Печалбата на "Райънеър" расте минимално заради скъпите горива

Печалбата на "Райънеър" расте минимално заради скъпите горива

© Reuters



Повече пътници и приходи, но и по-високи разходи и минимална печалба за периода от началото на април до края на юни в сравнение със същото време на 2010 г. отчита нискотарифната авиокомпания "Райънеър".


Данните за трите месеца на 2011 г. се сравняват с лошите резултати от миналата година, когато много полети на превозвача бяха отменени заради изригването на вулкан в Исландия. Въпреки това печалбата за 2011 г. е само с 1% по-висока и достига 139.3 млн. евро. Причината са високите цени на горивото, които увеличават разходите на "Райънеър".


Въпреки минималното увеличение на печалбата за април - юни от "Райнеър" не смятат да променят финансовите си прогнози за края на годината. Очакват годишна печалба от около 400 млн. евро, колкото отчетоха и през 2010 г.




Преди месец и половина международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) понижи прогнозата си за печалбата на големите авиокомпании от 8.6 млрд. долара на 4 млрд. долара. Една от основните причини беше рязкото поскъпване на горивата. В края на миналата седмица друга нискотарифна компания - английската EasyJet, също обяви, че скъпите горива се отразяват на разходите и затова по-внимателно ще планира увеличаването на капацитета си. От компанията обаче не посочиха с колко са нараснали средствата за гориво, нито как това се е отразило на печалбата.


"Пътниците за периода нараснаха с 18 на сто, а цените със средно 11%, което доведе до доста по-големи приходи. Те обаче не успяха да компенсират в достатъчна степен близо 50-процентното поскъпване на горивата. Въпреки това постигнахме добра печалба от 139 млн. евро", коментира изпълнителният директора на "Райънеър" Майкъл О'Лиъри, цитиран в сайта на компанията. Превозвачът отчита и увеличени разходи за такси към навигационните служби и някои летища, но успява да ги компенсира със свиването на други пера от бюджета си.


От "Райънеър" обаче посочват, че скъпите горивата създават проблеми и за останалите компании, които увеличават стойността на билетите, което правело ирландския превозвач известен с ниските си цени, по-конкурентоспособен. От компанията прогнозират, че ако поскъпването продължи, някои компании ще изчезнат от пазара.


Изпълнителният директор О'Лиъри каза още, че приходите от продажби на "Райънеър" растат по-бързо от броя на пътниците, което се дължи на въвеждането на нови услуги като запазване на място с повече разстояние между седалките срещу допълнително заплащане. Засега услугата се предлага по няколко от маршрутите на компанията, но оттам планират да я въведат и по други, ако се окаже успешна.


"Райънеър" лети и до и от българското летище Пловдив, като изпълнява полети до Лондон и Милано.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK