Министерството на земеделието получи 13 млн. лв. за да отводни строящата се магистрала "Тракия"

Министерството на земеделието получи 13 млн. лв. за да отводни строящата се магистрала "Тракия"

© Анелия Николова



Още 50 млн. лв. са осигурени от бюджета за пътя Ботевград - Мездра. Министерството на земеделието и храните ще получи до 13.1 млн. лв.  за да отводни терени преминаващи през участъците, където се строи магистрала "Тракия", както и да предотврати наводняване на околните земеделски земи. Това реши вчера правителството по предложение на министъра на земеделието Мирослав Найденов, съобщи правителствената информационна служба.


Поисканите от земеделското министерство пари са предизвикали дискусия в кабинета, разказаха министри. Обяснението е било, че средствата са необходими, защото през строящите се участъци минават тръби на държавното дружество "Напоителни системи", които не са били ремонтирани от както са построени. Ефектът от това е наводняване на трасето. На времето е имало проект "Напоителни системи" да си оправи съоръженията, но поради липса на финансов ресурс, това не е било направено, обясни експерт пожелал анонимност. През годините част от съоръженията с били разрушени, а помпите изкрадени. С вчерашното решение на кабинета се решават два проблема - от една страна се отводнява трасето на магистралата, а от друга ще се предпазят от заливане имоти. "Както се казва с един курушум два заека", обясни образно решението на кабинета експертът.


Проектът предвижда корекция на "Азмак дере", с което ще се осигури предпазване от заливане на имоти в землищата на селата Хаджи, Димитрово, Дражево, Кабиле и Жельо войвода, както и осигуряване на безаварийно провеждане на високите води и недопускане на заливането на пътя между Сливен и Ямбол, е посочено в правителственото съобщение. В него се казва още, че се предвижда да бъде направена и корекция на река Мочурица с изграждане на отводнителна помпена станция, което ще осигури стабилна основа на магистралата  и силен социален ефект с предотвратяването на наводнени земеделски площи за селищата Зимница, Чарда и Воденичене.




Отделно от тези пари допълнително ще бъдат отпуснати още до 15 млн. лв. за решаване на проблема със слабите почви в участъка от Ямбол до Карнобат, който се строи от български консорциум с водещ партньор "Холдинг Пътища". За това обаче ще бъде обявена обществена поръчка по думите на министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Тези 15 млн. лв. няма да дойдат обаче от държавния бюджет, а ще са за сметка на икономисаните пари от търговете за магистралите, обясниха от пътната агенция. Икономиите от разиграаните три търга за магистрала "Тракия"  възлязоха на около 100 млн. лева.


След заседанието на правителството във Враца финансовият министър Симеон Дянков е съобщил, че са осигурени и 50 млн. лв. от бюджета за разширението на пътя Ботевград - Мездра, който е част от скоростния път Ботевград - Враца, предаде БТА. Останалите необходими средства ще бъдат осигурени най-вероятно чрез заем от Европейската инвестиционна банка, е уточнил Дянков. Модернизирането на пътя от Враца до Ботевград беше заложено за финансиране по оперативна програма "Транспорт", като прогнозната му стойност е 85 млн. евро.


Финансовият министър е съобщил още, че до месец започва ремонта на 3.5 км отсечка, която минава през Враца, като за това ще са необходими 4.5 млн. лв. Дянков е обещал още да започне и ремонта на стадиона във Враца, като това ще стане на два етапа. През първия ще се ремонтират трибуните, ще бъдат поставени нови пейки и осветление, както и електронно информационно табло за 4.3 млн. лв. За втория етап ще са необходими още над 1 млн. лв. за подновяване на лекоатлетическата писта, като това ще стане на по-късен етап. Кметът на Враца е от ГЕРБ.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Андрей Петков
    Андрей Петков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нерде ЯмбУл, нерде Стамбул. Така и не разбрах от тази статия къде ще отводняват за 13 млн. лева. Ботевград - Мездра .... не е ли магистрала "Хемус" ....

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Е така де, то нямаше да има анекси към магистралите. То и няма, затова тук излезе странична дейност, там излезе странична дейност и така. Това е втората подобна случка в рамките на седмица.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2050 Любопитно

    Бая МИЛИОНчета ще се налеят. "Както се казва с един курушум два заека" - да не стане като на "новото" околовръстно шосе на София!?!

    Коментиране на анализираното, вече...
  4. 4 Профил на ХДС(CDU)
    ХДС(CDU)
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#1] от "Андрей Петков":

    Няма значение. Важното е да има оборот и точния човек да спечели обществената поръчка, той пък от своя страна ще финансира предизборната кампания на друг точен човек и така до безкрай.

  5. 5 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    това е за да не се оскъпи магистрала та

  6. 6 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1366 Весело

    само гледайте, как тракия ще задмине люлин.... остава още малко от мандата...

    Времето е наркотик, много от него убива.
  7. 7 Профил на RockyCoast
    RockyCoast
    Рейтинг: 551 Весело

    Е що да е отводняват,нека магистралата стане един голям плавателен канал до морето...всяка година ще се превежда регата София-Бургас под името "ГЕРБ-с теб и попътния вятър сме по силни"....

    .
  8. 8 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Всички само мънкате! Мън що се дават пари, мън после що пък няма пари! С мънкане неща не стават. Ако трябва и 20 милиона да дадът, да стане пътя, пък после Тройната да ги проверява колкото си иска.

    Аз на Плевнелиев му вярвам - ето иска търг да прави. На Найденов едва ли му е до тия 15 милиона, той така открито едва ли краде.

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  9. 9 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Номерът е парички да се въртят. Далаверата да върви.

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    До коментар [#8] от "С Омалия, в Европа.":

    А що тия 15 млн не са включени в цената на магистралата? Нали все пак, всички рискове остават за сметка на изпълнителя?
    Аз не виждам каква е разликата между Тракия и Люлин - може би, че за сега, като процент, кражбата е по-малка, но като идея е същото.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    Мочурливите почви би трябвало да са известни още на проектанта на магистралата, тъй като проекта е предходен от геоложки проучвания на терена.
    Някой е премълчал някои факти при изготвяне на техническото задание към участвалите в търга за строежа на магистралата, с някакви користни (предполагам) цели.
    Да не ми говорят сега, че едва ли не не са знаели от къде ще мине магистралата... Та само на 200 м от трасето се намират кладенците на Помпена станция Кабиле, която захранва половината Ямбол с вода. Знае се предварително, че там има много подпочвени води. Преди години точно където е сега трасето на магистралата бяха оризища...
    Някой престъпно си е замълчал, и сега се искат още пари.
    Също както "зимата ги изненадва" всяка година, и това сега...
    ГЕРБ, махайте се колкото се може по-бързо, че вече покрай вас вони на корупция, каквато и при тройната ламя нямаше...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  12. 12 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#10] от "Тони!":

    Не са включени понеже не е задължение на строителя да се занимава с помпите на Хидромелиорации, т.е. тези пари не се дават допълнително на строителя, а се дават на Хидромелиорации - има съществена разлика, нали?

    В този район напояването така или иначе се прави със съществуващите канали, защо те да не улавят и водата, която се събира отляво и от дясно на пътя. Тук не става дума за лошо проектиране, а за надграждане на съществуващи канали и помпи спрямо трасето на магистралата.

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK