Скъпите цигари вдигнаха печалбите на BAT

Скъпите цигари вдигнаха печалбите на BAT

© Reuters



British American Tobacco (BAT) рязко повиши цените на цигарите си през първата половина на годината, което помогна на компанията да увеличи печалбите си с повече от очакваните 10% въпреки спада в продадените количества, съобщава Ройтерс.


От британския производител на марките "Кент", "Дънхил", "Лъки Страйк" и "Пал Мал" казаха, че увеличението на цените с около 8% е помогнало да се неутрализира спадът от 1% в продажбите за първото полугодие и така шестмесечните приходи са нараснали със 7%.


От втория по големина и първи по пазарен дял производител на цигари в света казаха, че отворилата се възможност за повишаване на цените дори и в пазари с малък ръст в потреблението помага за растежа на компанията през тази година. Като основен фактор за успеха BAT посочва факта, че повечето икономики излизат от рецесията.




Председателят на компанията Ричард Бъроус коментира пред Ройтерс, че очаква още по-добра година, като се имат предвид набраната вече инерция с цените, увеличаването на пазарния дял и умерените темпове на спад в обемите.


Цигарените продажби за второто тримесечие са намалели само с 0.2% след спада от 1.8% през първите три месеца на 2011 г. Причината за това са възстановяващите се икономики, като цигареният производител е увеличил дела си на много пазари.


Печалбата на акция на компанията е от 96.1 пенса, което е повече от прогнозите на пазара от 95.1 пенса според направено от компанията проучване сред анализатори.


Джонатан Лейнстър от компанията за управление на активи UBS коментира пред Ройтерс, че след като резултатите са по-високи от прогнозираните, той очаква годишната печалба да скочи с 1-2% от сегашните 193 пенса на акция.


Акциите на BAT паднаха с 0.1% до 28.58 британски лири днес сутринта, след като индексът на стоте най-големи компании на Лондонската борса падна с 0.4%.


Падащите продажби на BAT са причинени от прехода на пушачите към евтини и понякога дори контрабандни цигари, след като акцизите върху тях и безработицата растат. Въпреки това положението започва да се подобрява, коментира "Ройтерс".


В Япония холдингът спечели от проблемите в производството на местния производител Japan Tobacco, причинени от цунамито през март. Там британският гигант увеличи продажбите си с 2 млрд. къса и печалбите си 50 млн. британски лири. Компанията оперира на японския пазар с внос от САЩ. Така БАТ стигна от 10% преди бедствието до 20% пазарен дял в страната на изгряващото слънце. Говорител на компанията съобщи, че тя се надява да задържи поне част от това увеличение.


Цигарената групировка се справи със световната криза благодарение на широкото си географско разпространение. Цените на стоките се повишаваха в петте най-големи страни - потребителки на продуктите на BAT – Бразилия, Русия, Канада, Австралия и Южна Африка.


За сравнение, по-малкият британски съперник  – Imperial Tobacco, влезе в ценова война и слаб пазар в Испания, която е третият най-голям пазар за компанията, докарал около 10% от печалбите й през 2010 година. BAT от своя страна също е голям играч в Испания, но по-малко от един процент от печалбите на холдинга идват оттам.


Оперативната печалба на BAT, втората по големина тютюнева групировка след Philip Morris, е нараснала с 12% до 2.7 млрд. паунда, а приходите на компанията са се увеличили с 2% до 7.4 млрд. паунда.


В България British American Tobacco в момента е един от двата претендента за приватизацията на държавния дял в "Булгартабак холдинг". На 29 август изтича срокът, в който кандидатите могат да подадат оферти.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK