Силен спад на оборота и скок на загубата имат "Холдинг Пътища" и "Мостстрой"

Резултатите на инфраструктурните компании, контролирани от Васил Божков, продължават да се влошават, показват неконсолидираните отчети на "Мостстрой" и "Холдинг Пътща". За първото полугодие загубата на "Холдинг Пътища" се удвоява на годишна база до 6.4 млн. лв., а продажбите са паднали с 60%.


Компанията има 110.7 млн. лв. дълг с по-кратък падеж, от който 73.2 млн. лв. са само банкови задължения.


Загубата на "Мостстрой", което е в процедура по несъстоятелност, се е увеличила почти 50 пъти до 14.5 млн. лв. Едва 15 хил. лв. са продажбите за първото полугодие, всичките от графа "Други", а 408 хил. лв. са приходите от лихви.




Това са единствените постъпления на компанията за първите шест месеца на годината. Същевременно има силен скок на разходите за дейността – над осем пъти, до 14.9 млн. лв. Увеличението е заради по-високи обезценки на активи, провизии и разходи за лихви.


Дълговете с падеж до една година са близо 31 млн. лв., половината са към банки, сериозни пасиви има и към доставчици и клиенти. Дългосрочните дългове обаче са се свили само до 49 хил. лв., всичките от графа "Други".


"Мостстрой" и основните му дъщерни дружества бяха обявени в неплатежоспособност и започна процедура по несъстоятелност в рамките на няколко месеца в края на миналата и началото на тази година заради огромни задължения, които не успяваха да покрият. Компаниите имаха и проблеми с изплащането на заплати и осигуровки на служителите си.


За възнаграждения през полугодието са похарчени 170 хил. лв., повече от двоен спад за година. От бележките към отчета става ясно, че макар да е в несъстоятелност, "Мостстрой" ще плаща по 1000 лв. месечно на всеки член на директорския борд. Решението е взето на общо събрание на акционерите на 3 юни.


Заради необслужвани дългове лизингови дружества си прибраха машините и в резултат "Мостстрой" съобщи, че почти не може да работи. Информация за това обаче беше публикувана с огромно закъснение, заради което се намеси и Комисията за финансов надзор.


През последните месеци са прекратени два договора на дъщерни дружества на "Мостстрой" - за ремонт на мост близо до Козлодуй и за строеж на хранилище за зимен престой на плавателни съдове. "Мострой" заедно с "Холдинг Пътища" обаче все още са партньорите в консорциума, който строи най-дългата и сложна отсечка на магистрала "Тракия" от Ямбол до Карнобат – 49 км.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 861 Весело

    БАВНО И СЛАВНО ))))))))))))

    очаквам поредната порция лафове за 'намаляващия тренд' провизирани кредити ))))))))))))

    и най-умният си е малко прост....
  2. 2 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 701 Весело

    аз се чудя още кой вярва на дивотиите, че тези компании се управляват по пазарни принципи и че тези фалити са резултат от некадърно управление

    някакви други по-прозаични причини не са ли ви хрумвали?

  3. 3 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    До коментар [#2] от "concept":



    "някакви други по-прозаични причини не са ли ви хрумвали? "

    Не!Това не са истински бизнесмени.Те са "назначени" за такива и са свикнали всичко да им се поднася на тепсия...Те не са способни да правят бизнес!

  4. 4 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Същевременно има силен скок на разходите за дейността – над осем пъти, до 14.9 млн. лв. ". Няма дейност, а пък разходите се увеличават. Това са счетоводни разходи - никакви пари не се броят, а сега се помпят яко разходи и се точат печалби от други фирми (естествено на свои хора)...

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  5. 5 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 489 Неутрално

    А беше време когато някои хора вярваха, че това са акциите, които могат да бъдат "златна кокошка"...

  6. 6 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 896 Весело

    Черепа заедно със сина на Правешкият кмет станаха олигарси благодарение на синю,червената мъгла .След влизане на европейски правила, задължително трябва да изчезнат.

    Ръй! Ръй!
  7. 7 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Нека изчакаме консолидираните отчети за второ тримесечие и годишния.Изненадата ще бъде наистина много неприятна за някои. Дълговете от банки, падежи и пр. глупости са работа единствено и само на Божков и не се коментират.Ако е възможно специалистите от този холдинг така да направят, че да завършат Лот 4 с 5-6 месеца предсрочно за да може АМ Тракия да се ползва цялата през юли август 2012 г.Ех, колко им се иска на някои да видят, че Трейс или Холдинг пътища са паднали финансово и строежа на АМ Тракия пропада.Това не е сън да се събудиш-магистралата ще се случи!

    treasurer




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK