Българският туризъм започва да губи ценовото си предимство на ключови пазари

Българският туризъм започва да губи ценовото си предимство на ключови пазари

© Мария Съботинова



Избори 2022

В голяма част от западноевропейските, източни и съседни държави България поддържа образа на най-евтината дестинация за туризъм, но през последните години започва да губи това си предимство на ключови пазари. Това става ясно от проучване на компанията IPK International за нагласите на чужденците към туризма, поръчано от икономическото министерство. То е проведено през миналата година в Русия, Гърция, Турция, Германия, Великобритания, Сърбия, Румъния, Швеция, Чехия и Украйна.


Според данните от изследването в 7 от тези държави България се смята за най-евтината дестинация за туризъм. На най-големите пазари обаче- Германия, Русия и Украйна, за туристите лидер по конкурентни цени е Турция.


Според данните от изследването гражданите и от 10-те държави продължават да свързват България с морски почивки. Единствено в Гърция, Турция и Великобритания туристите определят страната и като дестинация за ски туризъм.




Още по-малко познати пък са алтернативните форми- спа и балнеотуризъм ( който се оказва разпознаваем само в Гърция и Украйна), както и селски, еко, пешеходен и голф туризъм, за които чужденците нямат почти никаква информация.


"Чужденците не знаят реално какво предлага България", коментира Ролф Флайтаг, един от авторите на изследването. Според него страната трябва да отделя годишно около 10 млн. евро за реклама на сектора, като освен традиционната реклама, да инвестира в изработката на информационен сайт за сектора и различни събития в други държави.


В анализа си IPK International препоръчват България да рекламира предимно морски и ски туризъм, както и някои допълнителни продукти. Такива могат да бъдат комбинациите между почивки на море и културни турове, културен туризъм, балнеология и спа, градски турове в София и пътувания с цел забавления и посещения в казина.


Според компанията страната трябва да има и различни послания в рекламните си кампании на отделните пазари, което в момента не е факт. Така например в Германия трябва да се акцентира на гостоприемството, в съседните държави- на ниските цени и близостта, В Швеция и скандинавските страни- на слънчевата дестинация, във Великобритания- на възможностите за целогодишен туризъм.


На ниво бизнес пък трябва да се обърне повече внимание на създаването на партньорства с повече чужди туроператори, както и внедряването на технологии. В доклада е записано, че е добре България да има собствена онлайн резервационна система за ключовите си пазари.


Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"

Избори 2022

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK