
Скрийншот
Новата версия на националния туристически сайт www.bulgariatravel.org вече е в интернет. Порталът, който се разработва от консорциума "България травъл 2010" ("Медиа планинг груп", "Сиенсис", "Скрийн брадърс"), се поддържа на 9 езика, разполага с мултимедиен каталог, включващ информация за над 400 туристически обекта, над 4 хил. снимки и над 50 видеоклипа според информация на икономическото министерство. В него са представени девет вида туризъм в страната, включително морски, ски, СПА, селски, конгресен, културен, приключенски и др.
"България травъл 2010" спечели поръчката за изработка на сайта в края на миналата година в надпревара с 13 други кандидати. Справка в регистъра на обществените поръчки показва, че договорът с консорциума е подписан при цена 1.46 млн. лв. без ДДС. Пред "Дневник" от консорциума "България травъл 2010" съобщиха, че основната част от сумата е отишла за изработката на съдържанието в сайта. Така например 52-а видеоклипа, заедно с дублажите на чужди езици, са излезли около 250 хил. лв. Около 100 хил. лв са дадени за написването на 480 статии, 60 хил. лв са отделени за за заснемането на над 6 хил. снимки, други над 300 хил. лв са отишли за преводите на съдържанието на осем чужди езика.
Данните на консорциума показват още, че за програмирането са отделени 250 хил. лв, а 45 хил. лв са платени за лицензи за Oracle. Сайтът ще има и 12 месеца гаранционна поддръжка, обясни управителят на "България травъл 2010" Йордан Йорданов. По думите му са създадени възможности информацията в сайта да бъде допълвана постоянно.
Проектът се финансира с европари
Изработката на сайта и мултимедийния каталог към него се финансира от европейската програма "Регионално развитие", като проектът беше спечелен още през 2009 г. от вече закритата агенция по туризъм. Още в началото той си навлече критики заради заложената прогнозна цена от над 1.9 млн. лв. без ДДС.
Скрийншот
Тогава от вече закритата агенция по туризъм съобщиха, че проектът е разработен съвместно с консултантска компания и "стойността е реалистична предвид общата му продължителност от 2 години, както и огромното количество работа по разработване на софтуер, мултимедийни продукти, съдържание на мултимедийния каталог, превод на цялото налично съдържание на 9 езика" и др.
След идване на правителството на ГЕРБ пък вече обявената поръчка за сайта беше прекратена с мотив, че нито един от явилите се 11 кандидати не отговаря на заложените изисквания. В средата на 2010 г. тя беше обявена наново при същата прогнозна цена, но с по-ниски критерии към кандидатстващите компании.
Така те трябваше да докажат, че имат оборот от 1.9 млн. лв. за 2007, 2008 и 2009 г., като задължително 1.1 млн. лв. от тях да бъдат от договори за услуги, свързани с програмиране и уебдизайн. При прекратената поръчка прагът за оборот беше 3.9 млн. лв.
Скрийншот
Сайтът ще бъде рекламиран с 3.58 млн. лв.
Министерството на икономиката работи и по проект за реклама на националния сайт, който също е финансиран от програма "Регионално развитие". През август беше пусната обществена поръчка за избор на фирма, която да организира рекламата. Според заданието компанията, която я спечели, ще трябва да осигури "публикуване на 20 рекламни банера на предни позиции в 20 туристически портали и сайтове, реализация на две игри с награди и създаване на разпространение на 8 електронни бюлетина". Прогнозната стойност на поръчката е 3.58 млн. лв. с ДДС.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"