с ексклузивен канал за получаване на информация с незаключени ъпдейти на потребители, които да са достъпни за търсене през платформата й.


Освен в Realtime Search Google изкарва резултати от постове на потребители и в търсенето през нормалната си търсачка. Те ще останат достъпни въпреки прекратяването на договора с Twitter, който даваше ексклузивни права на Google за достъп до информация от социалната мрежа.


Според официалния коментар от търсачката целта на спирането на google.com/realtime е добавянето на социалната мрежа на компанията Google+ към резултатите от търсенията в реално време.


Анализаторите обаче разтълкуваха хода като поредната стъпка за налагането на конкурентната на Facebook и Twitter платформа, която се радва на голям интерес след старта й. Все още обаче няма точна информация колко точно са регистрираните в услугата потребители.


"Целта ни е да добавим Google+ към резултатите от търсене в реално време", коментират от търсачката през блога Search Engine Land. От Twitter пък обясняват, че не планират да прекратяват споразуменията си с други компании като Yahoo!, Microsoft, NTT DoCoMo и т.н.


В момента потребителите на микроблогинг услугата публикуват средно 200 млн. съобщения всеки ден, част от които са свързани с различни горещи новини и допълнителна информация към тях. Затова и постовете се превръщат във все по-важен източник на реална информация и търсачките им обръщат специално внимание.


И докато Twitter е оставила търсещите машини да се ровят свободно в съдържанието, публикувано от потребителите й, то Facebook е затворила данните на своите над 500 млн. регистрирани абонати.


Google от своя страна доказва, че ще залага все повече на социалните си начинания, които до момента претърпяват пълен провал в лицето на Buzz, Orkut и Wave. Днес от Facebook се очаква "нещо страхотно" като анонс, както обяви изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг в края на миналата седмица.


Според различни спекулации той ще представи нова услуга за видеоразговори през браузър, интегрирана със Skype. Google+ предлага тази възможност посредством услугата си Google Voice.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK