Печалбата на H&M спада, но под очакваното

Печалбата на H&M спада, но под очакваното

© Reuters



Печалбата на шведската верига за дрехи Hennes & Mauritz (H&M) през третото тримесечие на годината е с 15% по-ниска в сравнение с резултатите за същия период преди година. Въпреки това резултатът от 4.85 млрд. шведски крони, или 716 млн. долара, е по-висок от прогнозите за 4.66 млрд. крони, предаде "Ройтерс". По-доброто постижение от очакваното се обяснява с увеличения пазарен дял на веригата.


Според ръководството на компанията по-малката печалба през третото тримесечие на тази година, сравнена с резултатите от 2010 г., се дължи на високите цени на памука и увеличението на други производствени разходи. Въпреки това негативният ефект на тези фактори до някъде е компенсиран с увеличаването на продажбите и на пазарния дял на шведската верига, която е вторият по големина търговец на дрехи.


"H&M успя да засили позициите си спрямо преките си конкуренти. Това се дължи на стратегията на компанията да предлага най-добрата оферта на клиентите на всеки пазар, т.е. най-добрата комбинация между качество и цена", заявяват от веригата.




От H&M отбелязват, че конкуренцията на пазара на дрехи е много голяма заради свитото все още потребление. Според компанията ценовите войни и специалните оферти, с които търговците се опитват да привлекат повече клиенти, са били още по-ожесточени през третото тримесечие в сравнение с миналата година.


H&M отбелязват и повишение на продажбите през септември (от 1 до 27 септември) с 3% в сравнение със същия месец на миналата година. "Есенните колекции бяха добре приети, въпреки че необичайно топлото време в последните седмици се отрази негативно на началото на сезона", коментира Карл-Йохан Першон, главен изпълнителен директор на H&M.


От компанията заявиха още, че продължават експанзията си с откриването на нови магазини по света, като до края на годината ще отрият още 265 вместо планираните първоначално 250. Броят е ревизиран заради отварянето на повече обекти в Китай, Русия и Румъния. През четвъртото тримесечие веригата ще се разрасне с още 156 обекта, а 10 ще бъдат закрити. Експанзията ще продължи и през 2012 г., като България ще е един от новите пазари за H&M. От веригата вече съобщиха, че първият магазин в страната ще бъде открит през март 2012 г. в софийския търговски център The Mall. Добавиха, че проучват възможности за откриването на още обекти в столицата и големите градове. В момента веригата се състои от над 2300 магазина в повече от 40 страни.


За догодина е планирано и пускането на интернет магазин на веригата за най-големия онлайн пазар - САЩ. Продажбите по интернет в страната ще започнат през есента, а не през пролетта, както бяха първоначалните планове.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK