ЧЕЗ може да купува в пъти по-малко трафопостове

Строителни фирми и инвеститори, които със свои средства са издигнали трафопостове в Западна България, ще продължават да чакат съоръженията да бъдат купени от електроразпределитеното дружество ЧЕЗ, каквото е нормативното изискване. Причината е, че Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) не признава желаните от доставчика на ток по-високи инвестиционни разходи, с които да се покрие придобиването на собствеността върху мрежовите съоръжения. Това обясниха в петък шефове на ЧЕЗ пред журналисти.


"Сега можем да изкупуваме съоръжения за общо 12–14 млн. лв. годишно. Това е около 20% от признатите ни от регулатора инвестиционни разходи", отбеляза шефът на дирекция "Обновяване, проучване и предоставяне на мрежи" в ЧЕЗ Димо Петров.


За петгодишния регулаторен период ДКЕВР е одобрила на дружеството 356 млн. лв., или около 71.5 млн. лв. на година. С аргументите за по-висока енергийна ефективност в мрежата, по-качествени доставки на ток и ускорено изкупуване на трафопостове разпределителната компания иска регулаторът да й одобри 152 млн. лв. годишно за инвестиции.




"Ако признатите разходи се увеличат двойно, ще решим проблема с изкупуването за три-четири години", убеден е Петров. От ЧЕЗ отхвърлиха упреците от регулатора, че не изпълняват и одобрения в момента обем на инвестициите:


"За миналата година наистина вложихме по-малко – 66 млн. лв., но предходните две години инвестициите бяха за над 90 млн. лв.", обясни регионалният мениджър на чешката бизнес група за България Петър Докладал. По думите му досега средните инвестиции за година възлизат на 74 млн. лв.


Според Камарата на строителите в България задълженията на дружеството към бранша заради неизкупените мрежови съоръжения са за над 70 млн. лв. В ЧЕЗ са постъпили над 3400 заявления от чакащи за общо 168 млн. лв. Пречка пред смяната в собствеността е и в самия бизнес – към 60% от заявленията не е приложена пълна документация. От тази година дружеството е започнало само да строи трафопостове, но броят им е ограничен от инвестиционния план.


В ЧЕЗ все още не са решили дали ще обжалват новите цени на тока от 1 юли, които според дружеството трябва да са по-високи. ДКЕВР реши от началото на юли абонатите на дружеството да купуват ток по дневната тарифа с 1.89% по-скъпо от досегашната цена, а по нощната - с 1.86%.



От август ЧЕЗ ще изпраща сметките и по интернет
От 1 август абонатите на ЧЕЗ ще могат да получават безплатно месечните си фактури и по електронна поща, съобщиха от електроразпределителната компания. По пилотен проект в края на миналата година 4000-те служители на компанията получават сметките си по този начин, а тестовете със сървърите на ЧЕЗ са показали, че услугата може да бъде предложена на всички клиенти. Мярката, която трябва да намали консумацията на хартия, може да "пощади" по 5 камиона с дървесина на месец, смята директорът по обслужването на клиенти в компанията Радослав Димитров. Заявка за електронна фактура може да бъде направена чрез сайта на дружеството, по телефона или на място в някой от офисите му. 

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на truth
    truth
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Не съм запознат с регламента за трафопостовете, но един частен случай направо ме шокира. В нашия квартал има един трафопост, който се намира в частен имот. Собственикът на имота не пуска никого вътре и не се знае какво става там. Той има цех със стругове и те естествено лапат ток. Сигурни сме, че мафиотът не плаща тока, а ние го плащаме. Такова безобразие и самоуправство едва ли има някъде.

  2. 2 Профил на truth
    truth
    Рейтинг: 506 Неутрално

    П.С.Въпросният трафопост се намира на улица "Летоструй " номер 47, София.

  3. 3 Профил на mentra
    mentra
    Рейтинг: 8 Гневно

    Така е навсякъде на територията на CEZ.Краде се здраво за наша сметка.

  4. 4 Профил на Stefanaki
    Stefanaki
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    айде сега ДКЕВР им виновни... иначе те искат

  5. 5 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#1] от "truth":

    Собственикът на имота вероятно е изградил сам въпросният трафопост, след като ЧЕЗ са отказали да го присъединят при други условия. Той от своя страна е запазил собствеността върху съоръжението и вероятно достъп имат и служители на ЧЕЗ. Това, че има цех със стругове не го прави автоматично мафиот. Да имаш бизнес в България не означава да си крадец.

  6. 6 Профил на truth
    truth
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До # 5. Трафопостът си съществуваше много преди този бивш пазндизчия да си присвои този парцел.

  7. 7 Профил на Svilen Mollov
    Svilen Mollov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    който преведе заглавието на английски получава 100 лева от мен. приемам предложения на svilen20832@yahoo.com





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK