Още 155 млн. лв. отпускат за околовръстното шосе на София


- 20 млн. лв./км струва магистралата край столицата

Още 155 млн. лв. ще отидат за 8.5 км разширение на околовръстното шосе на София в западна посока. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пусна обществена поръчка за първите 3.5 км  от магистрала "Люлин" до река Какач за 78 млн. лв. Това стана ясно от обявление в Официалния вестник на Европейския съюз. За останалите 5 км от река Какач до Северната скоростна тангента търгът ще бъде пуснат до края на годината, уточниха от АПИ. Средствата са от спестените пари от проведените досега търгове по оперативна програма "Транспорт".


Досега за строителството на 6.6 км от разширението на южната дъга на околовръстното шосе на София са похарчени 132 млн. лв., което прави средно по 20 млн. лв. за километър. Така крайградският път на столицата се превръща в най-скъпата магистрала в България. Строителството на околовръстното средно е по-скъпо с около един милион лева на километър спрямо 19 км магистрала "Люлин", която излезе 185 млн. евро. За сравнение - магистралите "Марица" и "Тракия" бяха спечелени на цени от 3.5 до 4.5 млн. лв./км.




Разширението на околовръстното шосе на София започна през 2006 г. с 4.5 км отсечка от бул. "България" до "Симеоновско шосе". Участъкът беше завършен през юни 2010 г. и излезе на държавата 93 млн. лв. Малко след пускането му в експлоатация пътят се нагъна заради поройните дъждове. За възстановяване на пораженията от природното бедствие правителството отпусна 2 млн. лв.  Тази отсечка беше направена от "Обединение Юг" с водещ партньор "Главболгарстрой - Инфраструктурно строителство".


В момента тече вторият етап от разширението на околовръстното от "Симеоновско шосе" до жк "Младост 4". Отсечката от 2.14 км беше спечелена от "Главболгарстрой" с цена от 37.24 млн. лв. без ДДС. Тя трябва да бъде готова през следващата година. Част от нея до магазина на мебелния гигант "Икеа" се предвижда да бъде пусната през септември за отварянето на търговския обект. Отсечката се строи със спестените средства от първата фаза на пътните проекти по оперативна програма "Регионално развитие".

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво Мирчев
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 531 Неутрално

    А от Бояна кога започа да се строи? Реално там сега е супер натоварено... Уж в края на юни трябваше да излезе проектът, но сме края на юли и все още нищо не е обявено?

    http://www.ivomirchev.com
  2. 2 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 636 Любопитно

    тоя околовръстен, толкова пари потроши, все едно е златен...
    големо крадене бе хорааа ... как от една цена за магистрала м/у 3,5 до 5 млн. лв/км в това шосе се заформи цена от 20 млн. лв/км
    ... пъти по-скъпо???

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  3. 3 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#2] от "Georgi Yordanov":

    ...и накрая ще достигне цената на такова съоръжение в Германия, където се строи по друга технология и построеното има много по-дълъг живот.

  4. 4 Профил на olddog
    olddog
    Рейтинг: 426 Весело

    Ей, нали разбирате кой ще си подели "растежа" на икономиката в България. Колко фирми? 3, 4, 5, 6 ...... . Собственост на кой?


    До коментар [#1] от "Mirchev":

    Мирчев, ти да не би да имаш канализация в Бояна, че да искаш шосе? Кажи на бате ти Бойко, че не искаш да плащаш данъци за лайната в дупката в двора. Или гласувай пак за Герб - за винаги.

  5. 5 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1316 Весело

    Това даже не е голямо лапане! Това си е живо плюскане!

    До коментар [#1] от "Mirchev": Ще се строи, но когато терените, които ще се отчуждават, станат собственост на "правилните" хора )))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  6. 6 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#2] от "Georgi Yordanov":

    Скъпо е, защото отчужденията на терените са скъпи. Един кв.м. струва сигурно по 100 евро.
    А иначе съм съгласен, че много се забави изграждането на нормално околовръстно шосе.

  7. 7 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#6] от "simo87":Колко пъти ще ги отчуждават тия терени? От 100 години се знае ,че оттам ще минава това Околовръстно.Още при социализма тия трасета бяха одържавени. Ама нали е направено от комунистите- реституираха ги . След това пак ги отчуждаваха. Както я карат управляващите , Южната дъга ще се направи цялата след 10 - 15 години минимум. До Църна маца сигурно ще има още 3 отсечки. Като си представя само колко отрови се изсипват върху София от бавното придвижване по околовръстното и си мисля ,че тия управленци, които го строят са най-големите врагове на софиянци.Ма пък от друга страна софиянци си ги харесват тия управляващи и си ги преизбират ,докато самите управляващи не се откажат от тях. Шизофренична работа. С елементи на мазохизъм.




  8. 8 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 505 Любопитно

    До коментар [#7] от "cobanmaala":

    Ти не знаеш ли, че "Архитектът" на София удобно разпродаде част от имотите по пътя на околовръстния на наши хора.

    На среща с кметицата преди няколко месеца Петър Диков ни каза, че рекорда при отчуждаване за момента е близо 8000лв. за квадрат - до една от метро станциите !?!

    Смятай за какво порно става въпрос!

    А малкия човек стиска левчетата и се
    чуди с какво да си храни децата ...

  9. 9 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 505 Любопитно

    "Архитектът" на Софиянски исках да кажа ...

  10. 10 Профил на Deyan Todorov
    Deyan Todorov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#6] от "simo87":


    [quote#6:"simo87"]Скъпо е, защото отчужденията на терените са скъпи. Един кв.м. струва сигурно по 100 евро. [/quote]

    Невярно. Договорите за строителство нямат нищо общо пряко с отчужденията. Отчужденията трябва да са направени от държавата (околовръстното е част от републиканската пътна мрежа) и общината (за градските пътни връзки, които пресичат шосето, като Бистришко, Климент Охридски и пр. и може би за обслужващи някакви елементи).
    Договорът за строителство вече зависи от това какво влиза в него. В случая влиза и изграждането на значителна по размер подземна инфраструктура като канализация, преместване на високоволтови кабели, водопроводи и пр.
    Трето, това не е стандартна магистрала, тъй като има и две локални ленти, всяка с по две платна, в добавка на трите основни. Има и множество съоръжения като надлези и пътни възли на всеки етап - само на последния са два за едва няколко километра.
    Един пътен инженер за чужда фирма, който каза, че краденето не става с некачествено строителство - така или иначе фирмите носят гаранции. Обикновено става с препроектиране и допълнително възлагане на работи, невключени в първоначалната цена. За етапа България-Симеоновско имаше такова възлагане, което вдигна много цената. Да видим дали ще има и за новия етап.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK