ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
37.8%активност

Източник: Резултатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник", активността - на "Алфа Рисърч"

Продажбите на бира са намалели с още 5% от началото на годината

Пивоварите не очакват бум при консумацията от туристите

Продажбите на бира са намалели с още 5% от началото на годината

© Дневник



Продажбите на бира в България са спаднали с от 2 до 5% през първото шестмесечие на годината, показва маркетингово проучване, което беше обявено днес от браншовите компании. Същевременно от Съюза на пивоварите отчитат същите продажби на едро както през миналата година.


"Сумарният спад в продажбите ни през последните две години възлиза на 15%, все пак сме оптимисти и очакваме стабилизиране на пазара", обясни Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите. По думите й тенденция, която се запазва, е пренасочването на клиентите към по-евтините марки на пазара и преминаването им към консумация на бира в пластмасови бутилки.


"Лоялността на клиентите минава през финансовите им възможности, затова правим всичко възможно, за да задоволим търсенето", обясни изпълнителният директор на "Болярка ВТ" Мирослав Динев.




В Съюза на пивоварите членуват пет компании - "Болярка ВТ", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво". Те държат около 96% от пазара в страната. Според данните на браншовата организация през периода януари - юни на пазара са реализирани 2.44 млн. хектолитра бира, от които са изнесени 34.5 хил. хектолитра.


Предпочитана остава консумацията на бира в пластмасови бутилки - 1.4 млн. хектолитра, следвана от стъклените - 801 хил. хектолитра, и наливната - 121 хил. хектолитра. Най-малко в страната се продава бира в кенове - 102 хил. хектолитра. Запазва се тенденцията все повече хора да консумират бира вкъщи.


От януари до юни членовете на Съюза на пивоварите са инвестирали в производството си 27.3 млн. лева. Внесените акцизи за първите седем месеца на годината възлизат на 41.9 млн. лева, което е с 1.9 млн. лева повече в сравнение с предходната година, показват данните на Агенция "Митници".


Най-слаб месец очаквано е бил февруари, когато са внесени 3.33 млн. лева, а най-силен - юли - 9.14 млн. лева. Самите пивовари също отчитат по-добри резултати от началото на юли и ръст в продажбите от 1.5 на сто.


Според Съюза на пивоварите един от минусите, който влошава състоянието на бирения пазар в страната, е характеристиката на туризма. По принцип лятото е най-силният сезон за консумация на пиво, но заради развитието на туризъм тип "ол инклузив" и заради качеството на самите туристи не може да бъдат достигнати добрите резултати от 2007-2008 г. 


"За съжаление развитието на "ол инклузив" почивките е бич не само за българските пивовари, но и за туризма като цяло. Предлаганата там бира също е българска, но по-малко алкохолна и се изкупува от хотелите на ниски цени, без надценка", обясни Александър Грънчаров, изп. директор на "Карлсберг България".


Той допълни, че "качеството на туристите, които идват в България, е драматично лошо", целта им е да се напиват и не могат да бъдат истински клиенти на добрата бира.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK