
© Дневник
Лесно можем да предскажем бъдещето на дигиталните технологии: скоро едва ли ще има нещо, което те не са променили драстично. Така твърди основателят на услугата за получаване и даване на препоръки Hunch Крис Диксън, a тази му реплика е и мотото на първата по рода си конференция Digital|K, организирана от "Капитал" на 26 септември в Народния театър "Иван Вазов" в София.
Целта на форума е една - да сверим часовниците си и да разберем къде точно се намира дигиталният маркетинг в България, има ли го въобще и доколко той е фактор във формирането на стратегиите за развитие на бизнеса. И да го съпоставим със случващото се на запад от Калотина.
Digital|K е разделена на три панела, посветени на различни теми от света на дигиталния маркетинг. Те ще бъдат представени в специална поредица на "Дневник", посветена на форума, заедно с лекторите, които ще можете да видите и чуете в края на септември в София.
Първият панел е посветен на една от най-горещите теми в момента - мобилните устройства и онлайн базираният софтуер.
И не забравяйте, "всеки like, share и comment онлайн се отразява на продуктите и услугите онлайн". Не пренебрегвайте този факт.
Лекторите

© Дневник
Джеймс Макилви
Джеймс Макилви
Съосновател на Square и Third Degree, основател на Mira
Темата, по която ще говори създателят на услугата, превръщаща мобилния телефон в POS терминал, е бъдещето на търговията. И по-специално "Как ще купуваме в бъдеще". Макилви е известен най-вече със Square, която създава заедно със съоснователя на Twitter Джак Дорси. Освен тази компания обаче един от основните лектори на Digital|K има пръст и в платформата за публикуване на дигитално съдържание Mira, която е нещо като електронно издателство на над 100 организации от различни сфери. Макилви има бакалавърска степен по компютърни науки от Washington University.

© Дневник
Мартин тен Хaутен
Мартин тен Хaутен
вицепрезидент, директор "Продажби", развиващи се пазари "Visa Европа"
"Как напредването на мобилните разплащания и онлайн търговията ще трансформират бизнеса и обществото" е темата, по която ще говори той. Самият той отговаря за петнадесет растящи и развиващи се пазари, в които "Visa Европа" развива дейността си. А както знаем, компанията е най-големият оператор на кредитни и дебитни карти в света. Мартин отговаря за развитието на иновации и нови възможности за бизнес, който придобива все по-голямо влияние и в България - разплащанията с карти.

© Дневник
Хорацио Дедиу
Хорацио Дедиу
бизнес анализатор, основател на Аsymco.com
Таблетите са считани за естественото продължение на компютъра и свързващото звено между PC и смартфона. Те обаче променят и потребителските навици и начина, по който се взаимодейства с технологиите. И съответно предоставят нов канал за дистрибуция на информация, както и за осъществяване на бизнес - било той локален или не толкова. Хорацио Дедиу е един от хората, които следят този пазар най-изкъсо и го отразява в блога си Аsymco.com. Бил е мениджър бизнес развитие в Nokia, има опит в разработването и управлението на софтуерни продукти и се е занимавал с научна и изследователска дейност в областта на информационните технологии.
© Дневник
Щефан Щрайт
вицепрезидент, маркетинг и търговия на дребно - HTC Europe
Кой да говори за смартфони, ако не компанията, която играе една от главните роли в популяризирането първо на Windows Mobile, а впоследствие и на Android в света на "умните" телефони. Вицепрезидентът на "HTC Европа" Щефан Щрайт ще говори за еволюцията при потребителското изживяване при работата със смартфони. А най-вероятно и за самите смартфони, които търпят значителни промени и еволюция през последните години и се превръщат в неразделна част от ИТ индустрията, тъй като наистина успяха да преместят компютъра от бюрото в джоба.
© Дневник
Майкъл Кьоглер
директор дивизия "Облачни технологии", Microsoft Corporation
Услугите в облака са нещо като инструмента, благодарение на който смартфоните и таблетите са толкова функционални. Причината - благодарение на тази концепция информацията е достъпна от всяко устройство, което има връзка с интернет. А смартфоните и таблетите са точно такива. Друг е въпросът, че за работа с тази информация на крайното потребителско устройство не трябва толкова изчислителна мощ, тъй като всичко се върши от отдалечените сървъри - или, просто казано, облака. Microsoft е една от компаниите, които залагат най-много на този тип услуги, а Майкъл Кьоглер е едно от основните действащи в тази насока лица в софтуерния гигант. А той ще говори за предимствата на онлайн базирания софтуер, защо е важен за компаниите и как чрез него те могат да пестят средства.