
© Георги Кожухаров
Групата "Химимпорт", в която влизат дружества като "България Ер", "Централна кооперативна банка" и ЗАД "Армеец" , както и дъщерните компании от холдинга, никога не са проявявали интерес към активите на дружествата от групата на "Алма Тур". Това съобщиха от дружеството в съобщение до медиите. "Както е навсякъде по света, при получаване на кредит, дадена фирма предоставя гаранция за този кредит, в случая фирмите от групата на "Алма Тур" са предоставили обезпечения към "Централна Кооперативна Банка" и "България Ер", по свой избор", пише в съобщението на "Химимпорт".
От 2008 г. насам, фирмите от групата на "Алма Тур" са в непрекъснато просрочие и финансова некоректност към националния превозвач "България Ер", обясняват още от холдинга собственик. "В началото на 2010 г. след обявяване неплащане на облигационната си емисия "Алма Тур" е финансирана от "Химимпорт" без никакви условия за съвместна дейност или участие във фирми от групата "Алма Тур", уточняват оттам. От началото на 2011 г. туристическата компания е некоректна и към ЦКБ и ЗАД "Армеец". "Въпреки товa, "Химимпорт"АД и дъщерните и дружества винаги са проявявали търпение в бизнес отношенията си с "Алма Тур", казаха още от групата.
"Никога не са водени разговори за придобиване на активите на "Алма Тур" и съвместна дейност, към момента няма никаква перспектива в тази посока, заявяват от ръководството на холдинга". Оттам добавят, че "Химимпорт" няма никакъв интерес да придобие дружество, не само с уронен престиж, а и злоупотребило с доверието на хиляди свои клиенти, заплатили своите почивки и билети чрез него". От компанията изтъкват, че трябва да бъде създаден механизъм, тази ситуация да не се повтаря.
"Имотите на "Алма Тур", в процеса на съдебните дела ще бъдат обявени на търг и ще могат да бъдат закупени от всеки, съгласно процедурата, с цел погасяване на дълга на дружеството . По време и чрез изпълнение на съдебните процедури "Алма Тур" ще има възможност да заплати дълговете си", допълват от "Химимпорт". Ръководството на холдинга смята, че фокусът се измества от основният проблем и никой не задава въпроса "Къде са заплатените от клиентите суми за билети и почивки?". В процеса на делото за несъстоятелност ще излязат достатъчно факти за пълните самолети и неизплатените задължения.