Starbucks се престуктурира в търсене на глобален растеж

Starbucks се престуктурира в търсене на глобален растеж

© Reuters



Международната верига кафенета Starbucks обяви планове за реорганизация, съобщи Reuters. Целта им е да се засилят позициите на компанията на международния пазар и стъпването на развиващите се пазари.


Главният изпълнителен директор на компанията Хауърд Шулц обяви промените в сегашната структура, разделяща компанията на САЩ и чуждестранни пазари. Ще бъдат създадени три поделения – Китай и Източна Азия, Северна и Южна Америка, и ЕМЕА, включваща Европа, Близкия изток, Русия и Африка.


Промени в ръководния състав няма да има, тъй като се планира настоящите ръководители на поделения да имат по-широки задължения. Целта на стратегията е да се повиши поне двойно настоящият дял на приходите от продажби в чужбина, който е 20%. От компанията подчертават, че за тях е приоритет навлизането на пазари със силен растеж като Бразилия и Китай, а впоследствие и в Индия и Виетнам, съобщава АР. Планира се разширяване на търговската верига, която в момента включва 11 000 търговски обекта в САЩ и 6000 в чужбина.




Друга част от плана за преструктуриране е поставянето на акцент върху развитието на брандовете, притежавани от Starbucks, като Seattle's Best Coffee и Tazo Tea. Според Шулц това са бизнеси с потенциал за световен растеж и потенциална пазарна стойност от милиарди долари, съобщава АР.


От компанията се надяват разнообразяването на предлаганите продукти и разширяването на търговската мрежа да донесат повече гъвкавост и потенциал за растеж.


Тези стратегически промени следват период от 15 месеца на разрастване на пазарния дял и печалбите на Starbucks. Хауърд Шулц бе назначен за изпълнителен директор през 2008 именно, за да върне компанията на печеливш път след тежките загуби от ипотечната криза и последвалата рецесия. Пред Reuters, Шулц заяви, че структурните промени няма да повлияят на неговата роля в управлението на компанията.


Пазарът не реагира на оповестяването на новините за структурните промени и цената на акциите на компанията остана почти без промяна.

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 706 Неутрално
  2. 2 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Марш оттука с тоя глобален растеж. В тая верига крака ми не стъпва. Стимулиране на местния бизнес и бягане от такива мастодонти. Това е разковничето. Пиенето на кафе е ритуал, а не верига и конвейр за бързо хранене и пиене. За американците може да е коол, ама за мен не е.

    malart.blog.bg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK