Технологично изложение в Берлин започна с лавина от нови предложения

Над 7% ръст в продажбите очакват анализатори за 2011 г., IFA представя много таблети, смартфони и 3D

Sony показа двата си таблета P и S в Берлин, които са с Android. Японската компания за първи път използва операционната система на Google




- Над 600% ръст на пазара на 3D телевизори се очакват през 2011 г.

С оптимизъм за пазара на потребителска електроника и множество дебюти на таблети и смартфони започва тазгодишното издание на изложението IFA, което се провежда между 2 и 6 септември в германската столица Берлин.


То има претенциите и за най-голямото специализирано изложение в потребителската електроника в света, титла, която се опитва да открадне от Consumer Electronics Show, което се провежда през януари в Лас Вегас, САЩ.




Не точно размерът на изложението обаче е във фокуса на анализаторите, след като от пресконференциите на Samsung стана ясно, че компанията ще се опита да наложи нова продуктова категория, позиционирана между смартфон и таблет, а Sony най-накрая ще влезе на пазара на таблети с две устройства.


Малко преди старта на IFA стана ясно, че анализаторите от GfK очакват 7% ръст на пазара на потребителска електроника на глобално ниво, който ще достигне 691 млрд. евро до края на годината. Сред водещите катализатори на ръста ще бъдат продажбите на 3D телевизори, за които се очаква да скочат с 690% спрямо 2010 г. до 21 млн. бройки.


При таблетите увеличението ще е по-скромно - 258% от 15 млн. преди година до 55 млн. броя през 2011 г., а продажбите на смартфони ще са със 72% повече до 411 млн. единици, прогнозират от анализаторската компания. А играчите от индустрията застават зад тази прогноза, водени от оптимизма в продажбите на тези категории и добрите резултати, на които се радват те от началото на годината.


Освен с очакванията за развитието на индустрията IFA е известна с едни от най-големите анонси на компании като Sony и Samsung, които тази година не разочароваха и не пренебрегнаха традициите. Така един от най-големите японски производители на електроника представи официално първите си два таблета, с които влиза в директна конкуренция с Apple, а корейците обогатиха портфолиото на сериите си Galaxy Tab и смартфоните Galaxy с две нови предложения.


Sony най-накрая демонстрира двата си таблета P и S, първото от които залага на 9.4-инчов дисплей, а второто - на двоен сгъваем екран. С тях японците ще влязат на вече почти пренаселения пазар на таблети. Освен Apple на него участват още Samsung със своята серия Galaxy Tab, включваща предложения с диагонал на дисплея от 7, през 7.7, 8.9 и до 10.1 инча, Motorola Mobility със своя Xoom, HTC със 7-инчов Flyer и т.н.


Sony обаче ще залага на малко по-различен подход спрямо конкурентите си, които залагат на iPad визията.
Компанията се опитва да даде ясен отговор на въпроса за какво ми е таблет със своите предложения.


Японците няма да позиционират таблетите си в масовия сегмент, който е заместител на лаптопа при гледане на филми или сърфиране у дома, а като обединител на цялата домашна електроника, с която разполага потребителят. Дори и визията на устройствата (най-вече на сгъваемия P) е различна.


Двете основни отличителни черти на таблета Sony S са вграденият инфрачервен трансмитер, с който може да бъде заменено дистанционното управление. Предимството този път е, че той не работи само с телевизори или друга техника  на Sony, а поддържа на практика продукти на всички останали производители. Другата водеща черта на таблетите на Sony е организацията на огромните музикални и видеоархиви, които пазят повечето потребители на различни компютри или преносими харддискове.


Големият проблем пред компанията обаче остава високата цена на устройствата й, които започват от 499 долара - колкото струва и iPad. Въпреки това Sony ще се опита да завземе лидерската позиция на пазара на таблети в родната Япония, след което ще се опита да пробие и в останалата част от света, където прогнозите са, че през 2011 г. ще бъдат продадени над 60 млн. таблета. Apple обаче държи над 85% от пазара на таблети в Япония. Sony P и S залагат на Android за операционна система.


Южнокорейският производител на потребителска електроника Samsung разшири портфолиото смартфони и таблети със 7.7-инчовия Galaxy Tab и телефона Galaxy Note, който залага на дисплей със зашеметяващите 5 инча диагонал.


Идеята на смартфона Galaxy Note е да обедини в себе си предимствата на фамилията продукти Galaxy Tab и смартфона Galaxy S, към които е добавено и предимството на воденето на записки с писалка (в случая - стайлъс), обявиха от компанията малко преди старта на изложението IFA.


Galaxy Note работи с операционна система Android 2.3 Gingerbread, Galaxy Note е с дебелина на корпуса от едва 0.93 см, оборудван е с 1.4-гигахерцов двуядрен процесор и 8-мегапикселова камера на гърба, която може да снима видео с HD резолюция. От Samsung обаче не коментират каква е продължителността на живота на батерията на устройството.


Една от най-отличителните черти на Galaxy Note обаче е 5.3-инчовият HD Super AMOLED дисплей с резолюция 1280х800 пиксела. Galaxy Note прави впечатление и с добавената към него писалка (или стайлъс), с който потребителите могат да водят записки директно на дисплея на устройството, подобно на таблета Flyer на HTC. Цените и датата на пазарния дебют на телефона не бяха обявени.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK