
© Reuters
Hennes & Mauritz AB (H&M) ще отвори първия си магазин в България през март 2012 г. От компанията съобщиха днес, че са подписали договор. Магазинът ще се намира в The Mall в София.
"Това е естествена стъпка в нашата стратагия за експанзия. Ще можем да предложим и на българските потребители възможност да купуват модерно и качествено на най-добра цена. Виждаме много голям потенциал за развитие в страната", коментира Карл-Йохан Персон, главен изпълнителен директор на H&M.
В съобщението се казва, че магазинът ще е разположен на 2 етажа на 2200 кв.м.
За H&M
H & M Hennes & Mauritz AB е публична компания, която се търгува на NASDAQ OMX Stockholm. Създадена е през 1947г. в Швеция и в момента е втория по големина търговец на дрехи в света след "Индитекс" (собственикът на Zara). Бизнес стратегията й е да предлага "мода и качество на най-добра цена". Освен бранда H&M, който е най-популярен, в портфолиото й влизат още COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, както и H&M Home. В момента H&M Group има над 2200 магазина в 41 страни, като на някой пазари влиза през франчайз формула. Служителите са над 87 000.
За периода от декември 2010 г. до май 2011 г. компанията отчете печалба от около 690 млн. евро, което е с 12% по-малко в сравнение с година по-рано. Като причина за спада бяха високите цени на памука, увеличаващите се заплати в Азия (където е голяма част от производството й) и силната шведска крона.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg