Строителното министерство не е притеснено от блокираните сметки на "Холдинг Пътища"

Три дни след като от "Холдинг Пътища" обявиха, че ОББ е запорирала банковите сметки и вземанията им, все още не е ясно дали това няма да попречи на компанията да изпълнява навреме поръчките си за строеж и ремонт на пътища. В четвъртък от холдинга съобщиха за наложения запор на сметки и вземания в Първа инвестиционна банка и Уникредит Булбанк за суми до 7 566 536 лв.


Справка в отчета на холдинга показва, че към края на юни парите му в разплащателни сметки са 2.68 млн. лв., а близо 3 млн. лв. са в брой. В отчета няма информация дали компанията има още пари в срочни депозити. В петък "Дневник" изпрати запитване до "Холдинг Пътища" какво ще направят, след като сметките им са блокирани, и дали това ще попречи на изпълнението на поръчките им. До редакционното приключване на броя в неделя не се получи никакъв отговор.


В неделя от строителното министерство коментираха, че не при тях не е постъпвала информация от холдинга за запор, но казаха, че подобно обстоятелство не би възпрепятствало строителството на магистралите "Тракия" и  "Марица".




"Договорите за строителство на посочените обекти, където дружеството има участие, са сключени със сдружения, които са неперсонифицирани и са учредени по реда на Закона за задълженията и договорите, като участие в тях имат различни юридически лица. Агенцията (АПИ) няма отношения във връзка с изпълнението на обектите с конкретното дружество, а със сдруженията, в които то участва", коментираха от министерството.


При обявяването на съобщението за запора от "Холдинг Пътища" заявиха, че ще "потърсят контакт с ОББ", за да изясняват ситуацията. От холдинга твърдят, че след като са подписали споразумение за разсрочване на дълговете си към ОББ, са платили всичко дължимо по договор, включително и предплата за октомври и част от сумите за ноември.


Към края на юни холдингът има общо 59.89 млн. лв. банков дълг с падеж над 12 месеца и още 72.2 млн. лв. с по-кратък срок. "Холдинг Пътища" изпълнява множество държавни поръчки, а една от най-големите му е строителството на част от магистрала "Тракия" от Ямбол до Карнобат – там компанията е водещ партньор в обединението "Тракия IV".


Сред последните спечелени поръчки е изграждане на склад за боеприпаси във авиобаза Граф Игнатиево (842 хил. лв.), инвестиционни проекти по водопроводната мрежа на София (5.5 млн. евро) и подържа над 15% от пътната мрежа в столицата. "Холдинг Пътища" е една от трите пътностроителни компании, контролирани от Васил Божков. Друга от тях - "Мостстрой", беше обявена в несъстоятелност преди няколко месеца, а в края на юни стана ясно, че третата - "Железопътна инфраструктура – холдингово дружество", също има сериозни финансови затруднения.


"Мострой" е другият от партньорите в строежа на пътния участък от Ямбол до Карнобат, а след като финансовите му проблеми станаха публични, останалите компании внесоха допълнителна парична гаранция от над 5 млн. лв. Тогавашният регионален министър Росен Плевнелиев заяви, че несъстоятелността на "Мострой" няма да попречи на строителството.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    а уж, плевналиев си гледал отлично работата ................ не случайно веднага след напускането му полетяха оставки, защото т. нар. строене на магистрали излезе сапунен мехур. 50 километра за две години

    Времето е наркотик, много от него убива.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK