Има седем кандидати да строят кръстовището на Лъвов мост


- Гръцката "Актор" спечели търга за последната отсечка от магистрала "Струма"

Седем са консорциумите, които подадоха документ за проектиране и строителство на кръстовище на две нива при Лъвов мост в София, стана ясно при отварянето на офертите днес.


Сред тях са "Пътностроителна техника" АД на Васил Божков в сдружение с испанската "Аксиона", с което кандидатства и за лот 4 на магистрала "Струма", турската "Доуш", която работи по софийското метро, и изпълнителят на много проекти в София и страната "Главболгарстрой" в обединение със "Стройинжект" и още две по-малки фирми.




Интерес към проекта за естакада на Лъвов мост в София е проявила и варненската "Хидрострой" АД, която често печели обществени поръчки във Варна в сдружение с руската компания "Мостовик", както и българските "Геотехмин" и "Геострой" в обединение с няколко по-малки фирми.


Лъвов мост е един от проектите на София за кръстовища на две нива за отпушване на трафика. По съществуващия в момента мост ще се движат само трамваи, отдолу ще минава вторият лъч на метрото, а автомобилите ще бъдат качени най-високо чрез два нови моста.


Проектът ще се изпълнява със заем от Европейската инвестиционна банка, като се очаква да струва над 6 млн. лв. Строителството ще започне след осигуряването на средствата, като избраният изпълнител трябва да се справи за една година.


В София има проекти и дори избрани изпълнители за още няколко кръстовища на две нива, които да отпушат трафика - между първа и втора част на кв. "Младост", над бул. "Яворов", на бул. "Иван Евстатиев Гешов", но последните години общината не може да намери средства за изпълнението им. Започна само това в "Младост".


Междувременно стана ясно, че гръцката компания "Актор" АД печели търга за проектиране и строителство на магистрала "Струма" между Сандански и Кулата, след като вчера бяха отворени ценовите оферти.


Гърците предлагат цена близо два пъти по-ниска от прогнозата. Кандидатите за тази отсечка от магистралата бяха 14. "Актор" АД спечели с оферта от 55 980 000 лв. без ДДС за построяване на 15-километровата отсечка, или 3.732 млн. лв. за км. Прогнозната стойност на отсечката е 53 млн. евро.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    А защо въобще ще се движат отгоре трамваи при положение, че отдолу се движи метрото? Така няма да има нужда от мостове!

  2. 2 Профил на potresena
    potresena
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ако най-после някой сложи нова опашка на лъва ще е добре, че е направо срамота!

  3. 3 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Добри намерения. Както подземните паркинги.

    и най-умният си е малко прост....
  4. 4 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Цената е направо смешна за огромния ефект от отпушването на това кръстовище. А трамваят е крайно време да слезе под земята - не като метро, а като подземен трамвай, под пешеходната част на бул. Витоша.

  5. 5 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1098 Любопитно

    До коментар [#4] от "Rael":

    Изглежда не знаеш, че под пешеходната част на бул. "Витоша" преди няколко дни завърши прокопаването на тунел за втората линия на метрото.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  6. 6 Профил на Amangairu
    Amangairu
    Рейтинг: 409 Любопитно

    До коментар [#1] от "alabalko":

    За да е ретро! Особено като сринат всички стари сгради по Мария Луиза. Една вече сринаха, другите сами си падат ....

  7. 7 Профил на Amangairu
    Amangairu
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#5] от "Югозомби":

    Даже има и площадка за обзор, отиди да видиш. Къртицата се вижда откъде е излязла, но като че има още да дупчи за да се свърже с тунела под площад НДК

  8. 8 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Стенли подал ли е документи, или той е освободен от тази процедура?

  9. 9 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#5] от "Югозомби":

    Това е чудесно! Подземният трамвай също бе интересна опция за тази отсечка, защото трасето е евтино, мотрисите са си обикновени градски трамваи. Дано метрото свърши работа!

  10. 10 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    [quote#9:"Rael"]Подземният трамвай също бе интересна опция за тази отсечка, защото трасето е евтино[/quote]

    Тунел за метро или трамвай си е еднакво скъп.

    Трамваи вероятно няма да има по бул. Витоша (отдолу ще върви метрото), която би следвало да стане изцяло пешеходна, като пресечките бъдат затапени.






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK