
© Дневник
Продажбата на бира в пластмасови бутилки достигна 70% от целия вътрешен пазар през 2011 г. при 54 на сто през 2010 г., показват данните на компаниите от бранша. Така реализираните количества през периода януари - юни достигат до 2.48 млн. хектолитра, което е на нивата от миналата година, но с лек ръст (1.5% в сравнение с лятото на 2010 г.) Най-голям дял заемат пластмасовите бутилки, следвани от стъклените, а консумацията на наливно пиво и кенове продължава да намалява и се движи между 3 и 5% в зависимост от марката.
До юни пивоварите отчитаха продължаващ спад на продажбите на бира в сравнение с 2010 г. Тенденцията е започнала да се обръща с началото на туристическия сезон и топлото време. Запазва се трендът да се консумира все по-малко бира по заведенията и все повече в домашни условия. Прогнозите на производителите за лятото, което традиционно е най-силният сезон за бирения пазар, са или за запазване на миналогодишните обеми, или за леко увеличение заради очакванията за по-силен туристически сезон.
Компанията "Карсберг България" обяви в понеделник, че пуска в продажба марката "Туборг" в еднолитрова пластмасова бутилка. "Новата 1-литрова опаковка е създадена, за да отговори на специфичните предпочитания на българския потребител и тенденциите на пазара у нас. Бирата ще се произвежда по лиценз в пивоварната на компанията в Шумен с гаранция за същото високо качество като тази в стъклените бутилки", уверяват от дружеството. Препоръчителната цена ще бъде 1.99 лева.
"След излизането на българските премиални бири в разнообразни PET опаковки решихме, че е крайно време да предложим и лицензионна марка в такъв тип бутилка. Още повече че тази година се задълбочава и тенденцията за разширяване на т.нар. топъл пазар, или продажби в магазините за консумация вкъщи за сметка на консумацията в заведенията. Ако през 2009 година съотношението е било 68 към 32%, към днешна дата вече е 72 към 28%", обясни Александър Грънчаров, изп. директор на "Карлсберг България".