"Главболгарстрой" най-вероятно ще строи първия участък на магистрала "Струма" (обновена в 15:50)

"Главболгарстрой" най-вероятно ще строи първия участък на магистрала "Струма" (обновена в 15:50)

© Мария Съботинова, СГ/ИИ



Главболгарстрой" най-после спечели търг за строителство на магистрала в България, след като заедно с италианската "Импреза" и българската "Пътстрой 92" на обявения от в. "Пари" за най-богат българин Цоло Вутов даде най-ниска цена за отсечката от Долна Диканя до Дупница на магистрала "Струма". Трите компании, обединени в консорцум "Струма 1", предложиха 58.5 млн. лв. за близо 17 км участък. Това прави цена от 1.78 млн. евро/км, което е най-ниската спрямо търговете за строителство на магистралите "Тракия" и "Марица". За сравнение - заложената прогнозна стойност беше 4 млн. евро/км. Първата реакция на министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, след като чу цената, беше да се хване за главата, видя репортер на "Дневник".


Ден за рекорди
След отварянето на всички ценови оферти министър Плевнелиев обяви, че това е "поредният ден за рекорди в историята на пътищата в България", и изброи шест. Първият беше за най-много участвали компании - 35 самостоятелно и в обединения. Вторият рекорд е за броя на държавите - 11: България, Германия, Италия, Гърция, Турция, Унгария, Испания, Австрия, Хърватска, Португалия и Азербайджан. Третият рекорд, наречен от министър Плевнелиев "феноменален", е броят на отворените ценови оферти - 17. Четвъртият рекорд е броят на подадените оферти - 19. Петият рекорд е най-ниската постигната цена до момента за строителство на магистрала - 1.8 млн. евро/км без ДДС. И последният, шести рекорд е, че три оферти са с цена, близка до тази на победителя - под 60 млн. лв. След изброяването на толкова много рекорди един от присъстващите възкликна спонтанно: "Юсеин Болт (световен рекордьор на 100 метра) вече диша праха на пътната агенция."


Кризисна, но пазарна цена
Цената от 1.78 млн. евро/км беше определена от министър Плевнелиев като "кризисна, но пазарна". Причината е, че още две оферти са с милион и половина по-скъпи от победителя. Това са на консорциума "Струма" , в който влизат португалската "Лена" и българските "ИСА 2000" и "Агромах" - 59.966 млн. лв., и италианското сдружение "Салваторе Матарезе - Клаудио Салини гранди лавори" - 59.999 млн. лв.




Според Плевнелиев наличието на кариери за инертни материали на победителя по трасето на магистралата е причината за постигната ниска цена. Другото му обяснение беше, че това е най-лесният за строеж участък от магистрала "Струма" - "равнинен, само с един пътен възел, който е елементарен". След търговете за магистрала "Марица", на които бяха постигнати цени над 2 млн. евро/км, Европейската комсия поиска обяснения от България за непрексънато падащите цени на търговете за магистрали.


Това е предпоследната магистрална отсечка, при която победителят се определя по най-ниската цена. Последният ще бъде участъкът от Сандански до ГКПП Кулата, за който в момента тече процедура за закупуване на тръжни книжа, каза министър Плевнелиев.


Пътят през Кресненското дефиле ще бъде по нови правила
Търговете за другите два лота от магистрала "Струма" - Дупница - Благоевград - Сандански, ще бъдат пуснати по нови правила, каза министър Плевнелив. Те ще бъдат изработени съвместно с Европейската инвестиционна банка, като плановете са поръчките да бъдат обявени в началото на 2012 г. на инженеринг (едновременно проектиране и строителство). При тях бъдещият победител ще се избира не по най-ниска цена, а по икономически най-изгодна оферта, посочи Плевнелиев. Предвижда се оценяването да премине на две фази, обясни неотдавна Николина Николова, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". Първата ще бъде предквалификация по определени критерии - технически и финансови, като фирмите ще доказват, че са финансово стабилни, имат история, квалифициран персонал, машини. Втората ще е цената. Трите компонента ще са с различна тежест в крайната оценка. Единият от възможните варианти е цената да има 60% тежест, а останалите критерии - 40%, каза преди време транспортният министър Ивайло Московски. Този метод вече се прилага при жп проектите, които също както и магистралите се финансират от Кохезионния фонд на Европейския съюз по оперативна програма "Транспорт".


Икономии за 640 млн. лв.
Ефектът от изиграните досега пътни търгове за държавата е икономии от 640 млн. лв., съобщи министър Плевнелиев. От тях 450 млн. лв. са спестените пари по оперативна програма "Транспорт" от разиграните досега търгове за магистралите "Тракия", "Марица", "Струма" и пътя Кърджали - Подкова. Икономиите от поръчките за второкласни и третокласни пътища по оперативна програма "Регионално развитие" пък възлизат на 190 млн. лв. Това е, което правителството на ГЕРБ е спестило на данъкоплатците, докато предишните упрвляващи удвояваха и утрояваха цената, отбеляза министър Плевнелиев. Той се аргументира, че за магистрала "Люлин" тройната коалиция е подписала 42 анекса към основния договор и е вдигнала цената двойно до 230 млн. евро, като правителството на ГЕРБ е успяло да я намали на 195 млн. евро. Отсечката от Даскалово до Долна Диканя на магистрала "Струма", която се е строяла от 2001 до 2008 г., пък е поскъпнала тройно - от 32 млн. евро след осем анекса скочи на 96 млн. евро, отчете Плевнелиев.




Ценови оферти
1. "Макс Бьогел", Германия, и "Инжстрой", Варна - 98 333 745.31 лв.
2. "Сочета италиана пер кондоте д’акуа", Италия - 117 115 962.62 лв.
3. "Джей енд Пи Авакс", Гърция - 95 640 000 лв.
4. консорциум "Струма 1" - италианската "Импреза" и българските "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътстрой 92" - 58 534 000 лв.
5. STFA, Турция - отстранен
6. обединение "ЕХП – Струма" - отстранен
7. Чи Ем Чи, Акмар - джойнт венчър, Италия - 98 426 489 лв. без ДДС
8. Доуш иншааат ве Тиджарет, Турция - 87 101 873.19 лв.
9. "Актор", Гърция - 61 478 000 лв.
10. сдружение "Пътища Струма 2011" - "Пътностроителна техника" и "Аксиона", Испания - 89 117 000 лв.
11. консорциум "Струма І Копаса Ортис" - испанските "Копаса" и "Ортис" - 79 869 020 лв.
12. сдружение "Автомагистрала Струма 2011" - "Пътинженеринг М", Монтана и "Порр техновал", Австрия - 95 104 445.68 лв.
13. сдружение "Салваторе Матарезе и Клаудио Салини гранди лавори", Италия - 59 999 000 лв.
14. обединение "Струма коридор 4" - "Конструктор инженеринг", Хърватия, и българските "Трейс груп" и "СК 13 - Пътстрой" - 64 731 668.50 лв.
15. "Алпине БАУ", Австрия - 79 992 343.36 лв.
16. сдружение между "Текнис", Италия, и българската "Интегрирани пътни системи" - 74 989 000 лв.
17. консорциум "Струма" - "Лена", Португалия, и българските "ИСА 2000" и "Агромах" - 59 966 986.66 лв.
18. консорциум "Азвирт" - "Азвирт", Азербайджан, и "Пътища и мостове", Варна - 96 748 883. 43 лв.
19. "Конструксионес Рубау", Испания - 69 744 086. 86 лв.
Забележка: Цените са без ДДС
 

Ключови думи към статията:

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Хаха, тия вече и срещу храна ще работят. А качеството...

  2. 2 Профил на VIVA_BG
    VIVA_BG
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonimen":

    И хабер си нямаш каква далавера е това. Цената си е добра за българските условия.

    БОГ ДА БЛАГОСЛОВИ БЪЛГАРИЯ !
  3. 3 Профил на baturanda
    baturanda
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Защо ли не съм учудена. Боковото приятелче Пешов ще гушне още някое и друго милионче, което ще си подели с Негово Светейшество Премиера.

  4. 4 Профил на г-н Балкански
    г-н Балкански
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Качеството,което "Главболгарстрой" може да ни даде,е в пъти по-високо от това на турските строителни фирми,които след себе си оставят проблеми за години напред,дълги съдебни спорове и цена,надвишаваща 3-4 пъти първоначално заявената!Дано повече обекти се дават на български фирми,и така капитала да не напуска страната!

    Келепир му е майката!
  5. 5 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 770 Неутрално

    То беше ясно, че ГБС ще строи по големи държавни поръчки, остава само да видим кои точно...

  6. 6 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Натрупването на толкова много търгове на толкова ниски цени започва да става притеснително. То хубаво бием рекорд след рекорд по най-ниска цена/км., ама то трябва и да се изпълни.
    И докато до преди 1 г. имаше логика цената да пада, защото поевтиняваха основните суровини и материали, вкл. и цената на механизацията, то от поне 6 месеца тренда се обърна. Трайно и не много плавно.
    Дано цената да е изпълнима.

  7. 7 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Супер! Тези са много сериозна фирма. Който не вярва да отиде да види новата спортна зала в София.

    На втори мандат за ГЕРБ върви работата.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  8. 8 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Е, естествено, че по някое време ще се поискат допълнително средства с анекс, нищо, че по принцип не трябва... знаем как стана с АМ Люлин - на какво цена се подписа договора и колко реално излезе строителството.

  9. 9 Профил на smej
    smej
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Преди имаше далавери без строителство на магистрали, сега има далавери със строителство на магистрали. Кое е по-добре? И аз предпочитам апостол Павел за премиер, ама не може. Гледайте реалностите.

  10. 10 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Дето се вика,всяка жаба да си знае гьола."Трейс"(Ст.Загор) на изток,ГБС на Запад.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  11. 11 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Толкова ниска цена е уникално ако еспуят да я построят просто. В света няма такава цена за магистрала. Без заплати ли ще работят работниците?

    Аз бях за ДЗЗД “Макс Бьогел Инжстрой” ! Предполагам и Плевенлиев е бил за тях! Една от най-силинте немски компании. Ама те дават 100 милиона!

  12. 12 Профил на kill_bill
    kill_bill
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Ще видите качеството след десет години трафик. Тогава ще се види и качеството на Тракия. Дали ще е немско или ще е танганайско.

    Жертвите не ги броя.......
  13. 13 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 722 Весело

    До коментар [#3] от "baturanda":

    Ей,това мрънкалата сте повече от хората бе!
    Като не ти харесват боко и Пешов,си карай по обиколни пътища през селата след време

  14. 14 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    хахахахаха УНИКАЛНО СЪСТЕЗАНИЕ ДВЕ КОМПАНИИ ДАВАТ 59 милиона тоест само с 500 000 лева по-ниско дават от ГБС! Досега чак такава ЖЕГА не еимало ето вижте:

    ДЗЗД “Макс Бьогел Инжстрой” - 98 333 745,31 лв. без ДДС

    Сочета Италивана Пер Кондоте Дакуа – АД Италия предложи цена от 117 115 962,62 лв. без ДДС.

    Джей-енд Пи Авакс – С.А. Гърция - 95 640 000 лв. без ДДС

    Консорциум „Струма – 1” - 58 534 000 лв. без ДДС

    Чи Ем Чи Акмар Джоимт Венчър - 98 426 489 лв. без ДДС

    „Доуш Инкшаат Ве Тиджарет” АД Турция - 87 101 873,19 лв. без ДДС.

    Актор – Ад Гърция - 61 478 000 лв. без ДДС

    Сдружение „Пътища Струма 2011” – 89 177 000 лв. без ДДС

    Консорциум „Струма Копаса Ортис” – 79 869 029,01 лв. без ДДС

    Сдружение „Автомагистрала Струма 2011”, гр. Монтана – 95 104 445, 68 лв.

    Сдруение Салваторе Матарезе – Италия - 59 999 000 лв. без ДДС

    Обединение Струма Коридор 4 ДЗЗД – 64 731 668,50 лв. без ДДС

    Алпине Бау ГМБХ – Австрия - 79 992 343,36 лв. без ДДС

    Сдружение „Текнис – ИПС” – ДЗЗД – 74 989 000 лв. без ДДС

    Консорциум Струма гр. София – 59 966 986,66 лв. без ДДС

    Консорциум „Азвирт” – ПМБ – 96 748 883,43 лв. без ДДС

    Конструксионес Рубау – АД Италия – 69 744 086,86 лв. без ДДС.

  15. 15 Профил на zliqhui
    zliqhui
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз един друг въпрос имам. До кога пътя от Перник до Долна Диканя ще се води първокласен с ограничения 90. Не че нещо, но там концентрацията на полицаи е удивителна.

  16. 16 Профил на jetchev
    jetchev
    Рейтинг: 367 Неутрално
  17. 17 Профил на Bizareste
    Bizareste
    Рейтинг: 873 Разстроено

    За какви далавери става въпрос с тези пътища просто не ми се мисли... а после защо нямаме една улица с читав асфалт... еми защото всеки строител зима парите и после прави от пръдня боя за да замаже положението.

    http://bizarotrips.com - Live Creative
  18. 18 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#3] от "baturanda":

    И други подобни:
    Абе,(Пропускам обръщението), до сега имаше над 10 големи търга в пътищата и 8 отсечки в железниците. ГБС участваха във всички и не спечелиха нито един. Този, 58 млн., а дори малък с горните.
    Как реши, че ББ го е дал на Пешов? И ако ще му го дава, защо не "отстреляха" другите кандидати по документи? Дал му го, по 1.8 млн./км.! Че сигурно Пешов му е и платил! Като му отряза 20 млн. за спортната зала сигурно пак е взел рушвет?
    Ами вземи го ти! Злобни същества, ей! Куче у гъза не могат да убодат, един лев не са изкарали с предприемчивост, ама всичко знаят!

  19. 19 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Васко Божков е бил на 1 милион да строи и СТРУМА ето най-оспорванато състезание досега:

    Консорциум „Струма – 1” - 58 534 000 лв. без ДДС ПЕЧЕЛИ!

    Консорциум Струма гр. София – 59 966 986,66 лв. без ДДС Васко Божков губи с един милион разлика!

    Сдруение Салваторе Матарезе – Италия - 59 999 000 лв. без ДДС

  20. 20 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#17] от "Bizareste":

    Каже бе,за какви далавери става въпрос?
    Изправи ми косата,хайде

  21. 21 Профил на bate_Ventzi
    bate_Ventzi
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Това е част от "благодарността" на Б.Борисов към Симеон Пешов за "онова" намаление на цената на спортната зала с което много се хвалеше . Ако публиката наблюдава внимателно тези процеси ще има възможността да се убеди, че това не е нито първата, нито ще бъде последната "благодарност" на Борисов към стоителния бос. Както казваше Борисов в едно кой знае защо забравено СРС : " Аз не съм като Първанов, аз държа на думата си".
    Вярно е държи си. Винаги когато става въпрос за далавера и никога когато трябва да свърши някоя серозна даржавна работа. Тогава може да се се извърта по няколко пъти на ден.

  22. 22 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1165 Любопитно

    Ремонтът на моста Чавдар 1.7 млн. лв. строи ГБС. Сега магистралата 1.8 млн евро на км. По тази магистрала няма ли да има мостове, за да могат да дадат такава ниска цена.

  23. 23 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Това все пак е сравнително лек участък. НОрмално е цената да е по-ниска. А и ако няма заложени комисионни за корумпирани държавни служители (което чак не ми се вярва), нещата си идват на мястото.

  24. 24 Профил на cobourga
    cobourga
    Рейтинг: 436 Неутрално

    ТЪПОТА ГЕРБава, ти си безкрайна !!!!!
    И си свързана с корупция, 100% !!! НИСКА цена - ниско качество, особено когато участва ГБС !!!! Ремонтите цапочват веднага !!!!
    Вижте как са строени Гръцките магистрали, дори в Северна Гърция. Вижте ширината на Гръцките пътища !!! У нас се краде и няма контрол на строителството !!! Заданията не изискват достатъчно, няма предпазни огради, високи бетонови, няма табели, отводняването е под необходимото.......
    Защо така, мутро-БОЙКО Борисов ????

  25. 25 Профил на Bizareste
    Bizareste
    Рейтинг: 873 Весело

    До коментар [#20] от "ret":

    Ми оня ден като се возих в трамвая чух едни лелки така да разправят...

    http://bizarotrips.com - Live Creative
  26. 26 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 722 Весело

    До коментар [#25] от "Bizareste":

    Е,така може

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3839 Весело

    До коментар [#7] от "Български патриот":

    Е много ясно, всички мафиотско-комуноидни фирми са много сериозни, според герберастката ценностна система. все пак са с общ произход де

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#2] от "VIVA_BG":

    Все пак е интересен факта че немците дават 100 милиона докато всички балкански фирми щото освен трейс Васил Божков и ГБС и гръцките Актор и тоя другата и те дават цени в рамките на 60 милиона.

    Сега аз не разбирам и веротяно факта че базите им са тука ги прави много по-евтини ама чак пък толкоз?!?!

  29. 29 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 722 Весело

    А иначе са прави мрънкалата.
    Тия айдуци с тия ниски оферти ще ни изтрепят по пътищата,и деца возим все пак

  30. 30 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#24] от "cobourga":

    Дали са строени качествено май ще видим след време. Повечето поразии са ниво общини, от малки "нашенски" фирми дето се упражняват на всеки 2-3 месеца върху дупките по пътищата.

  31. 31 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#7] от "Български патриот":

    Арена София наистина е нещо невиждано и на 30 юли ще ви паднат шахките. КУБА е брутален просто. Само в САщ има по-големи кубове. А е направена като концертна зала звука е уникален. Гледах 1 час репортаж на Крум Савов от там и тя е завършена напрактика!

  32. 32 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Хубав търг с хубави оферти и голяма конкуренция.ГБС са голяма фирма, а разликата с втората най-ниска на консорциум Струма /Лена, Иса, Агромах/ цена е само 1 432 986 лв.С оглед постигнатите цени на предходните търгове за Тракия и Марица и лекотата на участъка цена от 1,8 млн евро/км не е ниска или изненадваща.Успех на строителите и никакви обжалвания!!!!

    treasurer
  33. 33 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 722 Весело

    До коментар [#24] от "cobourga":

    Ето и един международен експерт
    Ни огради,ни отводняване,ни табели,платната малко....
    Ако имаш офертата пейстни я тук бе,пич непоръбен,ако не,си затваряй плювалника

  34. 34 Профил на hyram1
    hyram1
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Плевленлиев нарече цената крзисна но пазарна .
    1.8 млиона за километър това е безумие . Има нещо гнило в цялата тази работа ,нещо много гнило.

  35. 35 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Ако се замислим обаче ако цените пък бяха високи щяхме да пищим че ще плащаме скъпи магистрали!

    Сега от 60 милиона лева 15% или 20% не съм сигурен колко в случая е съфинансирането прави около 10 милиона лева! Повтарям СТРУМА лот 1 ще ни струва 10 милиона другиге 50 са на Брюксел. И това ако не е уникално имайки предвид че всяка година даваме по 100 милиона лева от бюджета за ТЮТЮНОПРОИЗВОДИЕТЛИ!

  36. 36 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#15] от "zliqhui":

    Ей това и аз питам от години. Уж направен да е магистрала, ама не е. Превърнал се е в хранилка за ченгетата. Като гледам май е заради това, че не е ограден както трябва. Направо е жалко такъв път, уж построен за удобство, да не се използва по предназначение.

  37. 37 Профил на D Day
    D Day
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#34] от "hyram1":

    Главата ти е гнила!


    Евала Росене!

    We will accept nothing less than full victory.
  38. 38 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#32] от "Брадвата":

    А италиансаката Сдружение Салваторе Матарезе – дава 59 999 000 лв. без ДДС !

    Така че имаме три компании в един милион лева! Апропо ГБС също действат с италианска компания мисля. По принцип в Б-я има три големи строителни фирми Трейс ГБС и Холдинг Пътища те имат най-големи бази и ресурс и ХОРА и строят много и могат да си позволят по евтини цени. Въпроса е могат ли чак толкова евтини цени.

    По-малките компании или чужди трябва да наемат хора нови да им плащат допълнително и т.н.

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3839 Неутрално

    До коментар [#18] от "fras":

    Кво, кво, хахахах, я ни сподели какво е орязал от спортната зала? Щото за момента от спортната зала се орязаха паркинга, светещия дизайн и 30% от капацитета й. Единствено цената остана същата. Оразял бил, господи....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 572 Гневно

    До коментар [#24] от "cobourga":
    "ТЪПОТА ГЕРБава, ти си безкрайна "..съветвам те да минеш по златния път на" Цанков камък " и тогава плямпай...червени плювачи....

  41. 41 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    При търговете в нормалните държави офертите с най-ниската и най- високата цена директно се отстраняват от участие. Въвеждането на това правило и у нас ще постави на много по здрава основа цялата тръжна практика - ще отпаднат компаниите разчитащи на последващи анекси и оскъпяване на строителството !

    Натиск, постоянство и търпение.
  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3839 Неутрално

    До коментар [#36] от "gogo2011":

    Тоя път по никакъв начин не може да стане магистрала - не съответстват наклоните, не съответстват радиусите на завоите, нередовни са му документите.. все така ще си стои с 90км ограничание и хранилка за слънчогледите. Това го дължим на тройните отрепки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Росен Плевнелиев: Състезанието за строителство на Лот 1 на магистрала "Струма" подобри всички рекорди

    Плевнелиев подчерта, че е рекорден броят компании, участващи в една тръжна процедура – над 35. „Това са седем италиански, единадесет български, австрийски, гръцки, испански, турски, айзербаджански, немски компании.

    Третият рекорд, който за нас е феноменален, е, че имаме най-много допуснати участници – 17 от 19 – това никога в историята на България не се е случвало”, коментира Плевнелиев. Според него това означава, че няма никакви заигравания на комисията, има абсолютно честно и обективно състезание, и че компаниите вече напредват, познават правилата и тръжните процедури. Всички знаят как да подадат една оферта, за да не допуснат грешки и да бъдат отстранени. Абсолютен рекорд е и броят подадени оферти – 19 на брой. Рекорд е и най-ниската предложена цена за изпълнението на Лот 1 на магистрала „Струма”. Има три оферти под 60 млн. лв., което е абсолютен рекорд.
    Най-ниската предложена цена за строителството на Лот 1 на магистрала „Струма” е 1,78 млн. евро на линеен километър, без ДДС. Цената с ДДС е между 2 и 2,1 млн. евро на линеен километър, което, според Плевнелиев, е една много позната цена от всички търгове до момента.
    По думите на Плевнелиев Лот 1 на магистрала „Струма” е възможно най-лесен за изпълнение. Участъкът от Долна Диканя до Дупница е дълъг 16,78 км и е равен. Има само един пътен възел, който е елементарен за изпълнение, каза Плевнелиев.

  44. 44 Профил на D Day
    D Day
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Околовръстното ви беше скъпо - ревахте! Сега евтино, пак ревете. Да ви еба майката проста, балкански цигани.

    We will accept nothing less than full victory.
  45. 45 Профил на baturanda
    baturanda
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#18] от "fras":

    Как съм разбрала ли, ами че то е написано. Който може да чете между редовете.

  46. 46 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    Няма акт 16 за магистрала, още не е издадена
    те това е наследството от предходните 2 правителства

  47. 47 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 880 Весело

    Оставаше да не е ГБС...Те са предпочитаният партньор на Негово Величество Премиерът.

    PHILIP
  48. 48 Профил на г-н Балкански
    г-н Балкански
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Че ще се краде и тук,е ясно като факта,че Бойко се къпе с огнеборска каска,но поне нашата "Главболгарстрой" е далеч по-качествен изпълнител от турските псевдо-фирми,които печелеха търгове у нас с протекцията на Доган най-вече!А и наша фирма ще ангажира повече наши работници,докато при комшийските изпълнения съотношението беше 60-40 в полза на турците,като те получваха 3 пъти по-високи заплати от българските си колеги за една и съща работа!Когато нещо е добро,си е добро,не виждам смисъл да се критикува това решение,което в никой случай не е идеално и пак става въпрос(сигурно!) за милионни далавери,но поне изтичането на капитал в чужбина ще е по-малко,а и ангажирането на безработни български работници е добре дошло в кризата!

    Келепир му е майката!
  49. 49 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#19] от "merkel":

    На Божков както и на Плевнелиев им предстои аргументирано да се обясняват на видни магистрални и пътни строители като Мартин Димитров, Борис Марков, Д.Михалевски, за простотиите, които наговориха за Тракия и явно на първия не му е до търгове.Офертите му са две, но нямат нищо общо с истината-едната е на Пътища Струма 2011” – 89 177 000 лв. без ДДС, а другата Сдружение „Автомагистрала Струма 2011”, гр. Монтана – 95 104 445, 68 лв. Постигнатата тук от ГБС цена от около 1,78 млн. евро/км е съвсем нормална за елементарен участък с един надлез!

    treasurer
  50. 50 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 722 Неутрално

    [quote#45:"baturanda"]Който може да чете между редовете. [/quote]
    Г-жа,айде ако обичаш да не се излагаш повече,а?
    Не е нужно да показваш тук,че имаш акъл на сервитьорка или колкото на две кокошки,взети заедно.

  51. 51 Профил на D Day
    D Day
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#47] от "Philip":

    А, ако беше черепа, щеше да кажеш, че кой друг освен черепа. Бахти лайнарите!

    We will accept nothing less than full victory.
  52. 52 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#51] от "D Day":

    Скоро мил ли си устата?

  53. 53 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#51] от "D Day":

    Колега, ти освен да псуваш друго можеш ли?! Питам къде е модератора?

    PHILIP
  54. 54 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#45] от "baturanda":

    Първо прочетете редовете, вникнете в написаното, пък после търсете подтекста.
    Защо е най-вероятно?
    Защото, според писаното в редовете, за да се сключи договор има няколко стъпки. Част от тях са:
    1. Ако цената е с над 30% по-ниска от средната на всички участници, оферентът трябва да докаже, че може да я изпълни. Като гледам, май ще му се наложи.
    2. В двуседмичен срок другите участници могат да обжалват процедурата пред КЗК. Тя пък се произнася в някакъв срок, мисля 1 месец, не го помня на изуст. И може да отмени резултатите.
    3. Изпълнителят трябва да внесе гаранция за изпълнение. Може пък да размисли, да си намери грешка в офертата и да се откаже.
    4. Възложителят може да октаже да сключи договор, ако не може да осигури финансирането.
    5. Неформално - може да се намеси Брюксел.
    И т.н.
    И да кажа, че аз непряко съм свързан с друг оферент и очаквах да ми възложи работа, ако спечели. Тъй че не съм щастлив от победата на ГБС. Но ги уважавам като професионалисти.

  55. 55 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#49:"Брадвата"]На Божков както и на Плевнелиев им предстои аргументирано да се обясняват на видни магистрални и пътни строители като Мартин Димитров, Борис Марков, Д.Михалевски, за простотиите, които наговориха за Тракия и явно на първия не му е до търгове.[/quote]

    хххахахаха нахили ме яко. Мерси. А Михалевси е най-виден представител на водните огледала от Кърджали разбира се. Едно водно огледало от Кърджали се равнява на 3 магистрали построени с български пари на Плевенлиев!

    пс Тогава коя е другата освен италианската компания която дава 59 милиона? Трейс? Щото аз бях сигурен че е или Трейс или Божково сдружение!

  56. 56 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    Това да не е случайно фирмата която ще дарява МВР със сграда?!

    ум море, глава шамандура
  57. 57 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#7] от "Български патриот":

    Верно са сериозна фирма. Лщбимта зала на тиквоча трябваше да е с 18 000 места, а дни преди откриването вече е с 12 000 и с половин паркинг. Да не се окаже и магистралата като я завършат, че е с по една и половина ленти.

    Никога повече мутри начело на България.
  58. 58 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#44] от "D Day":

    Ще ти го турят и теб ГЕРБ като на всички българи не се кефи предварително .ще духаш супата след изборите ...

  59. 59 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Комунистите от БСП и ДСБ колко магистрали са построили че реват? За бога водното огледало на едните струва 77 милиона лева от ДЪРЖАВНИЯТ БЮДЖЕТ! От Бюджета общо за Тракия и Ам Марица и тоя лот на струма ще се дадат по-малко от бюджета!

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3839 Неутрално

    До коментар [#59] от "merkel":

    Що, Боко колко магистрали е построил?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#60] от "Тони!":

    В нашия случай Плевнелиев ги строи но от името на управляващата партия ГЕРБ съответно Борисов!

    До момента две Люлин завършена Тракия строи се. До дни започват Марица и до месец-два СТрума и до края на годината АМ София-Калотина! Колко станаха?????????????2

    Околовръстното на София не го броя то е на сметката на софийския кмет!

  62. 62 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#60] от "Тони!":.Кутев ..прояви малко търпение и догодина си отхапи топките..При ББ нещата се случват за разлика от останалите лапачи на държавни пари..

  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3839 Неутрално

    До коментар [#61] от "merkel":

    За пореден път показваш пълно отсъствие на мисъл и елементарни познания. Отзад напред - околовръстното няма нищо общо с кмета, защото е част от републиканската мрежа. Съответно е заслуга на премиера.
    Второ, думата "построи" е в минало време, т.е. говорим за завършени обекти. На Боковото правителство можем да припишем към ден днешен единствено Люлин. Със всичките му негативи, разбира се - допълнително дадени 80млн, забавени срокове, приемане на обекта, в противоречие на всякакви норми, с гаранционен срок от 1 година, при задължително изискване за 10 години. Е тва е Герб.
    Като построят още нещо, тогава ще го коментираме - дотогава - можем да слушаме единствено безмислиците ти.



    До коментар [#62] от "vlad76":

    Кой пък те натиска та звъниш, поне нещо по темата имаш ли или общи приказки.... герберска история...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на baturanda
    baturanda
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Боко е живото олицетворение на 20 годишния преход.

    Комунист при Тодор Живков, майор в школата на ДС в Симеоново, бизнесмен охранител през 90-те заедно с половинката си Цветелина Бориславова, снаха на член на Политбюро на БКП.
    Ортак със знакови фигури от "бизнеса" от 90-те - Маджо от СИК, Алексей Петров от Аполо и Болкан, и с ТИМ от Варна. Разследван за производство на цигари без лиценз.

    Доверен човек на Царя, назначен на върха на МВР за гл. секретар, без един ден стаж в МВР за да пази тила на Царя.

    По негово време 2001-2005 София заприлича на Чикаго през 30-те години, с пик на убииствата, от които Борисов не успя да разкрие даже и едно от тях.

    Цветелина Бориславова успя през това време да купи от Костовия човек Славчо Христов СИБанк, която беше дори хванала позиции в НОИ, данъчни и други държавни структури. Сега е милиардерка.

    Красота.

  65. 65 Профил на sclera_bg
    sclera_bg
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#54:"fras"]1. Ако цената е с над 30% по-ниска от средната на всички участници, оферентът трябва да докаже, че може да я изпълни. Като гледам, май ще му се наложи. [/quote]


    Няма да му се наложи - поиграх си да сметна (базирано на числата, написани под статията) и се получи че цена с 30% по-ниска от средната е 57 107 318 лв.

    А да му е честито

    и като каза, рече говорейки...
  66. 66 Профил на baturanda
    baturanda
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#60] от "Тони!":

    Боко не е построил нито една магистрала. Само е открил една - това е 19-километровата "Люлин", започната и построена 2/3 от предшествениците му от общата им Партия-Майка.

    Иначе непрекъснато се разхожда с ножицата в ръка, следан от слугинажните тв екипи, но това е друг филм.

  67. 67 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1414 Любопитно

    По анексите 6те ги познаем....
    Колкото и да е тъжно мога да се обзаложа че накрая данъкоплатците (а не Пожарната комада) 6те се наложи да платят поне 20-30% повече, било то поради някакво "недоглеждане" в договора или поради "непредвидими обстоятелства" (сложен географски терен, свлачи6та, някой друг дъждец...)

    А тези които хвалят прословутата зала на ГБЦ - знаят ли че 6 (6ест) метра не достигат на обиколката на пистата вътре, така че да могат да се провеждат състезания от калибъра на Европейско първенство по лека атлетика... Понеже някой е "мислил" много, ама много!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  68. 68 Профил на lunarbase
    lunarbase
    Рейтинг: 372 Неутрално

    [quote#61:"merkel"]Околовръстото на София не го броя то е на сметката на софийския кмет![/quote]
    Грешиш.

  69. 69 Профил на baturanda
    baturanda
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#68] от "lunarbase":

    Именно, Боко Рапона е "велик". Като беше гл.секретар на МВР, магистралите ги строеше гл.секретар на МВР. След това стана кмет и слугинажа се надпреварваше да се кланя на кмета-строител на магистрали. Някои дори написаха, че той е построил и Метрото. А сега като Премиер (Боже, колко ме е срам), естествено че магистралите ги строи Премиера. Какво там значат някакви си пътностроители кадри и машини и някакъв си Министър на регионалното развитие и благоустройството. Те са само фон, на който изпъква Звездата на най-умният сред умните - ХА-ХА, няма такава ЦИРКАДЖИЙСКА, ЧАЛГАРСКА и МАЗОХИСТИЧНА ДЪРЖАВА. Казвам го със съжаление.

  70. 70 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Нищо чудно АМ СТрума да измести АМ Тракия и тя да стаен най-евтината магистрала в целият ЕС! Само напомням че Тракия беше 150 милиона по-ниска от индикативната стойност да видим при Струма как ще е !

  71. 71 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#66] от "baturanda":

    Това, че си видял ножиците в ръцете на Бойко Борисов е показателно за това какво е построил.За да се случи даден проект е най-важно да има осигурено финансиране което е факт благодарение на Борисов, Р.Плевнелиев и Дянков.Досега има построени 31 км от Марица с акт 16, строят се още 12 км на старт са последните 67 км, строят се 117 км от Тракия, а от днес тръгва и Струма.Работят всички еврофондове, които а за милиарди.За останалите пътища, ВиК инфраструктурата,ЖП инфраструктурата, заводите за преработка на твърди и битови отпадъци, пречиствателните станции и т.н, няма да ми стигне мястото да пиша и ще ми се наложи да плащам на Дневник, така че толкова!

    treasurer
  72. 72 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Плевнелиев ,а не Дянков трябва да са лицето на ГЕРБ и вицепремиер и съответно да обяснява политиките, реформите и решенията на правителството!

    Герб харакири ли се опитва да си направи? Наистина ли никой не схваща, защо Плевнелиев трябва да е вицепремиер и лицето на правителството??? Защо най-харесваният, а не най-НЕхаресваният трябва да отговаря за максимален брой политики, реформи, решения на кабинета пред камерите и народа? В момента това е ритуално самоубийство което правите и абсолютен световен прецедент! Няма такъв случай в света най-непопулярният човек в кабинета да обяснава политиките на правителството, а не най-успешният, харесван и популярен. Пълен абсурд! Нима не разбирате че дори парвилните политики и реформи Дянков ги обрича на провал и неуспех със своята непопулярност? Тука комуниста Тотю не го броиме той е извън всякаква класация! Имате само 4 седмици до лятната ваканция на парламента. За 3 дни може да стане повишението на Плевнелиев във вицепремиер! В момента Росен Плевнелиев е неефективен и като забит в ъгъла само в инфраструктурата вместо да бъде разгърнат поне пред камерите и да обяснява и привлича на страната на кабинета много повече хора за политиките и реформите вместо Дянков да ги отблъсква и така проваля в зародиш всяка правителствена идея! Дори само чисто като ПР ход за да може вече той да отговаря за полтиките в образование, здравеопазване, транспорт, екология и т.н. Нима наистина не разбирате какъв абсурд правите? Боже няма ли някой който да им обясни защо е ЗЛЕ това? По принцип в цял свят финансовите министри са непопулярни-ФАКТ, неразбрани-ФАКТ и нехаресвани-ФАКТ, но те и затова НЕ ГОВОРЯТ и не се появяват пред камери. Те може да са най-силните играчи зад камера, да уволняват назначават и т.н. но най-успешните и харесвани разясняват политиките на правителството в различните области за да събират подкрепа и мнозинство! А Дянков пред камера е кръгла НУЛА и обрича на неуспех и най-добрите решения, реформи и политики на правителството! Някой да го обясни това на Борисов, моля! Плевнелиев вече с огромната популярност и това че напрактика всички го харесват със своя интелект, знания може да обяснява интересно и разбираемо политиките и решенията на кабинета пред камерите и най-вече гражданите и така да събира допълнителна подкрепа за правителството и политиките, а не да настройва хората отрицателно срещу решенията на правителството. За бога отворете си очите и помислете моля ви!

  73. 73 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 722 Весело

    [quote#66:"baturanda"]Само е открил една - това е 19-километровата "Люлин", започната и построена 2/3 от предшествениците му от общата им Партия-Майка. [/quote]
    Батуранда,лъжеш,1/3 от Люлин за 3г,за 1,5 г 2/3.
    Остави това,ами щяхме да загубим и парите по ИСПА,коки
    Дунав мост-2 същата история,огромни пречиствателни станции в областни градове също,инсталациите за почистване на сяра на Пети и Шести блок на ТЕЦ "Марица Изток 2" също,и това само по ИСПА,кокоши

  74. 74 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 624 Весело

    Не знам, но според мен, да се реже на парчета българското знаме е остатък от едно друго време и бе любимо занимание на духовното /може би и финансово/ гуро на ББ.
    Не съм виждал Меркел или Обама да реже лентичка, което да изобразява тяхното знаме. То да не е парцал за връзване на доматите по колците.
    А за избора? И там се върти едно "черно тото". Принципът не е "тука има - тука няма", а за едните винаги има, а за другите винаги няма.

  75. 75 Профил на lunarbase
    lunarbase
    Рейтинг: 372 Неутрално

    [quote#70:"merkel"]Нищо чудно АМ СТрума да измести АМ Тракия и тя да стаен най-евтината магистрала в целият ЕС! Само напомням че Тракия беше 150 милиона по-ниска от индикативната стойност да видим при Струма как ще е ![/quote]
    Пак грешиш. Очаква се да има 13 км тунел при Кресненското дефиле, четвъртият по дължина в Европа. Това едва ли ще я направи една от най-евтините.

  76. 76 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Споко, като започнат с искания за допълнителни плащания за това и онова ще се стигне до нормална цена.
    Това не случайно се прави така - схемата си е отработена. И в МРРБ много добре я играят.

  77. 77 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#8] от "Д.Станев":

    В нито един договор на Плевнелиев НЯМА АНЕКС !

    В договорите ИЗРИЧНО СЕ ВПИСВА ТОВА УСЛОВИЕ !

    АНЕКСИТЕ БЯХА ПРАКТИКА НА бАТКО ! Имай си забравил че Люлин е договаряна от тройката .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  78. 78 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3839 Неутрално

    До коментар [#77] от "Чардо":

    Хващаш ли се на бас на това си твърдение?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 79 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#70] от "merkel":

    Би било хубаво това да стане , но е невъзможно !

    Изпускаш участъка по Кресненското дефиле , който няма как да бъде евтин поради препятствията които ще трябва да се преодоляват, като ще има и бая дълги тунели .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  80. 80 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Абе вие луди ли сте? Не подражавайте на Бойко, той не е луд а крадец. Кой строи по света евтини магистрали? Как немската фирма ще даде близо 100 млн. цена, а нашите хайдуци наполовина и ще направят читава магистрала? Или може би мошенници са германците и всички останали, а само нашите честни? Кой ще я поддържа тази евтина магистрала и за колко пари или става дума за поредния плавателен канал?
    Да пестиш пари от магистрала е все едно да пестиш пари от основите на къщата, след това умножаваш всичко по 10, без да броиш жертвите.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  81. 81 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#78] от "Тони!":

    ВЕДНАГА ! Имам страшна нужда от пари за да си направя протеза за дясното коляно и твоите пари ще са ми добре дошли към инвалидната пенсия .

    ПОСЛЕ аз не ти пиша "твърдение" което наистина трябва да се доказва , а истина .

    А истината е грозна и трудна за възприемане , за разлика от красивата лъжа !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  82. 82 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    От държавни поръчки винаги се е крдяло.Поне сега ще има нещо построено!Щото при Дедо Симо само се крадеше,а и при Станишев също.Някой помни ли някакъв важен проект,станал по времето на Тройната?Освен "Цанков камък",освен пречиствателните станции по родопските села без канализация и градинките и чешмичките на НДСВ?помните ли "Къщичката на Баба Яга",ремонтирана за стотици хиляди?Нека всеки,който не харесва Борисов и Плевнелиев да ги бойкотират като не минават по "Люлин",да не влизат в новата спортна зала,да не минават по магистрала Тракия към морето,а по Подбалканския път,не по "Струма" а през Кюстендил например.Ама няма да го направят!Ще позват всичко,направено през времето на Борисов,ама ще си плючт ей така-за спорта!

  83. 83 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    до Др. Иванов:За тебе,другарю, всеки който строи нещо,различно от бетониери по морето е идиот,знаем!Все пак магистралта не можеш да я продадеш на заблудени английски или сАвецки туристи....

  84. 84 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    При Тройната се построиха около 130 км. магистрали и стотици километри пътища. Тогава се работеше, а не се обикаляха телевизиите за да се говори, че се работи. Цанков Камък е с награда като най-екологичен проект в ЕС, той е строен от консорциум от над 20 чужди инвеститора и банки. Участъците от магистрала Тракия, Плодовитово - Ст.Загора и Карнобат-Бургас с обща дължина около 100 км. вече 4-та година са без никакви ремонтни работи по тях и в идеално състояние, за разлика от плавателния канал на Боце Крадливи.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  85. 85 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ами те ги бойкотират бе, тъпчо! Застани и брой колко коли минават по стария път и колко по Люлин! Да не говорим, че Люлин я строи Станишев, а Плевналиев я осра отвсякъде.
    В Спортната зала така и така почти никой не ходи, защото мероприятия за нея има на два-три месеца, а отгоре на всичко Боце окрадна подзевния паркинг и трябва да паркираш някъде из Слатина и оттам с такси или градския транспорт.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  86. 86 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#18] от "fras":

    Ако не се лъжа 20-те милиона за спортната зала не са подарък, а ги СПЕСТИХА от подземният паркинг. За това в момента няма достатъчно паркинг места за такова иначе голямо съоръжение.

  87. 87 Профил на baturanda
    baturanda
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Мутрата Борисов осигури поредната тлъста хапка на комуноида Пешов. Последният ще се отблагодари щедро и най-вече финансово на първия. Изборите са близо. Ще трябват пари за нови медийни лъжи.

  88. 88 Профил на ngrudev
    ngrudev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Само така Плевналиев, велик си!

  89. 89 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Спада в цените е основно породен от по-прозрачната процедура по избор на изпълнител и понежената корупция. Резултата от това е повече кандидати и по-голяма конкуренция.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK