И строителството на "Марица" тръгва с пари от бюджета

Европейската инвестиционна банка дава 76.4 млн. евро за съфинансиране на магистрала "Тракия"


- 15 януари 2012 г. е крайният срок за приключване на водните проекти на София и Сливен

И строителството на магистрала "Марица" ще тръгне с пари от бюджета, така както започна и изграждането на "Тракия". Това реши днес правителството, което разреши на управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" да подпише договор с Агенция "Пътна инфраструктура" за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за изпълнението на "Марица" преди окончателното одобрение на проекта от Еврокомисията.


Договорът е на стойност 398 млн. лв. с ДДС, колкото е стойността на липсващите 67 км от магистралата от Оризово до Харманли, уточниха от правителствената информационна служба. До редакционното приключване на броя от Министерството на регионалното развитие не отговориха колко пари ще бъдат отпуснати първоначално за проекта.




Одобрение на Брюксел за строежа на "Марица" се очаква през декември 2011 г., е посочено в правителственото съобщение. В него се казва, че заради големия обем работа и за да не се застраши срокът за усвояване на евросредства, се дава съгласието строителството да започне с държавни пари. Плановете на пътната агенция са до края на месеца да бъде направена първата копка в участъка от Димитровград до Харманли.


Той ще се строи от контролираната от Васил Божков "Пътностроителна техника" и австрийското дружество "Порр техновал", които спечелиха търга с цена от 1.83 млн. евро/км. До дни предстои да бъде сключен договорът с българско-австрийския консорциум, казаха от пътната агенция. Това става възможно, след като класираният на второ място участник - българско-португалският консорциум "ИСА 2000" - "Лена" оттегли жалбата си от Комисията за защита на конкуренцията.


Търгът за другата отсечка на магистралата - от Оризово до Димитровград, се обжалва от българско-испанския консорциум "Софстрой" - "Рубау". Обединението загуби делата на две инстанции, като в момента се чака решението на последната съдебна инстанция.


Междувременно правителството одобри до 76.4 млн. евро от заема между България и Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за съфинансирането на европроекти да се използва за българския дял на изграждащата се магистрала "Тракия". Целият проект е на стойност 355  млн. евро, като безвъзмездната помощ от ЕС е 285 млн. евро.


Кабинетът одобри още удължаване на сроковете по използването на заемите от ЕИБ за водните проекти на Сливен и София, които се финансират по програма ИСПА на ЕС (75% от средствата). Останалите 15% идват от ЕИБ, а другите 10% се осигуряват от държавния бюджет.  Разходите за изпълнение на столичния проект възлизат на 58.5 млн. лв., а на този в Сливен - на 21.2 млн. евро.


Средствата трябва да се усвоят най-късно до 15 януари 2012 г., реши кабинетът. Изпълнението на програма ИСПА приключи в края на 2010 г., но за тези два проекта България поиска разрешение от Брюксел за удължаване на срока за изпълнение с още една година и те трябва да бъдат завършени до края на годината.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 995 Неутрално

    След като Герберите, сте толкова информирани моля освете мен незнаещия с точна информация, преведени ли са парите за АМ Люлин, колко са похарчени, колко са преведени и кога, по възможност линк!!! Моля без обиди, ясно е че сме песимисти, лузъри, комуняги и т.н.!

  2. 2 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#1] от "ban": 0 са постъпилите към момента плащания от ЕК по този проект.

    и най-умният си е малко прост....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK