Германия и Франция може да обединят военните си корабостроителници

Германия и Франция може да обединят военните си корабостроителници

© Reuters



Германия и Франция обмислят дали да слеят военноморските си корабостроителни активи. Ако сливането стане факт, то ще е най-голямото индустриално партньорство между страните от създаването на космическата група EADS през 2000 г. насам, съобщава "Ройтерс", цитирайки Financial Times Deutschland.


Според вестника ThyssenKrupp, френската военна корабостроителница DCNS и правителствата на двете държави планират преговори след лятото, за да възродят идеята за общоевропейски военен корабостроителен съюз.


ThyssenKrupp, DCNS и Thales – акционер в DCNS, са отказали коментар по въпроса. От ThyssenKrupp са казали, че подразделението на компанията за морски системи в момента не провежда никакви разговори с DCNS за сливането на военноморските им дейности, а такива не са и планирани.




В момента ThyssenKrupp преструктурира морския си бизнес и се опитва да излезе от сектора на гражданското корабостроителство, посочва "Ройтрес". Миналия месец компанията подписа договор с Abu Dhabi MAR за основаване на обща компания, която да продава военни кораби в Близкия изток и Северна Африка. Като причина за новата компания от ThyssenKrupp посочиха промените в политическия пейзаж.


Европейските производители на военни кораби в момента са под натиск, защото договорите с националните военни флотилии не са достатъчни, за да печелят компаниите. Според Financial Times Deutschland от Париж настояват сливането да се извърши. Френският президент Никола Саркози и германският канцлер Ангела Меркел вече са обсъждали идеята за сливане няколко пъти, но осъществяването й се е проваляло поради спорове кой ще има управляваща роля в обединението и кои корабостроителници ще бъдат запазени.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Логично - икономически полезно за компаниите в бранша и стратегически оправдано за ЕС.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  2. 2 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Аха... прословутата любов между Германия и Франция...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  3. 3 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Германия и Франция обмислят дали да слеят военноморските си корабостроителни активи.
    ................
    Същото би трябвало да направят България и Румъния. Не само във военна област , но и по отношение на прихващане на емигрантски лодки и кораби.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  4. 4 Профил на steerbear
    steerbear
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#1] от "The Shadow":
    Много ми е интересно от кога си в корабостроителният бизнес и на базата на какъв опит и гледна точка оценяваш ползите от това сливане.
    Наистина ме интересуват подробности...
    Благодара за вниманието

  5. 5 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#4] от "steerbear":

    Не е нужно да си дълбоко в някой бизнес, за да си наясно, че навсякъде важат елементарни икономически принципи - вместо две идентични корабостроителници да произвеждат кажи-речи идентични продукти, икономическата логика диктува, че обединени под една шапка те могат да оптимизират дейността си. Така или иначе Франция и Германия са част от ЕС и не се очаква някога това да се промени, така че защо да се разводняват неща, които могат да стават по-организирано и по-евтино.

    Ако имаш друго мнение по въпроса, моля, сподели.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  6. 6 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Само не разбрах на снимката защо са руски кораби?

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4391 Неутрално

    До коментар [#5] от "The Shadow":

    Много добре казано !

    Контрола на моретата е стратегически важен от както съществува мореплаването.
    Не е случайно че ,с малки изключения,морските сили са доминиращите.
    Сега в играта влизат и нови играчи (Китай,Индия) с големи интереси,амбиции и ресурси.
    ЕС,говоря за сериозните играчи в него,просто се подготвя за бъдешето.
    Вез съвместни усилия ЕС няма много шансове да остане в играта.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на steerbear
    steerbear
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "The Shadow":
    Значи ако е за както казваш единтични продукти то тогава що не затворят едната и другата да произвежда всичко... Между другото всяка корабостроителница може да произвежда военни кораби щото разликата с гражданските е само в оборудването (оръжята което няма нищо общо с корабостроенето като цяло).
    На мен по скоро ми намирисва че искат да загробят всички други корабостроителници. И без друга както пише в статията поръчките са крайно ограничени а азиатците обсебиха гражданското корабостроене. Така че ножът е до кокъл и въпросът е на оцеляване.... нищо лично

  9. 9 Профил на steerbear
    steerbear
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Имам в предвид: Що да не се съберат тигърът и лъвът и да го начукат на зайците щото са без шапки...

  10. 10 Профил на alkash13
    alkash13
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#5] от "The Shadow":

    ГРЕШИШ по отношение на Германия!!!
    там НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ИКОНОМИЧЕСКИ МОДЕЛ на военното им корабостроене!!!
    там става на въпрос за ПОЛТИЧЕСКИ МОДЕЛ на същото!!!

    Съгласно мирния договор след ВСВ - на Германия е ЗАБРАНЕНО ДА ПРОИЗВЕЖДА:
    1. Самолетоносачи
    2. ВСЯКАКВИ КОРАБИ с ядрено задвижване
    3. ВСЯКАКВИ КОРАБИ, можещи да пренасят КАКЪВТО И ДА Е ЯДРЕН ЗАРЯД!!!
    4. ВСЯКАКВИ САМОЛЕТИ с радиус на действие по-голям от 2000 км!!!

    За някои от производствата СЪС СЪГЛАСИЕТО НА САЩ и ВЕЛИКА Британия, са ДОГОВОРЕНИ ИСКЛЮЧЕНИЯ!!! (Става въпрос за самолетостроенето!)

    Досега Германия НАД 70 ПЪТИ е поставяла въпроса за производството на кораби с ядрено задвижване като "жизнено важни" за държавата!
    И ТОЛКОВА ПЪТИ Е БИЛО БЛОКИРАНО от САЩ и ВЕЛИКА Британия!!!

    В момента Германците се ОПИТВАТ ПРЕЗ ЗАДНАТА ВРАТА да получат правото да произвеждат такива кораби!!!

    ПИША ГО КРАТКО И РАЗБИРАЕМО:
    Н И К О Г А !!!

  11. 11 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1002 Весело

    До коментар [#10] от "alkash13":

    Защо пък никога? Това не е онази Германия от края на Втората световна война, а Германия - част от общото европейско семейство, един от основните двигатели на ЕС. Става въпрос за икономически И политически дивиденти от цялата работа, не само за едните или другите. Само че политическите вече се пренасят от глупавото състезание кой е по-по-най на континента, към общоевропейските стратегически интереси. Или поне би трябвало да е така...

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  12. 12 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4022 Неутрално

    "Германия и Франция може да обединят военните си корабостроителници"

    Това ми се струва добра идея... колкото по единни са европейските държави в отбранителната сфера, толкова по-добре за сигурността на ЕС!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK