"Зелени" отвън и отвътре



По-малък въглероден отпечатък, използване на рециклирани материали, производство на продукти лесни за рециклиране, внедряване на енергоспестяващи технологии, намаляване на количеството вода, нужно за производството, пребоядисване на магазините в зелено. Всичко това може да направи една компания "зелена". Дали усилията за намаляване на вредното въздействие върху околната среда или говоренето за това, са по-важни, за да се нарече една компания екологично отговорна.


Проучване на консултантската фирма "Интербранд" (Interbrand) показва, че едното върви ръка за ръка с другото. Компанията публикува първата си класация на 50-те най-зелени марки. Тя се оглавява от японския производител на коли "Тойота", а основната причина за това е произвежданият от компанията хибриден модел Prius. В челната тройка са още 3М и "Сименс" (Simens) заради програмите си за намаляване на вредното въздействие върху околната среда.


Класацията е направена според това дали потребителите възприемат марките като зелени и според това какво реално правят компаниите, за да вредят по-малко на околната среда. Като цяло изследването показва, че автомобилните марки имат по-високи резултати, когато става въпрос за възприятието на клиентите, отколкото когато се оценяват реалните им усилия. Това се обяснява с активното изграждане на брандовете си като хибридни модели или допълнителни продукти. В същото време марките от сектора на електрониката се възприемат за по-малко зелени, отколкото всъщност са, защото не популяризират достатъчно екоусилията си.




При доста фирми има много голяма разлика между подреждането им  в класацията според реалните усилия и публичния образ. Най-голяма е "дупката" при производителя на козметика "Л'Ореал" (L'Oréal). компанията е предприела много "зелени" инициативи, но не ги популяризира достатъчно. Фирмата изпълнява програма за намаляване с 50% емисиите на парникови газове и отпадъци, използването на вода и електричество за производството на един продукт до 2015 г. Освен това козметичната компания изгради инсталация за производство на енергия от биомаса в завода си в Белгия. Всичко това поставя "Л'Ореал" на първо място в класацията по реално предприетите действия в полза на околната среда. Въпреки това за клиентите и обществото производителят на козметика не е сред най-зелените. Причината е, че компанията не популяризира достатъчно инициативите си, смятат специалистите на "Интербранд". Освен на недобрата комуникация 15-ото място в крайното подреждане, отредено за "Л'Ореал", се дължи и на информациите, че в продуктите й все още се съдържат токсични тежки метали.


Противно на "Л'Ореал, компании като McDonald’s, General Electric (GE) и Coca-Cola правят доста по-малко неща за опазване на околната среда, но ги популяризират по-добре и хората ги смятат за по-зелени, показва изследването на "Интербранд". Според експертите на компанията това се дължи на голямата световна известност на марките, която се отразява и на възприемането им като екологични. Освен това използването на зелен цвят в ресторантите на веригата за бързо хранене McDonald’s оставяло у клиентите чувството, че тя е насочила повече усилия към опазването на околната среда, отколкото в действителност.


МястоКомпанияСтранаСекторРезултат
1ЯпонияАвтомобили64.19
2САЩРазнообразен63.33
3ГерманияРазнообразен63.08
4САЩБързооборотни стоки59.41
5САЩЕлектроника59.06
6ГерманияАвтомобили58.90
7ЯпонияАвтомобили58.85
8САЩЕлектроника58.81
9САЩБизнес услуги57.66
10ЯпонияЕлектроника57.32

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    ""Зелени" отвън и отвътре"

    Това не се отнася за НПО-тата,защото те са червени отвътре!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1553 Любопитно

    Тия искат да се покажат по-католици и от папата.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2745 Весело

    Освен това използването на зелен цвят в ресторантите на веригата за бързо хранене McDonald’s оставяло у клиентите чувството, че тя е насочила повече усилия към опазването на околната среда "

    По скоро психолозите от Мак-а знаят ,че зеленото успокоява и предразполага клиентите към по обилно натъпкване с техните гадости!
    Жалко ,че толкова много пийпъл се тупче с Мак-шит'с!

  4. 4 Профил на полет над КУКУвиче гнездо
    полет над КУКУвиче гнездо
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#3] от "SS":

    Явно са видели от севернокорейците:

    http://www.youtube.com/watch?v=c4v0NU8QREU

    „По- голямата част от хората са прекалено мързеливи, за да достигнат сами до истината; те се задоволяват с първото попаднало им авторитетно мнение.“ Тукидид
  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3489 Неутрално

    Ако един среден дебелак изходи токсичното си прежядане от макдоналдс на тревичка и тя продължи да расте ще се съглася ,че са зелени.
    Всичко свързано със "САЩ-Бързооборотни стоки" е не екологично а в близкото минало са бяха супер унищожители на околната среда и широкото популяризиране на обратното е лицемерие .

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на далекоглед
    далекоглед
    Рейтинг: 616 Любопитно

    "...........пребоядисване на магазините в зелено. Всичко това може да направи една компания "ЗЕЛЕНА"....ЕКОЛОГИЧНО отговорна."

    ..................
    Модните словоблудства нямат край. Както преди 10-15 години се повтаряше за щяло и нещяло "европейски" и "плурализъм", сега същото става с думички като"екологично" и "зелено"

  7. 7 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 672 Разстроено

    [quote#1:"lz2"]Това не се отнася за НПО-тата,защото те са червени отвътре! [/quote]
    Така е, бил съм в надзорен съвет на една от известните родни "зелени" НПО-та, ако Ви разкажа какви далавери, корупция и изнудвания се вихрят в него......веднага ще си купите барел нефт и ще го излеете ритуално в Борисовата градина.
    Родните зелени НПО са шайка изнудвачи, 95% от ръководствата им са пряко свързани с червените новобогаташи

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  8. 8 Профил на Йовко Ламбрев
    Йовко Ламбрев
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Има и други истини, за които също не се говори достатъчно: http://vimeo.com/25042262

    https://yovko.net
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3489 Неутрално

    До коментар [#8] от "yovko":

    Именно за това говорим !
    Примерно Сименс са произвели милиони тонове токсични продукти и ако пуснат зелена прахосмукачка трябва ли да им ръкопляскаме ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 893 Неутрално
  11. 11 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Още една истина, която "демократично" се премълчава: Зелените шампиони от типа на "Тойота", замърсяват света много повече отколкото екологичните мръсници от типа на "Ламборгини". Ясно е защо - масите купуват от "Тойота", а не от "Ламборгини".

    Докато масите са такива (и като качество, и като количество) добро няма да видим.

  12. 12 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 649 Любопитно

    Siemens с ie.

    Иначе, да, забелязах други вестници да публикуват класацията без да правят важни уточнения. Защото и най-големия замърсител може да направи страхотна "зелена" кампания и да си спечели доверие у потребителите, което не заслужава. А уточненията са важни. Не може просто да напишеш "Тази, тази и тази компания са най-зелените", без да обясниш, че може би не са най-екологично отговорните и може би не става дума за компании, а за марки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK